Rødovre centeret - slet ingen der vil dele?

Også herfra en stor tak for en så velorganiseret udstilling på et potentielt så kaotisk sted :slight_smile:

Igen idag var der ingen Finals til Thane… men til min store glæde lykkedes det ham rent faktisk at holde stand overfor de øvrige maine coon kastrater… som idag blev suppleret med en virkelig flot og enormt stor hunkastrat fra Yoon coon. Jeg havde klart forventet at Pusling nu ville blive helt sorteret fra, men begge dommere valgte altså at give ham 2’den bedst i racen, ligesom dagen før - og så ellers lade de to hunkastrater få bedst i racen hos hver sin dommer… Det dejlige ungdyr blev idag slet ikke placeret.

Brian klarede sig fint… Stadig ingen Best Cat :argh:, han får det ALDRIG!!!
Men en 4 plads i All Breed og det samme i Specialty, er altså også værd at prale med :slight_smile: Han har slået nogle rigtig fine katte på vejen til finalen… fx Rags og Pusling :wink:

Min lille weekendpensionær, koraten Fanni var idag endnu mere glad og omgængelig… Jeg turde nemlig tage selen af hende, så nu var hun ikke længere halvvejs lammet :smiley: Det lykkedes hende at få en femte plads i Specialty ringen… Dygtig lille pige :thumbup: Som blev SÅ lykkelig, da hun fik øje på NP (dkkorats mand), som kom for at hente hende - nujj, hvor hun dog lige pludselig kunne snakke! Er da helt sikker på at NP har fået ALT at vide om hendes oplevelser, allerede inden de var kommet ud af centeret :klapper:

Anneth er mor og Mette er datter:tihi:
Altså Anneth er moderen til datteren Mette - Mette har en mor, der hedder Anneth :lol::lol::tonguenanananana:

[QUOTE=Lai-An´s;881060]Anneth er mor og Mette er datter:tihi:
Altså Anneth er moderen til datteren Mette - Mette har en mor, der hedder Anneth :lol::lol::tonguenanananana:[/QUOTE]

Og Mette er herinde, mens at Anneth ikke rigtig længere kommer på de forskellige fora :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;881052][…] Brian klarede sig fint… Stadig ingen Best Cat :argh:, han får det ALDRIG!!!
Men en 4 plads i All Breed og det samme i Specialty, er altså også værd at prale med :slight_smile: Han har slået nogle rigtig fine katte på vejen til finalen… fx Rags og Pusling :wink: […][/QUOTE]

Pas du bare på, at jeg ikke deler min is med Brian næste gang… :stuck_out_tongue:

Anneth er altså også herinde, hendes bruger var i hvert fald sidst logget på for 6 dage siden.

Tusind tak for en super dejlige udstilling, jeg synes der var super stemning og publikum var glade :slight_smile: Og der var mange der kom og fik en god snak om at udstille racekatte og huskatte.
Mine dejlige Ludvig dreng fik 2 finals en 5 Best Kittens Allbreed og en 4 Best Kitten Specialty :slight_smile: Hans søster måtte se sig slået af brormand i alle ringe :slight_smile: Deres mor Lucy fik ingen finals men et par 3. Best of Breed :slight_smile: Blackie var lidt mopset så hun blev abset i et par ringe.

Her er link til billeder fra udstillingen :slight_smile: Anmelden – Google Konten

Håber vi ses til vores udstilling i november i Haslev :slight_smile:

Min morgen startede med at mit lift ringede afbud kl. 8.30 og jeg gik i panik, bussen herude på landet kører nemlig kun hver anden time om søndagen og kattene skulle være i bur kl. 9.30… Jeg ringer så til Malene total panikken, WHAT TO DO, Malene siger at hvis jeg kan komme til Valby vil hun få en til at komme og hente mig og hvis jeg ikke når det til kl. 10 når de starter, vil hun prøve at rykke rundt på langhår og korthår, da jeg tjekker rejseplanen 8.30 er jeg så heldig at der er 10 min til at bussen kører og så så man altså mig komme løbende op til bussen, plaskvåd, slæbende på en temmelig tung hankat, men jeg når bussen og er LETTET!! Buschaufføren spøger som om det er en marsvin jeg har i kassen !?! Hmm hvis det var en marsvin havde jeg nok ikke lignet en der var ved at falde om af at bære kassen :høhø:
9.45 er jeg på Valby og Brian (altså ikke Ann K’s røde perserdreng) står klar til at hente mig, THANK YOU!!!

Bedømmelserne gik fint og jeg er meget stolt af mine lånte katte :tihi:
Jitterbug fik ingen finals idag.
Bingo fik finals hos begge dommere, en 4 plads i specialty og en 2 plads i Allbreed. Så han er nu Grand Champion, hvis jeg altså har forstået det korrekt :klapper:

Jeg havde lokket min veninde med, med vores gamle bimse avlshun der nu er kastrat, i håb om at hendes kat ville blive placeret et par gange og hun ville bliver hooked på Tica:bebe:
Hendes kat bliver så placeret i samtlige 6 ringe i weekenden, en 5 plads i SP og en 4 plads i AB idag, igår fik hun 2 andenpladser i SP og det samme i AB. Jeg har tidligere lånt hendes kat med på Tica udstilling, dengang var hun i 5 ringe og fik blåt og sort bånd i dem alle, derudover fik hun en final i SP som nr. 5 og en final i AB som nr. 3. Er der nogen af jer kloge hoveder der kan greje hvilken titel hun nu har opnået?? (eller det har hun vel kun hvis hun bliver Tica registreret ikk??)

Tusind tak for en skøn udstilling, det har været en fornøjelse og tiden er gået alt for hurtigt!!! Glæder mig allerede til næste Tica udstilling :slight_smile:

Det har du helt ret i :slight_smile: Jeg er slet ikke vågen nok til at regne titlen ud, men jeg gætter på Triple Grand Champion :slight_smile:

Jeg glemte helt at skrive tillykke til alle :slight_smile:

Sikke en dejlig weekend! Skønne katte, skønne mennesker og skøn stemning. :wehu:

Jeg havde Madse-basse med. Han er lige blevet 8 mdr, så selvom han egentlig bare er en stor killing, konkurrerede han for første gang som voksen. Og han klarede sig fint: hos Massimo blev han 3rd Best of breed ved alle tre bedømmelser, og hos Katarina blev han Best Cat, tre gange i træk! Så nu er han champion og pointmæssigt godt på vej mod GC - og han fik nusset med en hulens masse publikummer, til hans store fornøjelse. Den kat kan simpelthen ikke få kæl nok. :hjerte:

Nu hvor jeg har set Malles billeder fra weekenden, får jeg lyst til at poste linket til Massimos første bedømmelse af tandgrisen http://s136.photobucket.com/albums/q169/Slambert_photo/?action=view&current=Tandgris_NEW.mp4 Da han var blandt de dommere, der oprindeligt havde dømt den - og for at skabe lidt ekstra sjov i gaden, satte jeg den i bur i hans ring sammen med korthårskastraterne - og den fik endda en plads i hans Allbreed final. Åsa, hans clerk, var også clerk på den udstilling, hvor den blev til, så hun havde helt styr på at den havde haft sit eget nummer - 666.

Hvad var det for en opkomling, han bedømte i killingeklassen?

[QUOTE=Temple Bar;881169]
Hvad var det for en opkomling, han bedømte i killingeklassen?[/QUOTE]

Var det ikke Teresas erstatning for den fede somalikilling, som nær havde ført til en kvælning? :tihi:

:lol:

Abykilling :stuck_out_tongue: - hvor vil brugte alfabet søndag - det der med numre er så ordinært (52 A, B, C og D )

Tak for en hyggelig weekend, jeg tror at weekendens største overraskelse fra mit synepunkt var at Brazil slog Crazy søndag.

[QUOTE=FinnFrode;881028]Først tillykke til alle med resultaterne :flag: og et par gode udstillingsdage. :slight_smile:

Stor tak til Viking Cats for en hyggelig og velarrangeret udstilling. Det var lidt specielt at være midt i et indkøbscenter, men det fungerede - og har helt sikkert fået mange mennesker på deres livs første katteudstilling. Og det er altså også en vigtig opgave, som kan være med til at højne kattens status. :ok:

Rags opnåede ikke de store resultater i de 6 ringe, men han kom dog i en enkelt final, hvilket vistnok vil række til at avancere et enkelt trin til Double Grand Champion Alter, fordi han har lidt ekstra point “på bogen” fra sidste gang. Og selv om der var megen larm og uro i centeret, havde han det rigtigt godt med at være der og se alle de andre katte. :)[/QUOTE]

Ikke for at nedgøre den netop overståede udstilling, men der har nu i flere år været fremvisninger/hobbyudstillinger lige netop i Rødovre centrum. Nogle år har der været sprunget over, men jeg har da været med flere gange der.

Ronja fik desværre ingen finals men lød til hun var ret tæt på den ene EN fra så hun kan da klare sig i konkurrencen hvis det var top 10 lød det til. Men hun mangler også bredde så det kommer jo forhåbentlig med alderen :slight_smile:

Lørdag var hun tøsefornærmet over hun skulle sove alene i gangen hos min veninde. Hun har så fundet ud af hvis hun hyper ventilere bliver jeg bekymret så det synes hun er sjovt(dumme manipulerende tøs) :thumbdown::doh: Så lørdag måtte jeg holde mig fra buret og kunne på afstand se hun ikke gjorde det og når jeg checkede hjertet var hun ikke stresset eller varm. Var tydeligt hun savnede at have kyrie med så det får hun for fremtiden :trøste: Søndag var humøret væsentlig bedre og der ville hun gerne have jeg sad og nussede hende :slight_smile: Hun lærte også langsomt at børn faktisk er lidt interessante så fik helt klart en positiv oplevelse ud af det :slight_smile:

hehe et enkelt billede der viser en tøsefornærmet Ronja LOL

[QUOTE=Sheer;880642]Hvor kender jeg så Anneth fra, hvis det ikke herindefra…

Hvem er Mette?[/QUOTE]

Mette, det er mig :smiley:
Og ganske rigtig som Eva siger gemmer jeg mig i laaaangt væk (Egypten)
Men jeg fælger stadig lidt med hernede fra :wink:
Det blev vidst lørdag til 2x 1.plads og søndag til 1 x 2. plads :rock:
:rock::rock::rock::klap::thumbup:Så en meget stolt ejer af Leone der sidder hernede i varmen! og jeg hørte også noget om at hun har opført sig uopdragen, da hun var skyld i at mor måtte købe en pude til hende så hun kunne ligge oven på buret, ja! :tihi:
Tillykke til alle jer andre med de flotte resultater :rock:

[QUOTE=MetteSlot;881804]Mette, det er mig :smiley:
Og ganske rigtig som Eva siger gemmer jeg mig i laaaangt væk (Egypten)
Men jeg fælger stadig lidt med hernede fra :wink:
Det blev vidst lørdag til 2x 1.plads og søndag til 1 x 2. plads :rock:
:rock::rock::rock::klap::thumbup:Så en meget stolt ejer af Leone der sidder hernede i varmen! og jeg hørte også noget om at hun har opført sig uopdragen, da hun var skyld i at mor måtte købe en pude til hende så hun kunne ligge oven på buret, ja! :tihi:
Tillykke til alle jer andre med de flotte resultater :rock:[/QUOTE]

Leone er for lækker og sej :rock: Stort tillykke… Og kan i øvrigt hilse og sige at din mor show vasker hende godt! Jeg gik i hvert fald med hende i Frederiks, hvor hun blev BIS, hvor hun bare var über-lækker i pelsen! :slight_smile:

En kat hyperventilerer IKKE fordi den syntes det er sjovt at drille ejeren :surrender1:

Årsagerne til en kat hyperventilerer kan være flere, såsom stress og smerter…

[QUOTE=Catika;882569]En kat hyperventilerer IKKE fordi den syntes det er sjovt at drille ejeren :surrender1:

Årsagerne til en kat hyperventilerer kan være flere, såsom stress og smerter…[/QUOTE]

Helt enig …

Tzari - nu ser jeg lige du skriver du checkede hjertet :?