Så blev det min tur

Jamen flere, der selv har fået killinger ved kejsersnit, fortæller om deres erfaringer - og du afviser dem blankt og fotæller igen og igen at katten er smertedækket, men du aner ikke med hvad :uha:

Hvorfor dog ikke erkende, at andre har en viden, der så vidt jeg kan se, slår din dyrlæges med flere længder og så LYTTE til dem?

De skriver jo for at hjælpe dig og dine katte og får bare en kold skulder igen, det synes jeg sørme er tist - ikke mindst for Helena og killingernes skyld. :surrender1:[/QUOTE]

Jeg synes seriøst ikke, at du kan sidde og udtale dig om min dyrlæges viden, når du ikke aner, hvad hun er smertedækket med. Du er måske dyrlægeuddannet?

Jeg har skam lyttet - og fulgt de råd, jeg kunne.

Du har godt nok ikke skrevet betændelse, men du har skrevet

Jeg kan så fortælle, at hun er smertedækket til i morgen, hvor hun skal have en ny dosis og tjekkes for infektion
og i min bog er betændelse og infektion det samme…

Det er godt nok ikke nemt at forstå, hvad du mener, når du først siger det ene og så det andet.

Jeg ved ikke, hvad du regner med at vinde ved at vise din dyrlæge en udskrift af denne tråd, men hvis det får dig til at føle dig bedre tilpas, så for min skyld gerne. Det er IMO langt vigtigere, at der enten kommer ro på din hunkat eller de killinger kommer til en amme, for det er en meget uholdbar situation, du står i :frowning:

[QUOTE=Susanne L. Moshage;663863]Jeg synes seriøst ikke, at du kan sidde og udtale dig om min dyrlæges viden, når du ikke aner, hvad hun er smertedækket med. Du er måske dyrlægeuddannet?

Jeg har skam lyttet - og fulgt de råd, jeg kunne.[/QUOTE]

Jamen, du aner jo ikke engang selv, hvad hun er smertedækket med?

Men OK din dyrlæge er i dine øjne en ren mirakeldoktor, der ligger højt over danske dyrlæger.

Fint nok, det er dit valg - mine katte fik h*n sgutte lov at komme i nærheden af.

Hvis ikke der er problemer med din hunkat, så lad hende slippe for det stress med turen til dyrlægen.
Få metacam i flydende form, som du kan give hende.
Infektion kan du hurtigt selv opdage - det behøver man ikke være dyrlæge for.

Mht smertestillende som depot, behøver du ikke blive uforskammet overfor dem, der spørger.

Prøv i stedet at vend det inde i dig selv og spørg så din dyrlæge, hvilket præparat hunkatten er dækket med og hvor lang tid han mener det dækker. Så kan du få ro i sindet - eller alternativt finder du ud af, at din dyrlæge har bildt dig noget ind. Altså en win-win-situation :ok:

[QUOTE=Susanne L. Moshage;663863]Jeg synes seriøst ikke, at du kan sidde og udtale dig om min dyrlæges viden, når du ikke aner, hvad hun er smertedækket med. Du er måske dyrlægeuddannet?

Jeg har skam lyttet - og fulgt de råd, jeg kunne.[/QUOTE]

Prøv lige at slappe af i 2 minutter, og kig på det, der tidligere er skrevet omkring smertedækning med depotmedicin … Der er rigtig mange herinde, som faktisk kender pænt meget til dyrlægernes arbejde og de præparater, som bruges til diverse lidelser, herunder smertestillende. Og flere af dem har ytret, at der efter deres dyrlægers udsagn ikke findes smertestillende depotmedicin, der dækker mere end 24 timer.
Din dyrlæge har fortalt dig, at din kat er smertedækket i 3 dage - men du ved ikke med hvad? Det kan godt være den er, og der spørges derfor til hvilket middel, der er benyttet - det ved du ikke … men hvorfor spørger du så ikke dyrlægen? Vi andre vil sgi da også gerne vide hvilket middel, der kan smertedække i mere end 24 timer, for det er da ikke særlig sjovt at skulle give en nyopereret kat piller, så hvis det findes, så vil jeg da gerne bede dyrlægen om det næste gang!

[QUOTE=Temple Bar;663866]Du har godt nok ikke skrevet betændelse, men du har skrevet og i min bog er betændelse og infektion det samme…

Det er godt nok ikke nemt at forstå, hvad du mener, når du først siger det ene og så det andet.

Jeg ved ikke, hvad du regner med at vinde ved at vise din dyrlæge en udskrift af denne tråd, men hvis det får dig til at føle dig bedre tilpas, så for min skyld gerne. Det er IMO langt vigtigere, at der enten kommer ro på din hunkat eller de killinger kommer til en amme, for det er en meget uholdbar situation, du står i :([/QUOTE]

Der står ikke, at hun har infektion, der står, at hun skal TJEKKES, om hun evt. skulle have noget begyndende.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;663877]Hvis ikke der er problemer med din hunkat, så lad hende slippe for det stress med turen til dyrlægen.
Få metacam i flydende form, som du kan give hende.
Infektion kan du hurtigt selv opdage - det behøver man ikke være dyrlæge for.

Mht smertestillende som depot, behøver du ikke blive uforskammet overfor dem, der spørger.

Prøv i stedet at vend det inde i dig selv og spørg så din dyrlæge, hvilket præparat hunkatten er dækket med og hvor lang tid han mener det dækker. Så kan du få ro i sindet - eller alternativt finder du ud af, at din dyrlæge har bildt dig noget ind. Altså en win-win-situation :ok:[/QUOTE]

Hun HAR fået metacam, som jeg har skrevet før. Metacam har vi altid i huset.

Der findes intet smertestillende der holder mere end 24 timer umiddelbart efter indgreb - gives som injection!

Du er opdrætter - du skal altså sætte dig ind i hvad dyrlægen giver din kat. Også en måde at lære på - bivirkninger og hvad der duer og hvad der ikke duer

[QUOTE=Camischa;663882]Prøv lige at slappe af i 2 minutter, og kig på det, der tidligere er skrevet omkring smertedækning med depotmedicin … Der er rigtig mange herinde, som faktisk kender pænt meget til dyrlægernes arbejde og de præparater, som bruges til diverse lidelser, herunder smertestillende. Og flere af dem har ytret, at der efter deres dyrlægers udsagn ikke findes smertestillende depotmedicin, der dækker mere end 24 timer.
Din dyrlæge har fortalt dig, at din kat er smertedækket i 3 dage - men du ved ikke med hvad? Det kan godt være den er, og der spørges derfor til hvilket middel, der er benyttet - det ved du ikke … men hvorfor spørger du så ikke dyrlægen? Vi andre vil sgi da også gerne vide hvilket middel, der kan smertedække i mere end 24 timer, for det er da ikke særlig sjovt at skulle give en nyopereret kat piller, så hvis det findes, så vil jeg da gerne bede dyrlægen om det næste gang![/QUOTE]

Dyrlægen har lukket.

Så spørg i morgen :slight_smile: Jeg mener det skam, jeg vil rigtig gerne vide det!

Det ved jeg godt, men jeg ved ikke, om jeg kommer med derned i morgen, jeg har jo killingerne.

Ja, den er jeg med på - og derfor jeg opfordrer dig til at fortsætte med (mere) af dette og så undgå dyrlægebesøget - for din hunkats skyld.

Som opdrætter skal man altså kunne opdage en infektion - så dyrlægebesøget i morgen er kun én ting: At skaffe dyrlægen penge i kassen. Der er simpelthen ikke fagligt belæg for besøget.

Det er så én ting - og det må grundlæggende bare være en sag mellem din dyrlæge og dig. Det jeg så ikke er ligeglad med, er at du helt unødigt stresser en hunkat, der absolut bør have ro, ro og atter ro, hvis du skal gøre dig håb om at hun gider killingerne.
Så for din hunkats skyld - meld afbud i morgen og få mere smertestillende hjem, hvis du har behov for det.

Sjovt du i øvrigt aldrig kommentere alle andre ting i et indlæg end lige den lille ting, der kunne misforståes. Hvorfor ikke alt det andet jeg skrev?

Jeg ville så få den hunkat steriliseret for med det temperament den udviser så synes jeg ikke den er noget fornuftigt valg til avl.

En sund hunkat med et godt temperament skal man ikke jage rundt i hele huset for at få fat i den. Den vil heller ikke bide og rive en bare fordi man lægger en killing tæt på den.

Det er ganske korrekt at førstegangs fødende hunkatte der ikke selv oplever fødslen kan have svært ved at relatere til killingerne. Men den bør ikke reagere aggressivt eller panisk når man lægger killingerne til den.

Jeg synes helt sikkert at det er synd for hunkatten hvis du skal jage den gennem hele huset og hvis det virkelig er nødvendigt så synes jeg det vil være langt bedre hvis du simpelthen får den steriliseret og ikke bruger den i avl.

Vi kan alle have masser af ideer og forhåbninger til vores avlsdyr men vi må også være indstillede på, at der simpelthen bare er katte der ikke bør gå i avl. Og for mig at se så lyder hun som en sådan hunkat.

Held og lykke med killingerne.

Teresa

[QUOTE=Vivi_Fletcher;663901]Ja, den er jeg med på - og derfor jeg opfordrer dig til at fortsætte med (mere) af dette og så undgå dyrlægebesøget - for din hunkats skyld.

Som opdrætter skal man altså kunne opdage en infektion - så dyrlægebesøget i morgen er kun én ting: At skaffe dyrlægen penge i kassen. Der er simpelthen ikke fagligt belæg for besøget.

Det er så én ting - og det må grundlæggende bare være en sag mellem din dyrlæge og dig. Det jeg så ikke er ligeglad med, er at du helt unødigt stresser en hunkat, der absolut bør have ro, ro og atter ro, hvis du skal gøre dig håb om at hun gider killingerne.
Så for din hunkats skyld - meld afbud i morgen og få mere smertestillende hjem, hvis du har behov for det.

Sjovt du i øvrigt aldrig kommentere alle andre ting i et indlæg end lige den lille ting, der kunne misforståes. Hvorfor ikke alt det andet jeg skrev?[/QUOTE]

Jeg kan ikke kommentere alt, der er skrevet SÅ meget. Jeg har ikke særlig meget erfaring i at se en begyndende brystbetændelse, eller hvad der ellers kunne komme. Det så fint ud i eftermiddags, der var ikke noget usædvanligt at se, men jeg ville føle mig mere tryg ved at få ham til at se på hende i morgen.

Men kun hvis du har tid - eller misforstår jeg dig?

[QUOTE=Teresa Guldager;663910]Jeg ville så få den hunkat steriliseret for med det temperament den udviser så synes jeg ikke den er noget fornuftigt valg til avl.

En sund hunkat med et godt temperament skal man ikke jage rundt i hele huset for at få fat i den. Den vil heller ikke bide og rive en bare fordi man lægger en killing tæt på den.

Det er ganske korrekt at førstegangs fødende hunkatte der ikke selv oplever fødslen kan have svært ved at relatere til killingerne. Men den bør ikke reagere aggressivt eller panisk når man lægger killingerne til den.

Jeg synes helt sikkert at det er synd for hunkatten hvis du skal jage den gennem hele huset og hvis det virkelig er nødvendigt så synes jeg det vil være langt bedre hvis du simpelthen får den steriliseret og ikke bruger den i avl.

Vi kan alle have masser af ideer og forhåbninger til vores avlsdyr men vi må også være indstillede på, at der simpelthen bare er katte der ikke bør gå i avl. Og for mig at se så lyder hun som en sådan hunkat.

Held og lykke med killingerne.

Teresa[/QUOTE]

Hun bliver IKKE steriliseret. Hun er kun sur, når hun bliver fastholdt, hvis du læser mine indlæg. Hun har ikke været vant til det “hjemmefra”. Søsteren reagerer også på at blive fastholdt - dog ikke med at bide. Det er normalt meget kærlige katte, så længe man ikke tvinger dem til noget.

Og det at hun løber, det er jo netop fordi, at hun ikke ønsker at killingerne skal ligges til.

Men der er en formidabel evne herinde, som jeg har lagt mærke til nogle gange, og det er, at man ikke læser det hele, og at man vender og drejer det, man læser. Jeg orker altså ikke at blive ved med at gentage mig, jeg har også andet at lave.

Telefonen er opfundet …

Lis, jeg er gift, han har såmænd også kørekort. Og han flasker IKKE killingerne.

Jeg er stadig hørehandicappet.

[QUOTE=Susanne L. Moshage;663918]Hun bliver IKKE steriliseret. Hun er kun sur, når hun bliver fastholdt, hvis du læser mine indlæg. Hun har ikke været vant til det “hjemmefra”. Søsteren reagerer også på at blive fastholdt - dog ikke med at bide. Det er normalt meget kærlige katte, så længe man ikke tvinger dem til noget.

[/QUOTE]

Hvordan kan du vide det at det er manglende prægning? To katte fra samme kuld med ret uheldig adfærd for en avlskat, jeg ville tænke mig om.