Saftevand uden sukker (men med sødemiddel)

Jeg synes det er svært at finde saftevand uden sukker som smager godt. Det skal være med sødemiddel for jeg bryder mig ikke om helt usødet saft.

Jeg håber der er nogen der har nogen forslag, som jeg kan afprøve?

Tak.

her hjemme er fun light et hit der er så mange varianter

Rynkeby LIGHT blandet saft(rød) Den smager bare super godt,

Enig med Irene Rynkeby Light , Ribena Light og grønnegården det er dem som fortrækkes her

hvorfor dog overhoved drikke light produkterne? Aspartam er kendt for at give migræne og en masse andet ubehageligt. Man taber sig faktisk ikke af det tværdimod da kroppen vist opdager den snydes og man derfor drikker/spiser endnu mere end man ellers ville have gjort.

Sejr drikker gerne fun light eller Rynkeby Light.
jeg drikker ikke gerne saft og kan kun lide solbær eller hyldeblomst og dem laver jeg selv med stevia og fryser så ned . Så holder de sig bedre.

Her i huset drikker vi light pga. sukkersyge ikke for at tabe os :wink:

Har du nogensinde hørt om diabetes…?
VH
Susanne

fun light pære…det er GULD

[QUOTE=tzari;866748]hvorfor dog overhoved drikke light produkterne? Aspartam er kendt for at give migræne og en masse andet ubehageligt. Man taber sig faktisk ikke af det tværdimod da kroppen vist opdager den snydes og man derfor drikker/spiser endnu mere end man ellers ville have gjort.

Jeg drikker light fordi jeg efter min operation ikke tåler mængderne af sukker der er i alm. produkter

[QUOTE=Susanne W;866756]Har du nogensinde hørt om diabetes…?
VH
Susanne[/QUOTE]
Jep men det er ikke den primære grund til folk drikker light desværre.

At drikke light sodavand i et forsøg på at tabe sig, viser sig nu måske at kunne give bagslag, og værre endnu kan det måske endda føre til type 2 diabetes. De dårlige nyheder kommer fra et studie i USA, og blev for nyligt præsenteret på den amerikanske diabetes organisations kongres i San Diego.

http://www.wonderandwellness.com/dk/godt-laesestof/er-du-en-af-dem-der-tror-light-produkter-er-sundere/

Ved sukkersyge troede jeg faktisk man anbefalede at man undgik saft osv men hvad ved jeg :slight_smile:

[QUOTE=Noël;866755]
Her i huset drikker vi light pga. sukkersyge ikke for at tabe os ;)[/QUOTE]
ok så var der logik med galskaben :slight_smile:

[QUOTE=tzari;866767]Jep men det er ikke den primære grund til folk drikker light desværre.
[/QUOTE]
LOL - Vivian, man kan jo ikke vide hvad folks primære grund til at indtage light produkter er - eller hvorfor det gør noget som helst andet her i livet, hvis ikke man kender dem :slight_smile: Jeg kunne lige så godt spørge dig hvorfor overhovedet indtage sukker?

Anyhow Jette, hvis du har mod på at købe fødevarer udenlands, så kan jeg anbefale varmt Crystal Light! Fåes faktisk hos Amazon i England: Amazon.co.uk: American - International & Specialty: Grocery Jeg kan rigtigt godt lide den gule Lemonade! Slæber altid med hjem fra USA, og der kan den også fåes som en ganske udmærket fersken iste udgave. Raspberry kan bruges, men jeg eeeeelsker den gule lemonade, som i min mund smager tilstrækkeligt at gammeldags citron limonade til at den er et stort hit. I USA kan den fåes i pakker med små “strå”, som lige passer til at hælde i en flaske vand - sådan en har jeg tit liggende i køleskabet, da jeg ikke er specielt hooked på flasker med almindeligt postevand.
VH
Susanne

Jette da jeg fik konstateret diabets for få år tilbage havde jeg præcis samme problem dom du. Jeg løste mit problem ved at købe min saftevand usødet, og selv droppe en enkelt ‘Perfect sødetablet’ i, og det smager faktisk godt, og har ikke den grimme smag af kunstig sødet fabrikfremstillet …Som sødestoffer bruger jeg enten Sukrin eller som tidligere skrevet Perfect sød, og jeg savner overhovedet ikke smagen af ‘rigtig’ sukker :slight_smile:

Åh jeg snakkede en gang med min diætist om safte vand og de anbefaler safte vand og især appelsin da flavonoiderne(men jeg det hed) i saften beskytter blodkarrene mod betændelse og forkalkning som diabetiker kæmper med.
Jeg kan ikke lige huske den nøjagtige ordlyd af artiklen hun gav mig , men kan huske det var forskere ved University of Buffalo som arbejde med det .
Jeg bliver altid tilbudt saft når jeg er på sygehuset det villle de jo nok ikke gør hvis det var dårlig for mig :slight_smile:

[QUOTE=tzari;866748]hvorfor dog overhoved drikke light produkterne? Aspartam er kendt for at give migræne og en masse andet ubehageligt. Man taber sig faktisk ikke af det tværdimod da kroppen vist opdager den snydes og man derfor drikker/spiser endnu mere end man ellers ville have gjort.

Aspartam er faktisk et bedre valg end almen sukker når man har insulinfølsomhed …derfor light saftevand.

Ihh tak for inspiration Momse, jeg havde slet ikke selv tænkt i de baner…hvor meget sukrin går der til et glas hos dig?

Jeg kan som person der IKKE kan tåle aspartam se at stoffet, der netop var beregnet til folk med sukkersyge er blevet ekstrem svært at undgå og er blevet mainstream.
Jeg har f.eks kun meget få slags saft at vælge imellem. I de sidste mange år er light og aspartam blevet mere og mere udpræget og SÅ mange danskere er der altså ikke med sukkersyge. Finder det så ironisk at stoffer man man bruge istedet for sukker når man har diabetes faktisk kan give folk uden sukkersyge, sukkersyge. Fact er mange drikker/spiser det da de tror det er sundere og man kan tabe sig af det. Derfor jeg påpegede denne problem stilling hvis ikke det var pga sukkersyge

[QUOTE=tzari;866790]Jeg kan som person der IKKE kan tåle aspartam se at stoffet, der netop var beregnet til folk med sukkersyge er blevet ekstrem svært at undgå og er blevet mainstream.
[/quote]
Interessant - for jeg synes stadig det er rigtigt svært at finde produkter, der ikke er sødet med sukker. Som jeg godt kan tåle i begrænsede mængder men ikke har den store interesse i at indtage.

Finder det så ironisk at stoffer man man bruge istedet for sukker når man har diabetes faktisk kan give folk uden sukkersyge, sukkersyge.

Mener du dermed at diabetes udløses af aspartam eller hvad er det du skriver her?
VH
Susanne

[QUOTE=tzari;866790]Jeg kan som person der IKKE kan tåle aspartam se at stoffet, der netop var beregnet til folk med sukkersyge er blevet ekstrem svært at undgå og er blevet mainstream.
Jeg har f.eks kun meget få slags saft at vælge imellem. I de sidste mange år er light og aspartam blevet mere og mere udpræget og SÅ mange danskere er der altså ikke med sukkersyge. Finder det så ironisk at stoffer man man bruge istedet for sukker når man har diabetes faktisk kan give folk uden sukkersyge, sukkersyge. Fact er mange drikker/spiser det da de tror det er sundere og man kan tabe sig af det. Derfor jeg påpegede denne problem stilling hvis ikke det var pga sukkersyge[/QUOTE]

Synes du ikke der er mange danskere med diabetes ???
De kolde fakta ser sådan ud - Og tallene er i heftig stigning

Knap 290.000 danskere har diabetes
245.000 danskere ved endnu ikke, at de har type 2-diabetes
750.000 danskere skønnes at have forstadie til diabetes (prædiabetes)
Flere end hver 20. dansker har diabetes
I gennemsnit dør 12 danskere hver dag af diabetes
I gennemsnit får 76 danskere hver dag konstateret diabetes
Antallet af diabetikere er fordoblet på 10 år

Kun lige en kvart theske fuld Mille …Så smager det FANTASTISK - Især Ananas fra Fun :slight_smile: