Resultater Skørping

JUBII så er Kattegale åben igen :juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu:

Og da jeg ikke kan se der er lavet en anden tråd og resultater fra weekendens udstilling, så starter jeg lige :stuck_out_tongue:

Jeg var afsted med Kyra og Kurt denne weekend, sammen med Emil.

Kyra skulle op til Steven Jones lørdag og han var rigtig sød ved hende, de hyggede sig rigtigt, og hun nussede og kysset med ham hele tiden :høhø: han var rigtig glad for hende, og gave hende det sidste CAP, så nu er hun Premier :love2::juhu: Kyra blev kaldt tilbage til nom, men tabte til en anden super smuk birma :hjerte:
Kyra og Emil var også til Junior handling, og de klarede de begge to rigtig flot, selvom det var første gang for Kyra :tihi:

Kurt var oppe ved Martti om lørdagen, og han var rigtig vild med Kurt, han fik super meget ros af både Martti og hans dommerelev, og jeg fik meget ros af at have sådan en smuk bobtail :ups:
Kurt blev kaldt tilbage til nom, tror vist der var 3-4 katte til nom, kan ikke huske det, mit hoved gik vist lidt i stå på det tidspunkt, Martti var så vild med min fede basse dreng at han gav ham nom, så mor her fik lige nogle tårer i øjne, og noget overrasket da det var første gang fik Kurtsen :hjerte::hjerte:

Så kom vi til Sceneshow, som jeg næsten var ved at gå glip af, for jeg gik steward og min dommer var meget omhyggelig med at skrive certerne til kattene, så tiden gik, men nåede at sluge noget mad, og så ind og hente Kurt og få ham op i et bur, fik fanget Anette så hun kunne bare ham, og så op og stå og kigge spændt… var helt uvirkelig at se tykke Kurt deroppe, men fin det var han :stuck_out_tongue:

Så kom stemmerne, og jeg var ved at vende og dreje helt rundt på mig selv, og halv ved at besvime da Kurt fik 2 stemmer ud af 3 :juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu::juhu: Min dejlige tykke bobtail blev sku BIS voksne hankat… Kan slet ikke forstå det endnu, og det var helt klar stor fortjeneste til Anette som bar han SÅ flot, og var så sød ved ham, selvom han syntes det var rimlig kedeligt oppe på den scenen :tihi::tihi::tihi::tihi:

Søndag var en ren afslapningsdag, Kyra var oppe ved Alexander Platz og fik hendes første cert i klasse 8, og mange ros, hun blev også kaldt til nom, som hun tabte til en smuk mco mener jeg nok… :smiley:

Kurt skulle op til Hanne Sofie, som har set ham som killing, og hun kunne sagtens kende ham, og se at han var ved at blive en rigtig mand :tihi: hun gav han en super bedømmelse, selvom Kurt egentlig havde mere lyst til at komme over til en smuk pige i buret ved siden af, så han havde 20 ben, og meget travlt med at synge for denne smukke pige, så han var egentlig ligeglad med hvad Hanne sofie sagde eller gjorde :ups::høhø: Han fik hans sidstre CAC så nu er han Champion :hjerte::hjerte:

Emil og Kyra tog lige en gang junior handlig igen søndag, og Emil var fast opsat på at sige meget mere om Kyra, for han ville altså så gerne på scenen :tihi: og til min og hans (tror jeg) blev Emil og Kyra nr 1 :smiley: selvom Emil lige var forsvundet da de skulle op på scenen så blev han vist frem senere, så han har fået en fin pokal med nr 1 som selvf skulle med i skole i dag :høhø::hjerte:

I bund og grund en super fantastisk udstilling, bare lige hvis man ser væk fra varmen lørdag, føj da, :uha:

Stort tillykke til alle jer andre med de flotte resultater og for endnu en gang at gøre det til en super dejlige weekend :høhø:

Tillykke, men jeg havde også startet en tråd.

Jeg har jo hørt at det var en super udstilling med meget flotte resultater, godt vi har FB, når Kattegale ikke fungerer -)

Så allerførst et stort larmende tillykke til Jer alle med resulaterne :slight_smile:

Vi skulle have været afsted søndag men blev desværre ramt af sygdom, Kid’o blev pludselig syg natten til lørdag og dyrlægen kan ikke udelukke at det var noget smitsomt, så med tungt hjerte og tårer i øjnene abs’ede jeg mine katte til søndag. I mandags havde en af de små en nedtur, hvor vi - dyrlægen og jeg - blev enige om, at det nok var en sen-vaccine reaktion, men noget tyder på at vi har noget i huset vi ikke skal ha’.

Men jeg er bare så taknemmelig for at han blev syg lørdag og ikke idag, jeg ville aldrig have tilgivet mig selv, hvis jeg havde bragt noget smitsomt ind på en udstilling - det skal siges at det er første gang i min lange udstillingskarriere, at jeg har måttet abs’e p.g.a. sygdom.

Heldigvis er han i bedring min knægt, men langt fra helt fit for fight, og jeg holder skarpt øje med resten af banden om de får symptomer ( det er høj feber, alm. utilpashed og opkast )

Et lille spørgsmål til Susanne W, hvis hun ser tråden: hvorfor kunne man ikke se online katalog og resultat før i aftes, det har været super at man på Jyrak udstillinger kan sidde hjemme og følge med i resultater og sceneshow, det manglede jeg som plaster på såret.

KH
Linda

Stort tillykke til alle med de flotte resultater og et par gode dage. :slight_smile:
:flag::flag::flag:

Jamen vi havde en helt forrygende weekend resultatmæssigt. Temperaments- og temperaturmæssigt var den ikke helt så forrygende.

Lørdag tågede jeg rundt i febervildelse hele dagen hvilket ikke er det sjoveste jeg nogensinde har prøvet. Junior var til bedømmelse hos Steven Jones der rigtigt godt kunne lide ham og faktisk kun havde et reelt kritikpunkt der ikke kunne gøres noget ved, nemlig at han er for fladpandet - hvilket jeg udmærket godt er klar over. Men han fik sit CAPS, snuppede lige BIV over en lækker hunkastrat og Jako der har boet hos Eife tidligere. Vi fik så besked på også at komme op til NOM senere og den nappede han også lige. Set i bakspejlet - da feberen havde lagt sig og jeg tænkte lidt klarere - skulle jeg have trukket ham fra sceneshowet da jeg skulle have ham ud af buret og op for han hvæsede mere end han plejede. I stedet fik jeg ham op i nomineringsringen og fandt en plads blandt publikum hvor jeg, lige inden hankastraterne skulle på scenen, blev kaldt ind i nomineringsringen igen hvor chefstewarden stod med en tydeligt påvirket Junior. Jeg har aldrig nogensinde set ham sådan før og jeg var fuldstændigt chokeret. Han hvæsede i et væk af alle, også mig og hans øjne var kulsorte og kæmpestore. Trak ham øjeblikkeligt og tog ham med ned til buret igen og undervejs fik jeg med kropsnærhed, stille snak og kys beroliget ham så meget at han var ok da han kom ned i sine egne burgardiner igen. Jeg var meget tæt på at pakke alt ned og blive hjemme søndag, men blev enig med mig selv om at det var bedre at tage afsted søndag og så arbejde på at give ham en god oplevelse.

Så søndag var vi afsted igen, denne gang med burventilator til buret (jeg er sikker på varmen spillede en rolle i hans nedsmeltning) og en stor vifte som han også fik nogle ture med til publikums morskab. Junior var i sit es søndag, han vadede rundt i buret og spandt, småpludrede og legede. Bedømmelsen hos Alexander Platz var også stille og rolig, han havde lige de sædvanlige to-tre hvæs da jeg tog ham ud af buret i dommerringen, men ellers var det en super oplevelse. Platz kunne også lide ham og endnu engang fik han CAPS, der var ikke nok til BIV, men vi skulle komme til NOM senere. Og sørme om han ikke også nappede den, så jeg pludselig havde en hel masse at overveje efter lørdagens ubehagelige oplevelse.

Enden på overvejelserne blev at Eife tilbød at tage ham, hun kender Junior ret godt og han kender hende og jeg var tryg ved at hun ville vide hvornår han fik for meget. Ventede så længe som muligt med at bringe ham op i nomineringsringen og da jeg havde afleveret ham, listede jeg om på bagsiden af buret hvor jeg lige kunne have øjenkontakt med ham igennem en sprække. Og så må jeg indrømme at jeg lige stod og sang lidt for ham, ganske stille. Og det så ud til at virke, han var fuldstændigt afslappet i buret. Eife fik ham også fint ud og op på scenen og dommerne fik lov at kigge på ham, men da han så skulle løftes fra bordet og op i stræk sagde han stop, ellers tak!

Han fik ingen stemmer, men Eife overlevede, han overlevede og straks han kom tilbage til mig og opdagede det var mig (for jeg fik lige et hvæs indtil han opdagede det var moar :tihi:) så var han rolig nok til at vi kunne stå ved siden af scenen så hans opdrætter lige kunne nusse og kalde ham en skovl. De sidste minutter af udstillingen nød han i buret, men han nød det endnu mere da han opdagede at nu skulle han i transporttasken.

Vi fik støttet Britas hittemisser både lørdag og søndag. Lørdag købte min far en cykelhjelm som vi fik at vide kom fra Birthes mand :høhø: og jeg købte en nullerput som alle mente måtte være til tøserne derhjemme, men det er nu mest Junior der bruger den. Søndag var jeg forbi igen efter to nullerputter mere (så var der en ny til hver kat) samt et glas Mirabellemimrelade til min far som tak for turen dagen før. Og så blev der lige to poser foder til Bæklund fra Juniors nomineringer, altid rart at kunne støtte et godt formål. Fik også støttet FIP-rafflen, denne gang uden gevinst.

Alt i alt en rigtig hyggelig og alt for varm weekend, hvor jeg trods snot og ondt i halsen fik snakket med en pokkers masse mennesker. Nu er jeg så igang med at overveje om jeg skal lede efter kørelejlighed til Kolding alligevel, så Junior ikke når at komme ud af rytmen inden vi tager til Flensburg i november. Og så tager vi udstillingerne et minut ad gangen fremover, for han skal aldrig nogensinde have en reaktion som den han havde lørdag igen hvis jeg kan undgå det.

Og så slutter jeg lige af med at sige tillykke med resultaterne til alle, det var ikke mange jeg fik det sagt til på udstillingen fordi jeg ikke var helt frisk, så derfor et forsinket tillykke her.

ja det var for mig en kanon weekend :slight_smile:

Yasha fik sit 3. CAP lørdag og blev sørme Premier :juhu::wehu::thumbup:
Han fik en meget kontant udmelding fra en dommer, som helt klart foretrækker de “amerikanske”/“moderne” typet russere, men han synes nu stadig Yasha var en fin nok dreng til, at han ville lade ham få sit CAP :tihi:
søndag rykkede han jo så op i klasse 8 og fik en dommer, som så åbenbart mere er til Yashas stil og han charmede da også en smule og fik sin første CAPIB.

Unni var kun med søndag og måtte se sig slået af Snulle - Unni ligner for meget en rigtig pæn europé :klapper: (det er heller nemt at undgå med den mor hun har:dokdok:)
men Unni fik en fantastisk oplevelse hos en fantastisk dommer - og det hjalp gevaldigt på Unnis humør og opfattelse af hele det udstillings-halløj! Hun virker slet ikke så træt og ulidelig, som hun plejer :thumbup: hun virker faktisk helt overskudsagtig i dag :uha:

Samtidig besøgte Yasha og mig lige Ann Dorits stand og har forhåbentligt fundet løsningen til hans pels :thumbup: fantastisk! én shampoo og én spray - det er da til at holde til i stedet for de 3-4 jeg har brugt tidligere :uha:
så det var klart tiden værd at besøge hendes stand - hurra for, at hun kom så langt op nordpå, så Yasha kan blive rigtig fin til november :tihi:

så vi glæder os til Flensburg i november oven på en god Skørping udstilling :thumbup:

det eneste jeg er MEGET spændt på, er de billeder fra Felicious - for hverken Unni eller Yasha synes det var så fantastisk en idé og lagde sig bare ned :tihi: men håber da på 1-2 gode billeder trods alt… :kryds:

Stort TILLYKKE!!! Ja, det er super stort når man får en BIS kat:rock::juhu::juhu:

Cats og Conni

STORT TILLYKKE til alle med de fine resultater :flag::flag::flag:

Stort tillykke til jer alle.
Så skriver jeg lige i denne tråd i stedet.
Vi var kun afsted Søndag. Batman kunne ikke forstå at vi vækkede ham midt om natten(kl 04):?, men pyt han var i fint humør.
Da vi havde gjort hans bur klar, gjorde han som sidste gang. Alt gruset skulle skrabes ud af bakken(han ville lige fortælle at bakken er alt for lille til ham):S men belært fra sidste gang, havde jeg ikke givet ham vand endnu. Sidst gjorde han det samme med bakken, for så derefter at vælte vandt og ligge sig i grus og vand:dokdok:.
Det gik fint ved dommeren, han ved hvordan man skal fedte for en dommer. Han smider sig ned på siden, stor spinder og leger med alt af dommerens legetøj på en gang. Han fik sit CAP og mange rosende ord og :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: på bedømmelsen.
Han var super dejlig hele dagen, kærlig og glad:wehuu::wehuu:

Ja jeg var også afsted begge dage, med Andromeda og Kaitlyn, og denne weekend gik overraskende godt.

Lørdag der var Kaitlyn oppe hos Steven Jones og fik rosende ord med på vejen, hun skulle op til nominering og vandt NOM over en MCO og en anden dejlig smuk birmapige. Kaitlyn fik ingen stemmer på scenen, men fik jo oplevelsen at komme på scenen igen. Andromeda var oppe hos Jette Eva Madsen, og da Andromeda havde været oppe hos hende før som killing var jeg spændt på hvad hun synes om hende som kastrat. Fik af vide at hvis hun havde rundere øre og selvfølgelig kastratpels så ville hun være perfekt, men da Andromeda blev kastreret for 19 uger siden, så har hun ikke oplevet af få vinterpels. Hun fik sit anden CAP cert og skulle tilbage til nominering og vandt NOM over en anden flot birma.

Søndag der var begge oppe hos Eiwor Anderson, og begge fik en fin bedømmelse og de skulle jo så imod hinanden til nominering. Der var mine to bimser også en mco og en ragdoll. Og Kaitlyn vandt over dem og fik NOM, og sørme ikke også hun fik en stemme på scenen.

Så jeg er stolt af mine to piger.

Der var tre KOR på udstillingen - en voksen hunkastrat, en hankilling/ungdyr og hans søster som selskabskat.

Dyrlægekontrollen var meget grundig, så da hankillingen havde fået træk i øjet lørdag, så det løb lidt og var lidt irriteret, blev han bedt om at komme tilbage gennem dyrlægekontrollen søndag

Minna Krogh synes, begge KOR var vældigt fine lørdag - hankillingen blev NOM Han gjorde, som KOR gør flest, hvis de ænser chancen for det - han “testede” stewarden ved at lave lyde på scenen, fordi han kedede sig. Den ellers meget erfarne steward forsøgte at være bestemt, men han var også fokuseret på at give killingen en god oplevelse, så jeg måtte hente killingen fra scenen med et meget bestemt tag, som overraskede ham så meget, at han straks holdt kæft

Natten over skiftede killingen/ungdyret klasse, da han blev 6mdr om lørdagen.

Søndag kom hanungdyret gennem dyrlægekontrollen igen hos en anden dyrlæge, som tjekkede hans øje og tog hans temperatur, da dyrlægen om lørdagen havde noteret på dyrlægeseddelen, at øjet skulle tjekkes. Super måde for ungdyret at starte dagen på

Hunkastraten blev trukket fra bedømmelsen, da hun var blevet en smule utryg og chokeret over at blive angrebet af nabokatten gennem tremmerne, da hun blev sat ind i sit bur om morgenen.
Hanungdyret blev bedømt af Martti Peltonen, som roste ham i høje skyer og tegnede og fortalte for sin dommerelev. Han tabte NOM til en meget mere udviklet chokolade BUR, som var lige på nippet til at gå i voksen klasse

Mandag morgen tog alle tre KOR med Friederike hjem, da hunkastraten bor der - og killingerne flytter ind Huset er tomt, men vores andre katte virker lettede over, at de to energibundter har fundet et andet sted at bo

Ih hvor er det dejligt at læse om alle jeres dejlige missedyr, og deres flotte resultater. Stort tillykke til jer allesammen, og til jeres skønne katte :flag:

Jelly blev EX2 begge dage - EX1 gik til et rigtig fint ungdyr, der lige havde en anelse mere end Jelly, hvis pels desværre er til den bløde side for tiden. Men vi fik meget flotte ord med på vejen, og der var ingen tvivl om, at Jette Eva Madsen rigtig godt kunne lide Jelly, hun faldt så bare på pelsen, og det er fair nok.

En dejlig oplevelse for mig var, en MCO ejer, jeg tit har talt med på udstillinger. men ved ikke hvad hun hedder. Hendes dejlige røde med hvid hankat, blev nom. Se den glæde,stolthed og nerver. Uha sådan havde vi det i Haderslev, jeg var bare så glad på hendes vegne. Jeg ved godt at mange af jer er vant til at komme på scenen, men for os andre er det altså noget meget stort.
PS. Den fik da også 1 stemme på scenen

Kørte hjemmefra fredag 15 nul dut og fandt let Skørpinghallen (indskudt sætning…med en sød sød halinspektør) og med en masse søde og arbejdssomme jyrakmennesker der allerede var i fuld sving. Som altid glider det hele som i smeltet smør og folk ved lige hvad hverandre laver og gør.
Jeg fik anvist minne kvadratmetre og begyndte at finde borde og ben. Sørme så…kommer en af de føromtalte jyrakmennesker og spørger om jeg vil have en hjælpende hånd for så vil hendes 13-årige dreng gerne. Og han slæbte og slæbte og jeg nåede næsten ikke at slæbve selv :tihi: PÅ med duge og så kom May Britt og Bjørn og så gik vi igang med at fylde op med alverdens ting.
Ved 8-tiden var vi så sultne at vi blev enige om at NU stoppede vi og så havde Maybritt bestilt mad som vi hentede og vi spiste dern hovr vi skulle bo. Efter dejlig mad sad vi lidt og talte og så på hovedet i seng. Sengen var et mareridt for madrassen var alt for hård, men det kunne den ikke gøre for, for jeg er vant til at ligge på en supergod madras fra Jensenmadrasser. Op lidt i 7 og da klokken rundede halv8 stod vi på vores pind. En efter èn kom folk og hilste på og nogle købte og andre kom med hæklede mus, lightere, kradsetræer, håndlavede mis-billeder og så gik dagen så hurtigt. Ved 6 tiden var det slut og jeg blev mens de samme arvejdssomme jyrakfolk der havde sløbt dagen før igen ryddede op og da klokken var 7 gik turen til det nye sted hvor jeg skulle spise og sove. Madrassen var bedre og to dyner…normalt har jeg kun en kvart for misserne stjæler jo både pladsen og dynen hjemme. Op igen halv 7 og ned på standen halv 8 og SÅ skal jeg da lige love folk havde fundet pungene frem :uha:. Jeg lå vandret så forrygende gik salget og pludselig var klokken halv 4 og det lakkede mod enden.
Jeg stod og kunne se sceneshowet og sikke nogle dejlige mis der var deroppe :wehuu:…så kom det værste…nedpakiningen, men jeg fik hjælp iform af jeg lånte en vogn så jeg kunne komme tæt på min bil istedet for at gå 17 gange frem og tilbage. Da bilen var pakket sad jeg lige og snakkede med en flok trætte jyrakmennesker og vi lignede alle nogle kattene end ikke ville slæbe med ind OG forståeligt nok for det var virkelig en slæb.
Hjemme lidt i halv 8 og så stod den på Feline Porta 21-orgie. Misserne fik 8 dåser så lydene var udelukkende smaskelyde :tihi:
Ville lige svare mails inden jeg skulle sove, men min puter var død :surrender1:
Den står nok ikke til at redde:S
Men det har været en formidabel week-end…og imorgen skal klinikkens hittekattekonto OG den hittekattekonto jeg har i banken fyldes op :juhu:
TUSIND TAK til alle I der på den ene eller anden måde har været “skyldige” i jeg har haft nogle fantastiske dage :thumbup:

Stort tillykke til alle dejlige misser ( og slaver ) med de flotte resultater :flag::flag::flag: og rigtig dejligt at høre, at du Brita havde sådan et flot salg :slight_smile:

MIn Joy på knapt 1 år var med på udstilling for første gang! Hun tog det hele i stiv pote:-)

Lørdag var hun først til farvebedømmelse. Her skiftede hun så fra gr. 6 til gr. 5. Naa, op i sekretariatet og få meddelt formalier. Og så troede jeg ellers alt var iorden…men her er et forbedringspunkt til Jyrak :slight_smile: For det gav lidt problemer om lørdagen, men egentlig især om søndagen, hvor jeg selv måtte gøre sekretariatet opmærksom på flytningen igen…og jeg var så ikke den eneste der røg ind i denne problematik. Naa, men det kunne nu ikke ødelægge mit humør. Jyrak har nogle super udstillinger og trods de nævnte forbedringspunkter var Skørping også en dejlig oplevelse :slight_smile:

Harmakhet’s Joy fik sit CAC cert. både lørdag og søndag. Lørdag var der rigtig mange rosende ord fra Jette Eva Madsen - der var lidt småtingomkring øjenformen, men ellers var alt excellent. Hun sluttede af med beskeden: En dejlig veludviklet repræsentant for racen :slight_smile: Søndag var Joy oppe hos Dr. Alexander Platz. Her var der exellent hele vejen igennem :slight_smile:

Britas stand fik jeg besøgt - og jo jo her i går aftes lavede jeg pandekager og spiste dem med velbehag sammen med det nyindkøbte mirabelle marmelade - det kan bestemt anbefales :slight_smile:

Det var alt i alt en super udstilling - og Susanne må foresten meget gerne agere “nummerpige” igen :slight_smile: Herlig sjovt indslag :slight_smile:

Lige et billede:

Her er Joy lige "fisket ud af buret og er på vejl til beømmelse hos Jette Eva Madsen. Bemærk at Eife står lige i baggrunden :slight_smile:

Og her er dommeren i gang med at tjekke Joy :slight_smile:

Og så lige en stor tak til Eva (Eife) for alt hjælpen i forbindelse med problematikken omkring gruppeskifte og de problemer det gav :slight_smile:

Knus Gitte

Jamen vi (Datteren og jeg) var kun afsted om lørdagen og der havde Linea fået lov at låne store smukke Diego til juniorhandling af Eva. De fik ingen placering - men de hyggede sig og det var vigtigst.
Linea var meget forelsket i løvemissen som hun kaldte ham. De fik flotte præmier, ikke mindst et gavekort til hittekat standen som blev brugt på div. ting og sager - samt mor naturligvis spædede lidt til også s
I skal da ikke snydes for dette billede

MVH
Gitte

[QUOTE=DK Nemador;674846]- og Susanne må foresten meget gerne agere “nummerpige” igen :slight_smile: Herlig sjovt indslag :slight_smile:
[/QUOTE]

men jeg håber godt nok, at alle huskede at bruge grus-containerne, så hun ikke hopper i bikinien i Vorbasse :tihi: