Så grimt man kun kan holde af dem- vandretråd med dyr

[QUOTE=burmamor;613690]Bestem selv hvilket dyr der er grimmest på dette billede…flodhesten, det hvide udefinerbare eller Peterbalden

[/QUOTE]

MIIIGGG HAAAA!!! :wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Insinuerer du hermed at min Flappe-dappe dreng skulle være grim??? :nix: :stuck_out_tongue:

Flapse-peterbalder er skøøønne (selvom Rynke (Flaps mor) klart er mere sjælden end køn!:tihi:)…

Smuuuukke Flap! :hjerte:

/Mette

er det virkelig et dyr.
Det ligner altså en forvokset svøvsugerpose med ben:tihi:

[QUOTE=Maria Amanda;603151]Jeg er meget fascineret af bjørnedyret:

Kopieret fra Illustreret Videnskab:
“Bjørnedyr er verdens mest hårdføre dyr. De kan overleve uden vand i adskillige år, nedfrysning til minus 272 grader,* opvarmning til 151 grader, 1000 gange større doser radioaktivitet end mennesker, vakuum og tryk, som er 6000 gange større end på landjorden. Bjørnedyrenes usårlighed skyldes, at de kan gå i en ekstrem dvale, hvor de tørrer helt ud og sætter alle livsprocesser på standby. På den måde kan de tilbringe op til 90 pct. af deres liv som levende døde.”

Jeg synes sådan at den ligner en støvsugerpose! :klapper::klapper::klapper:[/QUOTE]

Hov… Så først nu at det havde du allerede skrevet:ups:

Aw, come on… Peterbalds er da skønne :smiley:

Og æstetiske…

Og totalt charmerende…

… og minder mig nogle gange en lille smule om Stitch fra Lilo og Stitch filmene :smiley:

:surrender:Ja, Peterbalder er da smukke…jeg overgiver mig:surrender:

[QUOTE=Mette Mejdahl;613861]

Smuuuukke Flap! :hjerte:

/Mette[/QUOTE]

Ja! Han ER smuk… men i mine øjne ligner han også mere en siameser end kattene på de andre billeder :slem: :slem: :stuck_out_tongue:

Ja han gør…og han har også fået hår:)

Jeg havde en siameser for 35 år siden, men den lignede ikke den her nye type siameser…

[QUOTE=burmamor;614060]Ja han gør…og han har også fået hår:)

Jeg havde en siameser for 35 år siden, men den lignede ikke den her nye type siameser…[/QUOTE]

Hihi, Taark!
Joo smuk på de gode dage er han :stuck_out_tongue:
Og ja, han har jo siammasken og en lille smugle pels men - når han ellers er trimmet i bund, så alle de lange ru hår er væk - ikke meget, bare et tyndt lag fint blødt pels. Noget lign. ruskind :slight_smile:

Nej Siameserne har ændret deres udseende ret meget de sidste 30 år, så det ér en helt anden kat idag - men jeg synes nu de er smukke som de er nu, hvis bare folk ville lade være med at overdrive, så de bliver alt for ekstreme …

Faktisk er Flap ikke atypisk i forhold til andre Peterbalds - han er bare én af de sunde af slagsen. Der har været (og der er stadig, de steder der ikke selekteres ordentligt IMO) en del Peterbalds med dårlige / for smalle øjne. Kiras Rynke er et godt eksempel (jeg ved Kira ikke har noget imod at jeg skriver det - for hun er enig :wink: ) - Det arbejder de seriøse opdrættere heldigvis på at komme væk fra.
Så når Peterbaldsne slipper af med de “gnidrede” øjne, så ligner de faktisk allesammen, smukke hårløse Siam/orientalere - Whats not to like?? :wehuu:

/Mette

Enig, faktisk. Og når jeg kigger på illustrationer af rigtig gamle siamesere (tegninger fra Thailand fra ca 13-1400 tallet) - så synes jeg jeg kan kende den moderne siameser - den ligner mere den moderne end den vi kalder den gamle… men det er måske bare mig…
(Lang krop, lang profil, lige næse, buet kranie, piskehale… ørerne er anderledes, men den ligner ikke en applehead)

[QUOTE=Ann R;614104]Enig, faktisk. Og når jeg kigger på illustrationer af rigtig gamle siamesere (tegninger fra Thailand fra ca 13-1400 tallet) - så synes jeg jeg kan kende den moderne siameser - den ligner mere den moderne end den vi kalder den gamle… men det er måske bare mig…
(Lang krop, lang profil, lige næse, buet kranie, piskehale… ørerne er anderledes, men den ligner ikke en applehead)
[/QUOTE]

Jeg vil se om jeg kan skanne de gamle fotos ind af Guana…hun var en meget hengiven kat…og nok lidt af et applehead:)

:tihi::tihi:

Fandt lige den her gamle tråd… det er underholdning i topklasse… og måske nogen af de nye medlemmer er gået glip af den - og det synes jeg ville være synd og skam… :rock:

:uha:

Den der tudse, der føder gennem ryggen samt bjørnedyret (har set levende bjørnedyr i mos i mikroskopet, men der ses de slet ikke så tæt på) giver mig mareridt i nat :uha:

Den der tudse, der føder gennem ryggen samt bjørnedyret (har set levende bjørnedyr i mos i mikroskopet, men der ses de slet ikke så tæt på) giver mig mareridt i nat :uha:[/QUOTE]
hvad er det for en tudse?:smiley:

Sikkert en sten - men grim er den da

En af dem, der er blevet postet både et billede og en video af højere oppe i tråden

Den i det her indlæg…

[QUOTE=Blunky;603227]I får lige denne frø… den er creepy…

Den hedder Pipa Pipa tudse…
Hanfrøen ligger æggene på hunfrøens hud/ryg. Også bliver de æg opslugt af huden. Og senere presses baby’erne ud af ryggen igen:)

Og en lille film:)

//youtu.be/aCayq56wHSA
[/QUOTE]
Selvom jeg allerede kendte den, var jeg dum nok til at se videoen. Føj føj føj, det er klamt! :frowning:

[QUOTE=Tea;999424]Den i det her indlæg…

Selvom jeg allerede kendte den, var jeg dum nok til at se videoen. Føj føj føj, det er klamt! :([/QUOTE]

Ved ikke om jeg tør se videoen haha

[QUOTE=Poly-Cats;999413]

Sikkert en sten - men grim er den da[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Ja-ja Poly… kom nu ikke for godt i gang - jeg tog for ÈN gangs skyld fejl…

Ja, den tudse hvor hele ryggen er levende af yngel, den er godt nok speciel - jeg synes ikke, at jeg vil kalde det ulækkert - snarere fascinerende

Jeg er lige kommet i tanke om leopardsneglen… Jeg vil ikke sige jeg holder af den, men er ret fascineret af dens parringsritual hvor de laver en ‘slimgynge’…

//youtu.be/vtgPAQTJLQs

[QUOTE=Mette Mejdahl;604325]Åhh jeg fant lige denne her, den er IMO mere sød end grim… men iiiiiihh altså :wehuu::wehuu::wehuu:

(det er en [COLOR=inherit][FONT=inherit]Aardvark)[/FONT][/COLOR]

Nuuuuuuuttet!!! :inlove:[/QUOTE]

Min absolut yndlingsgrimling,de har dem i Randers regnskov.

Tine