Rødemis/"fritløber" der bekymrer mig

[QUOTE=FinnFrode;852997]Jeg har prøvet forskellige kombinationer med V som tredje bogstav på Dansk Katteregister. Jeg brugte B (=2006) som første bogstav, og det gav følgende dyrlæger i det Midtjyske fra Vejle til Limfjorden:

KV: Midtjysk Dyreklinik Stig Salomonsen, 8800 Viborg
JV: Dyrlæge Hans Jørgen Pedersen, 7100 Vejle
OV: Rødkærsbro Dyreklinik, 8840 Rødkærsbro
WV: Dyrenes Lægehus Annette Dueholm/Svend Kirkeby, 7400 Herning
YV: Dyrlæge Maria Kiriagel, 7850 Stoholm Jyll

Så er det jo bare at tage årene et ad gangen hos hver… :høhø:

Der er for øvrigt en kastrat fra Dyrenes Lægehus i Herning, som det kunne være lidt spændende at kende farven på.
ZWV001 - Hankat, kastreret - 7540 - 08-02-2004
Dyrlægen må have oplysningen… :slight_smile:

Og så var det rigtigt godt at høre, at Rødemis’ helbred er nogenlunde godt. :thumbup:[/QUOTE]

[QUOTE=FinnFrode;853015]To mere fra Herning:
XWV001 - Rød - Hankat, kastreret - Huskat - 7400 - 26-10-2002
DWV001 - Rød - Hankat, kastreret - Huskat - 7400 - 23-01-2008

og en fra Vejle, som dog er registreret med adresse i Hvidovre…
AJV001 - Rød - Hankat, kastreret - Maine Coon - 2650 - 07-09-2005[/QUOTE]

Jeg vil i morgen se om jeg kan få guidet mig ind på et telefonnummer på de pågældende som du har linket til.
Det kan jo sagtens være man bare ikke har kunnet se øremærket eller lagt desideret mærke til at det har været der.
Så dem jeg ikke kan få telefonnummer på her til aften, vil jeg forsøge at finde hos deres dyrlæge i morgen.

Ja, det var mig der rodede rundt i navnene på de to registre - med de er jo også en anelse forvirrende… :tihi:

Nej, det var ikke på Inges Dansk Katteregister, men derimod på Det Danske Katteregister, at jeg fandt de nævnte.

Jeg tog da bare alfabetet fra en ende af. Det tog mindre end 10 minutter. :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;853138]Jeg vil i morgen se om jeg kan få guidet mig ind på et telefonnummer på de pågældende som du har linket til.
Det kan jo sagtens være man bare ikke har kunnet se øremærket eller lagt desideret mærke til at det har været der.
Så dem jeg ikke kan få telefonnummer på her til aften, vil jeg forsøge at finde hos deres dyrlæge i morgen.[/QUOTE]

Dyrlægernes telefonnumre er med i Det Danske Katteregister - jeg har bare snippet for overskuelighedens skyld. :slight_smile:

Det ved jeg :slight_smile:

Jeg vil gøre alt for at finde en ejer, hvis nummeret er registret - det er jo ikke sikkert, hvis dyrlægen ikke har gjort det

ej hvor er i hjælpsomme alle sammen! jeg kan desværre slet ikke finde ud af sådan noget der… har ingen erfaring med øremærkning.

  • jeg har først selv lagt mærke til øremærkning inden for det sidste års tid, men det kan sagtens være ældre, da det jo er så utroligt ulæselig! :frowning:

Mærkeligt det er så ulæseligt på en rød kat? Herhjemme er det kun den sorte der er problemer med at tyde… (Og han er derfor også chippet :wink: )

Det er simpelthen fordi det er et mega dårligt lavet øremærke.

Jeg har via facebook fået nogle henvendelser, og fået et nummer jeg kan ringe til, som muligvis ejer sådan en kat. Kan desværre ikke få fat i den pågældende person… Så prøver igen i morgen, da jeg synes det er ved at være sent og ringe rundt til folk.

Så har jeg kontaktet Det Danske Katteregister på nr. ZWV001

Hun forsøger at kontakte ejer, og vi håber indtil videre :slight_smile:
Ellers må jeg ud igen og lige med lys og lygte og olie og se om det er muligt for mig at tyde lidt mere af øremærket.

ZWV001 var desværre en gråmis, men han har været savnet de sidste 2 år.

Jeg har kontaktet dyrlægen i Vejle på AJV001 som vil se om de kan kontakte ejer, jeg kunne desværre ikke komme igennem til Det Danske Katteregister, jeg tænker de har lukket i dag…
Jeg håber det er deres hankat, ellers er jeg på vej til at opgive… Desværre.

Så fik jeg lige et opkald på AVJ001, desværre heller ikke deres, han bor nu i Hillerød

Ja-ja, men så er de muligheder i hvert fald udelukket.

Hvis han er en racekat, kan han jo sådan set være chippet hvor som helst i landet. Men det er godt nok mange mulige kombinationer at skulle checke… :?

[QUOTE=FinnFrode;855440]Ja-ja, men så er de muligheder i hvert fald udelukket.

Hvis han er en racekat, kan han jo sådan set være chippet hvor som helst i landet. Men det er godt nok mange mulige kombinationer at skulle checke… :?[/QUOTE]

Ja det jo det… Jeg har siddet og kigget på div. efterlysningssider, helt tilbage til 2008, og ikke fundet nogle som passede på ham. Så han er i hvert fald ikke blevet efterlyst, eller bliver det lige nu…
Han er også inde på Aktive Dyrevenners facebook side, og det har heller ikke givet pote.

Jeg synes i hvert fald vi har gjort det vi kunne lige pt. Det er endnu ikke lykkedes mig at kunne tyde de sidste to bogstaver… Hvilket irritere mig grænseløst

Jeg kender det - fra Snehvide, som også har en utydelig tatovering fra sit tidligere liv.
Hun er naturligvis min kat nu, men jeg kunne jo stadig godt tænke mig at vide lidt mere om hendes baggrund. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;855448]Jeg kender det - fra Snehvide, som også har en utydelig tatovering fra sit tidligere liv.
Hun er naturligvis min kat nu, men jeg kunne jo stadig godt tænke mig at vide lidt mere om hendes baggrund. :)[/QUOTE]

Ja, det kunne da være rart at vide.

Nu når chippen her ikke er registeret kan ny ejer jo få den registeret i sit navn, og så skulle det da være muligt at finde ejeren en anden gang, hvis dyrlægen tænker på at tjekke for chip.

Så får I lige en opdatering igen

Han er afleveret hos dyrlægen i dag, og bliver enten i morgen eller onsdag tjekket for Fiv/Fevl er de negative ordnes hans tand også.

Og så håber vi de er negative, for han har allerede fundet et nyt hjem :smiley:

Krydser alt for ham. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=Henriette;857521]

Og så håber vi de er negative, for han har allerede fundet et nyt hjem :D[/QUOTE]

Super :thumbup:
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

desværre er hans skæbne endt til FIV og han blev idag aflivet :brist:

:rip: Rødemis