Sikke en forskrækkelse ! ( Hund )

Havde i 2 døgn, prøvet at vænne mig til tanke om, at min elskede hund skulle her fra.
En umulig opgave…og sikke mange tårer man indeholder.

Han startede med at halte for 1½ år siden og dyrlægen tog røntgenbilleder af ham.
Han havde kraftig slidgigt på begge albuer.
Typisk for en hund i en flok, at skjule smerten. Så da vi fandt ud af der var noget galt…ja, da var det rigtig galt.

Han får Metacam hver dag og vi mærke ikke til, han fejler noget…

Så skete der det mellem jul og nytår, at han et par gange ikke ville støtte på det ene forben. Lige så hurtig som det kom, var det væk igen.

Jeg var bange for hans forben gik af led. Ringede til dyrlægen og hun sagde hun gerne ville se ham, men at vi nok skulle forberede os på at sige farvel til ham.
Og der gik min verden helt i stå :ked::ked:

Så de sidste par dage er gået i en rus. Aldrig har jeg grædt så meget.
Og der imellem har jeg forsøgt, at finde ud af det praktiske omkring det, bla. hvor han skulle kremeres, hvordan han skulle komme dertil osv.

Og igår eftermiddag skulle dyrlægen se ham.
Hun var MEGET grundig og trykkede ham over hele kroppen.
Og fandt ud af han også havde begyndende gigt i bagpartiet. Jeg kunne godt høre hvor det hele bar henad…
Men så overraskede hun mig fuldstændig, ved at sige, at som han så ud i hans øjne og så glad og tilfreds han virkede, ville det være fuld ud forsvarligt, at afprøve noget andet til ham.

Han skal nu have en indsprøjtning i ugen i 4 uger med et stof der hæmmer det der nedbryder brusken og som også producere brusk.
Senere kunne vi smertebehandle ham anderledes, men hun mente ikke det var det vi skulle lægge ud med.

Behøver jeg fortælle hvor glad, lettet og lykkelig jeg blev??
Jeg ved godt, det er lånt tid. Han bliver 10 år om 2 uger, så den dag kommer hvor han skal herfra, men lige nu vil jeg bare nyde hver dag, jeg har med ham.
:hjerte::hjerte::hjerte:

Til jer der læste med hele vejen…tak skal I have.
Jeg havde sådan brug for at få det skrevet ned.

-kramer :trøste:

Tak skal du have.

Det har som sagt være nogle hårde døgn.
Har vist ikke fået sovet rigtig siden lørdag nat…og er helt bombet i hovedet.
En lang tudetur trætter utrolig meget.

Åh hvor er det dejligt at høre.:thumbup:
Jeg kan godt forstå at du har været langt nede, det er ikke til at bære at skulle miste de elskede dyr.

Jeg vil :kryds: for at din dejlige hund vil få det rigtig godt og leve mange gode år endnu.
Hilsen Lisbeth

[quote=Coon Danica;527196]Åh hvor er det dejligt at høre.:thumbup:
Jeg kan godt forstå at du har været langt nede, det er ikke til at bære at skulle miste de elskede dyr.

Jeg vil :kryds: for at din dejlige hund vil få det rigtig godt og leve mange gode år endnu.
Hilsen Lisbeth[/quote]

Tusind tak skal du have Lisbeth.
Dejligt, at kunne fortælle om sine føleser og tanker omkring de kære dyr ved nogle, som godt kan forstå, hvordan de 4-benet kan fylde så meget i ens liv.

Åh, hvor jeg kender det. Efter jeg passede min gamle hund, hos mine forældre, var jeg sikker på at tiden snart var inde, og jeg ville have dem til at kontakte dyrlægen når de kom hjem. Hold op, hvor jeg tudede i dagene op til. Det viste sig heldigvis ikke at være så slemt, som jeg troede. Men vi ved at tiden er ved at være… Hun bliver snart 11 år, og hun har også gigt.

Hvor er det dejligt, det gik så godt hos dyrlægen :hund:

[quote=Blabl;527207]Åh, hvor jeg kender det. Efter jeg passede min gamle hund, hos mine forældre, var jeg sikker på at tiden snart var inde, og jeg ville have dem til at kontakte dyrlægen når de kom hjem. Hold op, hvor jeg tudede i dagene op til. Det viste sig heldigvis ikke at være så slemt, som jeg troede. Men vi ved at tiden er ved at være… Hun bliver snart 11 år, og hun har også gigt.

Hvor er det dejligt, det gik så godt hos dyrlægen :hund:[/quote]

Tak skal du have…

Vi snakker meget om i vores omgangskreds, at det er lidt vildt, vi har 3 hunde på over 10 år ( her d. 21. januar ) og at det er noget skidt, de er ved at være så gamle.
Men en ting er at snakke om det på den måde… en anden ting er, når det kommer så frygtelig tæt på.

Det gik så nogenlunde indtil dyrlægen sagde, vi nok skulle forberede os på at sige farvel. Så blev der rigtig sat ord på af en “udefra”
Det var en hård melding og heldigvis kom det ikke til at holde stik endnu.

Åhh hvor jeg føler med dig :trøster:
Selvom det er lånt tid, så må du da føle verdens største lettelse at du ikke skal sige farvel endnu. Det er bare så forfærdeligt at vores kære små ikke kan være sammen med os for evigt og altid.
Du må nyde den sidste tid du har med ham, og så forkæle ham rigtig meget:hund:

[quote=Rikke Lillevang;527210]Åhh hvor jeg føler med dig :trøster:
Selvom det er lånt tid, så må du da føle verdens største lettelse at du ikke skal sige farvel endnu. Det er bare så forfærdeligt at vores kære små ikke kan være sammen med os for evigt og altid.
Du må nyde den sidste tid du har med ham, og så forkæle ham rigtig meget:hund:[/quote]

Ja, kan slet ikke beskrive den følese jeg fik, da det gik op for mig, at jeg fik ham med hjem igen :hjerte::hjerte:

Jeg havde jo prøvet at forbedrede mig på, at han skulle væk…når jeg tog billeder af ham, tænkte jeg, det måske var det sidste billede jeg ville tage, havde ham på trimmebordet til alm. soignering og tænkte, at det måske var sidste gang osv osv.

Så det kom helt bag på mig at vi stadig har tid sammen, men jeg blev så glad :love2:

[quote=Sannela;527211]Ja, kan slet ikke beskrive den følese jeg fik, da det gik op for mig, at jeg fik ham med hjem igen :hjerte::hjerte:

Jeg havde jo prøvet at forbedrede mig på, at han skulle væk…når jeg tog billeder af ham, tænkte jeg, det måske var det sidste billede jeg ville tage, havde ham på trimmebordet til alm. soignering og tænkte, at det måske var sidste gang osv osv.

Så det kom helt bag på mig at vi stadig har tid sammen, men jeg blev så glad :love2:[/quote]
Åhh sikke en følelse :hjerte: Jeg håber at i får en dejlig sidste tid sammen :slight_smile:
Må vi ikke se et billed af ham?

[quote=Rikke Lillevang;527212]Åhh sikke en følelse :hjerte: Jeg håber at i får en dejlig sidste tid sammen :slight_smile:
Må vi ikke se et billed af ham?[/quote]

JO!!!
Det må I i hvert tilfælde…henter lige dem ind fra kameraet, så I kan se et nyt og frisk billede af mors skat!!

Se, her er han så…min øjesten!!

Jeg er glad for alle mine hunde, men den pelstot her har altid haft en speciel plads i mit hjerte.

På de 10 år jeg har haft ham, har jeg kun været sur på ham én gang… og vi er stadig usikre på hans skyld, selv om han stod med alle hønsefjerne i munden.

Åhhhh nej, hvor er han dog skøn og dejlig og fantastisk fin :wehuu:
Sikke en skøn hund :hjerte: Ham kan man da kun elske :hjerte:

[quote=Rikke Lillevang;527218]Åhhhh nej, hvor er han dog skøn og dejlig og fantastisk fin :wehuu:
Sikke en skøn hund :hjerte: Ham kan man da kun elske :hjerte:[/quote]

JAAAAAAAAAA!!
Er han ikke bare dejlig :wehuu::wehuu:

Jeg har også hans søster… værre bandit, skal man lede længe efter!!! :venter:

Han er SÅ dejlig :wehuu: Åhh altså smelte smelte

Så skal du være glad for du ikke så ham som hvalp…så VAR du smeltet!! :klapper:

[quote=Sannela;527217]Se, her er han så…min øjesten!!

Jeg er glad for alle mine hunde, men den pelstot her har altid haft en speciel plads i mit hjerte.

På de 10 år jeg har haft ham, har jeg kun været sur på ham én gang… og vi er stadig usikre på hans skyld, selv om han stod med alle hønsefjerne i munden.

[/quote]

Hvor er han skøn :wehuu:

:hjerte::hjerte:

Sikke en god nyhed at stå op til, Sannela.

Jeg tror, at jeg kan mærke hvor ondt det gør og hvor hæsligt det må være at man ved (eller tror) at nu er det ved at være slut.

:brist: :brist:

Men jeg har aldrig prøvet det med Silke, selvom hun bliver 11 år lige om lidt - har hun aldrig været syg.

Jeg ved bare, at dén dag kommer hvor jeg skal sige farvel til hende - og dén dag går mit liv bare totalt i stå.

:brist: :brist:

Jeg kan slet ikke forestille mig en hverdag uden hende - det bliver som at miste både arme og ben.

Nu må I nyde den dejlige bisse endnu mere (om muligt) - og så håber vi på, at han får det noget så dejligt med den nye medicin.

:hjerte: :hjerte:

Ja, da jeg forrige år mistede min gamle kat, tror jeg ikke, mange kunne forstå, hvorfor det slog mig sådan ud.

Det er dejligt med dette sted, hvor de fleste enten har prøvet det samme eller i det mindste godt forstår, hvor meget man kan holder af en kat eller hund.

Vi har heldigvis været rimelig forskånet for div. sygdomme ved vores dyr.
Lød på dyrlægen, at slidgigten var aldersbetinget og det er prisen vi betaler for at have vores dyr længe.

:s:S

Ja, der findes sikkert mange der slet ikke forstår, at et dyr er et familiemedlem.

Det er ikke vores børn, men et højt elsket medlem af familien.

:hjerte:

Mange har den holdning :

årh, det er da bare en kat/hund - du kan da bare købe dig en ny

:uha::uha:

Nej, man kan ikke bare købe sig en ny ven - for ingen kan erstatte den, vi har mistet.

Vi kan, når vi er ovre sorgen og tabet købe en ny kat/hund - som også er dejlig og elskelig, men dét får vi ikke vores mistede ven tilbage af.

:brist: