Ryger du?

Jeg ryger som en skorsten, heldigvis har jeg to franske altaner, så jeg kan stå der og pulse ud i luften…

Hvordan foregår rygningen hjemme hos jer - går i udenfor, står i under emhætten eller ryger i bare i stuerne??

Jeg har faktisk altid røget som det har passet mig, og da mine ældste børn var små, så røg jeg også i stuerne. Nu er man så blevet mere opmærksom på passiv rygning, og derfor har jeg så røget med overkroppen hængende ud over kanten på altanen efter de mindste blev født. Men når de sover, så ryger jeg altså i stuen for åben vindue:ups:
Men det er vel ikke så sundt for katten i virkeligheden…

Tænker i over rygevanerne i forbindelse med jeres kæledyr?? Børn?? andre??

Selv tænker jeg MEGET over det, men kan ikke helt finde ud af om jeg er for overgearet. Jeg spørger også mine ikke-rygende gæster om det er ok jeg ryger (i mit eget hjem), for jeg vil jo nødigt træde nogen over tæerne…:klapper:
Min Mor, som er ikke-ryger, siger at jeg går for vidt og at jeg selvfølgelig bare skal ryge i mit eget hjem…

Hvad mener i…og hvordan gør andre rygere???

ja jeg ryger også (desværre) ,men jeg tog den beslutning ,siden mine børn var små,at der ikke blev røget i stuen ,så når jeg ryger,er det i køkkenet ,for åben vindue,eller udenfor.
hverken børn,eller dyr har godt af røg,og syntes selv at hjemmet kommer til at lugte grimt,hvis man ryger overalt (lidt dobbelt moralsk :slight_smile: )

der findes altså heller ikke noget værre,hvis man lugter i tøj etc,så andre også kan lugte det (igen dobbelt moralsk ,når man selv ryger ha-ha ) :slight_smile:

Jeg har ikke røget i 11 år :engel2::engel2::engel2:

Inden det var jeg stor-ryger!! :os:

Tænker hvorfor holder i ikke op hvis i selv kan se mange problemer med at være ryger.

Jeg er hysterisk ikke ryger og kan ikke selv lide lugten. Hader at få en lastbil hvor der har været røget i, så jeg er glad i i tiden for jeg har en ikke ryger lastbil.

Syntes det er helt fint det de fortalte i pressen i dag at man ville afskaffe rygepauser og forbyde rygning totalt .

ryger ikke, har forbudt rygning i hjemmet og det er forbudt for mine ansatte at ryge i arbejdstiden :slight_smile: - så enten holder de op med at ryge eller også bliver de ikke ansat :slight_smile:

jeg er meget radikal hvad det angår - dels fordi jeg får det ekstremt dårligt af lugten, hjemme fordi jeg forlanger hensyn til mine katte og på arbejdet fordi jeg ganske enkelt ikke vil lugte til det…

men hvad folk gør i deres eget hjem - det er altid folks egen sag… men har man dyr synes jeg det er synd for dyrene hvis man ikke ryger ude… de bliver skadet lige så meget som os af passiv rygning

[QUOTE=Sannela;572068]Jeg har ikke røget i 11 år :engel2::engel2::engel2:

Inden det var jeg stor-ryger!! :os:[/QUOTE]Hvordan holdt du op?? kold tyrker, plaster, tyggegummi, hypnose…andet???

Jeg synes jeg har prøvet alverdens ting. Plaster, hypnose, akupunktur, kold tyrker, bøger osv osv…og falder i igen med begge ben. Det er så irriterende/ærgeligt.

Niels Peter ryger i vores hjem - undtagen i soveværelset. Når han er i andres hjem, følger han rygereglerne, som de er der.

Nej, jeg ryger ikke, har aldrig gjort det, og kommer aldrig til det. :slight_smile:
Gæster forvises til badeværelset hvor de kan ryge ud af vinduet med døren lukket. Men det er kun fordi vi bor på 3. sal. Havde vi boet længere nede, så var de blevet sendt helt udenfor.

Jeg synes det er helt fint med rygeforbud, det er ikke noget der generer mig.

Men hvis jeg skal holde op, så skal smøgerne måske sættes op i pris…til en små 100-200 kr pakken:ok:

Jeg er ryger, men nu i et begrænset omfang - Tidligere var jeg virkelig storryger. Min bedre halvdel er osse ryger, og vi ryger som det passer os i vores eget hjem ( minus soveværelset ). Når jeg er ude eller gæst hos andre, viser jeg altid hensyn og lever efter de krav der er.

Jeg kunne måske nok godt stoppe med at ryge …Men da jeg er overbevist om at ville tage en del kilo på, så har jeg helt bevidst valgt at ryge det kvantum jeg ryger - Jeg har brugt næsten et år til at tabe mig 35 kilo, det arbejde gider jeg simpelthen ikke få ødelagt ved at kvitte smøgerne.

Ai det ville da også være ærgeligt Alice! Så det kan jeg godt følge dig i…

Jeg ryger ikke, og det er forbudt at ryge i vores hjem, for jeg kan slet ikke tåle røg eller røgpartikler - min hals snører helt sammen.

I øvrigt er det lidt selvbedrag at tro, at man er bedre ved at stå og ryge ud af vinduet eller foran emhætten, for røgpartiklerne sætter sig stadig fast i ens hud og hår og tøj, og de er lige så skadelige som selve røgen, og når man så går ind til sine børn/dyr bagefter, så bliver de stadig udsat for de skadelige stoffer.

[QUOTE=Helene;572076]Hvordan holdt du op?? kold tyrker, plaster, tyggegummi, hypnose…andet???

Jeg synes jeg har prøvet alverdens ting. Plaster, hypnose, akupunktur, kold tyrker, bøger osv osv…og falder i igen med begge ben. Det er så irriterende/ærgeligt.[/QUOTE]

Jeg holdte uden hjælp af noget. :engel2:
Men jeg har også virkelig rygrad når det gælder!!! :engel2::engel2:

Jeg stod en dag på en ferie og skulle i byen.
Håret var sat, tøjet i orden og make-uppen super :fin:…og så fik jeg et hosteanfald (som mange gange tidligere )
Jeg så s**** godt ud, men lød som en murerarbejdsmand!!
Fandme nej, tænkte jeg og droppede smøgerne efter 17 års rygning.

ALLE grinte af mig og troede jeg ikke kunne holde det.
Jeg skulle fisme vise dem, skulle jeg…så nu er det 11 år siden og ingen griner mere!! :juhu::juhu:

Hverken jeg eller min mand ryger og vi har aldrig været rygere.

For nogle år siden blev vi trætte af at vores sengetøj kom til at stinke når vi havde familien på besøg. Dengang røg både mine forældre, mine svigerforældre og min søster og svoger. Begge vores forældrepar er dog stoppet nu.

Men først bad vi folk stille sig foran det åbne køkkenvindue og ryge, men sengetøjet stank stadig frygteligt af røg når vi gik i seng, så vi indførte simpelthen totalt rygeforbud inden døre. Derfor ryger gæster nu ude på terrassen.

Jeg hører også til de hysteriske ikke rygere, fordi jeg simpelthen får det dårligt af lugten (decideret kvalme). Jeg kan blive så frygteligt sur hvis jeg f.eks sidder ved et stoppested og venter på bussen og der kommer en ryger ind i “huset” og pulser løs ved siden af mig. Der er flere der siger jeg er en idiot, det kan da ikke genere mig når det er udendørs, men JO det kan det altså!

Tak :slight_smile: …Jeg holder meget af den personlige frihed, og tage ansvar for eget liv. Og jeg har altså besluttet at for mig vil det være bedre at ryge i begrænset mængde, end at risikere at tage 8 - 10+ kilo på igen. Jeg er født med hjertefejl, så min krop har ganske enkelt skade af de overflødige kilo. Jeg har derimod de stærkeste lunger, hvor jeg ofte har fået at vide, at det ikke kan ses på mine lunger at jeg er ryger …Så jeg vælger at være en af de grumme grumme rygere, som omtrent er forhadt og jaget vildt mange steder :slight_smile:

Jeg har altid været en storsindet ex-rygere og folk har altid gerne må ryge her.

Men må indrømme jeg begynder, at irriterer mig over, der bliver røget, så meget i et hus med to ex-rygere som beboer.:thumbdown::thumbdown:

Kan ikke lade være med at tænke på en episode jeg havde før jul jeg var virkelig sur og vred jeg har sendt min mands bukser til renseri for at blive renset.

Da jeg kommer og henter dem sidder de åbenlyst og røg. Der var tæt af røg. Vi stod og skulle til julefrokost han bukser stank. Jeg bruger aldrig mere renseriet i Hobro. Kører andre steder.

[QUOTE=Alice;572087]Tak :slight_smile: …Jeg holder meget af den personlige frihed, og tage ansvar for eget liv. Og jeg har altså besluttet at for mig vil det være bedre at ryge i begrænset mængde, end at risikere at tage 8 - 10+ kilo på igen. Jeg er født med hjertefejl, så min krop har ganske enkelt skade af de overflødige kilo. Jeg har derimod de stærkeste lunger, hvor jeg ofte har fået at vide, at det ikke kan ses på mine lunger at jeg er ryger …Så jeg vælger at være en af de grumme grumme rygere, som omtrent er forhadt og jaget vildt mange steder :-)[/QUOTE]Jeg har ved adskillige obduktioner set med egne øjne, at ikke-rygende byboers lunger er langt mere medtaget end en almen landmand rygers lunger. Det har ofte overrasket mig. Men at bo i storbyen som fx København centrum er langt mere skadeligt for lungerne end smøger.
Så jeg har ret ofte spekuleret på, hvorfor rygerne bliver så udskældt, når bil os og smog er langt værre for helbredet. Jeg har endda skrevet kronikker om det, og henvendt mig til div politikere og ville ønske vi kunne få bilerne ud af byen (for sundhedens skyld). Men det er som at rende panden mod en mur. Og ikke helt overraskende, for næsten alle politikere køre i bil gennem byen når de skal ind på borgen.

[QUOTE=hmm;572090]Kan ikke lade være med at tænke på en episode jeg havde før jul jeg var virkelig sur og vred jeg har sendt min mands bukser til renseri for at blive renset.

Da jeg kommer og henter dem sidder de åbenlyst og røg. Der var tæt af røg. Vi stod og skulle til julefrokost han bukser stank. Jeg bruger aldrig mere renseriet i Hobro. Kører andre steder.[/QUOTE]Det er fandeme også ulækkert!! Selvom jeg ryger, så ville jeg også pr omgående skifte renseri…sikke en uskik. Der er ikke noget der lugter værre end tobaksrøg for en ikke-ryger. Og os som forsøger at begrænse røgen har heller ikke just brug for at få gardiner hjem fra renseri med tobakslugt.

Her forleden sad der også nogle og røg nede på vaskeriet der hvor man står og lægger tøj sammen. Heldigvis har jeg selv vaskemaskine osv, men jeg sagde da til dem at det var ulækkert og fik som forventet bare et beskidt svar retur.

Jeg ryger. Indedørs i eget hjem, ikke ret tit i soveværelset, måske 10 gange om året på dovne-dase-dage… :høhø:

Når jeg er på besøg hos andre rygere ser jeg hvad de gør før jeg selv ryger hos dem. Når jeg er på besøg hos ikke rygere forhører jeg mig ALTID om deres rygeregler før jeg tænder en cigaret. Og er det f.eks et kort besøg på nogen timer så kan jeg sagtens “holde mig”.
Og jeg forsøger altid at tage hensyn til folk når jeg ryger udenfor, ved f.eks at puste røgen væk fra deres retning. Men regner det så har jeg ikke noget problem med at sidde på bænken i et bus-skur og ryge ved siden af folk. Ellers stiller jeg mig som regel uden for “skuret”.

Jeg er stoppet med at ryge et par gange det er ikke særlig svært for mig. Min afhængighed af cigaretter er ikke nikotinbestemt, men lystbetonet. Jeg kan simpelthen godt lide at ryge. Hvilket også betyder at når jeg er i godt selskab og hygger mig med andre rygere, så kommer jeg vist til at ryge lidt mere end hvad godt er. :høhø:
Jeg har røget on/off i 8-9 år, og ryger ca 15 om dagen.