Så går vi i opera

DK JeaTri´s O kuld så dagens lys lidt før beregnet, men heldigvis er vores katte aldrig alene, når vi er på show og sønnike er dygtig med kattene og har været med till flere fødsler også før jeg startede som opdrætter, men natten til mandag leverede Mini alf 7 fine killinger, vægten er ok i forhold til der kom 7.

Det først døgn var de meget urolige, det hjalp da jeg fik trimmet mavepelsen på mormis :slight_smile: nu høre vi dem stort set ikke. jeg kunne dog godt ønske en bedre vægtøgning og har da overvejet om jeg skulle starte støttefodring.

Mor er DK KorZhik’s Black Mary, KBL f 09 24 far er ja Nikolas eller måske Mickey (han var blevet kastreret en uges tid før de lukkede sig selv ind til pigerne.
Mickey er KBS og ikke bære af solid, så nu venter vi spændt på om der skulle være KBS imellem

Piger:
DK JeaTri´s Maria Callas, KBL n 09 - vægt 91g - 98g - 104g - 113g - 120g
DK JeaTri´s Castafiore, KBL f 09 (24) - 96g - 110g - 120g - 137g - 140g
DK JeaTri´s Katherine Jenkins, KBL f 09 (24) - 86g - 93g - 99g - 109 - 117g
Drenge
DK JeaTri´s Pavarotti, KBL n 09 - 93g - 105g - 109g - 120g - 127g
DK JeaTri´s Carreras, KBL n 09 24 - 93g - 98g - 108g. 112g - 115g
DK JeaTri´s Andrea Bocelli, KBL d 09 22 - 93g - 102g - 112g - 122g - 130g
DK JeaTri´s Domingo, KBL d 09 24 - 83g - 90g - 107g - 119g - 129g

Benyttede mig lige af billeder mens Mini Alf fik lidt at spise



15 Synes om

:smelter: åhhh

1 Synes om

Er det med vilje, at det kun er nogle af dem, der har fået fornavne med? :slight_smile: For langt måske?

Små smukke tortier :heart: De andre er også søde :slight_smile:

1 Synes om

Ja det er med vilje de ikke har fået fornavnene med, da de ellers bliver lidt for lange til at skrive i passet og de tre tenor nævnes jo ofte kun med efternavn.
Katherine Jenkins skulle være hele navnet, så enten får han selv lov til at udfylde passet eller hun må nøjes med en sundhedsbog :tihi:

jeg behøver vel ikke sige det er Knud der har navngivet dem :tihi:

2 Synes om

Glemte helt, ja de er smukke er spændt på om de er non agouti, vi har ikke den store erfaring med at se forskel på ghost markings og tabby

1 Synes om

Ja det er ikke så meget de øger, men hvis der er ro i kassen så er min logik at så er de heller ikke sultne og så ville jeg bare lade mor om det.

De skal nok fortælle hvis det er lavvande i baren.

Edit - og hovs TILLYKKKE med dem. Enig med at tortierne er fine og ja det er de andre også :wink:

1 Synes om

Takker <3
Det er også min tanke, derfor den stadig står ved overvejelser. jeg gjorde med et stort kuld i 2015, de tog endnu mindre på, men der var ro i kassen. resultatet blev et helt kuld der hadede mig som pesten :argh: er side da blevet mere forsigtig med hvad jeg gør på den front, men til gengæld bliver de tilbudt fast føde allerede når de er 3 uger og det plejer at været et hit :grin::grin:

samme jeg gjorde ved en af mine i A-kuld. Hun tog på men ikke meget og brugte meget energi til at få en pat. Hun blev tilbudt fast føde på dag 20 og er du så færdig hun tog det til sig.
Så ja, hvis der er ro og de, trods alt, tager på, så ville jeg bare sidde på hænderne og selvfølgelig være klar til at hjælpe hvis behovet seriøst opstår.

1 Synes om

Øv de er godt nok uro hos dem nu og flere har kun taget 2-3 g på det sidste døgn og da jeg havde noget gedepulver mælk til at ligge valgt jeg at forsøge. 6 ud af 7 spiste med velbehag hver 2ml og missemor fik resten af de 100ml jeg havde lavet

3 Synes om

Hvor er de bare søde! Stort tillykke med dem! :slight_smile: :flag:

1 Synes om

Jeg gav dem mælk 3 gange i går til de 6 af dem og de har taget 14g - 11g - 11g - 6g - 10g - 11g på den sidste der ikke vil have har taget 11g på
Der er nu ro i kassen igen og mormis virker mere afslappet i dag, tog lige en video af dem

13 Synes om

De er superskønne @Jeanette :hjerte:

Jeg har også støttefodret 3 her (småtterier som det du viser heroppe). Dog først efter ca. 2 uger, men de tog heller ikke på sammenlignet med de 3 andre , og det var tydeligt at de blev skubbet væk af de store og at de gav op fordi de tabte den kamp.

Fodrer du stadigvæk med gedemælk? Eller blander du det op med en killingemælkeerstatning? Jeg ved at der er rigtig mange der sværger til gedemælk, og jeg ved også godt at du i den grad er en erfaren dame mht. antal kuld sammenlignet med mig. Men næringsindholdet i gedemælk er ikke ret højt sammenlignet med mormis’s mælk, så jeg ville personligt synes at gedemælk ikke bør stå alene. Spørgsmålet er ment som en undren og ikke for at træde dig (eller andre over tæerne i deres brug af gedemælk)

Jeg vil lige tilføje at jeg selv brugte gedemælk også til mit første kuld, men som opblanding i KMR flydende så KMR’en ikke blev for kraftig for dem i starten.

Tusind tak, det er heldigvis ikke ret mange kuld jeg har haft behov for at støttefodre og er siden 2015 blevet mere forsigtig/bange for at gøre det. da jeg desværre fik et helt kuld der efterfølgende hadede mig som pesten. Heldigvis kunne de godt lide alle andre mennesker og er blevet nogle lækre familiekatte.

Jeg startede med at fodre dem i går. Normalt bruger jeg altid KMR mælk når jeg støttefodre. Den første tid tyndet op med vand.
At jeg denne gang bruger gedemælks pulver er kun fordi vi har vundet en posen med 250g, da vi var i Tjekkiet i påsken, og at den skal bruges inde juli. Så tænkte den prøver vi lige, hvor godt det er.
Må ærgerligt tilstå jeg har ikke sammenlignet nærings indholdet i forhold til KMR, men det må jeg da lige få gjort.

Jeg havde en snak med min dyrlæge i går, hun mente Mormis lige skulle have lidt mere tid til at få gang i mælkebaren, så de har fået 3 gange i løbet af dagen. her til morgen føltes det som om der var kommet mere gang i den, så håber de i løbet af nogle dage kan nøjes med mælk fra mor

Et link til det gedemælkspulver vi bruger pt

Prøv at se denne (herfra Abild dyreklinik - Abild Dyreklinik) :
image

Jeg kan udmærket følge dig mth. at de kan blive ret trætte af den hvis man er nødt til at støttefodre dem og de ikke vil. Jeg kæmpede selv en del med Mira den første måned (som du måske kan huske), for hun ville helt sikkert hellere have sin mors mælk, men havde ikke kræfter til det. Hun var hovedsky i lang tid, fordi jeg jo tvangsholdt hende ift. at fodre, for mad skulle hun jo have for ikke at gå til.

Der er også den her vedr. gedemælk vs. kattemælk

Den er herfra:https://www.pinterest.dk/pin/382665299569327128/. Ca 8 min inde i videoen

Det nuværende kuld, dem der bliver støttefodrede… de kommer selv løbende for dels at få mad, men også for nus, så mon ikke der er forskel på dem?

Både Mira og Juliet fik “emperal” fra dyrlægen for at sætte gang i mælkeproduktionen…

…nåja, KMR pulver er spiket med en 6-7 bakteriestammer, så der også sættes godt gang i koloniseringen af deres tarmsystem

Tak for oplysningen, vi foretrækker også KMR helst i flydende form og havde jeg ikke haft gedemælkspulveret liggende, var det også KMR der var blevet købt.

Ud fra det der skrives, ja så må de få en del hos mormis, for de har, hver kun fået max 7,5ml ialt på de 3 fodringer og alligevel taget godt på, så de må have fået en del hos mormis også, så håber der er ved at være bedre gang i mælkebaren igen.

edit, min viden og erfaring er slet ikke god nok til at læse forskellen i de undersøgelser. der er jeg nød til at stole på andre der ved mere.

1 Synes om

Tillykke med dem :flag:

Mit 7’er kuld sidste år måtte jeg også begynde at støtte lidt da de var de der 2 uger. Der kunne mormis’s mælkeproduktion ikke længere følge med, og de blev noget urolige og mivs’ende. Så dem, der ville have fik en 5-10 mL (hvor meget de nu ville have) morgen og aften, og så blev der mere ro i lejeren. Det var pudsigt nok de mindste og de største der gerne ville have, hvor de midterste (ift vægt) ikke var interesserede :grin:

2 Synes om

I går fik de 2 gange, de virker ikke så interesseret i mere end de 2½ml og der er ro med mindre jeg roder med dem. de har taget 8 - 11- 8 - 8 - 7 - 8 - 10g på.

De er nu 7 dage gammel
DK JeaTri´s Maria Callas, KBL n 09 - vægt 91g - 151g
DK JeaTri´s Pavarotti, KBL n 09 - 93g - 155g
DK JeaTri´s Castafiore, KBL f 09 (24) - 96g - 169g
DK JeaTri´s Katherine Jenkins, KBL f 09 (24) - 86g - 139g
DK JeaTri´s Carreras, KBL n 09 24 - 93g - 130g
DK JeaTri´s Andrea Bocelli, KBL d 09 22 - 93g - 160g
DK JeaTri´s Domingo, KBL d 09 24 - 83g - 158g

Vi har tidligere haft et par kuld der var lige så små og de er kommet sig godt, da de begyndt at få fast føde. skal lige siges at kun en føles takket hen over ryggen og der er mindstemanden Carreras
Alle har fået øjne, de er bare så meget sødere med deres små øjnsprækker :heart:

5 Synes om

Dejligt at høre det går godt med dem. Det er også i det lag mine der blev støttefodret har taget på. Lidt mere da de blev lidt større. Men jeg tænker også at der kan være raceforskelle. Sålænge de tager på.

1 Synes om

Hmmm, der er vist noget galt med in computer. Jeg kan ikke se billederne :gruble:

:stuck_out_tongue:

2 Synes om