Siamesertosserier på Agerbjerggård :rolleyes:

Hun er virkelig en smuk lille mus :smelter:
Skal ikke også se billeder af hendes søskende???

Jo, vi kan da godt lige spamme Ullas tråd :face_with_hand_over_mouth:









19 Synes om

hvaså @anne_p er du ved at være moden til at de små bæster forlader reden og tager ud og terroriserer nogle andre :muhaha:

… men de ser nu skønne ud, selvom man godt ved pelsen bedrager i stor stil :joy:
… og en sidebemærkning, hvor er kradsetræet fra, ser rigtig lækkert ud

3 Synes om

Jeg har været SÅ klar til de rufler af, siden de smed min tip oldemors november kaktus på gulvet og knækkede flere grene af :confounded:

Træet er fra Polen og priserne er efterhånden lidt pebret, men der er endnu ikke et eneste spor af slid og kræene elsker det, så det bliver flittigt brugt :slightly_smiling_face:
Deres hjemmeside. www.drapaki.pl

Var lige inde og tjekke deres priser … jeg gav 3900 kr for mit, det står til 5300 kr nu, så de er steget en del.

6 Synes om

Hold nu op hvor er de søde og smukke allesammen…men den blå :hjerte: :smiley: :hjerte:
Tusind tak for billeder :smiley:

1 Synes om

Enig! :hjerte:

Det er en lækker flok :smiling_face_with_three_hearts: Meeeen den pæneste ender alligevel hjemme hos mig :grin::+1:t2::heart:

7 Synes om

Men måske jeg kan få lov at have min nye kat for mig selv den her gang :gruble:
Der er i hvert fald ikke ret meget mere plads på Lars :smile:

19 Synes om

Han kan da godt lige have en lille siameser på skulderen :grin:

4 Synes om

Ja der skal hun nok finde på at klatre op engang :smile:

4 Synes om

Og jeg stinker helt igennem FÆLT, hvis man spørger Ulla T og Co. :joy:
Men ikke desto mindre blev vi gode venner :heart:
Jeg har aftalt med Pip, hvornår Ulla T må slippe mors babs og flytte til Bælum :clap:t2:
Den smukke bette egenrådige tøs…. Det skal nok give liv på kasernen :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::heart:

24 Synes om


Hun er simpelthen en skide pæn kat og man kan sagtens se hun og Flappe er halvsøskende :slightly_smiling_face:

22 Synes om

Hun er pæn. Blåt er godt. :grinning:

2 Synes om

Ser hun ikke lidt brun ud på det billede?

:rofl:

4 Synes om

Klart :stuck_out_tongue_winking_eye: Men nu hænger det sådan sammen at brun er genetisk umuligt ved denne parring, hvilket formentlig redder min røv :joy:

7 Synes om

Bedre? :sunglasses::joy: :heart:

23 Synes om

:heart:

1 Synes om

Jeg skal kun sove 9 gange… :clap:t2::stuck_out_tongue_winking_eye:

23 Synes om

På søndag skal jeg se Ulla T igen :heart:
(mumler noget om søer og grise):face_with_hand_over_mouth: Men hun ER altså en pæn kat! :heart:

18 Synes om

Men Ulla på den billed her

Der ligner hun for mig, med aftegninger en " rigtig " gammel siameser

@_DK_Sugieh og @anne_p jeg kan jo se på billeder i har lagt op af kuldet, de ikke alle ligner Ulla og har siameser kendetegn. Hvor er det jeg har tabt tråden undskyld :ups:

@Beimis Og jeg hopper herover igen :wink:

Jeg prøver at gøre det kort og simpelt :wink:
Siameser og orientalsk korthår er søskenderacer. Det vil meget forenklet sige, at det er farven der definerer racen.
Siamesere er masket og har altid blå øjne, orientaleren er fuldfarvet med eller uden mønster og skal have grønne øjne.
Man må gerne parre de to racer.
Så… de gammeldags aftegninger du nævner, ER altså bare sådan en siameser skal se ud. Med maske og farve på poter, hale og genitialer.
Kroppen skal være lys. Der er dig stor forskel på kroppens lyse farve, da de brunmaskede og blåmaskede desværre har det med at blive knap så lyse med alderen.
Se bare på gamle Sugieh, hvor mørk hun er blevet med alderen. Da hun var ung var hun lys.
Håber det giver lidt mening :slightly_smiling_face:

5 Synes om