Så meget for sunde snacks

Kærlige, omsorgsfulde “forældre”, som vi er, ønsker vi naturligvis det bedste for Amanda. Som alle gode forældre ved vi, at sukkerfyldt slik er hamrende usundt - det er bedre med sunde snacks! :thumbup:
Besværligt, ophøjet “barn”, som Amanda er, ønsker hun naturligvis ikke at have noget at gøre med sunde snacks. Man kan jo få sukkerstads! :rock:

Vi havde købt nogle stænger hos Aldi, og det blev påpeget, at de var bestemt ikke sunde…Thrive var et godt alternativ. Så vi købte fluks alle 4 smagsvarianter af Thrive fra Zooplus. I dag fik vi det hjem, og jeg åbnede med stor begejstring de forskellige bøtter og foreviste prinsessen det. Rejerne blev afvist kategorisk. De andre smagsvarianter blev accepteret…men jeg fornemmer allerede nu, at decideret lokkemad bliver det aldrig. :thumbdown:

Elsker hendes selvstændighed og personlighed, men nogle gange savner jeg lidt hundekvaliteter! :stuck_out_tongue:

Vores mis kan også bedst lide dem fra Aldi… Hun kan høre sådan en blive åbnet på flere kilometers afstand… Vi havde dem til at stå ovenpå køleskabet… En dag kom vi ud i køkkenet, og der lå bare de der pakker OVERALT. Så havde hun gennemgnasket sådan 10 stinger med papir :o

Vi er dog også holdt med at købe dem…

[quote=Abaddon;309789]Vores mis kan også bedst lide dem fra Aldi… Hun kan høre sådan en blive åbnet på flere kilometers afstand… Vi havde dem til at stå ovenpå køleskabet… En dag kom vi ud i køkkenet, og der lå bare de der pakker OVERALT. Så havde hun gennemgnasket sådan 10 stinger med papir :o

Vi er dog også holdt med at købe dem…[/quote]

Vores er omhyggeligt gemt i en skuffe. Vi bruger dem til bestikkelse, f.eks. ved støvsugning. :høhø:

Aldis stænger = nammenam :savle:

Thrive frysetørrede rejer = adderbadder -brækkesig

Hilsen Seven, Ochta, Olav, Bugatti, Ja Rule og Mercedes (der dog godt kan snuppe en enkelt reje, men ikke fremfor en aldi-stang) :pote:

kan slet ikke forstå alt det pasta stads og god bidder til katte … Syntes det er noget kunstig noget.

Vores for lidt kød, pålæg eller andet i den stil og vores ville meget heller havde sådan noget .

[quote=skeem;309795]kan slet ikke forstå alt det pasta stads og god bidder til katte … Syntes det er noget kunstig noget.

Vores for lidt kød, pålæg eller andet i den stil og vores ville meget heller havde sådan noget .[/quote]

Det eneste pålæg, vi har liggende, er rullepølse. Vi spiser ikke så meget pålæg. :slight_smile:
Hun får også tun, når jeg åbner en dåse…hun står der prompte og fortæller mig højlydt, at hun gerne vil smaaage. :bebe:
Det er bare ikke velegnet til at lokke hende ud af hulen, når der skal støvsuges…

Men…pasta?

[quote=Mariehønen;309797]Det eneste pålæg, vi har liggende, er rullepølse. Vi spiser ikke så meget pålæg. :slight_smile:
Hun får også tun, når jeg åbner en dåse…hun står der prompte og fortæller mig højlydt, at hun gerne vil smaaage. :bebe:
Det er bare ikke velegnet til at lokke hende ud af hulen, når der skal støvsuges…

Men…pasta?[/quote]

Nu laver jeg mange ting selv, så når jeg laver leverpostej for de lidt lever, jeg har lige lavet sylte det var lidt der de kunne få , når jeg laver medister (der er jo Hakket kød)og mange af de slags pålæg vi har det har jeg steg/kogt selv .
Så der bliver hygget om misserne her i huset, men give penge for god bidder det ville jeg ikke for jeg syntes det er meget kunstig og det ser ikke særlig indbydende ud.
Jeg damper tit kylling i oven. Der tager jeg kylling med skind og pakker ind i staniol og drypper et par dråber vand på , bager det ved 190 grader. Bager ca 40 -45 min lad det kølne i staniolet og dagen efter er der lækker kylling med gele. Det er NAM NAM her i huset det var vores dyrelæge der fortalte os det.

[quote=skeem;309805]Nu laver jeg mange ting selv, så når jeg laver leverpostej for de lidt lever, jeg har lige lavet sylte det var lidt der de kunne få , når jeg laver medister (der er jo Hakket kød)og mange af de slags pålæg vi har det har jeg steg/kogt selv .
Så der bliver hygget om misserne her i huset, men give penge for god bidder det ville jeg ikke for jeg syntes det er meget kunstig og det ser ikke særlig indbydende ud.
Jeg damper tit kylling i oven. Der tager jeg kylling med skind og pakker ind i staniol og drypper et par dråber vand på , bager det ved 190 grader. Bager ca 40 -45 min lad det kølne i staniolet og dagen efter er der lækker kylling med gele. Det er NAM NAM her i huset det var vores dyrelæge der fortalte os det.[/quote]

Det er lige rigeligt til en enkelt kat.
Og vi er studerende, så der bliver ikke lavet mad fra bunden på den måde… Så er slik en god måde at forkæle hende på. :slight_smile:

[quote=Mariehønen;309822]Det er lige rigeligt til en enkelt kat.
Og vi er studerende, så der bliver ikke lavet mad fra bunden på den måde… Så er slik en god måde at forkæle hende på. :)[/quote]

Vil nu ik mene du skulle give din kat alt kyllingen på en gang, men små stykker som godbider… :slight_smile:

Nu vil jeg så godt sige at det koster ik mere at lave lidt godt til katten, end at købe de færdig lavede “godbider”

[quote=Donna´s mor;309841]Vil nu ik mene du skulle give din kat alt kyllingen på en gang, men små stykker som godbider… :slight_smile:

Nu vil jeg så godt sige at det koster ik mere at lave lidt godt til katten, end at købe de færdig lavede “godbider”[/quote]

Helt enig med dig se hvad en pakke god bidder koster …
jeg køber kylling med skind og får dem billig for jeg køber dem med kort dato og det er noget billiger og sunder for katten

[quote=skeem;309845]Helt enig med dig se hvad en pakke god bidder koster …
jeg køber kylling med skind og får dem billig for jeg køber dem med kort dato og det er noget billiger og sunder for katten[/quote]

Det kan man nemlig os gøre, så spare man endnu mere :thumbup:
Det handler nok bare om man orker/gider stå og lave det :øhmm:
Jeg gør det at min donna, får det ik hver dag, men hvis vi får fisk, kylling eller andet lækkert til aftensmaden, tager jeg lidt fra som hun kan få mens vi spiser, hun er nemlig en frygtlig tigge prinsesse, har jeg dog ik hjulpet væk :fløjte::tihi:

[quote=Donna´s mor;309854]Det kan man nemlig os gøre, så spare man endnu mere :thumbup:
Det handler nok bare om man orker/gider stå og lave det :øhmm:
Jeg gør det at min donna, får det ik hver dag, men hvis vi får fisk, kylling eller andet lækkert til aftensmaden, tager jeg lidt fra som hun kan få mens vi spiser, hun er nemlig en frygtlig tigge prinsesse, har jeg dog ik hjulpet væk :fløjte::tihi:[/quote]

Kan anbefale dig at prøve at lave det på den måde jeg skriver du kan også gøre det med fisk men det skal kun havde et kvarters tid …

Jeg giver mine “Aldi-slik”

Jeg har aldrig hørt, at det skulle være fyldt med sukker. :?

[quote=Mona Jensen;310002]Jeg giver mine “Aldi-slik”

Jeg har aldrig hørt, at det skulle være fyldt med sukker. :?[/quote]

Hørte mig ellers for herinde og fik at vide, at det er fyldt med sukker og ikke specielt sundt.
Derfor jeg - til Amandas milde skepsis - er gået i gang med at gøre Thrive populært.

Vi får sjældent kylling - maden består som oftest af spaghetti og kødsovs eller rugbrød. Og når vi endelig gør, er det kyllingefileter uden skind… Og fisk kan ingen af os lide, så det er heller ikke en mulighed
Og vil ikke mene, at vores fryser er dimensioneret til at indeholde en hel kylling med skind til bare godbidder?
Og det kan godt være, at du ikke mener, at de godbidder ser særligt indbydende ud…men det mener Amanda nu. :stuck_out_tongue:

Det kan vel egentlig også være fløjtende lige meget om det er fyldt med sukker. De stænger fra Aldi er jo ikke kattens hovedfoder. At de får et par guffere ind imellem skader dem vel ikke:). Labans yngling guffer er ost, han går i selvsving, når han ser at Lasse finder osten frem… jeg holder mig i behørig afstand:). Milles favorit godbider er dem fra Crisco og Thrive kan hun ikke rigtig se formålet med.

[quote=Mariehønen;310044]Hørte mig ellers for herinde og fik at vide, at det er fyldt med sukker og ikke specielt sundt.
Derfor jeg - til Amandas milde skepsis - er gået i gang med at gøre Thrive populært.

Vi får sjældent kylling - maden består som oftest af spaghetti og kødsovs eller rugbrød. Og når vi endelig gør, er det kyllingefileter uden skind… Og fisk kan ingen af os lide, så det er heller ikke en mulighed
Og vil ikke mene, at vores fryser er dimensioneret til at indeholde en hel kylling med skind til bare godbidder?
Og det kan godt være, at du ikke mener, at de godbidder ser særligt indbydende ud…men det mener Amanda nu. :p[/quote]

herhjemme kan misserne kun lide thrives med fisk, jeg har lige bestilt nogle nye tørrede snacks fra zooplus som jeg er ret spændt på.
Mine får nu altså også aldistænger og andre stænger - den eneste slags godbidder Daisy kan lide er stænger, hun vil hverken have vådmad, kød eller andre godbidder…men stænger og tørfoder er ok. Nogle gange må man overgive sig til det kattene gerne vil have :slight_smile:

Nej, det er det bestemt ikke…hun får dem faktisk ikke ret tit. Nok også derfor, at hun elsker dem sådan. :høhø: (Hun kan bedst lide ting, hun ikke får ret tit…)
Ost? Puha…der holder både Amanda og jeg os væk! Vi er nemlig bange for, at osten løber efter os… :besvimer:

[quote=Nevadaisy;310063]herhjemme kan misserne kun lide thrives med fisk, jeg har lige bestilt nogle nye tørrede snacks fra zooplus som jeg er ret spændt på.
Mine får nu altså også aldistænger og andre stænger - den eneste slags godbidder Daisy kan lide er stænger, hun vil hverken have vådmad, kød eller andre godbidder…men stænger og tørfoder er ok. Nogle gange må man overgive sig til det kattene gerne vil have :)[/quote]

Sch. :sshh: Prøver virkelig at overbevise Amanda om, at hun ikke kun skal have det, som hun vil…det er den der slags demoraliserende snak, der ødelægger det!
(Og det faktum, at jeg ikke kan stå for de der store blå øjne og et “Du vil vel ikke nægte mig lidt lykke i form af mad?”-prrrb. :ups:)

[quote=Mariehønen;310066]

Sch. :sshh: Prøver virkelig at overbevise Amanda om, at hun ikke kun skal have det, som hun vil…det er den der slags demoraliserende snak, der ødelægger det!
(Og det faktum, at jeg ikke kan stå for de der store blå øjne og et “Du vil vel ikke nægte mig lidt lykke i form af mad?”-prrrb. :ups:)[/quote]

:sorry::ups: herhjemme spiser kattene selvfølgelig, hvad der bliver serveret for dem!

:fløjte:

[quote=Nevadaisy;310073]:sorry::ups: herhjemme spiser kattene selvfølgelig, hvad der bliver serveret for dem!

:fløjte:[/quote]

Samme her. Amanda vælger nemlig bare at betragte Thrive-rejer og lignende som ikke serveret for hende, men som en smuk, stinkende gave til gulvet.
Hvem skulle dog servere den slags for en ophøjet prinsesse? :fin:

Købte de der stænger man også kan købe på zooplus. De billige af dem. Men sådan en pakke med 10 stk. har holdt lidt over 2 mdr., så jeg kan ikke se hvad det skulle skade.

Der ud over får hun Olivers fiskesnacks, Dreamies, sådan nogle som skulle være gode for tænderne og disse Dokas Chicken Sandwich with Fish | zooplus.co.uk (de er forresten også gode for tænderne, da de er sådan lidt seje at tygge i - Hilsen Freja)

Det er ikke noget hun får overdrevet meget af. Tilføjer 3-6 i hendes foderbold nogle gange… :slight_smile: