Resultater middelfart 14-15 nov 2015

vi havde en supergod lørdag i middelfart, vores dk marjolein kazanjian blev BIV og fik en NOM .
på scenen gik det faktisk osse ret godt, kaz blev 2er og det var med 2 stemmer hvor den anden kat fik 3 stemmer.
kaz gjorde det så godt og britta busse var total betaget af ham.
han er trods alt kun lige knap 10 mdr, så han skal nok få en super god show karriere

Vi havde DK Korzhik’s Louis Vallet med begge dage. Han fik masser af ros af begge dommere for hans benstammer, tyngde, pels, mønster og kondition. En af dem skrev ex show condition, så går ud fra, at vi ikke er totalt idioter til vask :tihi:

Begge dage tabte han NOM til nogle lækre ungdyr. Den ene dommer ønskede hans hoved lidt længere, den anden at det var lidt bredere. Vi har tolket det til, at hans hoved generelt må være lidt ude af proportion til kroppen for tiden :klapper:

Vi overnattede på hotel i Fredericia. Jeg kunne ikke sove, og det var bare det aller bedste nogensinde! Mavenus HELE natten :hjerte: Men hold da op, hvor skal han bare ALDRIG være enekat! Magen til klisterkat… :slight_smile:

Søndagens udfoldelser kommer der lige en tråd om, når jeg har fået et par billeder over fra kameraet :wink:

Jeg landede for en time siden og det har som altid været en helt fantastisk week end. TUSIND tak til alle for gavekort, foder, ting og sager, jeres købelyst og alle snakkerierne. Jeg har ikke flere ord i mig og vil ligge i min seng kl. 21

ahhhh ka det nu osse passe

Jeg ramte min seng 21,15! Træt med T, men det er OK. TAK til alle der bidrog til den gode stemning, det var en fin-fin juleudstilling :slight_smile: Der blev taget masser af billeder, jeg håber der dukker nogle af dem op i løbet af de næste par dage :slight_smile:
VH
Susanne

jeg kan ikke klage over weekenden :slight_smile:
Xarabi fik sine to CAGCIB’er og havde to rigtig fine oplevelser ved dommerne begge dage :slight_smile: hun var dog ikke helt enig med dommereleven lørdag, da hun synes den hale blev hevet og pillet lidt rigeligt i til sidst…
Men alt i alt fik hun en god oplevelse i weekenden med Kro-hygge-overnatning og masser af opmærksomhed - det passede hende helt fantastisk :tihi:
til nominering lørdag var der en super fin hvid devon rex pige, der lige havde lidt mere mere end Xarabi (det er altid ok at tabe til en smuk kat! :smiley: ) og søndag var hun kun i humør til at komme hjem og i det store felt af 6-7 smukke hunkatte gik nomineringen til en smuk blå britepige :slight_smile: Det passede vist Xarabi rigtig fint! :tihi:
Jeg selv gik steward søndag og er i dag totalt fladmast!

så nu holder vi fri fra udstillinger indtil udstillingen i Århus til januar.

Florian fik Ex.1 begge dage, men tabte BIV til den 1 måned ældre DK Seierø’s Brownie’s, som Jesper og Mette havde med. Jeg fik ros for Florians pels - hos Britta Busse havde han slet ikke fået produkter i pelsen, og hun ville gerne have den lidt mere ‘silky’; hos Martti Peltonen havde Florian så fået nogle silkedråber pelsen og fik kommentaren ‘excellent show presentation’, så det var super. :slight_smile:

Florian er stadig sur, når han skal til dommeren. Jeg forsøgte forskellige fremgangsmåder, men jeg tror simpelthen, at det skal trænes. Efter vi havde været ved dommeren, fik Florian lov at sidde hos mig, gå lidt rundt på gulvet, og vi var også oppe ved et tomt dommerbord en håndfuld gange, så han kunne opleve, at der ikke skete noget ved at stå på det der hvide bord. Men han var stadig ikke glad ved det. Næste gang må jeg virkelig gå til værks med de bedste godbidder og legetøj, når han ser et hvidt bord.

Tak for en hyggelig udstilling :slight_smile:

Hector var med til bedømmelse første gang i 2 år, og han tog det cool og med nus ved dommeren.
Han fik sit certifikat, så nu mangler han blot 1 i udlandet.
NOM skulle han ikke tilbage til og det regnede jeg heller ikke med :slight_smile: han er slet ikke efter standarden som den tolkes pt.

Nes var ret sur og pirrelig så hun blev nr. sidst - nu får hun en lang pause. :slight_smile:

Til lykke til alle med de gode resultater :flag:

Tag med til Polen til april… Show bussen kører hele vejen :slight_smile:
Du vil godt nok få masser af konkurrence, de polske katte er nemlig pææææne .:wink:
Og måske dejlige Nes også er klar igen til den tid?

[QUOTE=Ann K;1266456]Til lykke til alle med de gode resultater :flag:

Du vil godt nok få masser af konkurrence, de polske katte er nemlig pææææne .:wink:
Og måske dejlige Nes også er klar igen til den tid?[/QUOTE]

Hvorfor skulle jeg tage til Polen for at få masser af konkurrence? :s
Han ville aldrig kunne trække certet fra de andre så det er da spild af penge.

Ja Nes får til foråret men hende tager jeg ikke med til udlandet.

[QUOTE=Ann K;1266456]Til lykke til alle med de gode resultater :flag:

Og måske dejlige Nes også er klar igen til den tid?[/QUOTE]

er det koscian i tager til i april

Ja:) Showbussen kan sagtens “svinge omkring” det jyske, hvis det betyder flere chauffører:slem:

Stort tak til Jyrak og alle de frivillige med endnu en velarrangeret udstilling. Og tillykke til alle med resultaterne.:thumbup:

Caithlin var på om søndagen og fik sit første Caps i Klasse 4. Britta Busse havde kun godt at sige og nominerede hende uden større betænkning. På scenen måtte hun dog nøjes med 2 af de 5 stemmer, men det er også OK… :ok:

hehe ja det er sørme da ikke et ringe tilbud, det tygger vi lige lidt på.
men det jeg egentlig ville var at fortælle jer om dette yderst skønne sted som ligger supergodt i forhold til showet i koscian og så er det ok billigt samtiddig.
vi boede der da vi var i koscian i april i år, kroen ligger 5 min kørsel fra hallen og det er vildt nemt at komme dertil

Tjaaaa … tykke gik jo helt hen og tog måsen på mig eller det var vel egentlig dommeren der gjorde det :høhø: … han blev sørme BIV i konkurrence med 2 andre skønne sorte OSH og NOM … jeg blev så forskrækket, at jeg sagde jamen han er jo for tyk Hvortil dommeren svarede det er de andre osse og han er pænest i dag … jeg var helt færdig af glæde og grin :tihi:

Pia fik ham strukket godt ud på scenen men han tabte fortjent til Ingelises Amal … men sikke da en oplevelse :rock:

Vi fik ikke taget så mange billeder, men her er da et par stykker :slight_smile:

Dommerbordet er lidt spændende, når man sidder og venter.

Som altid er det der, som er lige modsat legetøjet, bare SÅ meget mere spændende :tihi:

“MOAR! Få mig ud herfra! Det er bare skide kedeligt at vente!”

Titte til hinanden… Nåh, nej :wink:

Jeg vil ha en rød ballon, en af dem med sjov pompom :hjerte:
Lørdagens underholding var et kuld bobbere, som bare var noget så bedårende og kælne og dejlige… Rune sætter sig bare altid på tværs :venter:

[QUOTE=Lykke;1266795]

Jeg vil ha en rød ballon, en af dem med sjov pompom :hjerte:
Lørdagens underholding var et kuld bobbere, som bare var noget så bedårende og kælne og dejlige… Rune sætter sig bare altid på tværs :venter:[/QUOTE]

Ja, de var godt nok så søde og sjove! Jeg følte mig også meget fristet af dem! :inlove:

Nårh ja, jeg har vel delvist lidt resultater at dele, jeg havde jo lidt aktier i den ene af Henriettes, og fik fornøjelsen af to af Susannes :hjerte: Som vist må være brødrene til den på Lykkes billede? (Det ligner Christina’s Adam, men creme sølv versus rød sølv på et billede i sådan en gang hallys…) Og nu har de to haft tid nok til at skrive, hvis det var det de ville. Så nu vil jeg dele lidt fra min dejlige weekend i godt selskab! Tænk at man kan have det sjovt og slet ikke havde tid til at kede sig ved være på udstilling en hel weekend uden at have egen kat med eller gå steward! :uha: Det må være en første gang :tihi: Men meget tiltrængt, det var så dejligt at komme ud af huset og få snakket med en masse! Og til alle de søde mennesker, der spurgte så kan jeg nu sige at det idag er lykkedes mig at få den der ROM-walker støvle af! Så nu er jeg ved at lære at gå på min egen fod igen efter 7½ uge med den på. Det var en meeeget mærkelig fornemmelse at få en sko på :høhø:

Lørdag havde Henriette sin hunkilling Abimbola Emma Gad, EUR g 24, med. Min Peyton er far til det kuld, og vi splejsede om hendes udstillingsgebyr :høhø: Hun var oppe ved Martti Peltonen, som især var rigtig positiv over hendes pelskvalitet, bygning og udvikling for alderen. Så hun slog sin konkurrent til NOM :slight_smile:
Og så bliver jeg altså nødt til at prale lidt på racens (og Susannes :p) vegne, for Claus og jeg havde også et rigtig godt samarbejde om lørdagen - de to “røde køer” er jo ikke så nemme at kende forskel på, og med krykker vardet ikke helt så nemt for mig at bære en voksen kat op i nomineringsringen :høhø: Så jeg pegede, og Claus bar. Og sørme om ikke Daffe så klarede det hele så flot at hun ikke bare blev BIS kastrat - hun blev også BOB2 ud af 5! :rock: :flag: Stort tilllykke til Susanne og Mette med IC GIP Petheaven Daphne Duck!

Søndag startede jeg ud med at se Rune få sin fødselsdagsgave - han er ikke den mest følelsesmæssige udadvendte, men nøj han var rørt! Det var skønt at få lov at se hvad Lykkes overraskelse gjorde for ham :smiley:
Susanne havde taget en hel masse européer med om søndagen, så jeg havde fået lov at sørge for at hhv. Wehnert’s Andy, EUR ds 22, og Wehnert’s Alko, EUR as 22, kom til de rigtige dommere på det rigtige tidspunkt. Det klarede vi, og hvor var jeg vild med især Andy. Sådan en sød og dejlig lille krammedreng! Alko fik Ex1 hos Minna Krogh, men tabte NOM til en BUR. Andy fik Ex1 hos Martti Peltonen og vandt også NOM over sin konkurrent :flag: Så der var hele to brødre på scenen fra det kuld! :smiley:
Og når nu Lufthansa skal være dumme og strejke, så Fru Formand måtte hænge i telefonen op til flere gange for at sørge for at dommerne kunne komme hjem igen, så var det godt at hendes katte er så nemme, at vi bare kan komme en hel flok og katnappe dem til scenen, hvor Dorthe var stand-in til at få dem præsenteret som både bedste 3 generationer på stribe, bedste kuld og bedste opdræt :flag: Og så kan det godt være at nogle af Susannes bimser også havde bidraget til opdrættet, men dem har jeg altså ikke styr på hvem er hvem af :ups: :høhø:

Og som en afslutning, så vandt jeg ikke den der seng jeg spillede på i FIP raflet - men Brita spillede også på den, hvilket jeg havde opdaget og sagt at SÅ ville jeg gerne købe den. Brita vandt den, så nu har vi en fin ny katteseng herhjemme! :smiley:

Det er helt rigtigt spottet, at det er Adam i dommerburet :slight_smile:

[QUOTE=anne p;1266516]Tjaaaa … tykke gik jo helt hen og tog måsen på mig eller det var vel egentlig dommeren der gjorde det :høhø: … han blev sørme BIV i konkurrence med 2 andre skønne sorte OSH og NOM … jeg blev så forskrækket, at jeg sagde jamen han er jo for tyk Hvortil dommeren svarede det er de andre osse og han er pænest i dag … jeg var helt færdig af glæde og grin :tihi:

Pia fik ham strukket godt ud på scenen men han tabte fortjent til Ingelises Amal … men sikke da en oplevelse :rock:[/QUOTE]

Tykke er SÅ fin i mine øjne, så jeg kan sagtens forstå det :hjerte: