Så kom Billy hjem. Ud af kassen og direkte over i den første dyne - der var en baryler, der havde lavet en dynebunke på gulvet - hvor han tabte både urin og en lille lort. Derefter på bakken, som han ikke helt nåede, så han lagde en sort klat lige præcis i den revne imellem gamle fliser i mit oldnordiske badeværelse. Så bar jeg lidt tis-våd og klam kat ind i min dyne, når man er syg, skal man have det bedste. Kat ude af dynen og sengen på et halvt minut.
Så lavede jeg lille stofkatteseng med min vest i (altid totalt yndlings, at ligge i, hvis den lige skulle ligge et sted) i et lille hul imellem to reoler i køkkenet og lagde kat i. Et halvt minut og han stavrede videre. Fandt en lav papkasse, forede med pose og hældte grus i - så det sammensyede maveskind ikke skal slæbes op over almindelige kattebakke-kant. Den indviede Nugga med det samme. Billy stavrer videre, prøver et hop til køkkenbordet - ikke nogen succes. Jeg flytter katteseng hen under varm radiater. Billy sætter kurs mod trappen. Jeg fanger ham, og nu er han blevet tvangsputtet i katteseng med vest ved radiator, imens jeg sidder ved siden af!
ALTSÅ! Jeg hader de der halvbedøvede overmodige katte, der ikke kan finde ud af at lægge sig ned og BLIVE LIGGENDE, til de har det bedre. Jeg bliver nok nødt til at proppe ham tilbage i transportkassen om en times tid, når jeg skal lave mad til barylerne, og de kommer ned og er over det hele. Hurra for pacificerende børnefjernsyn - som de er i gang med nu - og hurra for en Nugga, som har savnet Billy så meget, at hun ikke engang rynker en lillebitte smule på næsen over, at han lugter anderledes
mvh. tina