Robotstøvsuger og katte?

Lone - tak for det… Bare lige mine tanker om det - så er det noget med at man starter den når man skal afsted hjemmefra? Netop så man ikke skal høre på det?
Mht rum - jeg troede det var meningen den skulle tage et rum af gangen og ikke forcere dørtrin? :slight_smile:

.oO Gad vide om sådanne en kan køre på trapper også :?

[quote=Eva K;230330]Lone - tak for det… Bare lige mine tanker om det - så er det noget med at man starter den når man skal afsted hjemmefra? Netop så man ikke skal høre på det?
Mht rum - jeg troede det var meningen den skulle tage et rum af gangen og ikke forcere dørtrin? :)[/quote]

Det kunne være en mulighed. På de dyrere modeller kan de times til at begynde at støvsuge på et bestemt tidspunkt.
Men her var problemet, at den forsøgte at køre over dørtrinene, og så nogle gang sad fast på dørtrinet og ikke kunne komme videre. Eller også sad den fast idet den var ved at køre under en reol el.lign.

Tror simpelthen bare ikke mit hjem er indrettet til sådan en :stuck_out_tongue:

Lotte - Ah, ja for dem Regitze har er det noget med at der er sådan en lille dims man kan sætte ved døråbningerne så robotten ikke kører ind i et værelse før den er færdig med det første…

[QUOTE=Dorthe Andersen;230158]Støvsuger du så aldrig “selv”?

Jeg synes de 5000,- er mange penge, men det nytter nok heller ikke at købe en billig-model, når det er kattehår den også skal kunne tage.

Sikke mange timers støvsugning man selv kan spare og tænk at have rimelige hybelkanin-frit OG have langhårede katte uden at yde noget for det :thumbup:[/QUOTE]

aldrig… jeg tager mellem katteskålene med en hånd-dyson, men ellers aldrig… jeg har ikke helbred til det…

[QUOTE=Rikke H;230308]Mine er også fuldstændig ligeglad med mine. Den ene er lige sendt til reperation, den kørte bare frem 1meter og så 1 meter tilbage :frowning:

Man kan få 530 til omkring 15-1600kr og 560 til ca. 2300-2700,-

Jeg er meget glad for mine, men man skal vide at der er en del arbejde med at rense maskinen for kattehår (denne er ikke smart indrettet. Min søster har en anden model den er nem at rense for hår.) - så hvor meget tid man sparer … ja bum bum. Og så skal man ca. hver hver 10-14 dag, ind i hjørner med en alm.[/QUOTE]

det tager ca 2½ min at rense en roomba 560 hvis man er grundig… og jeg skal aldrig ind i hjørnerne… den ene cm den ikke kan få med fordi den er rund tager jeg med hånddysonen, men det er mere teoretisk end konkret

[QUOTE=Churchtown;230316]Man skal inden anskaffelse tænke over, hvordan ens hjem er indrettet.
Har man mange møbler den skal rundt omkring, kan den gå under møblerne, dørtrin mellem rummene etc.?[/QUOTE]

enig - det er meget vigtigt, for den skal altså kunne komme rundt…

Jeg investerede i en robotstøvsuger sidste år. En af de billigere modeller til ca. 2000 kr. Den havde utroligt svært ved at komme omkring mine møbler, kunne ikke ret godt forcere dørtrinene mellem rummene, og kørte også ret ofte rundt i ring, når den havde problemer med møblerne. Dvs. at der ofte var flere områder, hvor den aldrig fandt hen :thumbdown:
Samtidigt så syntes jeg at den larmede meget. Den skulle køre ca. 40 minutter for at komme hele huset rundt - og det er altså lang tid at høre på den larm (normalt tager det ca. 10 minutter at komme rundt til hverdagsbrug med den almindelige støvsuger) :thumbdown:
Så enden blev, at jeg simpelthen forærede min til min lillebror. Og så dagligt er huset rundt med min almindelige støvsuger i stedet. Det synes jeg giver et væsentligt bedre resultat :slight_smile:

jeg tror du har fået en alt for billig model - jeg har aldrig oplevet de ting du har fortalt om her… jeg har 3 kørende samtidig og kan stadig sidde og læse…

jeg foretrækker at sætte den igang når jeg går, men det er ikke nødvendigt… så meget larmer en 560 ikke IMO

[QUOTE=Eva K;230330]Lone - tak for det… Bare lige mine tanker om det - så er det noget med at man starter den når man skal afsted hjemmefra? Netop så man ikke skal høre på det?
Mht rum - jeg troede det var meningen den skulle tage et rum af gangen og ikke forcere dørtrin? :)[/QUOTE]

det er det også!!!

jepper - et lighthouse som det hedder… de er uundværlige!! robotten skal fortælles hvor den skal og må køre - ellers får man et dårligt resultat

[quote=Battlestar;230343]

det tager ca 2½ min at rense en roomba 560 hvis man er grundig…[/quote] Mine bøster er hurtigt fyldt med hår, det værste er der hvor man ikke bare lige kan komme til (fordi børsten ikke kan skilles der) og man derfor skal klippe det af i lag. Det tager tid for det er ikke til at komme til :slight_smile: Jeg bruger mere end 2½ min :slight_smile:

nej desværre birthe :stuck_out_tongue:

Den stopper hvis den er på vej ud over en kant.
Hvis den f.eks er på øverste etage så når den når det færste trappetrin stopper censoren den så vender den om så den ikke ryger ned af trappen.

min har lige kørt mens jeg var i bad og der har den ordnet hele lejligheden…

Jeg kan ikke lide denne her tråd :ups:…man bliver jo vildt jaloux! :tihi: mig åsse ha en! :klapper: …men har nok for høje dørkarme…kan man mon bygge en rampe, som den kan køre over? :?

Hvor høje er dine dørkarme ca ? for vores er nok 10-15 cm tyil torlettet og den kører over det.

OK? de er ca 5cm høje…hmm…fristende :stuck_out_tongue: må google lidt mere om det :slight_smile:

tricket er en hobbykniv :slight_smile: det er det jeg bruger til at rense der hvor den ikke kan skilles ad…

[quote=Niels Peter;230224]Vi har en gang fået sådan en demonstreret herhjemme, og så vidt jeg husker, var de fleste katte ret ligeglade, mens Fysse, vores brite, fandt ud af, hvordan man fik den til at ændre retning. Det syntes han var ret interessant …
Nogen gange skal der ikke så meget til at more en brite :smiley:

NP[/quote]

:klapper::klapper: dygtig mis

Måske kan de ligefrem bruges til aktivering af katte, medmindre katten altså sætter sig ovenpå og bliver kørt rundt, ligesom “Silke” gjorde i videoen.

Så har jeg allerede fået min robotstøvsuger - sej og hurtig service fra elgiganten. :thumbup:

På trods af glæden, så har jeg dog et væsentligt kritikpunkt!!!

HVORFOR er det altid sådan med elektroniske nyerhvervelser at de skal oplades i en e v i g h e d inden man kan få lov at lege?? :venter:

Det er ellers en pæn lille maskine i sort og “sølv” :savle: - måske får den endda lov at have base herinde i stuen…den burde nærmest stå ved siden af fjernsynet hvor de andre “smarte elektroniske ting” er. :tihi:

enig - og det er en vigtig ting omkring roombaens batterier… de skal lade 16 timer hver gang du tilslutter dem… det har jeg lært på den hårde måde…

meeeeen man får nye gratis inden for garantien… :slight_smile: det er bare besværligt så man kan ligeså godt undgå det hvis man kan :slight_smile:

[quote=Battlestar;234214]enig - og det er en vigtig ting omkring roombaens batterier… de skal lade 16 timer hver gang du tilslutter dem… det har jeg lært på den hårde måde…

meeeeen man får nye gratis inden for garantien… :slight_smile: det er bare besværligt så man kan ligeså godt undgå det hvis man kan :)[/quote]

Og så på garantien endda. :thumbup::tihi:
Jeg kom lige til - ved en fejl :rock:- at sætte den til at suge lidt. Jeg synes ikke den larmer særligt meget. :thumbup:

Nu får den en 16 timers skønhedssøvn og så må den og jeg snakkes ved i morgen tidlig. :slight_smile:

Sådan en vil jeg også have :smiley: men den kan ikke komme over vores dørtrin eller ind under sofaerne… så jeg må fortsætte med håndkraft :frowning:

Øv med de dørtrin - du tror ikke den kan forcere dem?

Vi er lige kommet hjem fra en lille campingferie idag og jeg glædede mig rigtig til at skulle hjem og modtage pakken - og til at gøre vores hus ekstra robotvenligt, så nu render jeg rundt og flytter “pynteting” fra gulvet, stiller sko på plads og rykker lidt på tingene, så fru Rumse kan komme ordentligt til, når hun fra i morgen skal gøre sit job. selv min ekstra-bærbar under sofaen er jeg igang med at finde ny bolig til - det er store sager. :tihi:

Nej desværre :frowning: Har heller ikke lige 5000 kr til det :stuck_out_tongue:

Jeg gav kun 2500,- :slight_smile: