Resultater fra WS

Fellini blev “bare” gal på dommeren (som i mine øjne pressede Fellini på en mindre heldig måde) da hun ville pille ved hans ansigt…
Han bed hende ikke, men advarede flere gange. (Han er nu sød på den måde LOL…)
Han blev også gal på Hanne og kun jeg kunne berolige ham ved at holde min hånd på hans nakke mens han var på gulvet, nogle minutter efter.
At folk ikke ville fjerne sig så man kunne komme forbi med en gal kat eller RÅBTE når Fellini brokkede sig og strittede imod, hjalp heller ikke rigtig på hverken mit eller hans humør…

[QUOTE=ThildeL;1127960]Fellini blev “bare” gal på dommeren (som i mine øjne pressede Fellini på en mindre heldig måde) da hun ville pille ved hans ansigt…
Han bed hende ikke, men advarede flere gange. (Han er nu sød på den måde LOL…)
Han blev også gal på Hanne og kun jeg kunne berolige ham ved at holde min hånd på hans nakke mens han var på gulvet, nogle minutter efter.
At folk ikke ville fjerne sig så man kunne komme forbi med en gal kat eller RÅBTE når Fellini brokkede sig og strittede imod, hjalp heller ikke rigtig på hverken mit eller hans humør…[/QUOTE]

Årh, det var da synd, at han skulle have sådan en kedelig oplevelse. Sådan plejer han da ikke at være… :frowning:

Njah det er gået ned ad bakke siden Fredericia til Vild med dyr messen…
Han brummere mere, brokker sig mere, snapper mere ud og markerer med tænderne på mig…
I nr. Aaby blev jeg nødt til at trække ham fra nomineringen, og i Vamdrup fik vi også at vide, at han ikke ville blive nomineret pga. temp.
Til Odense hobbyudstilling havde han fået en 1. plads hvis dommeren havde måttet røre ham (for Fellini), men endte i stedet med en trøstepræmie og dermed ikke iblandt de 4 bedste…

Vi havde en succesweekend uden lige!!!

Jeg eg tog afsted uden den mindste forventning til weekenden. Cooper var allerede kvalificeret så i mine øjne havde han allerede vundet.

Cooper er havde sin sædvanlige fest i buret, og selvom han havd noget ventetid hos dommeren så var han jo cool som sædvanlig :hjerte:

Vi skulle til bedømmelse hos The Friskovec, og det var jeg meget spændt på for hun er helt nyuddannet kat II dommer, men et gik rigtig godt. Cooper kunne godt lide hende, han var helt afslappet på hendes bord, og det virkede som om han også godt kunne lied en måde hun håndterede ham på.

Og jeg havde endda så meget ro på mine nerver at jeg selv kunne holde ham til bedømmelsen :wehu:
Og min lille stjerne havde i den grad haft det store artilleri fremme og tog - at dømme ud fra thea’s ord - certet uden nogen problemer! Allerede der havde han taget så meget mere end jeg overhovedet havde turde håbe på.
Han blev kaldt tilbage til vurdering til Biv som han igen tog og skulle derefter konkurrere om Biv mod en fuldvoksen nyligt hunkastrat der er både GIC og JW - OG HAN TOG F*****E BIV :uha::wehu::inlove:

Min lille søde, klovnede, hyperglade, nysgerrige dreng på 1,5 år slog en fuldvoksen kat på World Show 2013!!! :ked:
og ja der måtte tudes, for det havde jeg aldrig nogensinde turde drømme om!

Han blev kaldt tilbage til nom selvfølgelig, men tabte til smukke Gizmo, men det gør ikke noget. Cooper kom, så og sejrede i mine øjne! :hjerte:

Og Thea kom hen efter hun havde afgjort nom og skulle altså lige nusse med Cooper igen (hun var vist ret glad for ham :tihi: ) og sagde tillykke med alle hans resultater og sluttede af med at sige “ham her han bliver til noget stort!” :ked::ups::hjerte::inlove::wehu:

Det er da bare så flot, Helene. Stort tillykke med BIV’et:flag: og - ikke mindst - at du nu selv kan præsentere ham.:thumbup:

Det var så fedt at jeg selv kunne bære ham til bedømmelse. Jeg måtte dog overlade ham til hænder der ikke rystede da han skulle til Biv og nom for det kunne jeg ikke, men bedømmelsen stod jeg selv for, og han var SÅ cool!

Og tusind tak! Han er min stjerne, og en dag tør vi måske håbe på at han også kan komme på scenen til et WS.

[QUOTE=Helene C;1128112]Det var så fedt at jeg selv kunne bære ham til bedømmelse. Jeg måtte dog overlade ham til hænder der ikke rystede da han skulle til Biv og nom for det kunne jeg ikke, men bedømmelsen stod jeg selv for, og han var SÅ cool!

Og tusind tak! Han er min stjerne, og en dag tør vi måske håbe på at han også kan komme på scenen til et WS.[/QUOTE]

Det er succesoplevelser som denne, der gør det nemmere næste gang.:ok:

Og det vil da være herligt, om vi ser smukke Cooper på scenen i Malmö om to år - så skal jeg nok være der og svinge med flaget. Men bare at få certifikat ved en verdensudstilling er altså stort.:smiley:

[QUOTE=FinnFrode;1128114]Det er succesoplevelser som denne, der gør det nemmere næste gang.:ok:

Og det vil da være herligt, om vi ser smukke Cooper på scenen i Malmö om to år - så skal jeg nok være der og svinge med flaget. Men bare at få certifikat ved en verdensudstilling er altså stort.:D[/QUOTE]

hvis han fortsætter sin udvikling som han er begyndt på den så er Malmø et mål for ham!

Men en ja et cert på WS er så stort og enormt surrealistisk! Jeg har stadig lidt svært ved at fatte at han rent faktisk gjorde det… Og jeg har en anelse svært ved at lade være med at savle lidt over hans helt utrolig flotte kokarder han fik med hjem. Ja man kunne faktisk næsten ikke se ind i hans bur om søndagen :tihi:

men en dejligt og høre at der allerede er nogen der gene vil heppe på min lille dreng hvis han kommer med til Malmø :slight_smile:

Burgundy fik CAGPIB, og Tomba fik Ex3 ud af en kæmpe gruppe på 9 ungdyrshanner (! ;D ).

Så jeg er svært tilfreds. :thumbup:

Stort tillykke med alle flotte resultater.:slight_smile:
Resultat mæssig er vi rigtig godt tilfreds det var jo hård konkurrence . :smiley:
Catharina fik Caps

Barbelo fik ex 4 hun blev skrækslagen op ved dommeren pga det lille ekstra bord han havde Og jeg kan sparke mig selv over mit skinneben,at jeg efter så lang en pause ikke havde taget hende med på prøve udstilling inden .

Pandora strålede jo , og fik en ex 2 og det er vi ekstra stolte over for dommeren havde godt nok svært ved at vælge 1 og 2 , og vi er rigtig stolte over at lille pigen blev nr 2 ud af 6 der alle var 1 1/2 til 2 år ældre.

Endelig hjemme efter en temmelig begivenhedsrig week-end :slight_smile:

Brian fik en elendig bedømmelse, opnåede dog sit cert og tabte derefter BIV og selvfølgelig også NOM til den kat, der siden blev WW… Det er vel OK? :slight_smile: (Ville bare ønske at han havde tabt til en pænere kat! Kan godt unde de søde ejere at få en WW, hvis det dog bare var med en anden kat…)

Emil er ved at være 1½ år gammel og ligner en kat på 1½ år (aka kikset teenager)! Han er med andre ord “under udvikling” som det kaldes på nu-dansk :smiley: Og når man så til NOM kommer op mod andre fuldvoksne hankatrater, så må man finde sig i at man kun kan få en superbedømmelse og et cert ud af alle anstrengelserne :slight_smile:
Jeg overværede desværre ikke selv hans bedømmelse, da Brian var oppe samtidig - men så var det da en fordel at hans opdrætter var med og kunne sørge for at han kom til dommer :slight_smile:

Oddy… opførte sig som om han tog på udstilling hver dag :thumbsup: Det var en kæmpesucces at lade Jan handle vores lille hormonforvirrede teenager, nu han for første gang skulle stille i Åben Klasse for fertile hanner :slight_smile:
Så vi er kommet hjem med noget vi aldrig har prøvet før… en fiiin kokarde med bogstaverne CAC på :ok:
I betragtning af hvordan bedømmelserne af koraterne ellers foregik, er jeg stadig forbavset over, men også lykkelig for, at han IKKE blev kaldt op til NOM! Han hører ganske ikke til blandt andre voksne hanner (uanset race) - gik kun lige i åben klasse for knap 14 dage siden :smiley:
Men samtlige koratbedømmelser varunægtelig temmelig “alternative”, så ingen ville have undret sig særligt, hvis dommeren ville have foretrukket ham fremfor hans dejlige far!
(Hvorfor sætter man overhovedet en dommer, der ikke har så meget som set en korat i ca 15 år, til at dømme den race på WS? og hvorfor læser samme dommer dog ikke op på standarden, når nu denne finder ud af at h*n skal dømme en næsten ukendt race?)

Og så glemte jeg jo næsten det vigtigste…

:flag::hjertehop::weee::rundtosset::pompom::pompom::storrespekt::klaphat::wow::fantatisk::klappe::hop::bananer::ballon:

[B]Et kæmpe stort til lykke til de danske verdensvindere

[SIZE=3]

  • og selvfølgelig også alle jer andre, der har opnået fine resultater :slight_smile:

[/B][/SIZE]

Og så er det nysgerige jeg, tænker på hvilken kat du mon omtaler ?

Se på resultatlisten :wink:

Jeg kan bare ikke lide kattens look/type/kald det hvad du vil :slight_smile:
Ejeren derimod… er vældigt sød… og så lykkelig for sin WW…

EDIT: Jeg tog fejl… katten blev IKKE verdensvinder!!! Den tog “kun” BIV og NOM - tabte på scenen til et eller andet :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1127792]Søndag var de alle i noget bedre humør. Ib var ude og blive nusset et par gange, og Adelie STORNØD alle de rare mennesker som naturligvis KUN kom for at ae hende :slight_smile: Utroligt at hun har pels endnu, den blev godt nok nusset godt og grundigt igennem af en masse forskellige børn og deres forældre :slight_smile:

Og af mig selv, selvfølgelig… Her er et sødt billede Ravn tog - tænk HUN måtte endda ta’ Adelie ud af buret. For ih jo hun var i hvert fald SØD, syntes Adelie L
[/QUOTE]

Det var ikke mig der tog hende ud af buret, Trekkie. :wink:
Men jeg stod dog med hende i nullerputten i over 5 min, og hun bare lå der med sine store smukke øjne, og kiggede dejligt op på mig, mens hun nød at blive nusset og beundret. :hjerte:
Hvis hun bare var af en mere stille race, havde jeg bestilt en Delle-klon i går! :tihi: Åh, altså hun er bare så dejligt blød! :lovelove:

[QUOTE=ThildeL;1127963]Njah det er gået ned ad bakke siden Fredericia til Vild med dyr messen…
Han brummere mere, brokker sig mere, snapper mere ud og markerer med tænderne på mig…
I nr. Aaby blev jeg nødt til at trække ham fra nomineringen, og i Vamdrup fik vi også at vide, at han ikke ville blive nomineret pga. temp.
Til Odense hobbyudstilling havde han fået en 1. plads hvis dommeren havde måttet røre ham (for Fellini), men endte i stedet med en trøstepræmie og dermed ikke iblandt de 4 bedste…[/QUOTE]

Det er helt korrekt, hvad Thilde skriver.
Fellini “brummer” :S Ikke så man kan høre det, men man kan mærke det, når man holder ham i stræk.
Han signalerer helt klart, at han synes det ikke er sådan heeeelt okay … når dommeren vil håndtere ham, så siger han fra, så er hans bægre fyldt.

Det er faktisk drøn-ærgerligt, for han har fået nogle super-fine bedømmelser, og flere gange har han været dommerens foretrukne til NOM, men - hvilket er helt korrekt - så bliver han ikke NOM, fordi han siger fra.
Ikke alle katte finder udstillinger spændende, og det skal man selvfølgelig respektere; så jeg er helt enig med Thilde i, at Fellini enten skal have en laaaang pause eller helt stoppe med at blive udstillet (mens legen er god)

Mht. at være sin egen værste fjende, så var det noget vi jokede med.
Felina blev EX og sammen med 3 andre var det dét.
EX1, EX2 og EX3 gik til andre katte. Det var jo ikke ligefrem et resultat vi kunne “prale med”, men vi har en speciel form for galgenhumor så vi jokede med, at Felinas resultat ikke var det værste … det var Fellinis, for han blev nr. 0 ud af 1 :høhø:

http://www.youtube.com/user/AnimalNewsTV?feature=g-subs-u

har lige lagt længere videoer ud af de forskellige cat bedømmelser