Resultater fra Gram

Lørdag:

Lulle (Gidahmir’s The Look of Love) NOM (fik 1 stemme)
Kalle (Marsini’s Sundance Kid) EX1

Søndag:

Lulle EX1
Kalle EX1, BIV, BIS (Hans 4. BIS som killing/ungdyr) :thumbup:

Lulle er forøvrigt den tortie/hvide perser i klippet fra TV Syd.

Tak til Eva fordi du præsenterede hende så flot på scenen. :slight_smile:

Tillykke til jer andre med de flotte resultater:)

Jeg havde også en dejlig weekend i Gram med hyggeligt samvær og fine resultater :slight_smile:

Lørdag:

Haddok (DK Marsini’s Head over Heels), CACS, NOM, BOX
Blue (DK Marsini’s Rhapsody in Blue), Ex. 1 ungdyr

Søndag:

Haddok (DK Marsini’s Head over Heels, CACS, NOM. Og så blev han Supreme Champion, bare 1 år og 10 mdr gammel :wehu:
Blue (DK Marsini’s Rhapsody in Blue) Ex 1

Og jeg kan ikke se det indslag for TV syd :frowning:

Tillykke med de fine resultater til jer alle, og et ekstra tillykke til Diana og Gitte med jeres skønne perserbamser:wehuu::wehuu::wehuu: flot gået:thumbup:

[quote=Marsini;252838]Jeg havde også en dejlig weekend i Gram med hyggeligt samvær og fine resultater :slight_smile:

Lørdag:

Haddok (DK Marsini’s Head over Heels), CACS, NOM, BOX
Blue (DK Marsini’s Rhapsody in Blue), Ex. 1 ungdyr

Søndag:

Haddok (DK Marsini’s Head over Heels, CACS, NOM. Og så blev han Supreme Champion, bare 1 år og 10 mdr gammel :wehu:
Blue (DK Marsini’s Rhapsody in Blue) Ex 1

Og jeg kan ikke se det indslag for TV syd :([/quote]

Endnu engang tak for en hyggelig og spændende tur…og tillykke med Kaptajnen :thumbup:

Tak for en rigtig hyggelig weekend - lørdag var jeg afsted uden egen kat. Christina B. havde kuld med som jeg assisterede med at vise frem, rigtig søde basser der måtte bøje sig i støvet for Rikkes rigtig fine NFO kuld - stort tillykke til Rikke og Ole med BIS kuld nr. 3.

Lørdag havde jeg min lille drage med. Jeg var noget spændt på hvordan han ville klare det, men han var super cool. Ved en fejltagelse blev han hentet og sat til bedømmelse hos en forkert dommer, men heldigvis vidste Julie hvem der ejede ham så jeg fik ham hentet så han kunne komme til den rigtige dommer. Han fik en rigtig fin bedømmelse, og vi var meget enige om hans plusser og minusser - det er dejligt når det sker. Han endte med sit EX1 og dermed sit første CAC. Hans bur stod ud mod scenen, og jeg var noget spændt på om han kunne klare et livligt sceneshow med klappen og pift, men han snorkede sig stort set igennem det, og vågnede ikke før jeg kaldte på ham.
Stort tillykke med alle de fine resultater og tak for dejligt selskab.

Ja. jeg havde også en rigtig hyggelig søndag. Jeg gik hos Beverly Elain, der også er super sød. Udstillerne var rigtig flinke til at være der med deres katte når det var tid, så det var også dejligt :slight_smile:

Jeg havde fornøjelsen af at skulle præsentere Tines to coon’er for hende pga. en uventet barnedåb. Det gik rigtig godt. Hendes unge røde dreng var oppe hos Eric Reijerss, hvor Zaffi fik sit 3. cap og blev Premier. Han tabte NOM til Pihto’s Balian (supreme premier).
Milagro blev lørdag Grand International Premier og var dermed rykket til kl. 4 søndag, hvor hun slog hendes konkurrent og fik CAPS :rock::klapper::smiley: :D:wehu::wehu: BIV’et tog en smuk dreng og NOM en NFO-pige, så vidt jeg lige husker… Men det første CAPS var mere end Tine havde regnet med, så jeg havde hende i røret der stod og hoppede på stedet til en barnedåb :tihi:

Gitte - Det var da så lidt, vidste ikke at hun var din :slight_smile: Men hun var super sød og nem.

Sceneshowet løb hurtigt, tidligt og problem frit afsted søndag - for de tre første kategorier. Da vi nåede til kat. 2 var alt kaos. Vi havde fået sedlerne til burene med numrene fra igår! Så vi havde en masse udstillere der stod med deres katte og ikke anede hvor de skulle gøre af dem. Rent kaos og en chefsteward, der bed hovedet af flere.

Og så er jeg endelig vågnet…

Til lykke til jer alle med de fine resultater :thumbup:
Godt nok stod jeg med standen i hallen, hvor sceneshowet blev afholdt, men som sædvanligt, så og hørte jeg kun meget lidt af det… så er det dejligt, at kunne komme ind og læse herinde :slight_smile:

Tusind tak søde Inge-kramerMen det er nu altså kun vores BIS-kuld nr. 2… Det er 3. BIS-kuld for Finnianbørn :wehuu:

Først vil jeg lige sige tak for en helt fantastisk udstilling i Gram, skønt at være sammen med alle jer lige som os, katteglade mennesker:tak:.
Stort tillykke med alle jeres flotte resultater:wehu:.

Vi havde 3 katte med på udstillingen Lør/Søndag, og vi havde en helt fantastisk udstilling:).

Lørdag:
Vimmerskogens Garbo ungdyr, EX1 og en flot bedømmelse.
Rebicats Poirot voksen han, CACIB, BIV, NOM og BIS med 5 stemmer
Rebicats Miss Marple voksen hun, CACIB, NOM og BOX.
En helt fantastisk Lørdag:wehu::wehu:.

Søndag:
Vimmerskogens Garbo ungdyr, EX1 og en flot bedømmelse.
Rebicats Poirot voksen han, CACIB, BIV.
Rebicats Miss Marple voksen hun, CACIB, BIV TOT, NOM og BIS.
Igen en helt fantastisk Søndag:wehu::wehu:

Vi er kommet hjem og har fået lidt søvn og nusset killinger nu vi ikke har været hjemme en hel weekend.

Lørdag:
Sikke en skændsel… Malaga var forsinket og derfor blev Victor flyttet til Anette Kampf. Aldrig har jeg oplevet en dommer behandle et dyr dårligere eller dømme så dårligt så ja jeg var ikke just i godt humør.
Victor skulle på bordet hos Anette og da jeg stod med ham klar til hun skulle bedømme ham sagde hun bare “ja han har jo hård konkurrence” hun havde ikke engang haft fingrene i katten så jeg vidste udemærket at dette var bare en ren “lad os få det overstået bedømmelse” Først blev han hevet i bollerne, så fik han hevet i halen som var OK… så blev han som 7½ mdr. og 5 kg. tung knap fertil hankat løftet op under forbenene… alt imens han sagde pivelyde for det synes han bestemt ikke om.
Det var forståeligt fra min side af… men ikke fra Anettes som bare kort kommenterede at han der ikke blev skrevet noget under General impression for han har jo extremt dårligt temperement.!!!
Nu er der jo så flere herinde som kan modbevise dette, som har set ham og haft ham i armene osv.

Jeg var skuffet, jeg var virkelig harm over og skulle betale 250 kr. for en bedømmelse som jeg egentligt ikke kunne bruge til noget… 250 kr. som jeg kunne have foræret til en forbipasserende og fået mere ud af. Jeg ville klage men vidste jo godt det var nytteløst da hun jo sidder i JYRAKS bestyrelse så jeg bed det sure æble i mig og muggede en del på vej tilbage til mit bur

Victor: Ex 1

Så blev det Dronningens tur til sit andet sidste cert. mod hendes Supreme Titel og jeg var spændt, hun skulle op hos Marie Westerlund som aldrig har bedømt hende før.
Marie var meget imponeret af hende og lavede hjerter osv. på hendes bedømmelse.
Ingen tvivl om hun fik sit CAPS og skulle komme tilbage til NOM
Til Nomineringen stod det mellem en blå birma, en blå-tortie birma og Celinea.
Den blå Birma blev sorteret fra og så måtte Marie Westerlund jo konstaterer at en blå tortie blev NOM idag. Hun valgte Celinea og jeg var stolt en anerkendelse af vores smukke smukke pige.
Vi vidste godt at Felicity var NOM så vi forventede intet og selvfølgelig blev hun vinderen.

Celinea: CAPS, NOM

Søndag:

Søndag skulle vi starte med og melde Celinea uden for bedømmelse da hun jo kun manglede 1 cert og det skal så tages i Holland d. 18 Okt. så Victor var den eneste der skulle op den dag. Sikke en fornærmet dronning jeg havde i buret, at man ikke skulle ud og børstes og gøres fin og klar det var man ikke tilfreds med…
En lille pige som gik på ydersiden ville se hende men Celinea var da så fornærmet så da pigen havde vækket hende så vendte hun røden til i kattenbakken og lagde sig til og sove. HEHE

Victor skulle op til Eric Reijers og jeg glædede mig meget til denne bedømmelse for med den udtalelse om en skodkat dagen før så kunne det da kun blive bedre.
Så var det Victors tur og Eric R var jo placeret på scenen så mig op af trapperne og ville sætte Victor på en taburat indtil han skulle på bordet.
Så lavede jeg lige en scene: der var (åbenbart) en våd plet på scenen og en eller anden havde lagt et JYRAK net så jeg gled i den våde plet og sikke et brag der lød, Victor røg ud af hænderne på mig, og killingen som var ved og blive bedømt flygtede. Begge katte blev dog indfanget, Victor lidt forvirret men slet ikke så bange som jeg havde forventet.
Han kom tilbage i mors arme og så var jeg glad, koncentrerede mig mest om ham så opdagede ikke den “pæne” hudafskrabning jeg fik reddet mig på min højre fod… men pyt.
Victor skulle på bordet og han fik en drøm af en bedømmelse. En flot ung lovende han med flot omvendt V osv osv.
Så skulle der tages NOM med det samme da der kun var to en tortie MCO og Victor.
Victor blev NOM og jeg gik glad og stolt med min kat som dagen før var døbt SKODKATTEN!

Victor Ex 1, NOM

Så skulle Best In Show igang og ja som andre skriver var der totalt kaos… så jeg forlod pænt ringen og gik tilbage til buret med Victor.
Så kom vi tilbage og da jeg træder ind i ringen bliver jeg skubbet væk med en albue og bedt om og forsvinde af Anette Kampf som “forsøgte” og være chefsteward!!! Hvilket hun er MEGET MEGET dårlig til!
Jeg gik helt ned bagerst og sætte mig bag burene med Victor og kunne så konstaterer at jeg blev råbt på af Anette at den kat manglede, hvorefter Susanne W. måtte kalde mig over højtaleren, så kogte jeg virkelig over og måtte rejse mig og råbe at Anette var dum som en dør og hun selv havde skubbet mig væk. Så gik en steward ned og hentede hans nr. og gav mig det og så igen rendte Anette rundt og var forvirrede og svinede flere stewarder til på det groveste, og JYRAK kan ikke forstå folk ikke vil gå steward for dem… NEJ WHONDER WHY!!!

Så skulle Victor på scenen og han blev hentet og blev præsenteret så fint, min skodkat trak da en stemme på scenen og han fik en super oplevelse!!!

Ja, jeg oplevede også en sød ung pige, der havde meldt sig som steward ene og alene for at hjælpe da de havde sagt at de manglede, blive bedt om at “gå din vej og hold din kæft” - hele 3 gange! Og ovenikøbet bare fordi hun forsøgte at ville tage den kat, som Annette ville have afsat. Der var så en 4. gang hvor Annette ville have mig til at tage en kat og ikke kunne forstå at jeg allerede havde en kat - og pigen stod lige bagved og Annette ænsede hende ikke. Endte med at sige at det kan Tanja da! Annette så underlig ud i hovedet, men hun da givet nummeret til Tanja.
Ja, undskyld mig. Men jeg forstår godt hvorfor hun ikke har lyst til at gå steward igen efter sådan en opførsel fra en chefsteward.

Glemte lige og ønske alle jer andre tillykke med de fine resultater…

Jeg havde ikke kat med, men jeg gik steward begge dage. Mine indtryk af udstillingerne var kaos og ineffektivitet. (Jeg gør mit bedste for at undgå at gå steward, når jeg udstiller - det stresser mig helt vildt, at jeg ikke kan være hos min kat under udstillingen.)

Lørdag havde jeg føl, dvs det var heldigvis et meget selvhjulpent føl, fordi jeg brugte ganske meget tid inde i sekretariatet på at forsøge at fremskaffe nogle af de grundlæggende papirer (liste over kattene, abs-liste, burnøgle osv), dommer og steward skal bruge for at komme i gang med showet…
Forklaringen på de manglende papirer fik jeg senere - hallen havde lovet internetforbindelse… den virkede åbenbart kun så længe, halmandens bil holdt på hallens p-plads. Dvs klubben måtte ud at finde 30m netkabel om formiddagen, hvilket jo naturligvis forsinkede ALT. Mit humør var nok blevet en emule bedre og mit stressniveau lavere, hvis dette problem havde været kommunikeret ud til os ude “på gulvet”. Da netforbindelsen var genetableret, gled tingene noget lettere, og humøret steg:-)
Lørdag var klubben yderligere handikappet af, at to dommere (Eric Reijers og “Malaga”) var strandet i Frankfurt pga dårligt vejr. Annette Kampf var vist trådt til i sidste øjeblik og havde taget nogle af de katte, de to dommere skulle have haft.
Chefsteward var Lars, så sceneshowet var da nogenlunde problemfrit - han er en erfaren rotte med godt overblik.

Søndag startede med, at Annette Kampf (dagens chefsteward) fortalte mig, at hun havde hørt, at jeg havde spredt dårlig stemning om lørdagen - det, håbede hun ikke, gentog sig idag. Jeg gjorde mit bedste for at rende rundt med et meget stort smil, hver gang jeg mødte nogen, for jeg ville bestemt ikke være med til at sprede dårlig stemning. (At Annette så selv spredte tvivlsom karma, kommenterer vi ikke her.)
Eftersom alle de nødvendige papirer var på plads ved dommerbordene og i dommermapperne allerede fra om morgenen, havde jeg kun grund til at smile og være glad. Min dommer og jeg hyggede os gevaldigt med alle de dejlige katte, vi havde mellem hænderne.
Alt gik glat - indtil sceneshowet. Sceneshowet blev igen forsinket pga manglende papirer. Især til kategori II, hvor der stod et sæt numre på NOMlisterne og et andet sæt numre på burene - det viste sig efter en del forvirring at være numrene fra om lørdagen, der sad på burene! Nå, søndagens numre blev fremskaffet. Fordelingen af stewards plejer ikke at være et stort problem, men også det virkede kaotisk da det endte med at flere katte ikke havde stewards, da scene showet begyndte - det løste sig ved at nogle stewards rendte meget hurtigt mellem panelerne - men roligt og organiseret virkede det ikke til at være.

Jeg er efter denne weekend i tvivl, om jeg orker at gå steward for JYRAK igen. Forhåbentlig oplevede udstillerne ikke den frustration, dommere og stewarder oplevede begge dage.
Undskyld dette negative indlæg, men jeg har bare brug for at lufte mine frustrationer - især når jeg kan læse i denne tråd, at jeg ikke var den eneste, der var frustreret.

Kæmpe tillykke til jer alle med de flotte resultater :flag: Og så lige et par trøsteknus til de stakkels udstillere og stewards, som har haft en skidt weekend med rappenskralder og dårligt humør - det håber jeg JYRAK vil gøre noget ved :argh:

[quote=dkkorat;253075]Jeg havde ikke kat med, men jeg gik steward begge dage. Mine indtryk af udstillingerne var kaos og ineffektivitet. (Jeg gør mit bedste for at undgå at gå steward, når jeg udstiller - det stresser mig helt vildt, at jeg ikke kan være hos min kat under udstillingen.)

Lørdag havde jeg føl, dvs det var heldigvis et meget selvhjulpent føl, fordi jeg brugte ganske meget tid inde i sekretariatet på at forsøge at fremskaffe nogle af de grundlæggende papirer (liste over kattene, abs-liste, burnøgle osv), dommer og steward skal bruge for at komme i gang med showet…
Forklaringen på de manglende papirer fik jeg senere - hallen havde lovet internetforbindelse… den virkede åbenbart kun så længe, halmandens bil holdt på hallens p-plads. Dvs klubben måtte ud at finde 30m netkabel om formiddagen, hvilket jo naturligvis forsinkede ALT. Mit humør var nok blevet en emule bedre og mit stressniveau lavere, hvis dette problem havde været kommunikeret ud til os ude “på gulvet”. Da netforbindelsen var genetableret, gled tingene noget lettere, og humøret steg:-)
Lørdag var klubben yderligere handikappet af, at to dommere (Eric Reijers og “Malaga”) var strandet i Frankfurt pga dårligt vejr. Annette Kampf var vist trådt til i sidste øjeblik og havde taget nogle af de katte, de to dommere skulle have haft.
Chefsteward var Lars, så sceneshowet var da nogenlunde problemfrit - han er en erfaren rotte med godt overblik.

Søndag startede med, at Annette Kampf (dagens chefsteward) fortalte mig, at hun havde hørt, at jeg havde spredt dårlig stemning om lørdagen - det, håbede hun ikke, gentog sig idag. Jeg gjorde mit bedste for at rende rundt med et meget stort smil, hver gang jeg mødte nogen, for jeg ville bestemt ikke være med til at sprede dårlig stemning. (At Annette så selv spredte tvivlsom karma, kommenterer vi ikke her.)
Eftersom alle de nødvendige papirer var på plads ved dommerbordene og i dommermapperne allerede fra om morgenen, havde jeg kun grund til at smile og være glad. Min dommer og jeg hyggede os gevaldigt med alle de dejlige katte, vi havde mellem hænderne.
Alt gik glat - indtil sceneshowet. Sceneshowet blev igen forsinket pga manglende papirer. Især til kategori II, hvor der stod et sæt numre på NOMlisterne og et andet sæt numre på burene - det viste sig efter en del forvirring at være numrene fra om lørdagen, der sad på burene! Nå, søndagens numre blev fremskaffet. Fordelingen af stewards plejer ikke at være et stort problem, men også det virkede kaotisk da det endte med at flere katte ikke havde stewards, da scene showet begyndte - det løste sig ved at nogle stewards rendte meget hurtigt mellem panelerne - men roligt og organiseret virkede det ikke til at være.

Jeg er efter denne weekend i tvivl, om jeg orker at gå steward for JYRAK igen. Forhåbentlig oplevede udstillerne ikke den frustration, dommere og stewarder oplevede begge dage.
Undskyld dette negative indlæg, men jeg har bare brug for at lufte mine frustrationer - især når jeg kan læse i denne tråd, at jeg ikke var den eneste, der var frustreret.[/quote]
-kramer

Åh.

Føler med dig. Der er ikke noget som at få en uforstående kommentar om eens humør fra nogen som ikke kender grunden bag. Det kan jeg godt forstå du havde brug for at fortælle din version af her. :slight_smile:

Camilla - Øv, hvor træls at du havde en stressende og øv-weekend :frowning:

Jeg vil dog lige sige at bortset fra Annette Kampf’s adfærd da det gik galt til sceneshowet så havde jeg en super hyggelig weekend og var ikke det mindste stresset. Muligvis via heldige omstændigheder for mig - som at dommeren om lørdagen havde eget system på en seddel han selv skrev og jeg derfor fik den oversigt over kattene, han skulle have haft brugt - og fordi jeg godt vidste det med internettet. Og begge dommere de to dage var søde, nemme og i godt humør :slight_smile: og søndag var jeg ikke engang stresset selvom jeg pludselig skulle have Tine’s to katte op på samme tid.
Så jeg havde en dejlig oplevelse og regner med at vil gå steward for JYRAK i Hobro også (og krydse fingre for at Annette Kampf ikke er chefsteward der -tihi)

Øv hvor surt, at nogle af jer havde så dårlige oplevelser som stewarder og udstillere :frowning:

De tyske opdrættere til vores kommende misling skulle også have været oppe ved en af de forsinkede dommere lørdag, men istedet blev de så rykket til Anette Kampf, og det var bestemt heller ikke nogen god oplevelse for dem, de var meget lidt imponerede over hende.

Vi hørte også nogle rygter om, at en af de andre dommere var pissesur lørdag og lod det gå ud over sin stakkels steward, der gjorde sit bedste :frowning:

Vi havde nu heldigvis selv en god udstilling mht. både dommere og stewards, det eneste var sceneshowet søndag, hvor der ikke var styr på noget. Bla. var der et bur med nummeret på en af de katte, vi havde slået til nomineringen. Vi sagde det til Anette Kampf, som slog ud med armene, og sagde at vi måtte gå i sekretariatet, det gjorde vi så, og de sagde så, at vi måtte gå til Susanne W, der stod på scenen. Da vi gik til hende, så sagde hun, at vi måtte gå til chefstewarden suk

Men alt i alt en god udstilling, på trods af et par “episoder”…

jeg var camillas føl- det var en god dag s og vi lavede da bare en af de der lister til forkanten af dommerens bur selv - da vi ikke gad vente mere. og lars fik showet til at rulle- der var katte på bordet nsæten konstant.
den anden dommer der gav problemer for sin steward var stein - det var tine der var hendes dommer. ikke nogen behagelig dame !

Sidst på dagen lørdag hørte jeg noget om en dommer, der havde mistet sin steward, der vist nok var udvandret - er der nogen, der kender baggrunden for den historie?

Jeg har også hørt noget om en hale der blev truet med at blive klippet af? :gruble: