Hvordan kan det være, at der kun er de to af dem, du lægger i dvale?
Det går da rigtig godt --dobbelt op på billeder og indlæg :høhø::høhø:[/QUOTE]
Sletning af billeder er ikke svært, men man skal vide, hvordan man gør. Systemet er ikke særlig intuitivt, hvad det angår.
[QUOTE=Blunky;1304414]Tut, du må optage deres parringer
Det er lidt små perverst, men jeg elsker simpelthen lyden af en hanskildpadde der parre. :D[/QUOTE]
Jeg skal gerne optage en parring til dig – jeg synes ikke, at det er perverst
Det lyder helt åndsvagt, og jeg står skam og lurer og hepper på LorteLeif – han er SÅ ivrig, at han parrer både hoved og sider på Polka
Har du set en han skildpaddes…ehm…kønsdele?
Det er fuldstændig vanvittigt, som den ser ud!
Polka og Viggo gearer selv helt ned i løbet af oktober måned, de sover meget og spiser næsten ikke noget.
Og efter et par uger, graver de sig ned og sover tungt – så bliver de lagt i en kasse med fugtigt jord, grus og sand – og kassen bliver sat ned i mit kælderrum.
Når der er ca 4-5 grader i kassen, tager jeg den op og lægger dem i køleskabet.
LorteLeif og Skrumlet lægger sig ikke til at sove – så de er vågne, men sover dog op til en uge af gangen i deres paddegård.
Otto og Olga fik jeg d. 6.12.16 – så det var alt for sent på sæsonen – de var lysvågne, og er ikke vant til det – men de skal puttes til efteråret.
[QUOTE=galath;1304419]Sletning af billeder er ikke svært, men man skal vide, hvordan man gør. Systemet er ikke særlig intuitivt, hvad det angår.
[/QUOTE]
Tusind tak, Ingrid – så var jeg inde det rigtige sted.
Jeg skal gerne optage en parring til dig – jeg synes ikke, at det er perverst
Det lyder helt åndsvagt, og jeg står skam og lurer og hepper på LorteLeif – han er SÅ ivrig, at han parrer både hoved og sider på Polka
Har du set en han skildpaddes…ehm…kønsdele?
Det er fuldstændig vanvittigt, som den ser ud! [/QUOTE]
Indrømmet at det har jeg ikke set før men har hørt det er nogle store snabler
:høhø::høhø:
JA!!
De mangler ikke udstyr…hvis jeg skal prøve at sammenligne med noget, må det være en lang, mørke–lilla-blå-violet pølse med en parabol for enden (i den ende, der skal ind i hunnen)
Du må ind på youtube og se turtle penis – jeg LOVER dig, at det vil brænde sig fast i din hukommelse for evigt!!
Kan desværre ikke finde ud af at linke fra mobilen
Bare fordi jeg kan…
Se nu hvad vi traf idag - skilpadder! (Gopher Turtles) Tænkte på dig, Tut, her er lige et par snapshots. De er noget hurtigere på benene end jeg troede
VH
Susanne
Se nu hvad vi traf idag - skilpadder! (Gopher Turtles) Tænkte på dig, Tut, her er lige et par snapshots. De er noget hurtigere på benene end jeg troede
VH
Susanne
Taaaaaaak, Susanne – de er SÅ skønne!
Skildpadder kan skam godt løbe stærkt
PS: send flere pen… – ehm flere billeder
Hvor mon du er henne i Verden?
Min nye han, Otto – er sååååå forelsket i Polka
Han parrer hende, så jeg håber på æg snart – jeg har ikke optaget det til dig, Blanka, for han er næsten lydløs
Det var helt tilfældigt, at jeg så det…normalt er hanner meget højlydte, når de parrer hunnerne – men Otto hvisker kun
[QUOTE=Tante Tut;1305179]
Hvor mon du er henne i Verden?[/QUOTE]
Det er Smyrna Dunes Park - østkysten af Florda, og der er kun et par hundrede meter til Atlanterhavet Slog dem op, de hedder gofer skildpadder på dansk. Vi kunne slet ikke få armene ned, da vi spottede den første, men der viste sig at være mange i området
VH
Susanne
Min nye han, Otto – er sååååå forelsket i Polka
Han parrer hende, så jeg håber på æg snart – jeg har ikke optaget det til dig, Blanka, for han er næsten lydløs
Det var helt tilfældigt, at jeg så det…normalt er hanner meget højlydte, når de parrer hunnerne – men Otto hvisker kun [/QUOTE]
[QUOTE=Susanne W;1305191]Det er Smyrna Dunes Park - østkysten af Florda, og der er kun et par hundrede meter til Atlanterhavet Slog dem op, de hedder gofer skildpadder på dansk. Vi kunne slet ikke få armene ned, da vi spottede den første, men der viste sig at være mange i området
VH
Susanne[/QUOTE]
Lyder som et vidunderligt Paradis – jeg tror, at jeg ville blive lige dér hvor skildpadderne er – dér kunne jeg sidde i mange dage og bare nyde at se på dem – de er SÅ smukke
Må jeg vise billederne til mine skildpaddevenner på FB?
Fortsat god ferie
Tak for sangen, Ingrid – godt valgt
[QUOTE=Tante Tut;1305218]Må jeg vise billederne til mine skildpaddevenner på FB?
Fortsat god ferie[/QUOTE]
Det må du meget gerne Hvis der dukker flere gode billeder op, så kaster jeg dem lige ind også - jeg tror måske Claus har et par i sit kamera også.
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1305269]Det må du meget gerne Hvis der dukker flere gode billeder op, så kaster jeg dem lige ind også - jeg tror måske Claus har et par i sit kamera også.
VH
Susanne[/QUOTE]
Tak Susanne – det er jeg glad for – tror faktisk ikke, at jeg kender nogen der har den art skildpadde.
Håber på et par paddebilleder mere fra det store land
Jeg nåede faktisk også at se en havskildpadde, fra en turbåd nede i den sydvestlige ende af Florida, Everglade Natl. Park Gulf Coast Center. Desværre nåede jeg ikke at få noget billede af den; og Claus nåede slet ikke at se den.
VH
Susanne
Nå, jeg kan ikke få lov at uploade fotos - det er måske fordi de er for store… men du er velkommen til at hente dem her: https://get.google.com/albumarchive/100637495036468316096/album/AF1QipOvRWsreVvlgpJSVEf2AxnP1cYOU0UwAsxf4cUG - de ligger sidst i albummet. Der er også et sted en lille film af en af dem, som jeg skal prøve at finde ud af at youtube… (læs: Claus skal!)