Royal Canin show

Kære alle.
Som I måske allerede er bekendt med, så afholder Royal Canin en stor hunde og kattefremvisning i ”Royal Canin Arena” i Odense i maj.
Læs mere her:
http://www.royalcanin.dk/Royal-Canin-Show-1328.aspx
Vi er blevet forespurgt, om vi kunne tænke os, at ”være tovholder” på kattedelen.
Vi var til møde og så faciliteterne og det kan blive super godt, hvis vi sammen får stablet noget på benene J Men vi kan som klub ikke stå for det hele alene, da der forventes ml. 10.000 og 26.000 gæster på denne lørdag og søndag.
Dette er i vores øjne en rigtig god mulighed for at sætte fokus på racekatte og promoveret vores racer lidt hver især J
Vi havde forestillet os (og håbet på), at hver race kunne fylde 2-3 dobbeltbure og gerne i lidt forskellige varianter. Vil man være med, så skal man dukke op om fredagen d. 14/5 om eftermiddagen og så selv være med til at sætte sine bure op (på den måde er vi alle med til buropsætningen J). Der er åbent for fremvisningen lørdag og søndag fra. 10-17. Der vil i løbet af dagen være forskellige konkurrencer bla. længste hale, flotteste mønster osv. Desuden vil der være racepræsentation flere gange i løbet af de to dage, så publikum kan møde vores forskellige racer og lære lidt mere om dem J Det vil være muligt for den enkelte race at lægge info ovenpå sit bur.
Vi håber meget på jeres støtte op opbakning og ønsker man at deltage i dette, så skal I være søde at skrive til mig på: [email protected]
Skriv gerne, hvor mange bure i regner med at kunne fylde op.

Praktisk info:
· Det er gratis at deltage. Burene skal sættes op og pyntes om fredagen og nedtages om søndagen efter lukketid. Hver, sætter sine egne bure op (og nedtager dem) efter gældende burplan.
· Burgardiner osv. skal selv medbringes.
· Kattene skal være i bur inden åbning lørdag og søndag, og må først hjemtages efter lukketid.
· Vaccinerede og sunde katte er en selvfølge, der er ingen dyrlægekontrol, men dyrlæger findes på stedet ved uheld og sygdom.
· Royal Canin sørger for en lille foderpose til hvert bur til dagen. Grus skal selv medbringes.
· Gratis indgang til ”Royal Canin showet” begge dage for ejerne af de deltagende katte.
· Foderpræmier kan vindes ved de publikums-konkurrencer der løber af stablen i løbet af dagen.

Yderligere information fremkommer, når vi kommer tættere på. Ellers er I selvfølgelig meget velkomne til at skrive og spørge J

[FONT=Arial]Med venlig hilsen[/FONT]
[FONT=Arial]Julie Nielsen[/FONT]
[FONT=Arial]Kulbben for den Hellige Birma[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]

[FONT=Arial][/FONT]

Da vi ønsker så mange forskellige så muligt, skriver jeg lige hvilke racer der allerede er tilmeldt. Har man en af disse racer, kan man blive skrevet på “venteliste”

Race:

Hellig Birma
Maine Coon
Tyrkisk Van
Tyrkisk Angora
Siamesere & Orientalere
Abyssinier & Somali
Kurilean Bobtail
CRX, DRX, GRX og Sphynx
Norsk Skovkat
[CENTER] [/CENTER]

Tak, du må gerne smidde det i kalenderen også hvis du har lyst :slight_smile:

Det kan jeg ikke finde ud af, men du må meget gerne gøre det for mig :slight_smile:

Tak, opdagede at det allerede var der :høhø:

[quote=Prinsessejulie;346950]Da vi ønsker så mange forskellige så muligt, skriver jeg lige hvilke racer der allerede er tilmeldt. Har man en af disse racer, kan man blive skrevet på “venteliste”

Race:

Hellig Birma
Maine Coon
Tyrkisk Van
Tyrkisk Angora
Siamesere & Orientalere
Abyssinier & Somali
Kurilean Bobtail
CRX, DRX, GRX og Sphynx
Norsk Skovkat
[/quote]

Lyder spændende :slight_smile:
Sidder dog og er lidt trist over at perser og exotic endnu ikke er repræsenteret :ked:
Specielt når andre “små” racer allerede er på
:kryds::kryds::kryds: håber de kommer også :kryds::kryds::kryds:

Kan der tilmeldes kun den ene dag? Og er specilaklubberne inviteret?
Jeg kunne da godt tænkes at have lyst, men nok ikke 2 dage, det er lang tid for mig :S. Men jeg synes konceptet er rigtig spændende og vil gerne bakke op om det.

[quote=Mig og Mille T;347043]Lyder spændende :slight_smile:
Sidder dog og er lidt trist over at perser og exotic endnu ikke er repræsenteret :ked:
Specielt når andre “små” racer allerede er på
:kryds::kryds::kryds: håber de kommer også :kryds::kryds::kryds:[/quote]

Det kræver jo at der er nogen perser folk som vil komme :wink:

[quote=Rita;347062]Kan der tilmeldes kun den ene dag? Og er specilaklubberne inviteret?
Jeg kunne da godt tænkes at have lyst, men nok ikke 2 dage, det er lang tid for mig :S. Men jeg synes konceptet er rigtig spændende og vil gerne bakke op om det.[/quote]

Nej det er begge dage. Special klubberne er inviteret, der er dog ikke må mange der har vendt tilbage, men det er jo op til hver special klub hvad de vil deltage i.

Er hunde og katte delen så langt fra hinanden at kattene ikke kan høre/se hundene?

Hvorfor skal man tilmelde sig begge dage?
Hmm, jeg synes faktisk det er lidt fjollet. Jeg har to smukke British Shorthair som jeg gerne vil vise frem, men de kan ikke være afsted to dage i træk, da det er en stor stress faktor at være så meget hjemmefra.

Vi kommer også lang væk fra, men elsker racefremvisninger, så for os ville det være langt at køre for at sætte et bur op fredag for så at køre hjem igen.

Blot lidt tanker her fra…

Jeg håber i genovervejer tilmeldinger for en dag.

Jeg har også tænkt tanken og synes, det må være en selvfølge for sådan en udstilling? Håber selvfølgelig ararngørerene har tænkt det samme :).

Jeg håber også som Bamse, at I genovervejer en dagstilmeldinger. Kan der ikke sættes bur op om morgenen (ved slet ikke, hvordan det er at sætte sådan nogen op), ellers er det jo reelt 3 dage man er væk?

Hundedelen foregår udenfor, mens kattene er inde.

Mht endags tilmeldiner kan dette godt lade sige sig gøre, hvis man søger for at at der kommer en med samme race og benytter buret den anden dag og sørger for opstilling/nedtagning…

Jeg undrer mig over, hvorfor der ikke bliver svaret på pbèr og på mails, når man skriver til dig/jer at man gerne vil deltage hvis der er plads, hvis der ikke er plads så det fuldt forståeligt,men ville være rart at få respons:?:?:?:):slight_smile:

Er der nogen herinde, som har tilmeldt sig showet?
Jeg kommer med burmesere lørdag og håber at få en rigtig hyggelig dag :).
Her er det officielle program (tror jeg da), det ser rigtig hyggeligt ud :ok:

Rita - Tak for mailen! Jeg overvejer det lige lidt mere, da min kæreste ikke er sikker på han gider med en hel dag. Og jeg vil ikke køre så langt selv, med to katte.

Det kunne ellers bare være perfekt, nu Bamse har fået det meget bedre. Og vil gerne afsted med Basil igen, han er ikke helt tryg ved det, men jeg tror det er meget bedre når Bamse er med :slight_smile:

Er der stadig plads til to maine coons? For så kunne jeg da godt overveje at komme med? (Kunne jo evt. følges med Laina)

[quote=Bamse;372975]Rita - Tak for mailen! Jeg overvejer det lige lidt mere, da min kæreste ikke er sikker på han gider med en hel dag. Og jeg vil ikke køre så langt selv, med to katte.

Det kunne ellers bare være perfekt, nu Bamse har fået det meget bedre. Og vil gerne afsted med Basil igen, han er ikke helt tryg ved det, men jeg tror det er meget bedre når Bamse er med :)[/quote]
Vi mangler ialtfald Briter søndag i BB-standen eller evt. lørdag hvis det er bedre:)
Marina

[quote=Marina;373017]Vi mangler ialtfald Briter søndag i BB-standen eller evt. lørdag hvis det er bedre:)
Marina[/quote]
Ja det vil være skønt, hvis vi havde en dejlig flok briter begge dage. Til en racekatte fremvisning vil det være skønt at kunne vise publikum den største korthårsrace (både vægt og udbredelse) :).