Siff er skidtmads :(

I dag har vi haft Cremebollen, orientaleren Fluxx i en hel uge. Han er sød og sjov og alt (og lidt til!) som man kan forvente af en orientaler :stuck_out_tongue:

MEN…kæmpe skår i glæden, og en KÆMPE bekymring her. Siden Fluxx er flyttet ind, har Siff gemt sig i kælderen bag en kommode. Vi tænkte hun lige skulle have lidt tid, men at ligge der i dagevis, er alligevel for underligt.Vi har set hende meget sporadisk i løbet af ugen, og vi har skiftes til at sidde hos hende, men hun har ingen interesse vist os.
Vi lokkede hende frem i dag med en dåse tun, og det er tydeligt at se, at hun ikke har det godt. Forstørrede pupiller (stress?), lidt uglet at se på, og så har hun ingen stemme, og lidt flåd fra næsen.

Hun har LIGE været til stort check ved Dr. dyr,og fik stor ros.

Kan det være kun stress ? Har hun taget en virus med hjem fra Dr. dyr? Kan katte blive forkølede?

Jeg er simpelthen så bekymret, at mit hjerte gør ondt. Jeg kæder det selvfølgelig sammen med indflytningen af Fluxx, og har bare SÅÅÅÅÅ dårlig samvittighed overfor Siff.
Jeg VIDSTE godt hun ville reagere, men da ikke, at hun ville få det skidt :brist::ked: Min lille Siff… Mit lille puttebarn, som var blevet så glad og tryg ved at blive indekat…

Fluxx vil mispigerne sååååå meget, og han gør ALT han kan, for at charmere sig ind. Han får sig lidt pote-flade fra Rosa, ikke noget voldsomt, men Siff har ikke engang overskud eller stemme til at hvæse mere. Hun gemmer sig bare.

Så hvad der skulle have været sjov og ballade og hygge, er bare blevet til en kæmpe knude i min mave, og 3 katte i hver deres rum som ikke gider hinanden.:uha:

Nu får Siff lige weekenden over, så må vi se om dyrlægen skal ind over. Jeg tror vi tvinger hende med i soveværelset bag lukket dør, så jeg kan checke om hun spiser, drikker og bruger bakken.

Jeg ville nok kontakte dyrelægen i morgen og høre hvad han siger … syntes ikke det lyder godt det du skriver ! … men det er selvfølgelig din beslutning.

Nååå, den stakkel.

Øv, hvor er det bare trist, når det der skulle have været så godt, bli’r noget hø :frowning:

Håber hun ‘bare’ er sur og at lidt fedteri kan få hende i bedre humør
:kryds:'er herfra

Og ja, jeg ville nok også lige forsøge at få fat i dyrlægen

Jeg tror, det er stress - især når det så tydeligt falder sammen med hans indflytning. Uanset hvilken dyrlæge, du evt ender med at ringe til, så lad dig ikke spise af med Københavns Dyrehospital (som rigtigt mange henviser til i weekenden).

Jeg :kryds: alt, hvad jeg kan for hende.

God ide for øvrigt at få hende i soveværelset alene natten over :ok:

Kan Fluxx have haft virus med af en art? Du skriver næseflåd…måske calici? :?

Fluxx har ikke selv haft næseflåd, og jeg synes ikke de andre killinger så sløje ud. Han er i fuld hopla. Jeg ved ikke, om han kan have haft noget med sig alligevel.

Kan hun være blevet smittet ved dyrlægen??

      • Updated - - -

Øv. Det er nemlig dem min dyrlæge henviser til… Dem vil jeg så undlade.

Jeg tror det er for kort inkubationstid - specielt når de ikke har været i nærkontakt - men ellers et godt bud.

Jeg ville absolut tage hende i soveværelset - I skal være sikre på hun er rask før der skal ske sammenføring.
Dernæst ville jeg indkøbe Zylkene til hende, give hende det straks og når hun er rolig og rask sammen med jer, ville jeg sætte en Feliway i stikkontakten og forsøge sammenføring igen.

Øv. Det er nemlig dem min dyrlæge henviser til… Dem vil jeg så undlade.

Men er det ikke bare TYPISK, at hun bliver syg efter en tur ved dyrlægen. Hvis man ikke er syg, bliver man det :slight_smile:

Jeg har i flere omgange oplevet, at de “gamle” katte blev syge, når der kom en ny. Fordi den nye bragte noget sikkert forholdsvis uskyldigt med sig, og fordi de gamle stressede og var mere modtagelige. De er bare sårbare i den situation. Så jeg synes også, dyrlæge i morgen lyder som en god idé - i hvert fald et telefonopkald.

Ja, hvis de ikke har været i nærkontakt, er calici ikke særligt sandsynlig.

Hvis du i morgen tidlig føler, du gerne vil have en dyrlæge på hende, så har min dyrlæge lørdagskonsultation. Det er et stykke vej at køre, men hellere det end opleve noget i stil med den historie, Vivi fortalte på et tidspunkt om Københavns Dyrehospital :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1041292]Jeg tror det er for kort inkubationstid - specielt når de ikke har været i nærkontakt - men ellers et godt bud.

Jeg ville absolut tage hende i soveværelset - I skal være sikre på hun er rask før der skal ske sammenføring.
Dernæst ville jeg indkøbe Zylkene til hende, give hende det straks og når hun er rolig og rask sammen med jer, ville jeg sætte en Feliway i stikkontakten og forsøge sammenføring igen.[/QUOTE]
Ja vi holder dem adskilt, og Siff kommer ind og får særbehandling.

Jeg googlede mig til, at hun kan have haft en virus liggende latent, som så bryder ud nu pga stress situationen.

LILLE SKAT!

      • Updated - - -

[QUOTE=Temple Bar;1041295]Ja, hvis de ikke har været i nærkontakt, er calici ikke særligt sandsynlig.

Hvis du i morgen tidlig føler, du gerne vil have en dyrlæge på hende, så har min dyrlæge lørdagskonsultation. Det er et stykke vej at køre, men hellere det end opleve noget i stil med den historie, Vivi fortalte på et tidspunkt om Københavns Dyrehospital :)[/QUOTE]
De duttede faktisk næser i lørdags, så lidt nærkontakt har der været :slight_smile:

Jeg vil gerne have info om din dyrlæge, hvis hun stadig har øjne så store som te-kopper i morgen, skal hun klart afsted…

NÅÅÅ hun nyser helt vildt nu… LILLE SIFF… lille skat. Du har jo influenza…

Kan et menneske ikke overføre virus, hvis man først nusser med den ene kat, og så uden at vaske hænder nusser den anden? :?

Det lyder som sådan en situation vi har her. Hun må vist ud og have lidt smertestillende i morgen, og penicillin eller hvad de giver. Tak :slight_smile:

      • Updated - - -

[QUOTE=Diana F;1041297]Kan et menneske ikke overføre virus, hvis man først nusser med den ene kat, og så uden at vaske hænder nusser den anden? :?[/QUOTE]Aner det ikke , men jeg har selv lige ligget med dødsinfluenzaen :rock:

Inkubationstiden er ikke særligt lang, kun få dage, hvis det, der står i dette link altså passer:

http://www.aspcapro.org/feline-uri.php

[QUOTE=Diana F;1041299]Inkubationstiden er ikke særligt lang, kun få dage, hvis det, der står i dette link altså passer:

http://www.aspcapro.org/feline-uri.php[/QUOTE]

Inkubationstiden for calici passer udmærket med katte, der har været sammen i en uge og jo, mennesker kan godt overføre virus, hvis de går relativt hurtigt fra den ene til den anden (men calici er mig bekendt den virus, der overlever kortest tid uden for kattes slimhinder :slight_smile:

      • Updated - - -

[QUOTE=HelleC74;1041298]Det lyder som sådan en situation vi har her. Hun må vist ud og have lidt smertestillende i morgen, og penicillin eller hvad de giver. Tak :slight_smile:

[/QUOTE]

Hvis det er calici, er det vigtigste, at hun får mad og vand - især det sidste - og hvis hendes immunsystem ellers er godt, bør hun bekæmpe det i løbet af et par dage. Det største problem er, at hun er - og forbliver - stresset (og dermed svækker sit immunsystem) og så hendes alder, der trods alt er “pæn” :slight_smile:

Jeg sender dig lige en pb med navn og tlf. nr. på min dyrlæge, bare for en sikkerheds skyld.

Det er mig, der ikke er så opdateret - jeg troede kun du havde haft den nye et par dage :ups:

Men er det en uge, kan den lille sagtens have haft virus med sig - har du spurgt opdrætteren?

Den historie jeg skrev om for et par måneder siden fra LIFE, var nøjagtig samme situation: Ny killing og gammel kat blev syg.

Din kat har meget mere brug for fred og ro lige nu, så få hende ind for sig selv. Om du vil til dyrlæge, skal du selv afgøre - i så fald så ring i morgen til dem du har tillid til - prøv evt Skovlunde, har de ikke selv vagt henviser de til en anden, der ikke er Kbh Dyrehospital, så længe man ringer mellem 8 og 22 (mener jeg det er). Du kan også prøve Skovlunde nu og høre, hvem der har vagten.

Rart at vide - jeg troede faktisk også, de henviste til Københavns Dyrehospital. Det gør noget nær 80% af dyrlægerne nord for København, nemlig - om ikke andet så i weekenden :slight_smile:

Det er kun om natten de henviser til Kbh Dyrehospital:

Krydser alt for Sif. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

God bedring med hende!