Sikke nogle FATTIGE mennesker!

Helt ærligt! hvis katten har været hos den gamle dame 90% af tiden og ovenikøbet har været indekat i noget af tiden UDEN at de efterlyste den, så ville jeg da sige at det er hendes kat nu. Synes bare at det er SÅ groft at komme og hente katten efter 7 år. :mad:
Stakkels dame :ked:

Nu er jeg (heldigvis) ikke særligt autoritetstro, så jeg ville hugge katten - også fordi den sikkert igen får lov til at gå for lud og koldt vand, når familien skal på ferie.
Det bliver nok ikke så svært, hvis den igen får lov til at rende ude. :muhaha:

Ja det er fristende… men de ved jo hvor de skal hente Mis - og det ville skade den demente dame enormt, hvis de hentede katten to gange…

Men jeg kan stadig ikke forstå, hvorfra de vidste, katten var flyttet med til plejehjemmet (og til hvilket plejehjem)?

Missen er vel på damens værelse hvortil de ikke kan få adgang… -

informer personalet og få dem til at hjælpe… det er utroligt så meget et personale vil gøre for at hjælpe i den slags situationer

  • at jeg ville true med sagsanlæg promte - det plejer at virke

Stakkels mis og stakkels gamle dame… jeg har virkelig ondt af hende og katten. De der har haft katten kunne jo som os andre holde katten på egen matrikel så var denne situation aldrig opstået.

Ydermere kan man diskutere hvor meget de har elsket deres kat hvis de i 7 år har kunne acceptere at katten havde 2 hjem, det ville jeg ikke have haft gjort.

De er fattige mennesker eller mangler i hvertfald empati i den grad, for man skal godt nok være hård i flinten hvis man kan hive en kat ud af hænderne på en grædende ældre kvinde især når de VED katten har boet hos hende mere eller mindre permanent i 7 år.

Idioter!!!

Jeg arbejdede mens jeg studerede på et plejehjem for demente. Demente som var meget syge i sindet og ofte reagere voldsomt både fysisk og psykisk på forskellige ting.
En dag kom der en tilløbende killing, den flyttede ind og personalet var delt i 2 lejre: Dem som synes katten var fantastisk for beboerne, og dem som synes den var uhygiejnisk og nærmest smitsom…
Men katten blev boende, og var virkelig en gave for hjemmet. Jeg var somregel fast hos 2 bestemte beboer, og hos dem var katten en sikker sejr til en vellykket kommuinikation! Katten gav dem ro!Den sov hos den ene dame hver eneste middag, samenrullende og storspindende på hendes dyne, damen følte sig tryg og var afslappet. Hos den anden nuppede vi som regel katten med ind på stuen, når det var sengetid om aftenen. Så fik fruen katten på skødet, og tandbørstning og og omklædning gik let og elegant - katten gav hende kærlighed og ro i sindet, så hun glemte alt om vores tilstædeværelse og vores nødvendige hjælp til personlig pleje.

Mega: Ja undrer mig enormt over, hvem der har sagt det til dem…

Hvis man eftersøger en tidligere beboer på en pæn måde, er det vel ikke nogen hemmelighed, hvor vedkommende er flyttet hen - man kan jo sagtens have udelukkende gode hensigter.

Tror altså, hvis det var min gamle mor, at jeg ville tilbyde at købe katten tilbage.

Det er tilbudt - de vil ikke sælge

Synes bare det er så forkert, det der:ked:

Tror jeg ville tage drastiske midler i brug, så “ejer” kunne se, at man mente det her alvorligt!
Du kan altid oprette en facebook gruppe:) Det er da set, at folk bruger dette, til at komme ud med et budskab om ander folk-høhø
Hvis katten er internatkat, hvem har så øremærket det? Og der er vel en kontrakt der skal overholdes eller noget?

[QUOTE=~Prinsesse~;103856]Synes bare det er så forkert, det der:ked:

Tror jeg ville tage drastiske midler i brug, så “ejer” kunne se, at man mente det her alvorligt!
Du kan altid oprette en facebook gruppe:) Det er da set, at folk bruger dette, til at komme ud med et budskab om ander folk-høhø
Hvis katten er internatkat, hvem har så øremærket det? Og der er vel en kontrakt der skal overholdes eller noget?[/QUOTE]

ENIG - gå efter dem på facebook og send historien til lokalbladet - de bliver verdens mest upopulære mennesker…

det tror jeg ikke de er parate til for en kat når de i forvejen er så ligeglade med den

Jeg er journalist og min kollega er - det gør ingen forskel.

:ked:Det er helt…helt utilgiveligt. :ked:

Havde det været på den afdeling; hvor jeg arbejder;
havde de ikke fået katten udleveret.
Og det stod jeg gerne indefor.

Så tager vi da den retssag;
De skal nok få kolde fødder.
Jeg er sikker på; at de ikke har retten på deres side -
efter så mange år.

Ulykkelige tanker :ked:
Mona

Desværre MOna - det er tjekket med politiet - de har retten på deres side.

Vi kan bruge denne sag til at huske hvorfor det er så vigtigt at få omregistreret katte med øremærker… Ellers ejer man dem reelt ikke.

[quote=lenschow;103902]Desværre MOna - det er tjekket med politiet - de har retten på deres side.

Vi kan bruge denne sag til at huske hvorfor det er så vigtigt at få omregistreret katte med øremærker… Ellers ejer man dem reelt ikke.[/quote]

Kære Helle…
Jeg troede; at katten havde boet hos den ældre dame i 7år.
Det kan jeg så forstå; at den ikke har.

Jeg har haft en kat; som flyttede hen til en ældre dame.
Jeg hentede katten 3 gange.
Og hver gang græd den ældre dame.

Det kunne jeg ikke bære i mit hjerte. :inlove:
min kat flyttede ind hos Fru Olsen;
selvom jeg elskede ham.

Han valgte Fru olsen. :inlove:
Sådan var det.
Han fik det mest vidunderlige misseliv. -fin

Mange gode hilsner
Mona

[QUOTE=lenschow;103902]Desværre MOna - det er tjekket med politiet - de har retten på deres side.

Vi kan bruge denne sag til at huske hvorfor det er så vigtigt at få omregistreret katte med øremærker… Ellers ejer man dem reelt ikke.[/QUOTE]

Men har journalisten ikke nu fået opsnappet historien og får skrevet om den? :wink:
Det bedste vil naturligvis være at skrive i den lokale avis, og så lige sørge for at nævne, hvor hun har boet osv, så man ikke kan undgå at vide, hvem der er tale om …

Joh men vi er næppe objektive … :slight_smile: Men så pyt da - en anden kollega kunne jo høre om det ved et tilfælde…

Har I prøvet på at få assistance fra det internat, der i sin tid solgte katten?

nej vi ved ikke hvilket for det ved kun ejerne… desværre