Robotstøvsuger og katte?

Nu læste jeg lige i en anden tråd, at nogen havde robotstøvsuger:

http://www.stoevsuger-shop.dk/roomba/roomba_robotstoevsuger.htm

Vi har sådan en robotstøvsugervenligt hjem uden dørtrin og med sofaer høje nok til at støvsugeren kunne komme ind under :smiley: - men hvad med kattene? Vil de ikke blive MEGET bange af at sådan en robot pludselig hopper frem og suser rundt og støvsuger?

nope

de er lidt mistroiske i starten… who can blame them…

men jeg har haft mine i snart 9 md og kattene er TOTALT ligeglade… de bliver lettere fornærmede når roombaerne støder ind i dem… for hvem gider flytte sig for noget så fjollet som en støvsuger

men ok - så den er bumpet ind i dem 3-4 gange så flytter man sig da - men ikke før… :smiley:

http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=176185570143&h=oX5Ve&u=l0etc&ref=mf :tihi:

Jeg ønsker mig også een, så jeg ved ikke hvordan katten vil reagere. Men du har vel set de her, ikk?

:høhø:

Men hvis den gjorde sådan her, kunne jeg godt forstå missen, tror jeg:
Roomba "Terminator vs. Cat" - YouTube -what

det her skal man dog være varsom med når den kører ind under sofaen - katte HADER når de bliver “skrællet” af -LOL

[quote=Battlestar;230153]det her skal man dog være varsom med når den kører ind under sofaen - katte HADER når de bliver “skrællet” af -LOL[/quote] -LOL-LOL-LOL

[quote=Battlestar;230149]nope

de er lidt mistroiske i starten… who can blame them…

men jeg har haft mine i snart 9 md og kattene er TOTALT ligeglade… de bliver lettere fornærmede når roombaerne støder ind i dem… for hvem gider flytte sig for noget så fjollet som en støvsuger

men ok - så den er bumpet ind i dem 3-4 gange så flytter man sig da - men ikke før… :D[/quote]

Støvsuger du så aldrig “selv”?

Jeg synes de 5000,- er mange penge, men det nytter nok heller ikke at købe en billig-model, når det er kattehår den også skal kunne tage.

Sikke mange timers støvsugning man selv kan spare og tænk at have rimelige hybelkanin-frit OG have langhårede katte uden at yde noget for det :thumbup:

Afhænger af racen:-)

Snowshoe katte tager alt i stiv pote ROOMBA driver Cat uses iRobot Roomba 560 Robotic Vacuum Cleaner. HelensPets.com - YouTube

Hihi

[quote=lenschow;230159]Afhænger af racen:-)

Snowshoe katte tager alt i stiv pote ROOMBA driver Cat uses iRobot Roomba 560 Robotic Vacuum Cleaner. HelensPets.com - YouTube

Hihi[/quote]

Jeg tror det er Therese, der har uploaded den video, for det er da Silke, der sidder dér og lader sig transportere :thumbup:
Nu ved vi hvordan Thereses badeværelse ser ud - og hvordan der bliver holdt rent. :rock:

[quote=Dorthe Andersen;230158]Støvsuger du så aldrig “selv”?

Jeg synes de 5000,- er mange penge, men det nytter nok heller ikke at købe en billig-model, når det er kattehår den også skal kunne tage.

Sikke mange timers støvsugning man selv kan spare og tænk at have rimelige hybelkanin-frit OG have langhårede katte uden at yde noget for det :thumbup:[/quote]

hm hm…her var den gode noget billigere end det første sted jeg fandt: http://www.roboteksperten.dk/21-roomba-580.html :thumbup:

Nemmerlig - Silke er Dks pt eneste Snowshoe:-)

Om katte hader en robotstøvsuger eller ej, tror jeg er meget individuelt…
Jeg har hørt om en, som altid undrede sig over at støvsugeren ikke stod hvor han havde efterladt den… Indtil han en dag fandt ud af at det er fordi katten brugte den som “transportmiddel”:tihi::tihi:

[quote=Dorthe Andersen;230158]Støvsuger du så aldrig “selv”?

Jeg synes de 5000,- er mange penge, men det nytter nok heller ikke at købe en billig-model, når det er kattehår den også skal kunne tage.

Sikke mange timers støvsugning man selv kan spare og tænk at have rimelige hybelkanin-frit OG have langhårede katte uden at yde noget for det :thumbup:[/quote]

Vi har killingekøbere der har den billige, og de har fire katte og tre store hunde med lang pels, og den klarer det helt fint.

Alle de film med misserne er bare så søde :wehuu:

Jeg ved at Tine lige har købt hendes for 1600 ca. over nettet… Det er den model som Regitze har nogle stykker af - alt efter hendes erfaringer med den regner jeg også med at skulle købe en når vi lige får penge - min støvsuger er alligevel ved at stå af…

[quote=Dorthe Andersen;230144]Nu læste jeg lige i en anden tråd, at nogen havde robotstøvsuger:

http://www.stoevsuger-shop.dk/roomba/roomba_robotstoevsuger.htm

Vi har sådan en robotstøvsugervenligt hjem uden dørtrin og med sofaer høje nok til at støvsugeren kunne komme ind under :smiley: - men hvad med kattene? Vil de ikke blive MEGET bange af at sådan en robot pludselig hopper frem og suser rundt og støvsuger?[/quote]

Vi har en gang fået sådan en demonstreret herhjemme, og så vidt jeg husker, var de fleste katte ret ligeglade, mens Fysse, vores brite, fandt ud af, hvordan man fik den til at ændre retning. Det syntes han var ret interessant …
Nogen gange skal der ikke så meget til at more en brite :smiley:

NP

Det lyder bare super godt Pia og Eva…jeg vil lige læse lidt mere i den anden tråd og surfe nette tyndt (som jeg plejer efter nye fund :tihi:) og så skal vi da have sådan en.

jeg har lige købt en og brug den for første gang i dag, startede på badeværelset hvor kattene kunne sidde og se på den uden den kom hen til dem, de sys ikke så godt om den. Men de gemmer sig ikke, er bare nysgerrige…

Mine er også fuldstændig ligeglad med mine. Den ene er lige sendt til reperation, den kørte bare frem 1meter og så 1 meter tilbage :frowning:

Man kan få 530 til omkring 15-1600kr og 560 til ca. 2300-2700,-

Jeg er meget glad for mine, men man skal vide at der er en del arbejde med at rense maskinen for kattehår (denne er ikke smart indrettet. Min søster har en anden model den er nem at rense for hår.) - så hvor meget tid man sparer … ja bum bum. Og så skal man ca. hver hver 10-14 dag, ind i hjørner med en alm.

Man skal inden anskaffelse tænke over, hvordan ens hjem er indrettet.
Har man mange møbler den skal rundt omkring, kan den gå under møblerne, dørtrin mellem rummene etc.?

Jeg investerede i en robotstøvsuger sidste år. En af de billigere modeller til ca. 2000 kr. Den havde utroligt svært ved at komme omkring mine møbler, kunne ikke ret godt forcere dørtrinene mellem rummene, og kørte også ret ofte rundt i ring, når den havde problemer med møblerne. Dvs. at der ofte var flere områder, hvor den aldrig fandt hen :thumbdown:

Samtidigt så syntes jeg at den larmede meget. Den skulle køre ca. 40 minutter for at komme hele huset rundt - og det er altså lang tid at høre på den larm (normalt tager det ca. 10 minutter at komme rundt til hverdagsbrug med den almindelige støvsuger) :thumbdown:
Så enden blev, at jeg simpelthen forærede min til min lillebror. Og så dagligt er huset rundt med min almindelige støvsuger i stedet. Det synes jeg giver et væsentligt bedre resultat :slight_smile:

Bare lige mit lille besyv med de negative aspekter :p.