Ja, jeg har altså en lidt skør last inden for hele rengørings/holde hus/oprydningsområdet… Jeg kan ikke gøre for det, men jeg ELSKER at ordne vasketøj!
Hele processen med at sortere, putte i maskinen, hænge det op, og se bunker af beskidt tøj forvandle sig til velduftende rent tøj. Og så at skulle lægge det hele sammen og lægge det på plads igen. Det giver mig en god følelse af at jeg har udrettet noget - nok fordi det er så tydeligt at der sker noget! Jeg ved det - jeg er en freak!
Behøver jeg at sige at det er mig, der står for vasketøjet herhjemme?
Hvad med jer? Er der noget særligt ved hele rengøringsprocessen I bare elsker og nødigt vil give fra jer?
Er lidt enig med dig med det vaskemaskinen efter den nye maskine vi har fået er der gået helt sport i at vaske tøj. den har så mange forskellige specil programmer. Især et som vi nyder godt af det er et dun program sikker nogen dyner vi for når den så har fået tur i vores varmepumpetumbler.
Men hvis jeg skulle vælge noget her i huset så er det rengøring af lastbil/bil og stryge tøj
[QUOTE=Lone;822129]Ha-ha, enig i at rengøringen bare skal overstås hurtigst muligt, men jeg HYGGER mig bare sådan med vasketøjet…
Og tænkte andre måske havde lignende laster![/QUOTE]
Nu bor jeg alene, men engang i mellem har jeg gæster boende (familie og venner fra Island) og de vil gerne hjælpe med alt … men vasketøjet skal de holde nallerne væk fra, for det SKAL lægges sammen på min måde
Er ikke overbegejstret for at gøre rent, men gør det for ikke at gå til. Jeg har, da jeg var omkring 20år gammel, arbejdet på hotel i Norge, hvor jeg var stuepige. Der lærte jeg nogle gode triks, der gør at en ellers sur pligt, går lidt hurtigere, og dermed er knap så sur.
Min have afspejler det ikke men jeg elsker at ordne have og hver år har jeg lyst til at udføre et projekt. Jeg kan normalt godt lide at gøre rent. Når mit hjem roder er der også rod i mit hoved… Men jeg kan ikke nå alt suk…
ohhh vasketøj vasketøj, det er da bare min absolutte topfavorit her i huset, jeg elsker at vaske tøj og det er kun mig der vasker det, fru tonya tør ikke rører vaskemaskinen af frygt for min “vrede” hihi ingen skal tage mit vasketøj fra mig.
jeg er osse vild med at støvsuge og tager gerne turen 3 gange om ugen.
og vaske gulvet er osse en dejlig opgave
noget jeg hader som bare pesten er at tørre støv af og tage opvasken, øv hvor en lortetjans.
Jeg synes også det er vildt skønt at man med god samvittighed kan sætte sig uden hårtotterne i hjørnerne hvæser! Og nej, ikke dem med 4 ben, men dem der vokser frem af intetheden, når man har 4 fældende katte, der tonser ind og ud af kattelemmen.
Jeg kan godt følge dig med vasketøjet. Jeg kan også godt lide at “nusse” om det.
Det er også ret tilfredsstillende at pudse vinduer (hvis det bliver gjort sjældent nok, til at man virkelig kan se forskel :høhø:) - men jeg ville nu ikke have noget imod at sætte en vinduespudser til det i stedet.
Jeg vil ikke ligefrem sige at jeg elsker at gøre rent…men jeg kan simpelthen ikke holde ud at bo i rod og skidt,…jeg ved bare ikke noget værre…så det skal bare gøres hver dag
Hvis jeg skal foretrække noget bliver det at støvsuge.
Jeg elsker også at ordne vasketøj. Især det hvide, hvor man ikke kan se alle de hvide kattehår, som ikke faldt af i vask :høhø:
Når jeg endelig går igang med at gøre rent, så bliver jeg perfektionist og er næsten ikke til at stoppe igen. Er især glad for at tørre støv af i velduftende rengøriingsmiddel Og nyt/rent sengetøj!!
Vi er meget tit to om at gøre rent, og så kan det godt blive lidt hyggeligt. Især at man kan sætte sig bagefter og læse en god bog og drikke en kop te og bare nyde der er rent og pænt (så længe det varer - hår, jord, kattegrus og andet formerer sig hurtigt her i huset).
Haven elsker jeg også! I må aldrig fortælle min mand, at jeg faktisk godt kan lide at slå græsset…
Og madlavningen er også mig - jeg hygger mig og slapper af med at lave mad og bage, sylte og brase…
Jeg ELSKER af kalke elkedlen af!
Hæld i - vent - hæld ud. Job done!
Bonusinfo: Skal man være rigtig flittig, kan man lige smide bruseren og det der yderste filter fra vandhanen med i kedlen. Mange fluer med ét smæk! :høhø:
Arj, jeg tror nu ikke der som sådan er noget jeg rigtig hygger mig med.
Men jeg har mange forskellige rengøringsmidler! Hvergang jeg virkelig skal motivere mig selv til gulvvask, vinduespudsning eller sådan noget, køber jeg et eller andet fancy produkt, der lover alt muligt - og så skal jeg jo straks se hvad det kan!