Så læg dig dog, dit syge kræ!

Så kom Billy hjem. Ud af kassen og direkte over i den første dyne - der var en baryler, der havde lavet en dynebunke på gulvet - hvor han tabte både urin og en lille lort. Derefter på bakken, som han ikke helt nåede, så han lagde en sort klat lige præcis i den revne imellem gamle fliser i mit oldnordiske badeværelse. Så bar jeg lidt tis-våd og klam kat ind i min dyne, når man er syg, skal man have det bedste. Kat ude af dynen og sengen på et halvt minut.

Så lavede jeg lille stofkatteseng med min vest i (altid totalt yndlings, at ligge i, hvis den lige skulle ligge et sted) i et lille hul imellem to reoler i køkkenet og lagde kat i. Et halvt minut og han stavrede videre. Fandt en lav papkasse, forede med pose og hældte grus i - så det sammensyede maveskind ikke skal slæbes op over almindelige kattebakke-kant. Den indviede Nugga med det samme. Billy stavrer videre, prøver et hop til køkkenbordet - ikke nogen succes. Jeg flytter katteseng hen under varm radiater. Billy sætter kurs mod trappen. Jeg fanger ham, og nu er han blevet tvangsputtet i katteseng med vest ved radiator, imens jeg sidder ved siden af!

ALTSÅ! Jeg hader de der halvbedøvede overmodige katte, der ikke kan finde ud af at lægge sig ned og BLIVE LIGGENDE, til de har det bedre. Jeg bliver nok nødt til at proppe ham tilbage i transportkassen om en times tid, når jeg skal lave mad til barylerne, og de kommer ned og er over det hele. Hurra for pacificerende børnefjernsyn - som de er i gang med nu - og hurra for en Nugga, som har savnet Billy så meget, at hun ikke engang rynker en lillebitte smule på næsen over, at han lugter anderledes :slight_smile:

mvh. tina

Godt at du selv tænker transportkasse… det vilel jeg også have foreslået :slight_smile:
Brugt mange gange her i hytten når vi har haft en af de der overmodige katte…

Jeg har somme tider lukket mine inde på badeværelset i den situation. Somme tider virker det som om de har “kriller” af narkosen og bare skal gå det væk. Og så er det mest praktisk hvis der ikke er så mange steder de kan gå hen :slight_smile:

Her kommer de i deres transportkasser, hvis de spiller overmodige…jeg lukker lågen, et tæppe over og så tæt på en radiator…dét virker såååå søvndyssende…når de så vågner efter et par timer ser vi om de stadig har “mobile” problemer med benene…så er det ind igen et par timer…næste gang de vågner, så plejer de at kunen styre alle 4 ben…og så sover de på sofaen til vi går i seng…

Mine dyrlæger plejer at tømme deres blære ud på et tisseunderlag, inden vi forlader klinikken…netop så de ikke overtisser sig selv. Det er såååå synd hvis de gør det, så snuuuser de andre helt vildt og ser meget forargede ud…:uha:

Dyrlægen tager et greb om blæren udefra…så tisser de lystigt…:tihi:

Åh, det var smart med dyrlægen, der lige ordner det! Nå, men nu er han jo faldet lidt til ro… og lige om lidt skal der serveres aftensmad, og han ligger lige i gangområdet i køkkenet. Tror jeg dækker bord og bærer barylere hen til bordet, så han kan blive liggende. Når han så flytter på sig næste gang, ryger han i kassen og med et tæppe over og til en radiator. Hvis han sover et par timer, passer det vel med, at jeg får puttet barylerne, så der er lidt mere ro i huset :slight_smile:

mvh. tina

Sådan en halvbedøvet kat, der sidder og glor opgivende på en lillebitte klat mad kan bare se ynkelig ud. Og især når det ene (orientaler-)øre er blevet tømt efter et blodøre og hænger lige så ynkeligt som resen af katten…

mvh. tina

Åh det lille pus, og ja de kan se meget ynkelige ud. Din beskrivelse passer fuldstændig på den ene af mine efter en tandrensning. Tænkte dengang overhovedet ikke på at jeg kunne lukke ham tilbage i transportkassen, skrevet bag øret til en evt. næste gang.

… også krydsede poter for god bedring herfra :slight_smile:

Vipstøsen, tak :slight_smile:

Her er Billy Flapøre:

Og her er årsagen til, at jeg ikke kan gå i seng:

http://www.kattegale.dk/forum/attachment.php?attachmentid=72832&d=1359077425

Han blev ved og ved og ved med at ville derop. Så til sidst løftede jeg ham op. Nu venter jeg på, at han vil ned igen :venter:

Er lidt spændt på, om billederne vil med… har også kun brugt en times tid på at finde ud af at få dem ind. Men pyt… jeg skal jo alligevel ikke i seng endnu (mangler lidt en træt smiley her ;))

mvh. tina

Nårh stakkels pus da!

Jeg håber da øret retter sig ud igen? Selvom det faktisk får ham til at se ENDNU sødere ud :hjerte:

Håber, I har fået en god nats søvn - og :kryds::kryds::kryds: til Billy. :slight_smile:

Også her. Det har jeg da heller ikke tænkt på. Og sikke et marked det har været hver gang at få dem til at forstå, at de skal ligge lige så stille på og gerne under et tæppe og sove.

Jeg håber, at Billy har fået det bedre nu :kryds:

han ser nu skøn ud, omend lidt skæv i blæsten :wink:

… og det er da næsten ufatteligt at kræet VIL derop i sin bedøvede tilstand :yikes: Hvordan klarede din nerver det? Du var måske så heldig at han lagde sig ned og sov da han kom derop ?

din beskrivelse er bare lige i øjet!!!

hvor jeg dog husker det fra den dag jeg kom hjem med Neffy og cleo efter neutraliseringen… der var små søer og prutter alle vegne og det hele var bare… rodet

SÅ LÆG DIG DOG lille missepige!!!

Alt det bedste til Billy - håber han har det meget bedre idag!!

Sjov så forskellige vi er, for når jeg kommet hjem med en halvbedøvet kat, sætter jeg pris på at de bevæger sig så meget som mulig. Bedøvelsen kommer MEGET hurtig ud af kroppen når de bevæger sig. Jeg laver bare så ikke andet end at gå lige bag katten, og sørger for at den ikke kommer til skade når den tumler rundt. Jeg har så tilgengæld aldrig set søer eller prutter fra nogle af mine - De har jo været fastende, så skulle både mave og blære ikke være tømt ?

kommer 100% an på kattens cyklus… ligesom med mennesker - det er ikke alle der er lige “hurtige” med at få det ud i den anden ende… cleo og neffy er kun på bæ-holdet hver 2 dag så vidt jeg har kunnet tælle mig frem til… (fantatisk undersøgelse ikk? :høhø: )

og det er metabolismen der afgør hvor hurtigt det er ude af kroppen (så vidt jeg ved) og selv om den går lidt op når de bevæger sig - så har jeg aldrig bemærket at det gør den store forskel ifht hvornår de er friske igen… men tror det kommer totalt an på katten og hvor god form den er i i øvrigt

Tusind tak for alle de gode ønsker. De er nået frem, og må være med til, at Billy har det meget bedre i dag. SÅ meget bedre, at det der medicin, der skal blandes med vand og foder og derefter lægger sig som en hinde i maven, så der ikke kommer mavesyre i hullerne - det vil han ikke ha’! :argh:

Men det rigtigt spændende bliver jo om en 1½ uges tid, når alle svarene er der. Jeg har en grum fornemmelse af, at de ikke finder noget mave-relateret, og så aner jeg simpelt hen ikke, hvad jeg skal herfra…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1016792]

Nårh stakkels pus da!

Jeg håber da øret retter sig ud igen? Selvom det faktisk får ham til at se ENDNU sødere ud :hjerte:[/QUOTE]

Nej, blodører gør et eller andet ved strukturen i øret, så man kan håbe, men det er ret tit, at de ikke retter sig ud. Det gør mig ikke så meget, det er ikke udseendet jeg er faldet for alligevel, men alt det andet :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;1016953]han ser nu skøn ud, omend lidt skæv i blæsten :wink:

… og det er da næsten ufatteligt at kræet VIL derop i sin bedøvede tilstand :yikes: Hvordan klarede din nerver det? Du var måske så heldig at han lagde sig ned og sov da han kom derop ?[/QUOTE]

Ja, han var virkeligt insisterende. Jeg havde ham både til tvangskæl på skødet og tvangssovning i kassen, og lige så snart han var færdig med det, stod han klar på spisebordet til at lave hoppet igen igen. Nu er han ikke så elegant, som man skulle tro, så han hopper op og får fat med forbenene, og derefter trækker han sig op, og altså maven op over kanten. Jeg fik det simpelt hen så dårligt ved tanken om, at han skulle taget hoppet - og køre den opsyede mave over kanten - at jeg 100 gange hellere ville se ham hoppe ned, hvis det endelig skulle være. Men han lagde sig ned og sov i et par timer - jeg tog billedet, da han var ved at vågne op, og der gik vel en tyve minutters tid, inden jeg kunne løfte ham ned igen.

mvh. tina

Uden at fornærme nogen, så tænker jeg, at dine briter måske ikke vil hoppe så højt som mine siatalere? Billy går ikke rundt. Han vil op på køkkenbordet, op til foderbaren, hoppe over i vindueskarmen, bimle på klokken og bede om at komme ud (:uha:), op af trappen til stuen, op i kattetræet, og jo altså lige så gerne også ned igen af det hele, hvis det stod til hans dumme lille bedøvede hjerne :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=taina;1016979]Uden at fornærme nogen, så tænker jeg, at dine briter måske ikke vil hoppe så højt som mine siatalere? Billy går ikke rundt. Han vil op på køkkenbordet, op til foderbaren, hoppe over i vindueskarmen, bimle på klokken og bede om at komme ud (:uha:), op af trappen til stuen, op i kattetræet, og jo altså lige så gerne også ned igen af det hele, hvis det stod til hans dumme lille bedøvede hjerne :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Du har helt ret, briter har ikke den store hang til at gå vildt meget i højder, men af en eller anden grund, så glemmer mine briter at de er briter, når de er halv-bedøvede, for de vil sandelig så højt op som muligt - Tror iøvrigt det er et ur-instinkt som sætter ind, de ved godt de er særlig udsatte i den tilstand. Jeg plejer at pakke kradsetræer og andre høje steder ind i dyner/puder og andet som de kan falde blødt på, men som regel står jeg nedenfor, klar til at støtte dem.

Og lige til Gitze …Jeg har snakket med flere dyrlæger som samstemmende siger at bedøvelse går hurtig ud af kroppen - Dels ved at lade dem bevæge sig og dels ved at holde dem varme, disse to ting skulle afkorte den tid hvor de ikke er rigtig bevidste.

Puha jeg bliver godt nok mere og mere spændt på, hvordan det bliver at få Elvis hjem når han om en måneds tid er blevet kastreret :S :tihi:

Billy er så fin - dejligt han har det bedre i dag. :slight_smile:

[QUOTE=taina;1016979]Uden at fornærme nogen, så tænker jeg, at dine briter måske ikke vil hoppe så højt som mine siatalere? Billy går ikke rundt. Han vil op på køkkenbordet, op til foderbaren, hoppe over i vindueskarmen, bimle på klokken og bede om at komme ud (:uha:), op af trappen til stuen, op i kattetræet, og jo altså lige så gerne også ned igen af det hele, hvis det stod til hans dumme lille bedøvede hjerne :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Lyder bekendt :tihi: De bedøvede individer jeg har haft med at gøre har sovet ca. 3 timer for lidt ud fra deres formodede formåen at dømme :wink: D de har ikke ro for fem ører, hvorfor jeg lægger kradsetræet ned. Magter ikke at de vil til tops mens de stadig ligner en halvfærdig spaghetti :slight_smile: