Rød sølv eller creme sølv

Hejsa…

Min lille killing som kan ses på billedet er stambogsført som rød tabby med sølv…men nu bliver jeg lidt i tvivl om han er crem i stedet? hvad er jeres bud?

tak anna

Ja jeg har ikke så meget forstand på det, men umidelbart ser han mere creme ud i mine øjne end rød, men jeg ved ikke hvor græsen fra rød til creme går.
Men en lækker sag uanset farven -love

har du mulighed for at tage et billede udendørs ?

på det billede ville jeg tro creme, men det er fordi der ikke ser ud til at være meget lys på hvilket jo gør at han virker mørkere…

Har været inde og kigge flere billeder på din hjemmeside. :wehuu:
Mit bud er, at han er rød-smoke.

Jeg ville umiddelbart sige rød med sølv.
Fordi når jeg ser på hans ansigt, er der mørke skygger i det røde…
Jeg har ikke forstand på farver overhovedet… Men det var der en der engang fortalte mig, på en katteudstillig, da jeg spurgte hende om forskellen…

Men sikke da en lækkermåz den lille er:wehuu::wehuu::wehuu:
Ham kan du godt være stolt af… Mums han er lækker og det ser osse ud til, at han godt ved det…:wehuu::wehuu:

Mener bestemt også han er rød - også efter kig på din hjemmeside. Sølv kan jo lysne helt enormt.

Kan han være creme? Er der fortynding hos forældrene?

I mine øjne er han rødsølv klassisktabby. Han er alt for orange til at være creme, en creme sølv med den mængde sølv ville virke meget mere fesen i farven.
Desuden er jeg næsten overbevist om han er tabby.

hejsa

Faderen til denne lille skabning er min coco som er sort sølv tabby - hans mor var sort og faderen creme sølv tabby
Moderen til den lille basse her er sort tortie - men hendes far ved vi bære fortynding da han har givet blå killinger
Mormoderen har i sine to kuld ikke givet killinger med fortynding…

  • så jo der er en lille “chance” for fortynding hos ham…

Og Mega du mener smoke…hmmmm ØV…det håber jeg ikke…men kun en test kan virkelig afsløre det…I know…

tak anna

Jeg er enig med de andre, han er alt for mørk til at være creme. :slight_smile:

Jamen så læner jeg mig tilbage og vil nyde min skønne rød (tabby) sølv dreng :slight_smile: som var på vægten idag…1830gr. og knabt 11 uger
anna

Kan kun give dig ret, det er svært at se…
men hvad farve er kanten på hans øre…
og den der ligesom stribe på oversiden af halen…
hvis den ser beskdt ud… eller nougat farvet ud så er det fingerprej for cream

[quote=antocat;90949]hejsa

Og Mega du mener smoke…hmmmm ØV…det håber jeg ikke…men kun en test kan virkelig afsløre det…I know…

tak anna[/quote]

HMM! Er lidt forvirret :?
Er det ikke killingen Golden Silver Boy, du mener?
På din hjemmeside skriver du selv red-smoke, og jeg kiggede kun på farven.

Hmmmmm . . . . mit bud er Rød-sølv

Du kan feks tage om hans halespids. . . . hvis den er mørk , er han rød - ellers creme.
Det er også en måde man kan gøre det på ved sort og blå sølv - hvis man er i tvivl.

Og ellers må du jo vente til han bliver voksen og så parre ham med en fortyndet pige . . . . -LOL :wehuu:

Og nu har jeg så lige været på din hjemmeside . . . . . .der er overhovedet ingen tvivl hos mig - han er RØD SØLV -love

hejsa igen…

Mega: Tænk det er faktisk en skrive fejl…

Og Gugger…sjovt fif med den lyse kontra den mørke halespids…

Men apro pro tabby mønster…så er et af de smukkeste røde tabby mønstre jeg nogen sinde har “lavet” på en non aguti kat…mor var tortie og far sort :slight_smile:
og ja det var selvfølgelig kun spøgelsesmønsteret som man så…men sjovt alligevel :slight_smile:

anna

aner intet om farver, men aaw han er cute -lovelove

Mit gæt er også rød sølv/smoke. Om han er tabby eller ej ved jeg så ikke :slight_smile: Jeg er bedre til at forsøge at gætte det på de ikke-sølv. Og med de forældre kan han jo være begge ting :slight_smile:

Der er så lige en tommelfingerregel her . . . .

Er man TABBY = SØLV

Er man NONAGOUTI (uden tegning) = smoke

Og røde katte er altid TABBY og derfor kan man kun omtale dem SMOKE, hvis man er 100 % sikker på at den er NONAGOUTI . . . feks. den har to NONAGOUTI forældre

Jeg har nada forstand på farver, men han ser rigtig dejlig ud. -wehuu -wehuu