Jeg samler på katte, bøger, postkort og sten.
Katte - mest figurer; men også lidt ‘diverse’.
Bøgerne vil jeg se om jeg kan huske at fotografere i morgen.
Postkortene sidder i albums og stenene er fordelt ude og inde.
Sidst jeg havde kattene nede og blive vasket:
De fleste af dem på hylderne:
De tre, der startede samlingen - og mest støvede:
Dem, jeg er mest glad for.
Krusene; min søn har lavet på sit arbejde:
Jeg er vild med dem her, så hvis du bliver træt af dem, skriver du lige og jeg står der som en, nå ja en mis:tihi:
Min blå mis må jo være bedstemor til dine blå, for hun ser en anelse mere snobbet ud:høhø:
Den med blomsten fandt jeg i en genbrugsbutik og den råbte bare efter mig og ville med hjem:)
Knus Elin
Jeg er vild med dem her, så hvis du bliver træt af dem, skriver du lige og jeg står der som en, nå ja en mis:tihi:
Min blå mis må jo være bedstemor til dine blå, for hun ser en anelse mere snobbet ud:høhø:
Den med blomsten fandt jeg i en genbrugsbutik og den råbte bare efter mig og ville med hjem:)
Knus Elin[/quote]
Dem har jeg fået af mine børnebørn, så de er specielt ekstra meget fredede.
Okay, mine ville nok slet ikke kunne enes med en snobbet ‘bedste’.
Jeg kender godt det med råberiet, jeg har før været helt ude af butikken
og alligevel vendt tilbage for at redde det stakkels kræ.
De to jeg har med blomsterkrans, har min veninde haft med hjem fra Sverige
[quote=Sannela;488864]Du skal da bare være hurtig Bente
Og sig du godt vil bytte disse to, men de to, du mangler i dine to familier!!! [/quote]
Alle katte, der flytter ind her, bliver boende, indtil den dag, de evt. skal begraves - eller i skraldespanden. -what
Hvilket heldigvis sjældent sker, dog røg der en på gulvet i sidste uge, og skårene var så små, at de ikke kunne samles.
Det var en stor styg terminator, der rev den ned, men to minutter senere var det en sød og rar missekat, og det er ikke katten, der har personlighedsspaltning.
[quote=Bente_K;489043]Alle katte, der flytter ind her, bliver boende, indtil den dag, de evt. skal begraves - eller i skraldespanden. -what
Hvilket heldigvis sjældent sker, dog røg der en på gulvet i sidste uge, og skårene var så små, at de ikke kunne samles.
Det var en stor styg terminator, der rev den ned, men to minutter senere var det en sød og rar missekat, og det er ikke katten, der har personlighedsspaltning.[/quote]
Ja, det kan jeg godt se så…
Så bliver Elin altså bare nød til at forære dig dem
Så bliver Elin altså bare nød til at forære dig dem
:yah:[/quote]
Ja men her i huset gælder den samme regel, ingen flytter ud med mindre det er i skraldespanden eller man skal begraves i skovkanten.
Glemte lige at fortælle jeg samler på saltkar og det gule glas, så som fade, skåle, kander og glas. Det var en arv fra min bedstemor, der satte gang i min samlig af gule/gylden/lys brun, glas ting. Jeg fik nogen små vinglas med gul fod og så begyndte jeg at snuse rundt efter fler. De små skåle bruger jeg, når jeg servere en rejecocktail, eller en anden forret.
Jeg har også en pæn samling af nye og gamle vinglas.
Skal nok lige få mig samlet sammen til at tage billeder af tingene.
Skulle nogen være interesseret i min samlig af vinglas, så sig endelig til, for det kniber med pladsen. For sjov samler jeg da også på gamle nøgler, men så er der vist heller ikke mere:tihi:
Knus Elin
[quote=Leopolds mor;489432]Ja men her i huset gælder den samme regel, ingen flytter ud med mindre det er i skraldespanden eller man skal begraves i skovkanten.
Glemte lige at fortælle jeg samler på saltkar og det gule glas, så som fade, skåle, kander og glas. Det var en arv fra min bedstemor, der satte gang i min samlig af gule/gylden/lys brun, glas ting. Jeg fik nogen små vinglas med gul fod og så begyndte jeg at snuse rundt efter fler. De små skåle bruger jeg, når jeg servere en rejecocktail, eller en anden forret.
Skulle nogen være interesseret i min samlig af vinglas, så sig endelig til, for det kniber med pladsen. For sjov samler jeg da også på gamle nøgler, men så er der vist heller ikke mere:tihi:
Knus Elin[/quote]
Hvor er det skønt at se, jeg ikke er den eneste, der samler ‘underlige’ ting.
Jeg kender godt de brune/gule ting, jeg har også lidt fra min mor,
men jeg vil nu ikke sige, jeg samler det, jeg nænner bare ikke at smide det ud.
De andre ting du har, lyder rigtig spændende, jeg vil meget gerne se billeder,
jeg er vild med sjove, sjældne, gamle eller anderledes ting.
Men du har ret i, at det er nemmest at samle på små ting,
mine postkort fylder ikke jo f.eks. så meget som mine katte.
Nåe - ja, så har jeg også en kasse med mange forskellige mokka kopper på loftet.
Et eller andet sted er der vist også et par såkaldte ‘mokka stel’…
Sikke en masse ragelse man kan få samlet sammen… Hvis jeg så nænnede at sende det på loppemarked.
[quote=Leopolds mor;489432]Ja men her i huset gælder den samme regel, ingen flytter ud med mindre det er i skraldespanden eller man skal begraves i skovkanten.
Knus Elin[/quote]
-engel-engel
Og jeg leder skam stadig efter dit kagefad i gult glas på samtlige loppemarkeder - og pludselig MÅ det da stå der og kalde på mig.
Og jeg leder skam stadig efter dit kagefad i gult glas på samtlige loppemarkeder - og pludselig MÅ det da stå der og kalde på mig.
[/quote]
Jeg har sådan et stort, gult fad med ‘huller’ i,
jeg tror, det kaldes cabaret-fad… Jeg har aldrig brugt det endnu,
det er vist for nemt at bruge plastic, - og det går ikke i stykker.