My har været henne og snuse flere gange og har lagt sig lige i nærheden og holder øje - hvis my bevæger sig bare lidt kommer hun hen og kigger til hende. - det er faktisk lidt sødt
Dejligt at operationen er gået godt.
[QUOTE=Rumle;983442]My har været henne og snuse flere gange og har lagt sig lige i nærheden og holder øje - hvis my bevæger sig bare lidt kommer hun hen og kigger til hende. - det er faktisk lidt sødt [/QUOTE] Njår hvor sødt!
En af mine folkeskolekammerarter havde en hundehvalp som desværre døde p.g.a at den sked sine tarme ud .:græde:
Så hvor er det godt at du hurtigt fik hende til dyrelægen og at operationen gik godt. :).
God bedring med katten SS
Rigtig god bedring med hende
Rigtig god bedring med lille Silke . Håber hun snart er rask, så hun og My kan lege igen
.
Har du fået svar på, hvad det var der skete?
Har du fået Silke røntgenfotograferet, for at se, om det er en forstoppelse, der er årsagen til at en del af endetarmen krænges ud…?
Jeg spørger, fordi en total forstoppelse med efterfølgende megacolon kan gøre, at katten presser så hårdt, at en del af endetarmen ryger ud…men afføringen bliver siddende, fordi den er for stor til at komme ud…det har jeg haft en MCO der havde…han fik mega colon pga HD, som jeg ikke vidste han havde…
Rigtig god bedring til Silke
[QUOTE=Sim-Sim;983483]Har du fået svar på, hvad det var der skete?
Har du fået Silke røntgenfotograferet, for at se, om det er en forstoppelse, der er årsagen til at en del af endetarmen krænges ud…?
Jeg spørger, fordi en total forstoppelse med efterfølgende megacolon kan gøre, at katten presser så hårdt, at en del af endetarmen ryger ud…men afføringen bliver siddende, fordi den er for stor til at komme ud…det har jeg haft en MCO der havde…han fik mega colon pga HD, som jeg ikke vidste han havde…[/QUOTE]
hun er røngten fotograferet og dyrlægen kan se der er lidt tilbage i tarmen - hun nævnte dog ikke forstoppelse - derfor hun skal have 4ml parafinolie i døgnet for det nemmere kan komme ud.
spurgte til grunden - hvilket er at hun er fortsat med at presse efter bakkebesøg. Kattebakken blev undersøgt grundigt for at se efter evt ekstra hård afføring, afføring med blod i/på osv. uden at finde en årsag (det lignede det der plejer at være i den)
desværre er der større risiko for det kan ske igen fordi det er sket en gang
[QUOTE=Rumle;983494]hun er røngten fotograferet og dyrlægen kan se der er lidt tilbage i tarmen - hun nævnte dog ikke forstoppelse - derfor hun skal have 4ml parafinolie i døgnet for det nemmere kan komme ud.
spurgte til grunden - hvilket er at hun er fortsat med at presse efter bakkebesøg. Kattebakken blev undersøgt grundigt for at se efter evt ekstra hård afføring, afføring med blod i/på osv. uden at finde en årsag (det lignede det der plejer at være i den)
desværre er der større risiko for det kan ske igen fordi det er sket en gang[/QUOTE]
Hvis den resterende afføring i tarmen er hård, hvilket den må være, ellers var den jo kommet ud…så kan den jo rive hele syningen op igen :S
Paraffinolie er jo afføringsmiddel.
Jeg ville give lactulose fx 4 ml 2-3 x dagl i et par dage og vente med paraffinolie…og SÅ paraffinolie sammen med lactulose.
Lactulosen blødgør afføringen men virker ikke afførende i sig selv…derfor mener jeg, det er smartest at give blødgørende først…før man sætter ind med decideret afføringsmiddel.
[QUOTE=Sim-Sim;983500]Hvis den resterende afføring i tarmen er hård, hvilket den må være, ellers var den jo kommet ud…så kan den jo rive hele syningen op igen :S
Paraffinolie er jo afføringsmiddel.
Jeg ville give lactulose fx 4 ml 2-3 x dagl i et par dage og vente med paraffinolie…og SÅ paraffinolie sammen med lactulose.
Lactulosen blødgør afføringen men virker ikke afførende i sig selv…derfor mener jeg, det er smartest at give blødgørende først…før man sætter ind med decideret afføringsmiddel.[/QUOTE]
Lactolose har jeg ikke hjemme . men kan få det på apoteket imorgen går jeg ud fra
Ja, det kan du.
I stedet for varme dunk kunne du hvis du har tørretumbler varme tæpper/håndklæder der i det har jeg gjort her hjemme og har en rigtig god virkning på katten…
Håber, natten er gået godt…
Vi har simpelthen haft den mest kælne, stangende, hale logrende, kontaktsyge og storspindende Silke i sengen i nat
- det holdte til det øjeblik hun fik hendes dosis smertestillende her til morgen - nøj hun blev fornærmet
Et par billeder fra igår:
Lige hjemvendt og My tjekker ud
En lille kold Silke der er helt væk og ligger ved moar og bliver varmet
Silke der lige overvejer om hun nu også var tørstig eller om hun skal nøjes med et fodbad, jeg tog hende naturligvis op og hjalp hende med at få lidt at drikke via et sugerør.
My der også holder øje med om alt er som det nu skal være
Og en Silke der kæmper for at bevise at hun nok selv skal bestemme hvor hun skal ligge - nøj hun blev lagt op på madrassen foran radiatoren mange gange
Inden vi gik i seng fik hun lidt a/d vådfoder med lidt ekstra vand i - ikke at hun spiste ret meget men hun skal jo også lige igang igen. Her til morgen har hun spist lidt mere og så er alt tørkosten sat op på køkkenbordet hvor det kun er My der kan komme op. Silke er nemlig lidt tung i måsen og alt for kluntet til at komme derop medmindre der står en stol hun kan bruge som “trappe” :høhø:
så alt i alt er der tydelig fremgang
Dejligt
Skønt der går så stærkt fremad
må tilstå jeg frygter at noget går galt hver gang hun går på bakken - selvom der ikke burde kunne ske noget så længe hun har sting…
og tanken om at stingene skal fjernes om 9 dage puha
[QUOTE=Rumle;983776]må tilstå jeg frygter at noget går galt hver gang hun går på bakken - selvom der ikke burde kunne ske noget så længe hun har sting…
og tanken om at stingene skal fjernes om 9 dage puha[/QUOTE]
Der kan ske det, at den hårde afføring hun stadig har, er for stor til at passere…har du fået fat i lactulose til at blødegøre det?