Skildpadder

Hvordan kan det være, at der kun er de to af dem, du lægger i dvale?

Det går da rigtig godt --dobbelt op på billeder og indlæg :høhø::høhø:[/QUOTE]

Sletning af billeder er ikke svært, men man skal vide, hvordan man gør. Systemet er ikke særlig intuitivt, hvad det angår.

[QUOTE=Blunky;1304414]Tut, du må optage deres parringer :smiley:
Det er lidt små perverst, men jeg elsker simpelthen lyden af en hanskildpadde der parre. :D[/QUOTE]

:tihi::tihi:

Jeg skal gerne optage en parring til dig – jeg synes ikke, at det er perverst :tihi:

Det lyder helt åndsvagt, og jeg står skam og lurer og hepper på LorteLeif – han er SÅ ivrig, at han parrer både hoved og sider på Polka :tihi:

Har du set en han skildpaddes…ehm…kønsdele? :uha:

Det er fuldstændig vanvittigt, som den ser ud! :ups:

:slight_smile:

Polka og Viggo gearer selv helt ned i løbet af oktober måned, de sover meget og spiser næsten ikke noget.

Og efter et par uger, graver de sig ned og sover tungt – så bliver de lagt i en kasse med fugtigt jord, grus og sand – og kassen bliver sat ned i mit kælderrum.

Når der er ca 4-5 grader i kassen, tager jeg den op og lægger dem i køleskabet.

LorteLeif og Skrumlet lægger sig ikke til at sove – så de er vågne, men sover dog op til en uge af gangen i deres paddegård.

Otto og Olga fik jeg d. 6.12.16 – så det var alt for sent på sæsonen – de var lysvågne, og er ikke vant til det – men de skal puttes til efteråret.

[QUOTE=galath;1304419]Sletning af billeder er ikke svært, men man skal vide, hvordan man gør. Systemet er ikke særlig intuitivt, hvad det angår.

[/QUOTE]

:slight_smile:

Tusind tak, Ingrid – så var jeg inde det rigtige sted.

Jeg skal gerne optage en parring til dig – jeg synes ikke, at det er perverst :tihi:

Det lyder helt åndsvagt, og jeg står skam og lurer og hepper på LorteLeif – han er SÅ ivrig, at han parrer både hoved og sider på Polka :tihi:

Har du set en han skildpaddes…ehm…kønsdele? :uha:

Det er fuldstændig vanvittigt, som den ser ud! :ups:[/QUOTE]

Indrømmet at det har jeg ikke set før :slight_smile: men har hørt det er nogle store snabler :smiley:

:høhø::høhø:

JA!!

De mangler ikke udstyr…hvis jeg skal prøve at sammenligne med noget, må det være en lang, mørke–lilla-blå-violet pølse med en parabol for enden (i den ende, der skal ind i hunnen) :tihi::tihi:

Du må ind på youtube og se turtle penis – jeg LOVER dig, at det vil brænde sig fast i din hukommelse for evigt!! :tihi::tihi:

Kan desværre ikke finde ud af at linke fra mobilen :ups:

Bare fordi jeg kan…

Se nu hvad vi traf idag - skilpadder! (Gopher Turtles) Tænkte på dig, Tut, her er lige et par snapshots. De er noget hurtigere på benene end jeg troede :slight_smile:
VH
Susanne

Se nu hvad vi traf idag - skilpadder! (Gopher Turtles) Tænkte på dig, Tut, her er lige et par snapshots. De er noget hurtigere på benene end jeg troede :slight_smile:
VH
Susanne

:hjerte::hjerte:

Taaaaaaak, Susanne – de er SÅ skønne!

Skildpadder kan skam godt løbe stærkt :hjerte:

PS: send flere pen… – ehm flere billeder :tihi:

Hvor mon du er henne i Verden?

:kryds:

Min nye han, Otto – er sååååå forelsket i Polka :hjerte:

Han parrer hende, så jeg håber på æg snart – jeg har ikke optaget det til dig, Blanka, for han er næsten lydløs :tihi:

Det var helt tilfældigt, at jeg så det…normalt er hanner meget højlydte, når de parrer hunnerne – men Otto hvisker kun :tihi:

[QUOTE=Tante Tut;1305179]
Hvor mon du er henne i Verden?[/QUOTE]
Det er Smyrna Dunes Park - østkysten af Florda, og der er kun et par hundrede meter til Atlanterhavet :slight_smile: Slog dem op, de hedder gofer skildpadder på dansk. Vi kunne slet ikke få armene ned, da vi spottede den første, men der viste sig at være mange i området :slight_smile:
VH
Susanne

Min nye han, Otto – er sååååå forelsket i Polka :hjerte:

Han parrer hende, så jeg håber på æg snart – jeg har ikke optaget det til dig, Blanka, for han er næsten lydløs :tihi:

Det var helt tilfældigt, at jeg så det…normalt er hanner meget højlydte, når de parrer hunnerne – men Otto hvisker kun :tihi:[/QUOTE]

//youtu.be/tfJ-q0VFe_g

[QUOTE=Susanne W;1305191]Det er Smyrna Dunes Park - østkysten af Florda, og der er kun et par hundrede meter til Atlanterhavet :slight_smile: Slog dem op, de hedder gofer skildpadder på dansk. Vi kunne slet ikke få armene ned, da vi spottede den første, men der viste sig at være mange i området :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

:slight_smile:

Lyder som et vidunderligt Paradis – jeg tror, at jeg ville blive lige dér hvor skildpadderne er :tihi: – dér kunne jeg sidde i mange dage og bare nyde at se på dem – de er SÅ smukke :hjerte:

Må jeg vise billederne til mine skildpaddevenner på FB?

Fortsat god ferie

:lol: :lol: :lol:

Tak for sangen, Ingrid – godt valgt

[QUOTE=Tante Tut;1305218]Må jeg vise billederne til mine skildpaddevenner på FB?

Fortsat god ferie[/QUOTE]
Det må du meget gerne :slight_smile: Hvis der dukker flere gode billeder op, så kaster jeg dem lige ind også - jeg tror måske Claus har et par i sit kamera også.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1305269]Det må du meget gerne :slight_smile: Hvis der dukker flere gode billeder op, så kaster jeg dem lige ind også - jeg tror måske Claus har et par i sit kamera også.
VH
Susanne[/QUOTE]

:slight_smile:

Tak Susanne – det er jeg glad for – tror faktisk ikke, at jeg kender nogen der har den art skildpadde.

Håber på et par paddebilleder mere fra det store land :slight_smile:

Jeg nåede faktisk også at se en havskildpadde, fra en turbåd nede i den sydvestlige ende af Florida, Everglade Natl. Park Gulf Coast Center. Desværre nåede jeg ikke at få noget billede af den; og Claus nåede slet ikke at se den.
VH
Susanne

Nå, jeg kan ikke få lov at uploade fotos - det er måske fordi de er for store… men du er velkommen til at hente dem her: https://get.google.com/albumarchive/100637495036468316096/album/AF1QipOvRWsreVvlgpJSVEf2AxnP1cYOU0UwAsxf4cUG - de ligger sidst i albummet. Der er også et sted en lille film af en af dem, som jeg skal prøve at finde ud af at youtube… (læs: Claus skal!)