[QUOTE=Rikke Lillevang;647050]Jeg har et lille spørgsmål
Jeg venter jo på at få Tiësto hjem. Og nu hvor det sker senere end forventet, ville jeg så rigtig gerne komme på besøg. Men jeg er bange for, om jeg kan slæbe det med hjem og smitte mine drenge med det.
Er der nogen der ved noget om det? Er det allerbedst at lade være med at besøge, eller kan man gøre noget, så jeg kan komme og besøge lille Tiësto? [/QUOTE]
Desværre ikke, hvis du vil være sikker på ikke at slæbe smitte med hjem. Så du må nøjes med at se billeder og få mailupdates…
VIL du besøge Annie, så skal du kunne undgå enhver kontakt med dine egne katte indtil at du har skiftet tøj fra inderst til yderst (og dettte tøj skal direkte i vaskemaskine og vaskes. du skal også rengøre (helst med damprenser) der hvor du er kommet ind i dit eget hjem og det skal gøres inden dine egne katte kommer på stedet… og huske så også at sko er en smittekilde - det glemmer mange…
Så jeg ville nok bare blive hjemme…
I betragtning af, hvor omfattende Felis Danicas karantænebestemmelser vedrørende ringorm er
2.6.2 Er der fundet ringorm i et katteri skal al avl ,handel og udstilling standses i 4 uger efter raskmelding.
så kan jeg godt forstå, du gerne vil komme på besøg og det står der så vidt jeg kan se ikke noget om, men du løber en risiko for at tage smitten med hjem
[QUOTE=Temple Bar;647057]I betragtning af, hvor omfattende Felis Danicas karantænebestemmelser vedrørende ringorm er
så kan jeg godt forstå, du gerne vil komme på besøg og det står der så vidt jeg kan se ikke noget om, men du løber en risiko for at tage smitten med hjem :([/QUOTE]
Æv hvor er det trist Det er meget lang tid at vente. Men det må jeg så gøre. Vil ikke risikere at mine drenge også bliver smittet.
[QUOTE=DK Thomani;647071]Skal man virkelig vente 4 uger efter raskmelding før killingerne kan flytte til deres nye hjem???
Det var da godt nok helt vildt! [/QUOTE]
Det er altså ikke fordi jeg bare gerne vil af med killingerne, men jeg tænker på mine killingekøbere som bare går og venter. Bare så der ikke er nogen der misforstår.
Hold kæft hvor er jeg ked af det lige nu. Jeg havde læst mig til at man “bare” skulle have 2 fri prøver efter endt behandling og så var “alt godt” igen. Jeg havde slet ikke set det med at man skulle vente yderligere 4 uger…
Ai sådan noget hø…men den behandling du har gang i VIRKER…prøvede at have ringorm, samtidig som Susanne (samme smittekilde…en kæmpe stor hund) og killingerne blev hurtigt fri igen.
Jeg ved ikke hvad det koster at leje en dampmaskine, men vi købte en hos Harald Nyborg, den er enormt god, den kan også bruges til at slå lopper + æg ihjel med, hvis man nogen gange får sådan noget skrammel ind.
Du bor jo lidt langt væk, men hvis du har mulighed for transport må du gerne låne min dampmaskine
[QUOTE=Khin-Mya;647092]Ai sådan noget hø…men den behandling du har gang i VIRKER…prøvede at have ringorm, samtidig som Susanne (samme smittekilde…en kæmpe stor hund) og killingerne blev hurtigt fri igen.
Jeg ved ikke hvad det koster at leje en dampmaskine, men vi købte en hos Harald Nyborg, den er enormt god, den kan også bruges til at slå lopper + æg ihjel med, hvis man nogen gange får sådan noget skrammel ind.
Du bor jo lidt langt væk, men hvis du har mulighed for transport må du gerne låne min dampmaskine[/QUOTE]
Tusind tak for tilbudet Lone, men jeg bestilte en på nettet i går aftes
[QUOTE=DK Thomani;647091]Det er altså ikke fordi jeg bare gerne vil af med killingerne, men jeg tænker på mine killingekøbere som bare går og venter. Bare så der ikke er nogen der misforstår.
Hold kæft hvor er jeg ked af det lige nu. Jeg havde læst mig til at man “bare” skulle have 2 fri prøver efter endt behandling og så var “alt godt” igen. Jeg havde slet ikke set det med at man skulle vente yderligere 4 uger…[/QUOTE]
Ikke at det er nemt at være positiv i den situation - men det er dog bedre nu end killingerne brød ud i deres nye hjem.
Som allerede nævnt, dæk møbler med lagner der kan vaskes ved høje temeperaturer - det samme med sokker - der er mange sporer på gulvet
Men i princippet er det vel godt jeg intet har hørt? Jeg mener jeg læste (i din artikel muligvis?) at jo hurtigere der er udslag des mere aggressiv ringorm.
Det er jeg rigtig ked af at høre Annie, jeg har selv prøvet det…men det er til at komme af med.
En ting jeg lærte var at vente med at lade folk komme og kigge på mine killinger til de var 8-9 uger, for ringorm kan bæres med via hænder og tøj, og killinger er som regel mere modtagelige og derfor er det ofte dem det ses på.
Jeg tror på at du får bugt med det.