Sille "lader" som om hun skal tisse?

[quote=lille-my´s;300952]Og så kan det her koste lige alle de advarsler det skal være,for nu sletter jeg mine billeder og beder Birthe om at slette mig på der her fora,det er ved at være en børnehave af pattebørn der ikke VIL høre på erfaring.

De fleste af jer ved hvor vi kan skrives ved hvor erfaring ikke er spildt,men er noget der giver hurtig hjælp og resultater og en bedre fremtid for vores katte…

Anja[/quote]

Det vil jeg være rigtig ked af Anja :kram:

Maria, jeg må erkende at jeg finder det rystende at en uddannet dyrepasser ikke ved hvornår det er alvor!?
Gad vide om landmanden, hvis dyr du passer, synes det var ok hvis du lod én af hans/hendes dyr gå med smerter i et helt døgn uden at du tilkaldte hjælp?

Det er i al fald ikke det jég lærte da jeg gik på dyrepasseruddannelsen…

Men det er måske et spørgsmål om økonomi? At et “brugsdyr” er mere værd end en kat? (desværre en meget udbredt holdning blandt bønder).

Det er godt for katten at den nu endelig er kommet i behandling, jeg ville nødigt have været i hendes sted det sidste 1½ døgns tid!

Mht til din pæne kommentar til de der står uden jobs, tjaa… man kan jo ikke andet end at have ondt af dig!

/Mette

Til trådstarter Maria:

Så vidt jeg husker har du været på besøg hos mig i Aabenraa, da vi mødtes via et andet forum, hvor du nussede på min huskat Daisy, min somali Vincent og min birma Sookie som var killing på det tidspunkt, fordi du overvejede at blive opdrætter - er det korrekt?

Hvis det er dig, så er min opfattelse af dig at du er en meget sød og fornuftig pige, men dog uerfaren når det kommer til katte. Så jeg håber du ikke vil lade dig afskrække fra at søge hjælp i fremtiden, der er mange herinde der gerne vil hjælpe dig - for alle gælder det dog (formentlig) at de først og fremmest tænker på dine katte og det kan være meget svært at “se” på at et dyr lider, når der er reel mulighed for at gribe ind.

Jeg håber din kat har det godt nu og at du har lyst til at fortælle om hvordan det gik, vi er meget interesserede i at høre, hvordan det går det lille pus.

Husk desuden på at i Aabenraa har du en rigtig god dyrlæge der hedder Mitchell (Sønderskov dyreklinik) - han er billig og en kattetosse som os andre, så han går meget op i dyrenes ve og vel - bare et tip til en anden gang.

Hvis I går herfra, lader I kattene og de ejere, der søger råd, i stikken, så tænk jer om, bid tænderne sammen og husk på alle dem, I har hjulpet!
Tilfælde som dette kan man komme ud for alle steder.

[quote=DaneX;300938]Jeg vil gerne bede om en pæn tone igen. Ingen nævnt - ingen glemt. :slight_smile:

Det er vist gået op for trådstarteren, at det hastede med at få katten til undersøgelse. Og personen har vist forstået de flestes mening herinde omkring denne sag.
Så det er der ikke nogen grund til at køre mere i.

Det kan ikke ændres, hvordan sagen er blevet håndteret hidtil og lad os håbe at katten ikke kommer i samme situation en anden gang, da det er noget frygteligt noget at rende rundt med. :slight_smile:

Så lad os bringe fokus tilbage på, hvordan katten har det nu, hvor den har været til dyrlægen - hvilket vi selvfølgelig er nysgerrige efter at høre.

God bedring til det lille pus. :slight_smile:

// Martin
[/quote]

Martin du kan give mig 30 advarsler - jeg er flintrende ligeglad.
Her handler det ikke om katteejeren; men om katten.

Du kan gerne smide mig ud -
Nu har vi mistet LilleMY’s mor (Anja)
Hvordan synes du, at Kattegale kører :?

Kattejeren håner oven i købet de jyder, der ikke har et arbejde.
Hvad har det med tråden at gøre. :?
Og hvordan kan du tillade det.

Det hænger mig langt ud af halsen; at denne trådstarter kan te sig som hun vil; imens andre bankes hen på tavshedsbænken.

Det handler om et sygt og lidende dyr.
Vedkommende tillader sig endda at være så nedladende, at hun ikke gider svare på, hvad katten fejler; selvom garvede folk har brugt tid på hende.

[quote=Mega;300969]Hvis I går herfra, lader I kattene og de ejere, der søger råd, i stikken, så tænk jer om, bid tænderne sammen og husk på alle dem, I har hjulpet!
Tilfælde som dette kan man komme ud for alle steder.[/quote]

Det har jo osse netop været mine tanker meget længe …Men når man nærmest forhindres i at tale kattenes sag, så er det svært at finde glæden ved at være her …Så lige nu sidder jeg faktisk og overvejer om det ikke er på tide at smutte herfra …Min elastik er blevet strammere med alderen, jeg har det grænseløst svært med konstante belærende pegefingre.

[quote=Mona Jensen;300971]Martin du kan give mig 30 advarsler - jeg er flintrende ligeglad.
Her handler det ikke om katteejeren; men om katten.

Du kan gerne smide mig ud -
Nu har vi mistet LilleMY’s mor (Anja)
Hvordan synes du, at Kattegale kører :?

Kattejeren håner oven i købet de jyder, der ikke har et arbejde.
Hvad har det med tråden at gøre. :?
Og hvordan kan du tillade det.

Det hænger mig langt ud af halsen; at denne trådstarter kan te sig som hun vil; imens andre bankes hen på tavshedsbænken.

Det handler om et sygt og lidende dyr.
Vedkommende tillader sig endda at være så nedladende, at hun ikke gider svare på, hvad katten fejler; selvom garvede folk har brugt tid på hende.[/quote]

Mona,
Jeg synes, du skal starte med lige at trække vejret. :slight_smile:

Jeg nævner ikke, at det er alle andre end trådstarteren, der “bankes hen på tavshedsbænken”.
Jeg nævner lige præcis ingen specifikt, da det gælder alle. Dvs at det også inkluderer trådstarteren, som sikkert er udemærket klar over, at hendes bemærkning omkring jyder der arbejder/ikke arbejder.

Og jeg har også selv opfordret trådstarten til at fortælle, hvordan det gik.

Så hvad er det præcist, du mener, at jeg tillader/ikke tillader i denne tråd?
Du ved jo ikke, hvad der er sendt af PB’ere til hvilke brugere.

Brugerne herinde har selv ønsket, at vi ikke redigerer trådene herinde, og det er så det, vi har stoppet med i forbindelse med de nye retningslinier.
Så derfor får trådstarterens indlæg lov til at stå som de er - ligeså vel som jeres svar til hende.

Men det betyder jo ikke, at vi ikke foretager os noget.

// Martin

[quote=DaneX;300976]Mona,
Jeg synes, du skal starte med lige at trække vejret. :slight_smile:

Jeg har ingen problemer med vejrtrækningen.
Men jeg har problemer med, at folk ikke må ytre deres mishag, når der er grund til det.

Jeg er ikke èn af de garvede;
men jeg er træt af denne børnehave - og at folk ikke tager ansvar for deres dyr…:frowning: og lytter til de garvede.

Jeg har også svært ved at finde glæden ved at være her.

-kramerhåber du vælger at blive

Lige netop i denne tråd synes jeg nu ikke Martin eller jeg har været belærende. Martin har henstillet til at vi alle taler pænt og det ved vi jo alle gælder uanset, hvad vi skriver :slight_smile: Vi kan ikke redigere i indlæggene, som Martin skriver, så derfor får indlæggene lov at blive stående. Det er det vi som brugere selv har ønsket :slight_smile:

Det jeg mente med at jeg har arbejde, og ikke så mange andre har, er fordi mange har mistet deres job den seneste tid, især i jylland…

Grunden til jeg ikke kontaktede dyrlægevagten igår, var at i kyndige mennesker, sidst Sille havde tisset i sengen, havde taget fejl
I mente alle sammen at det var en urinvejsinfektion - men der var absolut intet galt med hende…

Og derfor skriver jeg heller ikke noget om Sille fejlede noget, for jeg gider ikke mere hakken ned på, skæld ud, og høre folk der mener, at jeg ikke behandler mine dyr ordentligt, for det gør jeg altså…

Sille har været til dyrlæge idag, og har det fint.

Jeg spurgte om jeres hjælp - ikke jeres mening…

Det er ikke særlig rart at blive hakket sådan ned på - så hvis jeg får et problem i fremtiden, er det da ikke hér lysten om hjælp/råd driver mig til at spørge…

Desuden hakker dyrlægen sgu da heller ikke ned på én hvis man kommer med et sygt dyr!

Så hun var rask? Hun fejlede ikke noget? Eller har jeg misforstået det du skrev?

Nu fortalte du jo selv tidligere, at dyrlægen kun havde følt på katten sidst. Kunne det tænkes, at Sille rent faktisk har haft blærebetændelse på det tidspunkt?

Hvad sagde/gjorde dyrlægen i dag?

[quote=StarZoo;300983]Det jeg mente med at jeg har arbejde, og ikke så mange andre har, er fordi mange har mistet deres job den seneste tid, især i jylland…

Grunden til jeg ikke kontaktede dyrlægevagten igår, var at i kyndige mennesker, sidst Sille havde tisset i sengen, havde taget fejl
I mente alle sammen at det var en urinvejsinfektion - men der var absolut intet galt med hende…

Og derfor skriver jeg heller ikke noget om Sille fejlede noget, for jeg gider ikke mere hakken ned på, skæld ud, og høre folk der mener, at jeg ikke behandler mine dyr ordentligt, for det gør jeg altså…

Sille har været til dyrlæge idag, og har det fint.

Jeg spurgte om jeres hjælp - ikke jeres mening…

Det er ikke særlig rart at blive hakket sådan ned på - så hvis jeg får et problem i fremtiden, er det da ikke hér lysten om hjælp/råd driver mig til at spørge…

Desuden hakker dyrlægen sgu da heller ikke ned på én hvis man kommer med et sygt dyr![/quote]

Dejligt at høre Sille har det fint.

Hvis du får syge katte en anden gang så er det også meget bedre at ringe til dyrlægen først, hvis du er i tvivl om hvad det kan være - jeg bruger kun fora, hvis jeg er sikker på det er noget der kan vente eller hvis jeg har været ved dyrlægen, men lige vil vende svaret med andre kattefolk :slight_smile:

Hvad gjorde dyrlægen ved din Sille? og hvad mente dyrlægen det så kunne være? Det er jo ikke normalt for en kat at den ikke kan tisse og så i stedet tisser en smule af gangen i f.eks. sengen.
Så hvis hun er gennemtjekket og erklæret sund og rask, så må du til at se på hvad problemet så kan være, for så er det jo nok noget adfærdsmæssigt.

Det gjorde jeg da jeg havde et døende dyr der skulle til dyrlæge + dagen han døde og dagen efter hvor jeg var total knust(total 3 dage) og det har jeg hørt for siden fra kommunen af og det bliver stadig brugt imod mig. Man KAN miste job på den bekostning danmark er ikke særlig forstående overfor os der elsker vores dyr.

Ja hvordan synes du det kører? Jeg synes det kører ad helveds til lige nu. Fordi halvdelen af brugerne sidder og sviner en enkelt bruger til. Og det sidder du og tillader.

Da jeg har fået en henstilling fra en admin, retter jeg mit indlæg, det er IKKE tilladt for en bruger at oplyse om gældende regler.

[quote=StarZoo;300983]Og derfor skriver jeg heller ikke noget om Sille fejlede noget, for jeg gider ikke mere hakken ned på, skæld ud, og høre folk der mener, at jeg ikke behandler mine dyr ordentligt, for det gør jeg altså…

Sille har været til dyrlæge idag, og har det fint.

Jeg spurgte om jeres hjælp - ikke jeres mening…

Det er ikke særlig rart at blive hakket sådan ned på - så hvis jeg får et problem i fremtiden, er det da ikke hér lysten om hjælp/råd driver mig til at spørge…

Desuden hakker dyrlægen sgu da heller ikke ned på én hvis man kommer med et sygt dyr![/quote]

Interessant, og hvad er så forklaringen på katten ikke tisser normalt? Tror ikke det er glæden over det snart er december.

Nu er der altså ingen der her kan få katten til at tisse pr. fjern distance - så hvad hjælp forventede du - og ikke vores mening, du burde godt nok skamme dig.

Nej det er ikke morsomt når der bliver sat spørgsmåltegn ved den måde man behandler sit dyr på, bestemt ikke - det pirker til samvittigheden - så kommer galden ud af sidebenene.

Nå, så du har en dyrlæge der ikke fortæller dig når der handles uforsvarligt - interessant, åbenbart mere interesseret i pengene og kunden end kattens velfærd.

[quote=Alice;300958]…Kors hvor er det altså træls at blive opdraget på igen og igen, blot fordi man taler kattenes sag.

[/quote]

Ingen løfter en finger for at bebrejde at man taler kattenes sag, men det kan være nødvendigt at løfte en finger, over måden det bliver gjort på, og vi kan vel godt blive enige om at nogle af udtalelserne i denne tråd ikke gavner katte på nogen som helst måde, men blot afhjælper det “vrede-tryk” man kan have, eller hva’ ???

Super du kom afsted. Hvad sagde dyrlægen? Er hun kommet i behandling nu?

Hun kan sagtens have haft begyndende blærebetændelse sidst, og så hjalp bakken en kort overgang til hun igen forbandt den med smerte og fandt nye steder at tisse.

God bedring med hende.

[quote=Nevadaisy;300981]-kramerhåber du vælger at blive

Lige netop i denne tråd synes jeg nu ikke Martin eller jeg har været belærende. Martin har henstillet til at vi alle taler pænt og det ved vi jo alle gælder uanset, hvad vi skriver :slight_smile: Vi kan ikke redigere i indlæggene, som Martin skriver, så derfor får indlæggene lov at blive stående. Det er det vi som brugere selv har ønsket :)[/quote]

Tak søde Ven, du er nu så sød, både med og uden kasket :slight_smile:

Jeg synes nu nok jeg fik øje på et par løftede pegefingre, men du har sikkert ret i, at det måske ikke er særlig graverende - det er nok mere den berømte’ dråbe’ der har bragt mig til overvejelse ?

Nu sover jeg lige på det, og så træffer jeg en beslutning :slight_smile: