S.O.S. min kat har intet sted at være mens jeg venter nyt hjem!

idag fandt jeg denne fantastiske hjemmeside som nok ikke kattepensionater og hoteller er ligeså begejstret for som jeg er!
jeg står i denne ulykkelige situation at jeg er flyttet idag fra sverige til danmark. jeg bor hos venner og bekendte midlertidigt - men det er sværere for min kat at have et sted at være før jeg får mit eget. en ven der skulle have haft hende nu fra idag og 14 dage frem, meldte desværre fra i sidste øjeblik. så nu er jeg desperat - hvem kan tage hende?? jeg vil helst ikke ende med at skulle sælge hende! :ked:
jeg vil være dig dybt taknemmelig hvis du kan hjælpe mig. :wehuu: jeg sørger for alt.

hilsen ninna
tel:51337374

ingen der vil passe hende?

jeg kan ikke hjælpe, men mon ikke der dukker en op som kan.

jeg tror osse der vil henvende sig flere hvis de på forhånd viste ca hvor lang tid din kat evt skal passes.
flere oplysningen om din kat vil måske osse hjælpe lidt.

jeg kan godt forstå du er lidt utålmodig, men ha lidt is i maven så skal der nok dukke en løsning op

Jeg er enig med Johnny, kom med nogle flere oplysninger. Hvor gammel er hun, er hun neutraliseret og vaccineret?

Hvor længe skal hun passes?

Du skriver der var en ven der skulle have hende de næste 14 dage, hva så derefter? En ny ven, eller har du et sted at bo efter 14 dage?

okay, det vil jeg tage til eftermægle.
hun er næsten 7 år og er sårn en der passer sig selv. men hun siger til når hun er sulten eller vil lege - det er man ikke i tvivl om når hun vil. hun ødelægger ingenting. hun kan godt lide opmærksomhed, og hun går hvis det bliver for meget. så altså, hun er ikke så social anlagt men er blevet det mere og mere gennem årene. har fået hende fra kattens værn.
vi snakker om pasning fra nu og til ca. d.18.maj.

ja jeg er lidt i panik, men håber virkelig at der er en der vil hjælpe. jeg transportere hende meget gerne selv.

DKtomani:

ja hun er steriliseret. jeg skal se på værelse mandag, der må man gerne have dyr. så hvis lejeren siger ja til mig, så kan der gå op til 14 dage ca. før jeg får det. det er lidt uvist hvornår jeg kan få det fra. men lige nu ser det sort ud fordi jeg ingenting rigtigt ved. jeg ved simpelthen ikke hvornår jeg får noget at bo i, og hvor længe jeg skal bo hos venner og bekendte. ihvert fald indtil dem jeg har koresponderet med siger ja til at leje ud til mig - og min kat selvfølgelig.
det er det eneste svar jeg kan give. men hun skal bare have et sted at være fra lige nu.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med din første sætning? Vil du ikke have din kat i en pension? Jeg synes da, det er en oplagt mulighed i din situation.

Har du kontaktet nogen for at høre om de har plads? Feriesæsonen er jo ikke rigtigt startet endnu, så mon ikke det er muligt :slight_smile:

Jeg er enig.
Eftersom katten ikke kan være hjemme hos dig selv, så er det jo en kattepension, du søger og ikke kattepasning.

Kattepasning foregår i kattens eget hjem.

Langt hovedparten herinde har katte selv. Og at tage en ny kat ind i sin flok i en begrænset periode på ca. 2 uger er ikke uden problemer. Især hvis din kat er vant til at gå som alene-kat.
Først skal den nye kat føres ind i flokken - for derefter at tages fra den igen. Personligt finder jeg det ikke hensigtsmæssigt hverken for din kat eller for den flok, den ville komme ind i hos en privatperson herfra.

Så jeg vil også mene, at det optimale for dig er en kattepension.

Men jeg håber, at det hele lykkes for dig. :slight_smile:

// Martin

og pension trives de fint med- mine har prøvet det, og de havde ikke travlt med at komme hjem da jeg ankom.
jeg arbejder på et internat hvor vi også indimellem har pensionærer, og de lider bestemt ingen nød. der bliver renset bakker og fodret 2 x dagligt og om eftermiddagen er der fast nussetid samt burfri hvor man kan komme ud på gulvet og løbe omkring. vi har også mulighed for løbegård til dem.

så send du hende trygt afsted !

spørg evt om folks erfaringer med pensioner i dit område, for der er lidt langt til løgten ved århus ( privat pens) eller tranbjerg v århus (int, pension)

Jeg har ikke selv katte, og har et værelse hun kan gå i hvis det er. Men jeg bor nu altså i Jylland.

Hvis du vælger et pensionat så kan jeg anbefale Hestahavehus ved Hillerød. Men jeg vil foreslå at du besøger et par stykker for at se hvordan der er.

Hvilket dejligt tilbud. :wehuu:

Hvem kører ikke gerne til Jylland for at få sin elskede kat passet. :inlove:

Og jeg kan anbefale http://www.fredholmgaardpension.dk/ som min eks og jeg selv tidligere har benyttet. Jeg kan se, at du har Taastrup som en af dine bopæle og dette sted ligger ude på landet ikke så langt fra Taastrup mellem Sengeløse og Nybølle.

Heller ikke her havde vores to lømler travlt med at komme hjem. De virkede glade og havde travlt med at lege, da vi kom.

// Martin

Kære katteejere: jeg har ikke RÅD til kattepension (!) jeg søger en der kan tage vare på min kat mens jeg selv finder et nyt hjem for mig og katten. jeg har ikke noget hjem den kan passes i. det er jo det!
så stadig er det den samme situation. jeg føler næsten at der ikke er anden udvej end at sætte den tilbage til hvor den kommer fra, kattens værn. og det vil jeg simpelthen ikke. uanset hvordan i vender og drejer ordet kattepasning, så mangler den et sted at være midlertidigt.

Jeg går ud fra at mit tilbud ikke var godt nok.

Nu er det ikke fordi jeg vil være hverken ond eller en dum dame.

Men hvis du ikke har råd til kattepension, hvad vil du så gøre hvis katten kommer til skade, og skal til dyrlæge?

Og ellers vil jeg bare sige til dig at du skal huske at lave en kontrakt på at katten kun er til pasning, og hvilke udgifter du selv står for, og hvad der skal gøres i en nødssituation hvor du ikke er til at få fat i osv. osv.

Alle aspekter skal skrives ind i kontrakten, for både at sikre dig og kattepasseren.

Ninnam, hvorfor tager du så ikke mod Nataschas tilbud om at passe katten :?

Til natascha. der er nu langt til jylland selvom familien bor derovre.

Ja, hvis du ikke vil tage imod Nataschas gode tilbud, så er der vel kun tilbage at overgive katten til KV igen?

Hvis du skal bo hos nogle venner, hvorfor kan du så ikke have katten der?

Okay, fair nok. Jeg forstod bare sådan på dit første indlæg at du ville gøre alt for at beholde katten, samt at køre den derhen hvor der nu var plads.

Men det lader det så ikke til alligevel :slight_smile: