Robotstøvsuger og katte?

Det var da ikke så galt :slight_smile:

Nej - jeg tjekked elige nogle priser på pricerunner: Støvsugere (1000+ produkter) hos PriceRunner • Se priser »

og så sad jeg og klikkede lidt rundt og elgiganten var også på listen dér med den her:

http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/stovsuger/handstovsuger/ROOMBA560/roomba-robotstovsuger-it-s-crazy

Så nej, det var ikke en helt uoverskuelig pris. :slight_smile:

TineL fandt hendes til 1600 (den Regitze også har) på nettet

Så blev Roomba’en afprøvet. Der var ingen hysterisk katteflugt, for kattene var ude i haven.

Samba kom dog STRAKS ind da, den startede - Hvad var det nu for en? Han fulgte i hælene på maskinen rundt i huset, skulle ligge på gulvet og holde øje med den osv. osv. Jeg har siddet her og holdt øje med om den kom over det hele og det har den ikke helt gjort, men i krogene og langs panelerne, der er det faktisk lige før den gør det pænere og mere grundigt end jeg selv gør. Det er da lidt sjovt. :tihi:

Lige pludselig stak den af ud på terrassen - henover dørtrinet gik det - og kørte rundt ude på træ-terrassen. Så måtte jeg ud og redde den ind igen. :høhø:

Til sidst kørte den pænt tilbage i dokken. :thumbup:

Den er jeg allerede meget meget glad for. :smiley:

Her holder Samba øje og han var ikke meget for at flytte sig hele tiden:

IH! I gør det altså ikke nemt for mig at sige: “sådan en har jeg da ikke brug for” :tihi:

Og henover dørtrinet? :uha: er det højt? …sådan en skal jeg da ha’…de er enda billige på elgiganten p.t. :fløjte:

[quote=Itzy Bitzy;234868]IH! I gør det altså ikke nemt for mig at sige: “sådan en har jeg da ikke brug for” :tihi:

Og henover dørtrinet? :uha: er det højt? …sådan en skal jeg da ha’…de er enda billige på elgiganten p.t. :fløjte:[/quote]

Jeg købte på Elgiganten fordi jeg så kunne gå i en butik og brokke mig - og købe småting. :slight_smile:

Dørtrinnet er ca. 3 cm. :

-LOL-LOL-LOL-LOL

NB! Pas på der ikke er “kattebæ” på gulvet, for så bliver det kørt lidt rundt i huset, har jeg hørt. -what

[quote=Denise;234884]-LOL-LOL-LOL-LOL

NB! Pas på der ikke er “kattebæ” på gulvet, for så bliver det kørt lidt rundt i huset, har jeg hørt. -what[/quote]

Ikke skide på gulvet - ikke skide på gulvet :kryds:

For dælen det frister, når den nu også kan køre over så høje dørtrin.

Kan du sige lidt om støjniveauet? Jeg er bange for, at misserne måske vil blive skræmt fra vid og sans, selvom de selvfølgelig kan gå i haven.

Hvordan er lydniveauet i forhold til en almindelig støvsuger :slight_smile:

Helt som vores killingekøbere beskrev det, de sparede ikke tid i starten, for de sad hele familien og kiggede på vidunderet -LOL

[quote=Dorthe Andersen;234863]Lige pludselig stak den af ud på terrassen - henover dørtrinet gik det - og kørte rundt ude på træ-terrassen. Så måtte jeg ud og redde den ind igen. :høhø:

[/quote]

For pokker da en uopdragen tingest, du kommer da vist til at klage til opdrætteren :tihi:

[quote=Jane;234893]For dælen det frister, når den nu også kan køre over så høje dørtrin.

Kan du sige lidt om støjniveauet? Jeg er bange for, at misserne måske vil blive skræmt fra vid og sans, selvom de selvfølgelig kan gå i haven.[/quote]

Ikke fordi jeg vil forherlige mit nye køb, men straks jeg tændte den, så var min første kommentar; Den larmer mindre end nilfisken. Det er sådan en helt almindelig nilfisk, der er ca. 5 år gammel.

Jeg ved ikke om den suger med samme styrke som Nilfisken, men rent blir der.

Edit: Robotten er 25 minutter om at støvsuge hvert rum - så selvom den larmer mindre, så er det altså længe man skal sidde og lytte på den, hvis man er hjemme mens den gør det. Jeg vil sætte den til at støvsuge mens jeg er på job.

[QUOTE=En forhenværende bruger;234902]Helt som vores killingekøbere beskrev det, de sparede ikke tid i starten, for de sad hele familien og kiggede på vidunderet -LOL
:[/QUOTE]

det er ikke engang løgn - PP og jeg sad også troligt og kiggede på den de første gange den kørte… dybt fascinerede

[QUOTE=Dorthe Andersen;234904]Ikke fordi jeg vil forherlige mit nye køb, men straks jeg tændte den, så var min første kommentar; Den larmer mindre end nilfisken. Det er sådan en helt almindelig nilfisk, der er ca. 5 år gammel.

[/QUOTE]

den larmer ikke ret meget - jeg har 6 der er dødfornærmede over at de er nødt til at flytte sig når den kører ind i dem…

men den er frustrerende hvis man arbejder… men er alle støvsugere ikke det… jeg er bare taknemmelig for at jeg KAN arbejde og ikke skal rende bag støvsugeren

[quote=Dorthe Andersen;234880]Jeg købte på Elgiganten fordi jeg så kunne gå i en butik og brokke mig - og købe småting. :slight_smile:

Dørtrinnet er ca. 3 cm. :
[/quote]

nej, nej, nej! Så kan den jo køre i hele lejligheden! :uha: Havde sådan håbet, at du havde mini-dørtrin…så kunne jeg sige: “nåh, men SÅ kan den ikke bruges her” :frowning:
…og elgiganten har den billigere online end i butikken…(mon gemalen har noget imod at leve af havregrød denne måned? :fløjte:) krydser fingre for at vi får solgt bilen, så dovne-mig kan få en roomba :smiley:

[quote=Itzy Bitzy;234909]nej, nej, nej! Så kan den jo køre i hele lejligheden! :uha: Havde sådan håbet, at du havde mini-dørtrin…så kunne jeg sige: “nåh, men SÅ kan den ikke bruges her” :frowning:
…og elgiganten har den billigere online end i butikken…(mon gemalen har noget imod at leve af havregrød denne måned? :fløjte:) krydser fingre for at vi får solgt bilen, så dovne-mig kan få en roomba :D[/quote]

Halvhjertet Undskyld -engel :muhaha: :tihi:

Jeg synes også det var et godt tilbud online og så blev den lige leveret i en Roomba-papkasse med håndtag, så jeg let kunne befrie posten for pakken, da hun kom med den.

Posten blev helt forskrækket over jeg stod og ventede uden for hende bildør, da hun kiggede op efter at have fundet vores reklamer og vores andet post. :ups:

[quote=Battlestar;234906]det er ikke engang løgn - PP og jeg sad også troligt og kiggede på den de første gange den kørte… dybt fascinerede

[/quote]

Præcis :høhø:

Jeg sad også klar til at notere mig, hvor jeg skulle flytte yderligere på tingene, så robotten kan komme til - og Søren fik også instrukser - tag fødderne op, så den kan komme forbi…tag dem nu op!

Hvorfor har du forresten mere end én støvsuger? For at de skal kunne klare lejligheden hurtigere ved at køre samtidig?

[QUOTE=Dorthe Andersen;234919]Præcis :høhø:

Jeg sad også klar til at notere mig, hvor jeg skulle flytte yderligere på tingene, så robotten kan komme til - og Søren fik også instrukser - tag fødderne op, så den kan komme forbi…tag dem nu op!

Hvorfor har du forresten mere end én støvsuger? For at de skal kunne klare lejligheden hurtigere ved at køre samtidig?[/QUOTE]

det er sjovt - det lyder præcis lige som jeg talte til PP -LOL

jeg har flere fordi vi har 6 katte… jeg elsker at her er rent så jeg forlangte at vi fik flere… de tager lige så meget som alm. støvsugere… men jeg synes at vores katte sviner helt vildt…

samtidig så er det fedt at hele lejligheden kan klares på 20 min hvis det pludselig skal gå hurtigt :slight_smile:

PS: der findes også en scooba… det er gulvvaskeren

Kan se at den findes i flere udgaver 530 560 580

Hvilken skal man vælge og hvad er forskellen?

[QUOTE=birtheras;234923]Kan se at den findes i flere udgaver 530 560 580

Hvilken skal man vælge og hvad er forskellen?[/QUOTE]

560 er den jeg har - 3 stk

du kan ikke få 80 herhjemme såvidt jeg ved… måske i frankrig :slight_smile: 30eren er med fjernbetjening og et par andre ting der ikke er ret anvendelige… og kommer vist nok kun med et lighthouse (dørstopper)

[quote=Battlestar;234922]det er sjovt - det lyder præcis lige som jeg talte til PP -LOL

jeg har flere fordi vi har 6 katte… jeg elsker at her er rent så jeg forlangte at vi fik flere… de tager lige så meget som alm. støvsugere… men jeg synes at vores katte sviner helt vildt…

samtidig så er det fedt at hele lejligheden kan klares på 20 min hvis det pludselig skal gå hurtigt :slight_smile:

PS: der findes også en scooba… det er gulvvaskeren[/quote]

Jeg har 3 katte og jeg troede de var maine coons men jeg har fundet ud af, at de er nogle grissebasser. :høhø:

Jeg har godt kigget på Scoobaen, men jeg sværger almindeligvis til Biosols mikrofiber-mopper. Derudover har jeg en lille smule en damprenser under overvejelse fordi den jo simpelthen fjerner ALLE baktusser. :thumbup:

[quote=birtheras;234923]Kan se at den findes i flere udgaver 530 560 580

Hvilken skal man vælge og hvad er forskellen?[/quote]

Fra 560 og opefter kan man time den til hvornår den skal gå igang - også når man ikke er hjemme. Jeg læste mig til, at dette var den væsentligste forskel - jo og så også at de i 560’eren tog en masse kundebrok øh ønsker alvorligt og lavede væsentlige forbedringer.