Silke sagde godmorgen i morges, ved at urinere på min dyne :S
Dejlig start på dagen. . . .
Ville så idag gøre dynen og min pude rent for urin, men nu, hvor det er både vasket og tørret stinker begge dele stadig af urin, og det kan jeg simpelthen ikke sove i. Jeg overvejer hvad jeg kan gøre for at få lugten væk. Nogle der har nogle foreslag, så jeg kan få en god nats søvn i morgen?
Rodalon er godt. Det både desinficerer og fjerner lugten fuldkommen. Jeg ville lægge den i blød i en rodalonopløsning (blandingsforholdet står på flasken, jeg mener det er 1 dl til 1 liter vand så du skal muligvis bruge en hel flaske - og HUSK det skal være den Rodalon der hedder Indendørs!) og så vaske dynen normalt bagefter.
Eddike kan også fjerne lugt, men man risikerer så at den kommer til at lugte af … eddike.
Det er simpelthen så besværligt at vaske kattetis af - øv øv æv!!!
Der findes sikkert mange hus råd. Her er vores.
Put dynen i vaskemaskinen. Tilsæt 1 dl eddike i. Kør en vask i koldt vand uden rengøringsmidler, bare eddike. Brug ikke varmt vand, da dette kan sætte pletter og lugte.
Tilføj vaskemiddel og vask og kør anden gang koldt vask.
Og derefter vask normalt med varmt vand med vaskemiddel.
tak for alle tips jeg har fået. Jeg vil i starten prøve det der rodalon som I anbefaler mig. Hjælper det ikke vil jeg prøve det du foreslår mig Apollo. Så må vi se om noget af det virker. Indtil videre må jeg sove med en “urin dyne” … Sov godt
jeg var heldig at have noget rotadon i køkkenskabet. Utroligt Men hvordan sætter man en stor dyne og pude i blød uden et stort badekar ! Jo man finder den største gennemsigtige affaldspose man kan finde og putter dyne og pude deri. Fylder så posen med vand og rotadon indtil posen er fyldt op. Binder derpå en knude på posen og tramper på posen frem og tilbage ligesom katten ville have gjort det før h*n ville ligge sig til rette.
Det var sq en smart metode! Den skal jeg huske til når jeg får taget mig sammen til at rodalon’e-og-vaske- de to store dyner jeg har arkiveret fordi de er blevet tisset på… jeg kan nemlig ikke brokle dem ind i min vaskemaskine så det bli’r en dag hvor jeg har overskud nok til at ta på ekspedition for at finde en møntvask med store maskiner…
Der står på rondalon bøtten det skal trække 4 timer før virkningen er bedst…
Nu har Diesel været umulig efter hans besøg og det har gået ud over vores tøj… har brugt det rondalon og vasket dyner på vores dun program (vi har en Miele maskine) også har vi trykket på det plet program der er noget der hedder urin det skylder tøjet ekstra og vores tøj er rent og lugter ikke … Hvis du ikke har det program så husk en ekstra skyldning når du vasker
Når jeg vasker dyner kommer jeg dem i vores tørretumbler og sætter den på dun program (den er også af mærke Miele) bolde i og sikke lette dyner vi har bagefter …så husk find en tumbler
Hmm >> jeg synes da ingen steder at jeg læste 4 timer, men kun en halv time. Det var hvad der stod på bøtten her i hvert fald. Bruger du den til indendørs.
£#¤!¤£ aahh nu kom jeg heller ikke op i skole, fordi jeg simpelthen ikke kunne vågne i morges. Har sovet så elendigt fordi jeg manglede det vigtigste til min søvn. - Det er noget skidt.
[QUOTE=Mijv;675906]Hmm >> jeg synes da ingen steder at jeg læste 4 timer, men kun en halv time. Det var hvad der stod på bøtten her i hvert fald. Bruger du den til indendørs.
£#¤!¤£ aahh nu kom jeg heller ikke op i skole, fordi jeg simpelthen ikke kunne vågne i morges. Har sovet så elendigt fordi jeg manglede det vigtigste til min søvn. - Det er noget skidt.[/QUOTE]
Vi har den i spray som er blandet de har den på tilbud i Lidl i denne uge til 35 kr syntes det er smart man kan sprøjte det på syntes jeg …
Hmm>> mon det ikke er der forskellen er så på den halve time og 4 timer. Jeg havde den i en stor bøtte. Jeg har aldrig brugt det før, og det var alt held vi lagde inde med noget. Men næste gang tror jeg da også at jeg vil prøve spray udgaven i stedet da. Det var FOR bøvlet dette her.
Jeg har Rodalon istedenfor vaskepulver i maskinen hvis vi har haft uheld.
Men den må ikke blandes med sæbe for da virker den ikke.Du kan ha skyllemiddel i
selvfølgelig for det kommer jo til sidst.Det tar lugten på den måde så det er ingen grund
til at lægge i blød men nu hvor der er gået et stykke tid og du har vasket den med almindelig
sæbe,så ved jeg ikke om Rodalon virker ??
[QUOTE=malene;675930]Jeg har Rodalon istedenfor vaskepulver i maskinen hvis vi har haft uheld.
Men den må ikke blandes med sæbe for da virker den ikke.Du kan ha skyllemiddel i
selvfølgelig for det kommer jo til sidst.Det tar lugten på den måde så det er ingen grund
til at lægge i blød men nu hvor der er gået et stykke tid og du har vasket den med almindelig
sæbe,så ved jeg ikke om Rodalon virker ??[/QUOTE]
altså det jeg har gjort er, at jeg har fyldt en stor affaldspose med vand og rodalon, hvor dyne og pude så er blevet smidt i. Der har det lagt og trukket i omkring en halv time. Derefter har jeg skyllet det så godt jeg kunne (er ikke nemt med sådan en TUNG dyne) Og derefter har jeg vasket den på normal vis.
Uhhhhh… Min stoooore frygt!!! De små uheld har jeg kunnet klare med “pletvask” og rodalon - men får vi et større uheld herhjemme er jeg på den… Vores vaskemaskiner i vaskerummet duer IKKE til sådan luksus kæmpe dejlig dobbeltdyne, som jeg har invisteret i til kattene…ehhh…til mig selv mener jeg…
Mai> det lyder dejlig nemt. det gør jeg næste gang ! Så slipper jeg forhåbentlig for besværet. Og hjælper det ikke, så har jeg eddiken ved hånden. Efter jeg nu har brugt rodalon hjalp det lidt. Lugten er ikke ligeså gennemtrængene som tidligere. Den sidder der dog stadig enkelte steder, men ikke så meget at jeg lader mig chikanere af det.