Savannah62

Kørte over med to hittemis i fredags. Simba81 der skulle ordnes færdig og Savannah 61 der skulle have sin første vaccination. Med mig hjem om eftermniddagen fik jeg nu 3 hittemis, for da jeg skulle gå om morgenen efter at have afleveret de to, kom Savannah 62 ind på klinikken. Hendes ejer og jeg havde aftalt mis skulle afleveres og jeg skulle overtage hende til videreformidling.
Historien er som følger. Deres udehanmis der er lidt af en kraftkarl (kastrat dog) kom i sommer hjem med en lille killing på slæb. Hvor misling kom fra ved ingen. De bor midt i en skov og har ingen naboer. Misling var sølle men med god pleje kom hun sog og hurtig blev hun smuk og fin. Problemet blev bare de andre af husets kastrater begyndte at terroriserer Inga, som hun nu hed, og det blev værre og værre så til sidst ringede Elin til mig. Hun var grædefærdig for hun vidste ikke hvad hun skulle gøre.Alt er prøvet og intet hjalp. Husets madammer havde bestemt de ville gøre livet til en pest for den lille ny.
Så aftalen blev Inga skulle afleveres på klinikken, og ordnes med det samme for det var hendes alder og absolut også kondition til, så hun blevogså ordnes i fredags. Lidt er der skrevet om hende på hjemmesiden og billeder kommer også en af de nærmeste dage. Nu bor hun på vores gæsteværelse med krog i døren så hun og de andre mis kan vænne sig til hinanden. Jeg går mere langsomt frem end ellers fordi hun jo har dårlige erfaringer med andre mis. Hun er vildt sød og kærlig og hun er en puttegris af rang. Jeg sover hos hende om natten for hun er jo lidt ensom. Hun er faldet godt til og slet ikke bange.
Hun kan flytte ud i nyt hjem om en uges tid. Jeg mener udfra hendes historik hun skal enten bo alene og måske med tiden have en rolig missekammerat eller max ud til en anden rolig kastrat og nok helst af hankøn.
Hun har fået fødselsdag d. 19. juni og er blåspottettabby med hvide poter. Og en slank og langlemmet kat.
Hun er nu neutraliseret, chip og øremærket, Vaccineret 1. gang, sundhedstjekket og fået ormekur. Jeg kan ikke huske om hun blev testet for FIV og FeLV, men det er blot at spørge på klinikken.

Ville hun egne sig om hende hos dyrlægen finder hjem? altså til at bo her? med tiden må man da gerne flytte i stuerne og op til de andre om man vil. Hvis du finder hun vil kunne trives, og den anden finder hjem så ligger jeg billet ind om hun er ledig forsat - Batians ting skal ikke ubrugte hen og min mussebestand vokse henrykt

Jeg kender hende jo kun igennem de sidste 3 dage og udfra hvad Elin har fortalt, og hos dem blev hun i den grad terroriseret, så umiddelbart tænker jeg et hjem unden kat eller kun med en meget rolig og stille hankastrat. Måske jeg er pylret men hellere det end hun igen skal igennem et helvede på jord og jeg tænker også, hun måske er af en type der gør andre mis til nogle sataner. Vore dyr er jo forskellige og sæt nu hun er af den slags der af en eller anden grund giver andre mis lyst til at terroriserer. Så vælger jeg at tænke…alenemis eller måske med en anden killing eller meget afslappet anden kat.
Hun er her velfungerende, men hun har så heller ikke hilst på mine mis endnu. Hun kan snuse tildem gennem sprækken i døren, men af hvad jeg har set interesserer sprækken og de andre mis hende tilsyneladende ikke. Men nu har jeg så heller ikke holdt øje med sprækken hele tiden. Det er virkeligt svært at vurderer

[QUOTE=kamikaze;1217672]Jeg kender hende jo kun igennem de sidste 3 dage og udfra hvad Elin har fortalt, og hos dem blev hun i den grad terroriseret, så umiddelbart tænker jeg et hjem unden kat eller kun med en meget rolig og stille hankastrat. Måske jeg er pylret men hellere det end hun igen skal igennem et helvede på jord og jeg tænker også, hun måske er af en type der gør andre mis til nogle sataner. Vore dyr er jo forskellige og sæt nu hun er af den slags der af en eller anden grund giver andre mis lyst til at terroriserer. Så vælger jeg at tænke…alenemis eller måske med en anden killing eller meget afslappet anden kat.
Hun er her velfungerende, men hun har så heller ikke hilst på mine mis endnu. Hun kan snuse tildem gennem sprækken i døren, men af hvad jeg har set interesserer sprækken og de andre mis hende tilsyneladende ikke. Men nu har jeg så heller ikke holdt øje med sprækken hele tiden. Det er virkeligt svært at vurderer[/QUOTE]

Jeg havde tanken at sætte en krog i døren til kælderen, og så hvis interesse sætte et trappegitter for og flyttede mis så ind jamen så da en kattelem mere med chip i kælderdøren og en der måtte gå og komme og de andre blive med gård adgang

Her kommer så foto af Savannah 62 - endnu en kær killing :hjerte::hjerte::hjerte:

er det muligt at tjene til terminen og lidt til livets ophold ved at lave et kattehjem? for hold op hvor er der altså mange søde hjemløse katte

[QUOTE=Susanne Harbo;1218343]Her kommer så foto af Savannah 62 - endnu en kær killing :hjerte::hjerte::hjerte:
[/QUOTE]

Hvor er hun kær - utroligt at ingen savner hende :hjerte:

Men nu får hun chancen for et nyt dejligt hjem takket være søde menneskers hjælp :inlove:

Der ER nogle der savner hende og det meget endda, men deres andre katte terroriserede Inga som hun hedder. Hun kom til dem i sommer da deres store (kastrat) hankat kom med hende inde fra skoven. De bor ude i en skov og ingen i miles omkreds. Hun fik den kærlige pleje hun behøvede og blev hurtig en smuk lille mis men de katte de havde i forvejen var så usøde ved hende. Hun levede under en sofa og det blev værre og værre, så derfor kontaktede Elin klinikken og de henviste til mig. Hvorfor det var sådan ved jeg ikke, for Inga (Savannah62) er en sød, kærlig og absolut velfungerende lille mis. Hun er så kærlig det hver aften tager i hvert tilfælde 20 minutter før man kan få lov at sove:tihi:. Hun er klar til et nyt hjem fra i dag for hun blev ordnet sidste fredag (d. 5.12) Hun koster 800 kr for hun er ikke vaccineret 2. gang. Med mindre de nye ejere vil betale 1000 og så tage hende til Galten dyreklinik og få 2. vacc. gratis eller hun er her så længe hun bliver 2. vacc…for så er prisen 1000.

Umidelbart vil jeg sige NEJ, det er verdens dårligste forretning. Sidste år lagde jeg 42.000 på klinikken plus nogle få tusinde på andre klinikker. I år bliver det meget mere p.gr. af Skjørringmisserne.
Om andre kan gøre det til en rentabel forretning, ved jeg ikke. Jeg ville i hvert tilfælde ALDRIG regne med et overskud.

[QUOTE=kamikaze;1218378]Umidelbart vil jeg sige NEJ, det er verdens dårligste forretning. Sidste år lagde jeg 42.000 på klinikken plus nogle få tusinde på andre klinikker. I år bliver det meget mere p.gr. af Skjørringmisserne.
Om andre kan gøre det til en rentabel forretning, ved jeg ikke. Jeg ville i hvert tilfælde ALDRIG regne med et overskud.[/QUOTE]

Det var også mest ønsketænkning. Kunne slippe for mit skøre job, kunne indrette kæleren til missebørn lød da godt ikk?

Ja, og desværre er der jo god brug for steder til hjemløse katte - bare folk dog snart ville tage ansvar og ikke bare læsse det over på andre :argh:

Heldigvis er der mange, der gør et stort arbejde for nødstedte katte, de fortjener stort tak :inlove:

Det er aldrig en dum ide at hjælpe, og en begyndelse er at finde en ting du er god til og så lav den og sælg det og start en kapital. Lav gode aftaler med andre (foderfirmaer, kattemennesker, dyrlæger etc) og se hvordan tingene udvikler sig, men du skal være klar over du får mere end rigeligt at se til, men omvendt så er det også SÅ givende.
Den imødekommenhed jeg oplever undres jeg til stadighed over og LIGE i skrivende stund sidder jeg og kigger på 61 og 62 der spuuundser rundt og leger og så er det jeg tænker…det er fisme det hele værd

[QUOTE=kamikaze;1218479]Det er aldrig en dum ide at hjælpe, og en begyndelse er at finde en ting du er god til og så lav den og sælg det og start en kapital. Lav gode aftaler med andre (foderfirmaer, kattemennesker, dyrlæger etc) og se hvordan tingene udvikler sig, men du skal være klar over du får mere end rigeligt at se til, men omvendt så er det også SÅ givende.
Den imødekommenhed jeg oplever undres jeg til stadighed over og LIGE i skrivende stund sidder jeg og kigger på 61 og 62 der spuuundser rundt og leger og så er det jeg tænker…det er fisme det hele værd[/QUOTE]

Jeg har altid haft et hjerte der bankede for de udstødte 4-benede mittere. Det er egentligt SÅ nemt at neutralisere en kat - så HVORFOR spare folk de penge??? ja det gør mig ski gal. Jeg kan se det er det samme nu som i 1994 da jeg var ret så aktiv i kattens værn.

Havde jeg tiden fik jeg indrettet kælderen til nødstede missebørn, de fik en fælles løbegård og et reklameskilt ud mod vejen (så kunne den da bruges til noget)
Men jeg har ikke tiden. jeg har end ikke pt. midlerne til at få anskaffet hønsene.

Men til gengæld har jeg besluttet at støtte op omkring Hittekat i det omfang jeg formår.

Sælge ting dur jeg ikke til - men jeg er ganske god til at betale regninger … suk hjerte brist ikke

Så er Savannah fuldt ud sammenført med de andre hittemis og Findus og Sigariah. End ikke et hvæs eller bare en indikation på hun er fremmed har jeg set OG…det er såmænd blot fordi hun og de andre har lært hinanden at kende de sidste 13 dage gennem dørsprækken. Hun eeelsker A38 fik jeg at vide i en sms i går så jeg købte det og jeg skal da lige love for det er rigtigt. Bettemusen 61 kan også godt lige A38.

Næppe, og om lidt kommer der nok flere krav fra myndighederne end der er nu hvis man vil lave internat og/eller pension af en slags…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1219348]Næppe, og om lidt kommer der nok flere krav fra myndighederne end der er nu hvis man vil lave internat og/eller pension af en slags…
VH
Susanne[/QUOTE]

helt enig Susanne- det var kun et indfald af ønsketænkning. Siden Mille flyttede ind har dyrlægen søgt hjem til 2 mere så grundlaget skulle da være der … men nej det er ikke realistisk, vil tale med dyrlægen om at starte nogle neutraliseringsdage

Det skulle nok kunne lade sig gøre. De fleste dyrlæger vil trods alt hellere neutralisere med lidt rabat end de vil aflive sunde og raske overskudskatte.
På mødes i sidste uge med Fødevarestyrelsen varslede de ønsket om at køre en kampagne der øger kattens status i det danske samfund. Ligesom man sidste år kørte kampagnen Klar Til Hund. Forskellen er at mens man fandt 1 mio. kr. til kampagnen for hund, så er der siger og skriver 0 kroner til en tilsvarende kampagne for kat! Så hvis vi havde nogle gode, gratis ideer… :rolleyes: Samtlige tilstedeværende dyreværnsorganisationer peb (forståeligt nok!) over at deres økonomi snart ikke kan bære mere tagen sig af folks uønskede katte, og at der stort set ikke er nogen af dem der har den luksus at kunne køre no kill internat, uanset hvor meget de gerne ville… Vi trænger SÅ meget til den der kampagne…! Og imens må en hel del af arbejdet fortsat udføres af private, af egen lomme…
VH
Susanne

Så mangler Savannag 62 som den eneste hittemis at få et nyt hjem. Hun har udviklet sig til den fineste, sødeste OG snakkende lille missepige. Og hun elsker Savannah 61 og de tager nogle rigtige tøse-slåsse-ture og det er tydeligt de begge syntes om det. Kæft de kan slåsse og give hinanden rigtig misse-modstand.Vi øver stadig at spise tørkost. Og jeg ville forsværge jeg nogen sinde købte markrel i tomat til en kat, men det elsker hun OG så puttes der lige tørkost i og det hele ryger ned. A 38 får også et drys tørkost.Hun blev jo ordnet d. 5. dec. så hun er klar til at køsse på nye ejere nu .De der er så heldige at kunne berige deres liv med hende, får den mest vidunderlige lille kat, man kan ønske sig

Nej hvor jeg håber nr 62 snart må flytte - der må da være en misling her på kattegale der ønsker sig en skøn lillesøster? Eller kender nogen som gør?

[QUOTE=Susanne W;1219400]Det skulle nok kunne lade sig gøre. De fleste dyrlæger vil trods alt hellere neutralisere med lidt rabat end de vil aflive sunde og raske overskudskatte.
På mødes i sidste uge med Fødevarestyrelsen varslede de ønsket om at køre en kampagne der øger kattens status i det danske samfund. Ligesom man sidste år kørte kampagnen Klar Til Hund. Forskellen er at mens man fandt 1 mio. kr. til kampagnen for hund, så er der siger og skriver 0 kroner til en tilsvarende kampagne for kat! Så hvis vi havde nogle gode, gratis ideer… :rolleyes: Samtlige tilstedeværende dyreværnsorganisationer peb (forståeligt nok!) over at deres økonomi snart ikke kan bære mere tagen sig af folks uønskede katte, og at der stort set ikke er nogen af dem der har den luksus at kunne køre no kill internat, uanset hvor meget de gerne ville… Vi trænger SÅ meget til den der kampagne…! Og imens må en hel del af arbejdet fortsat udføres af private, af egen lomme…
VH
Susanne[/QUOTE]

Altså ved ikke, om det kunne være muligt, men Youtube er jo et fantastisk sted, at skabe opmærksomhed, og så kunne de små film jo deles divs. steder, Facebook, her på Kattegale, internaternes hjemmesider mv. Det kræver jo egentlig blot et kamera, en dyrlæge og nogle katte… Og det behøvede jo ikke være den samme, der lavede alle videoerne! Så kunne man jo tage de mest vigtige områder… Ved godt det er prøvet, men det var min første tanke :ups: Og den koster nærmest kun tid, og søde mennesker, der gerne vil dele deres viden :slight_smile: