Sippede udlejere! :(

Idag har vi været ude at se på den første (sikkert af i alt maaange) lejlighed i Odense.

God str. og rigtig billig. Dog kun en 2’er. Men men… den var så fin og lå på Kochsgade i Odense C. Ville have fået 5km i skole og så var der entré! Hvis I havde set vores nuværende lejlighed, ville I vide, vo meget det betyder for os begge! :rock: Og et kæææmpe køkken (igen set i fht. det nuværende)…

Udlejeren kommer så med en vag undskyldning om, at katte var det værste vi kunne spørge ham om, for han har engang skullet sprøjte en hel lejlighed for lopper! “Undskyld mig, men hvornår pokker har lopper fået vinger?!” Den lejlighed ligger på 1. sal og katten bliver jo ikke til at rende alle mulige steder med lopper når den ikke kan komme ud :? Kunne forstå hvis det havde været pga. risiko for katte der strinter…

Nå, men på den igen! Og så må vi se om vi kan finde endnu et sted som tiltaler os på samme måde… :rock:

[quote=Bølle-missen;170976]
Udlejeren kommer så med en vag undskyldning om, at katte var det værste vi kunne spørge ham om, for han har engang skullet sprøjte en hel lejlighed for lopper! … :rock:[/quote]

Hvis kattene får lopper i lejligheden, så ER der lopper i hele lejligheden…også i alle bittesmå hjørner, sprækker og kroge…og ja, det kan være et kæmpearbejde at rense en lejlighed for lopper.

Jeg er selv udlejer, og der er nu totalforbud mod hunde og katte efter temmelig dårlige erfaringer (siger ikke det gælder alle)…men såfremt det blev konstateret, at lejerne trods forbudet anskaffede hund eller kat, så fik de ikke særlig lang frist til at flytte, såfremt dyrene stadig var der efter påtale om at få dem væk.

Hvor vil jeg hen med det?
Jo, jeg forstår udemærket godt de udlejere der ikke vil leje ud til folk med kæledyr…det kan ikke betale sig at kalde sådan en udlejer dum eller sippet, man må bare acceptere, at alle ikke vil ha’ dyr i deres udlejningsejendomme.
Udlejer kan jo ikke umiddelbart se hvem der sørger for at minimere spor efter dyrene og hvem der er ligeglade og fylder en lejlighed med utøj fra kattene og lader dem flå tapetet ned af væggene og pisse og skide over det hele…jeg blev i hvert fald særdeles overrasket over det ene hold lejere, for efter at have mødt og set de mennesker, så var det meget, meget svært at relatere dem til at skulle have boet i det svineri og ødelæggelser de efterlod

[quote=Bølle-missen;170976]Idag har vi været ude at se på den første (sikkert af i alt maaange) lejlighed i Odense.

God str. og rigtig billig. Dog kun en 2’er. Men men… den var så fin og lå på Kochsgade i Odense C. Ville have fået 5km i skole og så var der entré! Hvis I havde set vores nuværende lejlighed, ville I vide, vo meget det betyder for os begge! :rock: Og et kæææmpe køkken (igen set i fht. det nuværende)…

Udlejeren kommer så med en vag undskyldning om, at katte var det værste vi kunne spørge ham om, for han har engang skullet sprøjte en hel lejlighed for lopper! “Undskyld mig, men hvornår pokker har lopper fået vinger?!” Den lejlighed ligger på 1. sal og katten bliver jo ikke til at rende alle mulige steder med lopper når den ikke kan komme ud :? Kunne forstå hvis det havde været pga. risiko for katte der strinter…

Nå, men på den igen! Og så må vi se om vi kan finde endnu et sted som tiltaler os på samme måde… :rock:[/quote]
Helt ærligt… det er bare et totalt dårligt argument.
Naturligvis er det 100% op til lejer, hvad og hvem han vil udleve til. Men den uvidenhed nogen har omkring katte er simpelthen så håbløs!
Da jeg i sin tid flyttede til Århus med Heino, ønskede jeg mig brændende en kat, den skulle være inde og ellers passes godt efter alle kunstens regler. Men Heinos ven (hvis lejlighed vi havde aftalt at fremleje), stejlede totalt, fordi “kattetis stinker over hele lejligheden, og han ville ikke have ødelagt gulve” osv! Nå ja fint nok… så ville vi da bare vente med at få kat, vi viste jo, at vi kun skulle bo der i ½-1 år. Så det var ikke noget problem for os.
Det kiksede er så, at han var på besøg hos os omkring jul (nu har vi 3 katte), og kommenterede efter kort tid, at man da virkelig ikke overhovedet ikke kunne lugte vi have katte. Helt ærligt hvad havde han forventet? Et gulv dækket med avispapir til opsugning af kattetis og pøller bag sofaerne?
Jeg sagde ikke noget, men takkede pænt for komplimentet, og sagde at vi naturligvis var meget opmærksomme på at undgå den slags.

Som kronen på værket, flyttede han sammen med sin kæreste i KBH, den gang vi fremlejede hans lejlighed. De købte efter kort tid en Grand Danois hund. Jeg skal da lige love for, at man ikke var i tvivl om at der boede folk med hund! Det store (skønne) skrummel, fyldte i sofaer og seng, alt var mærket af hund + et køkken med vandpjaskeri og hundefoder all over. Ikke at det irriterede mig overhovedet - synes bare det var en sød pendant til hans opfattelse af kattehold :tihi:

[quote=Rita;170993]Helt ærligt… det er bare et totalt dårligt argument.
Naturligvis er det 100% op til lejer, hvad og hvem han vil udleve til. Men den uvidenhed nogen har omkring katte er simpelthen så håbløs! [/quote]

Det var også mere det argument jeg stejlede over. “Altså hr. vi er 4 m. over jorden, hvad tror du selv?” Det var også derfor, at jeg havde haft større respekt (af mangel på ord) for argumentet, hvis han havde sagt katte-pis… For ja, det stinker da helt sikkert hvis man har en kat der strinter og tisser uden for bakken, eller der ikke bliver gjort ordentligt rent efter et uheld… Men altså lopper??
Han sluttede samtalen med at blive ret strid; “Så må i vælge om I vil have et sted at bo, eller om I vil være kattemennesker… Og held og lykke med det. For det er kun HD-ejendomme der vil have katte i deres boliger”. Come on.! Vi sagde endda pænt tak for kigget, så er der da ingen grund til at blive ondskabsfuld! :S :thumbdown:

Felis: Jeg er helt med på hvad du siger. Men den slags svineri kan mennesker også sagtens selv lave, hvis man er den slags person… Mine forældre havde da et sæt “venner” de ofte besøgte og kunne slet ikke ha’ det, fordi der så ud som der gjorde. Men ja. Nogle gange er man nødt til at skære folk over en kam. Det er så bare træls når man sidder som ansvarsbevidst katte-ejer og bliver udelukket pga. den ene lille ting. Vi har aftalt med vores nuværende udlejer at vi selv udbedre og betaler skader som skulle opstå pga. katten. Fx. har han ved en fejltagelse revet et stk. tapet af mens han var halvt bedøvet. Og hvis der endelig skulle komme en loppefarm i lejligheden er det da vores ansvar at betale for nogle der kommer og desinficerer eller hvad der kan gøres…

[quote=Felis;170987]Hvis kattene får lopper i lejligheden, så ER der lopper i hele lejligheden…også i alle bittesmå hjørner, sprækker og kroge…og ja, det kan være et kæmpearbejde at rense en lejlighed for lopper.

Jeg er selv udlejer, og der er nu totalforbud mod hunde og katte efter temmelig dårlige erfaringer (siger ikke det gælder alle)…men såfremt det blev konstateret, at lejerne trods forbudet anskaffede hund eller kat, så fik de ikke særlig lang frist til at flytte, såfremt dyrene stadig var der efter påtale om at få dem væk.

Hvor vil jeg hen med det?
Jo, jeg forstår udemærket godt de udlejere der ikke vil leje ud til folk med kæledyr…det kan ikke betale sig at kalde sådan en udlejer dum eller sippet, man må bare acceptere, at alle ikke vil ha’ dyr i deres udlejningsejendomme.
Udlejer kan jo ikke umiddelbart se hvem der sørger for at minimere spor efter dyrene og hvem der er ligeglade og fylder en lejlighed med utøj fra kattene og lader dem flå tapetet ned af væggene og pisse og skide over det hele…jeg blev i hvert fald særdeles overrasket over det ene hold lejere, for efter at have mødt og set de mennesker, så var det meget, meget svært at relatere dem til at skulle have boet i det svineri og ødelæggelser de efterlod[/quote]

Hvordan kan det være, at du, som er katteejer, forbyder katte i dine udlejningslejligheder?!

Burde du af alle mennesker ikke vide, at katte ikke nødvendigvis sviner?

[quote=Miff;171009]Hvordan kan det være, at du, som er katteejer, forbyder katte i dine udlejningslejligheder?!

Burde du af alle mennesker ikke vide, at katte ikke nødvendigvis sviner?[/quote]

Korrekt - Det er ikke katten der nødvendigvis sviner. Men hvis ejerne ikke sørger for at holde rent efter katten, så kan det blive noget svineri. Det er ikke alle mennesker der tømmer kattebakke hverdag. Det er ikke alle mennesker der “opdrager” på katten. Nogle mennesker er ligeglad med med stanken af kattelort. Så jeg kan faktisk godt se sagen fra udlejers side.
Mine forældres nabo har 2 katte og der STINKER der inde. Kattepis dufter ikke ligefrem af blomster.

Det er ikke alle ejere der tager ansvar for deres dyr. Desværre. Det er dem der ødelægger det for os som rent faktisk godt kan finde ud af holde rent efter vores katte.

[quote=Miff;171009]Hvordan kan det være, at du, som er katteejer, forbyder katte i dine udlejningslejligheder?!

Burde du af alle mennesker ikke vide, at katte ikke nødvendigvis sviner?[/quote]

Det er nu ikke lejligheder, men et hus.
Hvis du havde prøvet at stå med et spoleret hus, hvor alt stank og var møgbeskidt og ødelagt for mange, mange tusinde kroner, så ville du forstå det.

ja, jeg ved godt, at katte ikke nødvendigvis sviner, og som jeg skrev i mit første indlæg i tråden her, er det selvfølgelig heller ikke alle katte/hundeejere der er sådan…men du kan bare ikke skelne dem før skaden er sket.
Så derfor en helgardering, der siger ingen kæledyr.

Så vi må bare blive hvor vi er ind til videre. Og vi har heldigvis ikke vildt travlt.

Søren skal først starte i Odense på videreudd. til jan./feb., så vi har tid endnu… Men derfor skader det da ikke at kigge rundt… :slight_smile:

uanset om det er katten eller ejeren der er en gris, så koster det jo det samme at renovere :slight_smile:

der er vist ikke ret mange der bliver udlejere for at være flinke, men derimod for at køre en forretning, og hvis man ender med udgifter istedet for indtægter så er det en dårlig forretning.

der er vel ikke noget at sige til at udlejere har regler for at beskytte deres forretning og deres bygning.

[quote=Lunica;171033]uanset om det er katten eller ejeren der er en gris, så koster det jo det samme at renovere :slight_smile:

der er vist ikke ret mange der bliver udlejere for at være flinke, men derimod for at køre en forretning, og hvis man ender med udgifter istedet for indtægter så er det en dårlig forretning.

der er vel ikke noget at sige til at udlejere har regler for at beskytte deres forretning og deres bygning.[/quote]

Af samme grund vi har den aftale med vores nuværende udlejer, for vi synes da også at det er os selv, da skal betale de skader Bølle har og EVT. vil lave på lejligheden…

det er virkelig pænt af jer :slight_smile:

desværre er det meget usædvanligt, ofte stikker folk bare af fra svineriet.

Jeg håber at I finder en lækker lejlighed hvor Bølle er velkommen:kryds: Den lille Konge skal jo have et slot der er ham værdig-høhø

Ja… Det optimale vil være et rækkehus, hvor han kan komme ud men der er jo lang ventetid på sådan en i boligforeningerne… Søger også på lejligheder, men :kryds: for et rækkehus… :slight_smile: En lejlighed rykker os bare lidt tættere på rækkehuset hvis det er… pga. fortrinsret…

[quote=Felis;171031]Det er nu ikke lejligheder, men et hus.
Hvis du havde prøvet at stå med et spoleret hus, hvor alt stank og var møgbeskidt og ødelagt for mange, mange tusinde kroner, så ville du forstå det.

ja, jeg ved godt, at katte ikke nødvendigvis sviner, og som jeg skrev i mit første indlæg i tråden her, er det selvfølgelig heller ikke alle katte/hundeejere der er sådan…men du kan bare ikke skelne dem før skaden er sket.
Så derfor en helgardering, der siger ingen kæledyr.[/quote]

Jeg synes det er yderst træls at det skal gå ud over os der godt kan finde ud af at holde kæledyr at nogen skal være nogle fjolser.

Folk kan da også ødelægge en lejlighed uden at have dyr - hvordan garderer man sig mod det?

Lejer lejligheden ud til Rumvæsner :smiley:

I skal nok finde et sted :slight_smile: Det kan godt tage noget tid, men der er altså lejligheder/huse i Odense, hvor man gerne må have katte (og også mere end en) og man behøver ikke leje af HD - hvilket jeg personligt aldrig kunne finde på.

Har du kigget på Kristiansdal som jeg før har foreslået?
og ellers skal jeg selvfølgelig nok holde øje her i området, som lovet :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;171083]I skal nok finde et sted :slight_smile: Det kan godt tage noget tid, men der er altså lejligheder/huse i Odense, hvor man gerne må have katte (og også mere end en) og man behøver ikke leje af HD - hvilket jeg personligt aldrig kunne finde på.

Har du kigget på Kristiansdal som jeg før har foreslået?
og ellers skal jeg selvfølgelig nok holde øje her i området, som lovet :)[/quote]

Ja, det ved jeg godt. Kunne heller ikke drømme om at leje hos hverken HD eller Barfoed!

Vi er medlem af 3 forskellige boligforeninger lige pt. men overvejer også at melde mig ind i Kristiansdal… Så er vi snart helgarderede, så må der da komme et eller andet!

Mht. Kristiansdal hvordan er det så? Melder man sig ind og så dækker den indmeldelse over alle de foreninger der er skrevet på forsiden, eller hvordan? :? Synes det er liiidt forvirrende… Og er ellers ikke normalt så dum på det punkt, men kan ikke gennemskue det… :ups:

Hvad tror I, man bruger et depositum til? :stuck_out_tongue:

Jeg fatter så ikke, at min boligforening kun giver tilladelse til een kat. Der er da større risiko for, at en alenekat ødelægger lejligheden, end at to gør.

Åhh, jeg HADER lopper!!! Jeg fatter det simpelthen bare slet, slet ikke!

Vi har en overgang døjet med lopper og Bamse fik alle tænkelige behandlinger og hele hytten blev gennemsprøjtet og rengjort. Det virkede også fint nok, men så en dag så var der lopper igen, og han er ikke udekat og møder ikke andre katte, men han fik lopper igen, ikke mange måske 5 - 8. Så har han været fri for dem længe men så i går så jeg S**** en igen, bare én, og den fjernede jeg og haan fik loppekur og blev kæmmet og der var ikke flere. Basil har ingen ogjeg fatter det bare ikke!
Vores lejlighed er monster gammel og gulvet er meget slidt med store revner i træet, så jeg mistænker lidt at det kommer der fra, eller andre dyrs lopper vi slæber med hjem.

Så det kan være et kæmpe problem at komme af med hvis det først har været indenfor! Men synes stadig ikke der er nogen grund til udlejerens skepsis, og forforståelse af katte! Så må han høre sandheden!! :slight_smile:

At de ikke er til at undvære… kattene og IKKE lopperne!!!