Så blev det min tur

Det er meget normalt, at hunkatten ikke vil kendes ved killingerne, når hun ikke har født normalt.
Specielt hvis hun er 1. gangs fødende.

Hun havde presseveer i mange timer.

Du må se hvad dagen bringer…har I en amme i baghånden ?

Nej, det har vi ikke.

ÅÅHH Susanne, tillykke selvfølgelig med de små, men det gør mig ondt at læse Helena ikke vil tage sig af dem, sikke en forfærdelig situation. Håber virkelig der findes en løsning, enten at Helena bliver interesseret, eller en anden drægtig/ny Mormis kan tage over. De har jo desværre en alder hvor det helst ikke kan svipse for meget…hverken på det sociale eller madområdet.

Kan de overleve på MME og blive okay katte alligevel?

[QUOTE=Helene;662581]ÅÅHH Susanne, tillykke selvfølgelig med de små, men det gør mig ondt at læse Helena ikke vil tage sig af dem, sikke en forfærdelig situation. Håber virkelig der findes en løsning, enten at Helena bliver interesseret, eller en anden drægtig/ny Mormis kan tage over. De har jo desværre en alder hvor det helst ikke kan svipse for meget…hverken på det sociale eller madområdet.

Kan de overleve på MME og blive okay katte alligevel?[/QUOTE]

Overleve kan de sagtens, og jeg har huset fyldt med katte, så de skal nok klare dem. Når først de bliver lidt ældre, vil de andre nok være mere villige til at nusse med dem.

[QUOTE=Helene;662581]
Kan de overleve på MME og blive okay katte alligevel?[/QUOTE]

Det kan de jo blive nødt til, men det er et kæmpe arbejde og min erfaring er, at det er svært at få dem til at tage rigtig på, når der gives erstatning.
Men somme tider har man bare ikke noget alternativ.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;662599]Det kan de jo blive nødt til, men det er et kæmpe arbejde og min erfaring er, at det er svært at få dem til at tage rigtig på, når der gives erstatning.
Men somme tider har man bare ikke noget alternativ.[/QUOTE]

Jeg har desværre prøvet det før, men da var killingerne 3 uger og mormis vaskede dem. Så jeg ved, hvor hårdt det er. :slight_smile:

3 uger … der kan de jo begynde at spise selv, så det synes jeg ikke er hårdt- der har jeg nemlig også prøvet en morkat, der mistede mælken.
Det er de helt små killinger, der er hårdt.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;662615]3 uger … der kan de jo begynde at spise selv, så det synes jeg ikke er hårdt- der har jeg nemlig også prøvet en morkat, der mistede mælken.
Det er de helt små killinger, der er hårdt.[/QUOTE]

Mine spiste først selv med 5 uger, de ville ikke før :slight_smile:

Så var de ikke sultne nok :wink:

Nej, de blev jo forkælede :tihi:

Nå, men det er da et lyspunkt, at de kan klare sig på MME, HVIS det skulle komme dertil. Men det må jo næsten være som at have spædbørn igen - og så måske alligevel lidt hårdere…

Er Helena stadig afvisende?

Helena går, hvis vi ligger en killing hen, men hun vil gerne ligge i nærheden af dem.

De spiser i hvert fald godt :slight_smile:

Nå det er godt Susanne - bare de små spiser og ellers trives:D.

Man får da nok knyttet et særligt bånd til sådan et kuld man selv opfostre på den måde…og må svede lidt for:tihi:

:hjerte:

[QUOTE=Helene;662803]Nå det er godt Susanne - bare de små spiser og ellers trives:D.

Man får da nok knyttet et særligt bånd til sådan et kuld man selv opfostre på den måde…og må svede lidt for:tihi:

:hjerte:[/QUOTE]

Ja, det har du ret i. Men det er nogle hårde uger, når det står på :slight_smile:

Ja, jeg ved det godt - det må jo være i døgndrift sådan nogle små nogen skal have mad…

Det giver nok også vejningen en helt ny mening, da hver et gram taget på, er et man har kæmpet for at give dem.

[QUOTE=Helene;662806]Ja, jeg ved det godt - det må jo være i døgndrift sådan nogle små nogen skal have mad…

Det giver nok også vejningen en helt ny mening, da hver et gram taget på, er et man har kæmpet for at give dem.[/QUOTE]

Ja, de skal have ret ofte her i starten.

De har taget mellem 10 og 19 gram på siden i går ved kl. 21. Så det er jeg tilfreds med. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne L. Moshage;662810]Ja, de skal have ret ofte her i starten.

De har taget mellem 10 og 19 gram på siden i går ved kl. 21. Så det er jeg tilfreds med. :)[/QUOTE]

Det lyder af rigtig meget. Hvad giver du dem?
Man skal være meget varsom med at give dem for meget - det kan give forstoppelse og det dør de af.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;662814]Det lyder af rigtig meget. Hvad giver du dem?
Man skal være meget varsom med at give dem for meget - det kan give forstoppelse og det dør de af.[/QUOTE]

De får flydende kmr tilsat lidt vand.