S.O.S. min kat har intet sted at være mens jeg venter nyt hjem!

[quote=Eva;368981]Ja, hvis du ikke vil tage imod Nataschas gode tilbud, så er der vel kun tilbage at overgive katten til KV igen?

Hvis du skal bo hos nogle venner, hvorfor kan du så ikke have katten der?[/quote]

Det er jo ikke alle der kan lide katte :slight_smile:

Hvis jeg havde en ven der stod i akut bolig-nød så ville jeg nok også godt kunne hjælpe med en sofa, men kaninen, eller papegøjen eller hunden ville jeg nok foretrække boede et andet sted i mellemtiden.

gu f… er der da langt til jylland- men en retur med toget på orange kan du vel finde råd til.

Jeg forstår dig ikke. :S

Du opretter denne tråd, som et nødråb. :ked:
Sådan læser jeg det.

Og samtidig er du ikke parat til at tage til Jylland.
Jeg ville tage til Nordpolen, hvis det var det, der skulle til.

[quote=Mona Jensen;369032]Jeg forstår dig ikke. :S

Du opretter denne tråd, som et nødråb.
Sådan læser jeg det.

Og samtidig er du ikke parat til at tage til Jylland.
Jeg ville tage til Nordpolen, hvis det var det, der skulle til.[/quote]

Mona det er jo pengene der er et problem!
Havde trådstarter pengene havde trådstarter brugt et internat jo.

Hvis man ikke har nogle penge så er 600+ altså mange penge at skulle bruge på at tage til jylland med sin kat og tilbage igen, for at tage turen en gang til når katten skal hentes.

jeg er overbevist om at trådstarter også ville tage til nordpolen eller timbuktu hvis det kun var afstand der var den afgørende faktor her - men faktum er at penge ikke gror på træerne uanset hvor meget man måtte ønske det.

[quote=Gry Gressbakken;369035]Mona det er jo pengene der er et problem!
Havde trådstarter pengene havde trådstarter brugt et internat jo.

Hvis man ikke har nogle penge så er 600+ altså mange penge at skulle bruge på at tage til jylland med sin kat og tilbage igen, for at tage turen en gang til når katten skal hentes.

jeg er overbevist om at trådstarter også ville tage til nordpolen eller timbuktu hvis det kun var afstand der var den afgørende faktor her - men faktum er at penge ikke gror på træerne uanset hvor meget man måtte ønske det.[/quote]

Det lyder for mig ikke som om, at det er pengene der er problemet, når det kommer til Jylland. Trådstarter skriver, at der er langt.

Hvis det er pengene, så kan det altså lade sig gøre at finde rimelig billige billetter til Jylland.

Jeg er ligeså uforstående som Mona.

[quote=Blabl;369039]Det lyder for mig ikke som om, at det er pengene der er problemet, når det kommer til Jylland. Trådstarter skriver, at der er langt.

Hvis det er pengene, så kan det altså lade sig gøre at finde rimelig billige billetter til Jylland.

Jeg er ligeså uforstående som Mona.[/quote]

I min bog er langt = flere penge

Det koster unægteligt flere penge at tage til Århus end til Frederiksberg hvis man bor på amager

[quote=Gry Gressbakken;369041]I min bog er langt = flere penge

Det koster unægteligt flere penge at tage til Århus end til Frederiksberg hvis man bor på amager[/quote]

Selvfølgelig koster det flere penge at tage til Århus end til Frederiksberg …

Men hvis der ikke er en passer på Frederiksberg, så må man jo tage til Århus :?

Man kan få en tur/retur billet fra kbh til skive til 550 kr.

[quote=Blabl;369042]Selvfølgelig koster det flere penge at tage til Århus end til Frederiksberg …

Men hvis der ikke er en passer på Frederiksberg, så må man jo tage til Århus :?[/quote]

Det m,å man jo ikke hvis man ikke har penge til at tage til århus? Hvordan vil du have at hun skal skaffe penge til at tage til århus x 2 for at aflevere og hente katten når pengene er problemet?

Det koster LANGT mere at få en kat passet på pension i 14 dage end at tage fra kbh til skive til 550 kr…

[quote=Gry Gressbakken;369041]I min bog er langt = flere penge

Det koster unægteligt flere penge at tage til Århus end til Frederiksberg hvis man bor på amager[/quote]

Som studerende (hvis hun er det, det er jo typisk der pengene er små) kan man komme fra KBH til Århus for 140 kr via rute 888 (man-tors). Og er hun ikke studerende så kan hun tage en af de røde afgange for 180 kr.
Og for 170 kr ca. man-tors + lørdag via dsb, hvis man har wildcard - eller 255 fredag og søndag.
Og så er der alle de orange billeter, eller frem og tilbage over broen samme dag tilbud…

Såeh… 300-350 kr kan der vel skrabes sammen hvis man virkelig vil beholde sin kat…

Jeg synes, Eife giver et fint svar :slight_smile:

Og så vil jeg mene, at der må være en måde at skrabe de penge sammen, som det her handler om. Det er altså ikke flere tusinde kroner. Der må være venner eller familie, som vil hjælpe i sådan en situation.

[quote=Eife;369050]Som studerende (hvis hun er det, det er jo typisk der pengene er små) kan man komme fra KBH til Århus for 140 kr via rute 888 (man-tors). Og er hun ikke studerende så kan hun tage en af de røde afgange for 180 kr.
Og for 170 kr ca. man-tors + lørdag via dsb, hvis man har wildcard - eller 255 fredag og søndag.
Og så er der alle de orange billeter, eller frem og tilbage over broen samme dag tilbud…

Såeh… 300-350 kr kan der vel skrabes sammen hvis man virkelig vil beholde sin kat…[/quote]

Se dét er jo så straks en helt anden slags penge. hvis man skulle sige 600+ for at hente og aflevere så er man oppe på en små 1200 kr. og de fleste kattepensioner koster ca. 100 pr. døgn og så ville det bedre kunne betale sig end at rejse til jylland med katten.

Men må man også have dyr med på den der bus-tur?

Ja, jeg har hentet kat på sjælland på den måde :slight_smile:

jamen så bør det jo ikke være det store problem.

hvis jeg stod med tårene løbende ned af kinderne og med fare for at miste min kat, så kunne jeg sgu nok godt låne en plov af min mor til at smide min mis afsted til jylland så jeg kunne få den igen når støvet havde lagt sig.

Med wildcard koster det nærmest ingenting at komme til jylland i hverdagene… Hvis du ikke ha sådan et så få købt et med det samme. Det koster 180kr om året, og indtjener sig selv allerede ved den første tur til jylland…

Det virker ligeså snart du har betalt de 180kr, også selvom kortet først kommer 14 dage efter… Du skal bare ha kvitteringen med når du køber billet. :slight_smile:

Jeg ville tage imod Natascha´s gode tilbud :wehuu:

Kan se at trådstarter har været online for en time siden, så jeg går ud fra at mit tilbud ikke var godt nok.

Hun havde nok gerne set, at du havde hentet katten - du er nu heller ikke særlig hjælpsom, Natascha.

:p:p:p:p

[quote=Eva;369347]Hun havde nok gerne set, at du havde hentet katten - du er nu heller ikke særlig hjælpsom, Natascha.

:p:p:p:p[/quote]

:klapper::klapper::klapper:

Nogle gange forstår jeg mine katte bedre end mine medmennesker.