I kan jo gøre det til en betingelse, at hun skal have sikret udeadgang. Det indsnævrer selvfølgelig antallet af interesserede, men det vil også være problematisk, hvis hun kommer ud at være i en lejlighed, hvor hun ikke trives.
Og I kan jo kæmpe - og skifte mening! - lige til sidste øjeblik og lige, til den helt rette person med de helt rette betingelser dukker op.
Tak. Jeg skal finde ud af med mig selv, om det er fornuften eller følelserne der taler.
Den kvinde som er interesseret lyder som et rigtigt godt match, så det er - på papiret - kun de manglede udemuligheder som er en streg i regningen.
Men måske handler det hele i sidste ende allermest om, at jeg slet ikke er parat til at lade Nuts flytte.
Hende blev brugt til heste i 2023, (mener jeg) med så stort succes og vis man ikke har været op levet det, tro man ikke på det, er samme hest
Nogle bekendt der har stutteri brugte hende samt de havde to nye dejlige hunde
Der pludseligt kunne være sammen
Ikke reklame for hende oå nogen måde, ved heller ikke om Michelle Garnier er det samme
Pipper bare, så du tænker i alt,
Jeg synes, at udeadgang, som hun altid har haft, kan være en reel bekymring. Om ikke andet må I jo lave en aftale om, at hun kan komme tilbage, hvis det ikke fungerer. Men det gør I sikkert alligevel.
Jeg vil bare komme med et input, der er værd at tænke ind i det. Jeg flyttede med katte, der gik fra fritløb til lejlighedskatte. Nyt sted, nye regler. Ingen reagerede på det, i min nye lejlighed havde de ikke den mulighed det første lange stykke tid. Derefter fik de hegnet have. Det var de glad for, bestemt. Da jeg flyttede igen og sidenhen sammen med Lars gik der flere år, hvor de igen ingen udeadgang havde, ingen reaktion.
Det er naturligvis ikke sikkert moster Nuts mener det samme, men hvis der ellers er et match, så er det værd at have med i ligningen… nyt sted-nye regler
Indrn jeg startede opdræt, havdecjeg også en der skulle flytte, hun brugte 90% af tiden i løbegården, hun blev også ren indekat i lejlighed. Hun stortrives i det nye hjem
Og i forhold til at være en forkælet finke Så er jeg mere end sikker på, at hun nok skal få sine finkevaner opfyldt som enehersker, have eller ej
I skal lade jeres alles trivsel råde og med hjertet behøver jeg slet ikke nævne ( og nu gør jeg det alligevel ) Du er om nogen god til at navigere i den slags uanset, hvad udfaldet bliver
Jeg er simpelthen så glad for alle jeres ord og ord.
Jeg har brugt de sidste dage (og nætter ) på at tude og tænke, uden at kunne komme frem til nogen løsning eller konklusion.
Så i fredags havde min mand og jeg igen en lang snak med Michelle Garnier. Hun rådede os til at prøve noget nyt; ro.
Det lyder måske mærkværdigt, men de sidste 3 måneder har vi været så opsatte på at sammenføre, at vi nok har fået presset Nuts for hårdt.
Michelle mente tilmed, at en omplacering af Nuts på nuværende tidpunkt, ville stresse unødigt, og hun delte min bekymring for, om Nuts - som er en meget fysisk og stærk kat, et vaske ægte rovdyr - ville kunne trives som lejlighedskat.
Hvis vi havde det perfekte hjem på hånden, ville det nok være lettere, men det har vi ikke.
Så jeg har slettet salgsannoncerne og for nu bliver Nuts hjemme.
Jeg er fortsat i tvivl om det er den rigtige beslutning, men så længe at der er håb…?
Jeg håber virkelig at det lykkes for jer at få Nuts til at acceptere Jasper og Billy
De bliver jo også større og dermed måske knapt så farlige i Nuts øjne.
Ærligt, så synes jeg det ser overvejende positivt ud egentlig. De er jo tydeligvis ikke bange for Nuts selvom hun har været efter dem. I den video du delte med ham der kattemanden, var de andre katte jo rædselsslagne for den aggressive kat. Drengene er ikke bange, de vil gerne snakke og lege, selvom damen på den anden side er sur. Hvad siger Michelle?
Enig med @Osquary - og set herfra virker Nuts faktisk ikke engang aggressiv på klippet…
Jeps, der er da brok og potedask, men det foregår med løftet hale og normal øreposition og hun har endda tid til lidt pelspleje - og drengene er på ingen måde intimiderede af hende?
Jo. Tak. Jeg troede faktisk, at jeg havde postet indlæg og link der.
Men jeg bøvler fortsat med at tilgå KG fra min mobil (lige nu er jeg på fra iPad), så det har åbenbart drillet med at placere indlægget korrekt.
Er det muligt at flyttede dem?