Siamesertosserier på Agerbjerggård :rolleyes:

Der var engang en kattegård… Mens der bliver brudt beton, gravet med maskiner på larvefødder osv. lige udenfor…

Så er det tid til at gå i panik eller nowet :face_with_hand_over_mouth:

21 Synes om

Ja de er tydeligvis skrækslagende :joy:
:smelter:

3 Synes om

Coffe skulle ogsålige se, da Lars gik i gang med betonen

12 Synes om

Hva’ har I gang i…? :thinking:

4 Synes om

Vi er ved at etablere jordvarme og skal have gravet 600 meter slange ned :face_with_spiral_eyes:
Fyrrummet er lige på den anden side af lillestuen, og der skal anlægget stå i stedet for oliefyret :+1:t2:

7 Synes om

Det er mega spændende :smile: og så er der adgang til storestuen i dagens anledning :partying_face:

Jeg er imponeret over den slags maskineri :face_with_hand_over_mouth:

16 Synes om

Jeg har haft besøg af Killingekøber i dag, de små har sovet og er i gang igen. Coffe er fuldstændig slukket :joy:

25 Synes om

Vores lille Selma :smiling_face_with_three_hearts: Hun er så lille :face_with_spiral_eyes: Jeg vil ikke blive overrasket, hvis Dottie overhaler hende indenfor få måneder.

Hun vil formentlig kunne få et certifikat på show, nu må vi se på næste lørdag i Århus, men en showstopper bliver hun aldrig. :woozy_face: Hun er sød og venlig og det er også vigtigt :wink:

16 Synes om

Hvad “mangler” hun i showstopper forstand? Jeg synes jo hun er SÅ smuk!

Nemlig. :ok:

4 Synes om

Bredere baser på ørerne, lidt lavere sat, generelt bredere hoved, hun er meget pinched, det er svært at forklare uden at have katten i hånden :wink: hun mangler generel størrelse, men jeg viste fra start hun ikke ville blive en 4 kg kat.
Hun er købt for hendes krops og øjenfarve. Hvilket hun virkelig har. :blush::+1:t2:

9 Synes om

Aaaah ja ok, jeg kan måske godt se at hun er lidt spids. Men jeg synes virkelig hun er fantastisk yndig. Og ja hendes farve er virkelig lækker!

5 Synes om

Jeg glæder mig til at se hende med hænderne :smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

Kropsfarven er hvid, og det ved jeg, du har efterlyst i din egen avl. Men hvilken farve er hun egentlig? Billederne kan jo snyde, men jeg synes ikke, hun ser blå ud?

5 Synes om

Selma er lilla, hvilket også er derfor hun brænder igennem på den lyse kropsfarve. Hendes aner giver mig grund til at tro, den forbliver meget lys :kryds:

8 Synes om

Hvis jeg skal prøve at forklare pinched, så er det ikke spids, det må de gerne være. Det er når de er “indknebne” (pinched :wink:) bagved der hvor knurhår sidder og op mod kindben. Der vil vi egentlig gerne have en rimelig lige linje.
Det er ikke super vigtigt, men det tæller jo alt sammen

6 Synes om

Jeg er næsten sikker på det vil blive påtalt :wink: og man kan sige, at med diverse forordninger i fremtiden, så er det godt at komme udenom i fremtidige generationer.

6 Synes om

Helt enig, men det er lidt mere “udstillings nørdet” end jeg tænkte lige hørte til i den forklaring :slightly_smiling_face: Der er jo mange point på andre områder og det er ikke no cert eller disc.
Men helt enig også i det fremadrettede.
Og uden at have set med fingrene ved jeg jo heller ikke hvor udtalt det er :slightly_smiling_face: glæder mig til at møde hende, forøvrigt

5 Synes om

Aaaah ja, jeg tror måske også det var det jeg mente, jeg har bare ikke de rette terminologien. Men kan godt se hun ikke går i lige linje ned i en slags spids, men at der er et “hak” ind - det er det du mener ikke?

Men jeg vil stadig tillade mig at gå Etta Cameron på lille Selma og sige hun får “En stor stor 5 tal af mig” jeg synes hun er noget af det yndigste jeg længe har set. Virkelig en lille, fin, blid skønhed. I hvert fald på billeder. Det bliver spændende at se hvad fremtiden bringer på killingesiden.

Men nu hvor jeg forstår bedre hvad der er snak om, og hvad der er ønsket, så kan jeg måske bedre se at dine øvrige avlsdyr er bedre i forhold til den standard der dømmes efter. Så hvis du kan få kombineret Selmas farve med din egen type, så er det dét du går efter?

Sig til hvis jeg spørger for meget. Jeg kan sagtens lave en tråd til alle mine random spørgsmål til farver, typer osv. Lige nu spørger jeg bare i de tråde hvor noget bliver nævnt jeg ikke lige har den rette viden til at forstå.

7 Synes om

Yes, det er det

4 Synes om

Jeg har været i et radiodødt hul det sidste døgnstid :partying_face: Sheltertur med gode venner :clap:t2:
Man må altid spørge for at blive klogere :+1:t2:
Kira har ret :wink::+1:t2:

6 Synes om