Regler for udlån af hankat?

Så bliver den jo ikke parret med en tavleløs kat eller med en hun hos en opdrætter som ikke sørger for det fornødne papirarbejde og så er der ikke noget problem set i relation til det der blev spurgt om her.

Det har du jo helt ret i, jeg tænkte bare at man skal overveje det i formuleringen, hvis man skal til at lave regler for anvendelse af stamtavle hankatte.

Hvis det er/bliver ulovligt at lade hankatte parre hunkatte uden stamtavle, må det nødvendigvis samtidigt blive ulovligt at lade sin fertile stamtavle hankat gå frit. Hvilket jeg synes er glimrende, så er han da ikke med til at avle overskuds-killinger.
:slight_smile:

Formuleringen kunne være at katten kun må parres med katte stambogsført i FIFe anerkendte forbund.

Så lukkes muligheden altså også for dissidentklubkatte - idag kan man med avlsrådets godkendelse godt bruge sådan en kat i avl

Hvad er en dissident klub kat?

[quote=Lis Dahlstrøm;341814]Formuleringen kunne være at katten kun må parres med katte stambogsført i FIFe anerkendte forbund.

Så lukkes muligheden altså også for dissidentklubkatte - idag kan man med avlsrådets godkendelse godt bruge sådan en kat i avl[/quote]

Enig - er det ikke også sådan ca reglen for parring af hunkatte er formuleret:?

Jeg tror, dissident klubber er Independent klubber - også kaldet IDP - dvs en stamtavleudstedende klub, der ikke med i noget større internationalt forbund.