Nu er det desværre sådan at Oliver hader dyrlæger…
Min nu tidligere dyrlæger kunne slet ikke komme til ham efter hans kastration, som desværre nok har skræmt ham for livet og lært ham at alle dyrlæger er onde…
Nu er det snart ved at være tid til hans sundshedseftersyn og hans 1 årige vacc, så har søgt på google om rullende dyrlæger i næstved eller omegn… Har fundet 2… Den ene hedder “Den Rullende Dyrlæge” og den anden er en kvinde ved navn Pia bøgeskov jørgensen… Har i hørt om nogle af dem før? Begge skulle være rimlige i pris… Men ville gerne høre om de jo også var gode…
Så hvis i selv har prøvet dem eller kender nogen der har haft brug dem, vil jeg meget gerne høre det…
Vi har for nyligt modtaget en advarsel på en racerelateret liste, om ikke at bruge den rullende dyrlæge / mobile dyrlæge.( der er kun én i kbh området)
Av - det er så ikke rigtigt, at der kun er én. Der er den, der decideret hedder den mobile dyrlæge og så er der Anna Cramer fra Aahuset - og måske endda flere, jeg bare ikke kender til
Men nu fik du så også afsløret, at du i høj grad er jyde, for Næstved hører absolut ikke under Københavnsområdet, så det er ikke nogen af de to, Maria-Amalie spørger om
Anna Cramer, Aahusets Mobilklinik, hun er kørende dyrlæge, og kan varmt anbefales. Måske det var noget, hun arbejder i Ringsted (eller har gjort) så er Næstved vel ikke verdens ende?
Det må være “den rullende dyrlæge” så… Tror han har base i lyngby hvis ikk jeg tag meget fejl… Tusinde tak for din besked… Han bliver straks streget ud igen
[QUOTE=Temple Bar;636887]Av - det er så ikke rigtigt, at der kun er én. Der er den, der decideret hedder den mobile dyrlæge og så er der Anna Cramer fra Aahuset - og måske endda flere, jeg bare ikke kender til
Men nu fik du så også afsløret, at du i høj grad er jyde, for Næstved hører absolut ikke under Københavnsområdet, så det er ikke nogen af de to, Maria-Amalie spørger om :)[/QUOTE]
Indrømmet…alle byer på sjælland, hører under KBH når man er Jyde…ha ha
Anna Cramer, Aahusets Mobilklinik, hun er kørende dyrlæge, og kan varmt anbefales. Måske det var noget, hun arbejder i Ringsted (eller har gjort) så er Næstved vel ikke verdens ende?[/QUOTE]
Jeg kontaktede anna for nogle måneder siden, men hun køre ikke til næstved…
Hvem af dem drejer advarslen sig om og hvorfor advares der?[/QUOTE]
Det er denne det handler om…historien kan fåes på en pb, da det er en anden dyrlæge der har videregivet oplysningen.
Hihi… Næstved ligger helt nede på sydsjælland men kan se at den er blevet advaret imod ikke er den jeg har fundet… DK Tomani kom med linket til ham… Han hedder Den rullende dyrlæge men du skal nu ha tak for advarselen alligevel
Maria hvilken dyrlæge bruger du i Næstved ?
Jeg bruger Falke dyreklinik, dem er jeg glad for og især nu hvor de har fået Nerry Kamstrup tilknyttet, hun er altså helt fantastisk til katte. Hun lukker dem ud inde i undersøgelsesrummet, lader dem gå rundt og snuse, mens hun står og snakker med dem, og lynhurtig vinder hun deres tillid …Jeg er bare total vild med hende som dyrlæge og bestemt osse som person. Har du iøvrigt spurgt om de vil komme på hjemmebesøg hos dig ?
[QUOTE=Alice;636901]Maria hvilken dyrlæge bruger du i Næstved ?
Jeg bruger Falke dyreklinik, dem er jeg glad for og især nu hvor de har fået Nerry Kamstrup tilknyttet, hun er altså helt fantastisk til katte. Hun lukker dem ud inde i undersøgelsesrummet, lader dem gå rundt og snuse, mens hun står og snakker med dem, og lynhurtig vinder hun deres tillid …Jeg er bare total vild med hende som dyrlæge og bestemt osse som person. Har du iøvrigt spurgt om de vil komme på hjemmebesøg hos dig ?[/QUOTE]
Jeg har brugt Falke til Oliver begge gange… Og hans reaktion overfor dem er bestemt ikk positiv… Så ville allerhelst undgå at skulle hos dem igen… Både for hans skyld, men også fordi jeg betsemt ikke brød mig om deres håndtering af ham da han skulle kastereres… Og at jeg slet ikke fik at vide hvad de havde gjort ved ham, før jeg kom et halvt år senere ca med Oliver da han havde skåret dig i trædepoten… Det synes jeg ikk var iorden… Problemet er at Oliver bliver så stresset og bange at ingen kan komme til ham… Derfor jeg ville prøve en rullende dyrlæge… Når de ikke har nogen klinik er de ofte billigere at få ud… Hende Pia B Jørgensen skal f.eks. Kun ha 200kr for at køre ud imod sat til 600kr som de ikke rullende dyrlæger tager…
Jeg bruger http://www.denrullendedyrlaege.dk/ til vaccinationer og chipning. Han er super og har et godt tag på dyrene. Det er skønt med sådan en dyrlæge der kommer ud, så jeg slipepr for at cykle med X antal katte
Ja, det er da galt nok at skulle have flere katte med i bilen - især hvis de bliver køresyge - men ligefrem cykle med dem må være uoverkommeligt
Hvordan er hans prisniveau så? Jeg var glimrende tilfreds med både pris og service fra Anna Cramer, men det er jo altid “nice to know”, om man kan spare lidt på den slags udgifter
Det lyder altså super godt Han får helt sikkert et kald i morgen…
Nu skal han jo fra lyngby til næstved… Så hvor meget tror du ca det kunne komme til at koste? (hvis man må være lidt fræk at spørge hvad du gir:ups:)
Han er meget rimelig med sine priser. Han kører gerne til Ringsted og jeg ved han også kører til Stevns. Jeg har aldrig oplevet at han tager noget fast for de forskellige ting, men det gør han jo nok. Men sidste gang fik jeg en pris hos den billigste dyrlæge i Ringsted og der skulle jeg betale 3700 og Peter ville have 2000, så han er meget fair. Men der er nok forskel på opdrætter og almindelige kælekatte ejere. Men dyr det har jeg aldrig hørt han skulle være.
Bare husk og have kontanter hjemme til ham
Her i huset er vi glade for ham, han har et super tag på dyrene, de bliver ikke bange for ham og er trygge ved ham fra gang til gang. Og vi har været glade for at han kommer hjem til os når vi skal sige farvel til et dyr, det hjælper os og resten af flokken.
Herfra er der i hvert falde intet negativt, men der er vi jo alle forskellige, men jeg holder meget af at han kalder en spade for en spade Og ikke pakker noget ind, det hjælper i de svære situationer.
Peter har ferie, og er først tilbage i starten af August… Og da jeg gerne ville ha sundhedstjek osv klaret inden jeg starter i praktik, så ringede jeg til Pia B. Jørgensen (mobil dyrlæge)… Hun lød super sød
Jeg fik fortalt hende om Oliver så hun var advaret, selvom jeg nu tror han vil tag det helt roligt her i hans trygge omgivelser…
For sundhedstjek, vacc og kørsel blir det 785kr (685kr hvis der er flere i næstved den dag), og det synes jeg nu er helt fair pris…
Men tusinde tak for alle de gode råd og erfaringer