Septembers tanker

Så blev det d. 1 september og studiestart for de nye studerende på Aalborg universitet, så lige om lidt går turen ind for at dele vand med UNF logo ud til dem:)

Nå, så skal man igen til at lede efter en parkeringsplads på arbejdet. Det er faktisk ret imponerende, hvor mange studerende der har råd til at køre i bil.

Godt at det er i Aaborg! Her i København har vi vist fået vand nok :høhø:

Jeg er forelsket! :inlove:

Så min nevø for første gang i går…

Moster Milles lille mand :hjerte:

Min holdning er at babyer er ret kedelige… Men ikke MIN nevø!

oh altså har FRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII i dag :slight_smile:

Mit kadaver for siden i går fortalt det seriøst trænger til ferie. Og den nærmer sig - oh my det gør den virkeligt :slight_smile:

Ikke at forglemme at man falder over den hord af cykler som de på forunderligvis ALTID skal stille i vejen for os der hverken cykler eller køre bil suk

På vej til SDU. Aner faktisk ikke om jeg har nogle timer i dag men jeg har da to møder på uni.

Kattene skal være alene for første gang ( i længere tid) regner med det nok skal gå der har ikke været et eneste hvæs i omkring 4 dage kun interesseret snusen både for og bag. Pigsy mener dog nok at drengene er en smule på den hyper side og har derfor indtaget mit værelse. Hun kan dog godt liste ud i stuen og betragte dem mens de sponser rundt, bare de ikke tror hun gider lege med. Tiger har dog venligt forsøgt om hun ikke kunne være med på lidt leg :stuck_out_tongue:

[QUOTE=LadyS;1198593]

Kattene skal være alene for første gang ( i længere tid) regner med det nok skal gå der har ikke været et eneste hvæs i omkring 4 dage kun interesseret snusen både for og bag. Pigsy mener dog nok at drengene er en smule på den hyper side og har derfor indtaget mit værelse. Hun kan dog godt liste ud i stuen og betragte dem mens de sponser rundt, bare de ikke tror hun gider lege med. Tiger har dog venligt forsøgt om hun ikke kunne være med på lidt leg :p[/QUOTE]
Pigsy … :?

Jeg tænker, at min mand nok har ret når han påstår, at min forelskelse i kat har nået nye højder.

#crazycatladyme

ægte mandag :S

Totalt stress :surrender1:

Læner mig tilbage og nyder jeg har GOD tid til at komme på plads :slight_smile:

.oO(har lige fanget nabohunden i at sidde og skide i min have … :argh:)
.oO(det nytter nok ikke noget at klage til ejeren (en spritter/hippie-type), for han lader bare hunden rende rundt som det passer den … og lige i dag, passede det den at rende ind i min have :venter:)
.oO(har i nogen tid været bekymret for hunden, for den render meget ude på vejen og jeg er bange for at den bliver kørt ned en dag :surrender1:)

[QUOTE=Skattekat;1198619].oO(har lige fanget nabohunden i at sidde og skide i min have … :argh:)
.oO(det nytter nok ikke noget at klage til ejeren (en spritter/hippie-type), for han lader bare hunden rende rundt som det passer den … og lige i dag, passede det den at rende ind i min have :venter:)
.oO(har i nogen tid været bekymret for hunden, for den render meget ude på vejen og jeg er bange for at den bliver kørt ned en dag :surrender1:)[/QUOTE]

Der findes løsninger for den slags:

Anmeld hunds ejer til politiet Ifølge Kirsten Maxen betyder det, at du ikke bare kan indfange og aflive naboens hund, hvis du bor i et villakvarter og er træt af, at naboens hund kommer rendende. Her skal du derimod aflevere hunden til dens ejer igen, og mens den er i din varetægt, skal du passe hunden forsvarligt.
Har du problemer med, at en hund bliver ved med at komme ind på din matrikel, kan du i stedet anmelde det til politiet, da hundeejeren ikke har overholdt Hundeloven, og har hunden forvoldt nogen skade, kan du rejse et erstatningskrav.
Men har du problemer med strejfende hunde, der ikke bare er smuttet ud af et hul i hegnet, kan du henholde dig til, hvad der står i Mark- og Vejfredsloven

§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen.

Savannah 50, 51 og 52 er på klinikken for at blive rigtige Savannah’er. Jeg må hellere ringe derop og høre om det er gået godt. Det er det altid, men jeg har det godt med at ringe. Bad om at få den ordnet som de første, for jeg har fri kl. 15 og henter dem der. Jeg vil ikke køre hjem for så at skulle ud af klappen igen en time efter.

[QUOTE=Barky;1198628]Der findes løsninger for den slags:

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145381[/QUOTE]
Alt det der ved jeg jo godt, men i et lille samfund som det jeg bor i, melder man ikke bare sine naboer til politiet … ikke hvis man ser sin fremtid i det nabolag :surrender1:
Nu må jeg se, om det bliver et problem at holde hunden fra min have, det er trods alt første gang jeg ser den på min matrikel.

[QUOTE=Skattekat;1198644]Alt det der ved jeg jo godt, men i et lille samfund som det jeg bor i, melder man ikke bare sine naboer til politiet … ikke hvis man ser sin fremtid i det nabolag :surrender1:
Nu må jeg se, om det bliver et problem at holde hunden fra min have, det er trods alt første gang jeg ser den på min matrikel.[/QUOTE]

Det synes jeg er fint. Hvis den kommer jævnligt og afleverer sin nødtørft, så kan du jo evt bede ejeren om at fjerne det igen. Og hvis den generer kattene om evt at holde den på egen grund. :slight_smile:

.oO(så må den servicemand til oliefyret godt dukke op … :venter:)
.oO(jeg har endelig nødet nok i mine udlejere, for at få fyret serviceret … sådan noget bør jo helst gøres 1 gang om året og nu har jeg boet her i godt to år :surrender1:)
.oO(jeg kan finde to kvitteringer på service i fyr-mappen, den ene fra 2006 (da fyret blev installeret) og den anden fra 2007 … så jeg tror det trænger :cool:)

[QUOTE=Skattekat;1198644]Alt det der ved jeg jo godt, men i et lille samfund som det jeg bor i, melder man ikke bare sine naboer til politiet … ikke hvis man ser sin fremtid i det nabolag :surrender1:
Nu må jeg se, om det bliver et problem at holde hunden fra min have, det er trods alt første gang jeg ser den på min matrikel.[/QUOTE]

Kan du komme i nærheden af den? For så kunne du jo følge den hjem til ejeren og lade som om du er naiv og forklare, at den vist er kommet på afveje, for du har fundet den i din have.

I går rykkede Brynja ind på den lokale rideskole og i aften har Linea sin første undervisningstime på hende. Ved ikke om det er mig eller hende der er mest spændt :slight_smile: