Thane får det som mine hunde spiser… jeg kopierer lige fra et andet indlæg herinde - det skal siges at Thane er blevet lidt mere kræsen siden sine altædende killingedage, så nu vil han faktisk ikke længere have hest. Lam rører han heller ikke!
Selv om han ikke vil have de to slags kød råt, kan jeg dog sagtens få ham til at spise dem tilberedt, så jeg er begyndt lige hurtgit at svitse det på panden - bare lige så overfladen er tilberedt…
Hundenes mad kommer fra Rigtig hundemad, slagtere og fiskehandleren - altså dem jeg nu engang kan tigge fra 
[I]Jeg smider lige Thanes (og hundenes) ugeplan ind, så I kan se, hvad der som regel ryger ned i løbet af en uge.
Thane er opfostret på ca 90% råt… de sidste ca 10 % er tørkost uden kulhydrater. Og jeg forsøger at holde mig til den plan - dog er en del af tørkosten faktisk skiftet ud med vådfoder, da han selvfølgelig spiser sammen med resten af Banden når det serveres.
Mine hunde får kun et måltid dagligt… Thane starter som regel dagen med tre kylllere…
Mandag: Kallun - helst grøn kallun, da både Thane og Dise foretrækker det.
Tirsdag: Kød - okse, gris, kylling, kalkun, and, vildt, hest, kanin, lam - hvad jeg nu kan få fat i og hvad der nu passer bedst ind i resten af ugens menu. De får sjældent samme slags kød i løbet af ugens dage - og jeg har opgivet at få Thane til at spise lam! Serveres det ækle stads, går han direkte i skålen med tørkost!
Onsdag: fisk (helst) - her i huset er pangaionfiletter gode… ellers rester af sej, torsk, sild, laks eller hvad jeg nu kan tigge mig til hos fiskevognen på torvet Om det er filet eller evt med ben, kommer også an på, hvad fiskevognen indeholder… Dog spiser Thane ikke torskehoveder!
Torsdag: kallun - grøn kallun, lammekallun eller hvad der nu er i fryseren.
Fredag: Ben-dag… kalkunhalse, kyllingehalse, okseknogler, lam, hest, vildt, hele eller halve kyllinger, RÅ skrog fra diverse fugle som vi selv har spist (jeg er begyndt meget at filetere og udbene når vi får fugle).
Lørdag: Kød - okse, gris, kylling, kalkun, and, vildt, hest, kanin, lam - hvad jeg nu kan få fat i og hvad der nu passer bedst ind i resten af ugens menu.
Søndag: Indmad - hjerte, lunger, lever, nyrer, alt hvad jeg kan få fat i af forskelligt indmad fra faktisk alle slags dyr, og gerne i mindre stykker, sådan at jeg kan blande de forskellige slags indmad. Hittet for Thane er andehjerter og kalvelever, eller “hvalpemix” aka “hakket hvalp” fra Rigtig Hundemad…
Jeg giver altid mine hunde kallun dagen efter indmad… Nanna kan have lidt tendens til blød mave og kallunen er med til at rette op på dette.
Eftersom Thane har klaret at vokse sig stor som et hus, har pæn pels, fint tandkød og er AKTIV, så tror jeg på, at han gennem den varierede kostplan får det han skal… Og - der står jo tørkost fremme konstant, hvis han skulle få de lyster
[/I]