Se min samling

[quote=Sannela;483649]Se jeg ved heller ikke hvad det er…men jeg tænker det nok er sådan noget heste-noget…
Men hvad tænker du ??? :tihi::tihi:[/quote]

:øhmm::øhmm::øhmm:

For mig ligner det gamle håndjern, kyskhedsbælter og kællingebidsler ???

:uha:

[quote=PiaR;483401]Jeg samler på gammelt jern :slight_smile:

[/quote]

Når jeg ser sådan et billede + udformningen af de bidsler - så kan jeg ikke lade være med at tænke; stakkels heste :S

Så det passer mig fint at de hænger der, fremfor at være i brug :thumbup:

(Men ok… jeg bryder mig generelt ikke om brugen af jernbidsler til ridning… det kan umuligt være rart for hesten - men det er vist ret OT)

:hjerte::hjerte::hjerte:

Skal nok vise min allerypperste samling af noget men det varer lige lidt endnu… de sover stadig og nænner ikke at vække dem…

:hjertehop:

[quote=Rimmen;483676]Når jeg ser sådan et billede + udformningen af de bidsler - så kan jeg ikke lade være med at tænke; stakkels heste :S

Så det passer mig fint at de hænger der, fremfor at være i brug :thumbup:

(Men ok… jeg bryder mig generelt ikke om brugen af jernbidsler til ridning… det kan umuligt være rart for hesten - men det er vist ret OT)[/quote]

:uha:

Er det hestesager ???

Skal nok vise min allerypperste samling af noget men det varer lige lidt endnu… de sover stadig og nænner ikke at vække dem…

:hjertehop:[/quote]

HA… tror jeg har gættet det!!!
Vågner de omkring 1. december??

:hjertehop:[/quote]

Husk også lige at kikke efter om du kan supplerer min samling…
Jeg har sikkert noget vi kan bytte med…:thumbup:

Er det hestesager ???[/quote]

Ja :slight_smile:

[quote=GitteS;483562]hvis du mangler nogen må du sige til, jeg har vist nogen ligende i gemmerne som ikke bruges mere, jeg kan evt. tage dem med til Middelfart

MVH
Gitte[/quote]

Hvis de ikke findes i min samling, så er jeg meget interesseret!

Hvad er det:?:øhmm:

[quote=Sannela;483681]HA… tror jeg har gættet det!!!
Vågner de omkring 1. december??[/quote]

:uha::uha:

Minette Walters Kællingebidslet Samlerens Paperbacks, udg. 1997, 363 sider Anmeldt af: Anne-Cathrine Aune Et kællingebidsel var en slags hjelm af jern(se bogens omslag), man i en ikke så fjern fortid brugte til at kontrollere og straffe skarptungede og åbenmundede kvinder,

og et sådant torturinstrument spiller en ikke så lille rolle i Minette Walters medrivende og stemningsfyldte krimi.

Handlingen er henlagt til det landlige Dorset, til en lille by med både landsbylæge, lokal kæmpende kunstner, en god håndfuld sladdertanter og egen adel. Men så stopper landsbyhyggen også dér. Mathilda Gillespie, byens selvproklamerede og mildest talt ikke afholdte førstedame, findes død under bizarre omstændigheder, og det klassiske krimi-spørgsmål rejser sig: Var det selvmord eller mord? Sagen bliver yderlige indviklet, da testamentet dukker op, og det viser sig, at den afdøde (naturligvis) har gjort datter og barnebarn arveløse og testamenteret det hele til sin unge læge, hovedpersonen Sarah Blakeney.

”Kællingebidslet” er, udover at være en krimi med frustrerede politifolk og kompliceret opklaringsarbejde, en grusom og nedslående fortælling om en hel families ødelagte kvinder. Afsnittene fra Mathildas dagbøger, der indleder alle kapitlerne, er rystende vidnesbyrd om et hadsk og forkrøblet menneske, og langsomt fremgår det af romanen, at vold avler vold, had avler had, og mødre og døtre kan knuse hinanden med frygtelig kraft.

Originaltitel: The Scold’s Bridle Lagt på Bogrummet: 05-06-2005

Jamen tusind tak for sammenligningen, Therese.
Ironi kan i den grad forekomme.

[quote=PiaR;483757]Jamen tusind tak for sammenligningen, Therese.
Ironi kan i den grad forekomme.[/quote]

:? :øhmm:

Øhhhhh… der er da ikke noget galt i at samle på gamle instrumenter ???

:cool:

Der var intet ondt i det jeg skrev.

:sorry:

Tænk engang…
Var lige ved at glemme min allerbedste samling:
Se lige her…

Det er meningen der skal hylder op midt i skabene så de ikke skal stå så sammenpresset…

[quote=Sannela;483829]Tænk engang…
Se lige her…

Det er meningen der skal hylder op midt i skabene så de ikke skal stå så sammenpresset…[/quote]

Ørhhhh hvad er det helt præcis - og hvem har lavet dem???

Arhhhe nu kan jeg se det det er til krydderier og olier og sådan - men hvem laver dem???

[quote=Sannela;483137]Denne tråd er ment lidt som en modsætning til " Rædselskabinettet "

Her kan man vise sin samling frem og måske den vej igenne efterlyse hvad andre måske ser som et rædsel og derfor gerne vil af med…

Jeg starter gerne :ups:

Se min samling af kors…
Som I sikkert kan se er der jo plads til mange, mange fler. :p[/quote]

Hvor er de fine, jeg har faktisk også et par stykker, men mine SKAL være krucifikser, altså der skal følge en lille mand med :klapper: Men min kæreste kan ikke lide dem, så har kun et hængende på katteværelset… :frowning:

[quote=Troldegaarden;483869]Ørhhhh hvad er det helt præcis - og hvem har lavet dem???

Arhhhe nu kan jeg se det det er til krydderier og olier og sådan - men hvem laver dem???[/quote]

De er gamle og laves ikke mere.
Men kommer fra Kronjyden…

Bliver nød til at fortælle en lille sjov historie…
Var med min veninde i Mexico og hun spørger efter kors i en forretning.

Manden kommer stolt frem med et krucifix og min veninde udbryder: " NO…I dont want that one…there´s a man on it “”

Behøver jeg sige at manden i forretningen kikkede en ekstra gang.???

Om hun sagde det for at være sjov, eller om hun bare ikke lige tænkte sig om…ja, det melder historien ikke noget om.

[quote=Sannela;483829]Tænk engang…
Se lige her…

Det er meningen der skal hylder op midt i skabene så de ikke skal stå så sammenpresset…[/quote]

hvor har du skabe fra ? ser lige ud til at være sådan nogle jeg har ledt efter :slight_smile:

Mener bestemt de er fra Ikea…
Lige nu står den lidt stille på mig…men nej…De er fra Ikea.

Kors og bidsler… Meget specielle samlinger - og spændende.
Det bornholmer ur er også skønt. :inlove:

Jeg plejer at have et lille træ kors (med en mand på) i en skuffe et sted, jeg skal prøve at lede…

Engang havde vi også nogle gamle heste ting liggende - bl.a. et par bidsler,
men måske smed manden det ud, da vi solgte hestene, jeg spørger ham i morgen.
Han er gået til Slumstrup.