Sjove ord

ordet GUSTEN …er både grimt og sært.

Sært ja, grimt, det synes jeg ikke. Jeg er vild med ordet gusten & bruger det så ofte jeg kan :smiley:

Synes nu at Danekræ er sjovere end danefæ :høhø:

Skuffedarius syns jeg er et sjovt ord :slight_smile:

Dragkiste

Fukssvans

Pibirøvhest

Hvad med ordet mangle-bræt - hvordan kan man mangle noget man har ?? :gruble:[/QUOTE]

Er du sikker på det ikke er et Magle-bræt? Det er et gammelt agregat man bruger til at magle med :wink: Lidt ala strygejern men i træ og uden varme :slight_smile:

Det hedder et manglebræt…manglebræt | lex.dk – Den Store Danske :slight_smile:

Nå jamen jeg er også jyde og vi taler sjovt… det har jeg jo fået at vide :smiley:

Jow…alle 3 ting du nævner er korrekt :ups:…men I plejer da ikke at stave anderledes…:tihi:

Årk jo… det kan man sagtens :smiley:

Obernastig - det ord kunne min mor rigtig godt lide at bruge hvis jeg var lidt på tværs en dag.

Min mormor sagde “obsternasig”…måske det udspringer af samme betegnelse…:slight_smile:

Min morfar sagde altid: “din halvskaldede popsanger” om folk, som havde dummet sig lidt :slight_smile:

Spradebasse og flottenhejmer er også gode ord :slight_smile:

Salmer også på ord men elsker de engelske ord synes bare det lyder så fint på engelsk feks advokat kan så ikke stave det lige nu… Celicitor :slight_smile: sejt ord.
Et sjovt dansk ord: fukssvans :slight_smile:

Skidtvigtig er også et sjovt ord og et rammende begreb :slight_smile:

Jeg kan godt lide ordet: Sålbænk

:høhø: :høhø:

Tak for alle jeres indlæg med skønne ord - det er virkelig guf for mig at sidde og læse SÅ mange herlige ord samlet i en tråd…

Kom til at tænke på ordet en humpel​ brød - det er dælme da et spøjst ord…