Skildpadder

:slight_smile:

Tak, Susanne – du kan tro, at jeg skal ind og se billeder.

Er det et naturreservat I har besøgt, eller lever skildpadderne frit?

:slight_smile:

Nå Blunky…nu skal du bare se og høre, hvordan det lyder her når der parres – det er ikke mine, for jeg har ikke prøvet at lægge mine videoer på YouTube endnu :ups:

Og hvis nogen har lyst til at se en hanskildpaddes frygtindgydende parringsMONSTER :uha::tihi: så er chancen lige her:

[QUOTE=Tante Tut;1305473]:slight_smile:

Nå Blunky…nu skal du bare se og høre, hvordan det lyder her når der parres – det er ikke mine, for jeg har ikke prøvet at lægge mine videoer på YouTube endnu :ups:

Og hvis nogen har lyst til at se en hanskildpaddes frygtindgydende parringsMONSTER :uha::tihi: så er chancen lige her:

De er seriøst for vilde, de tissemænd. Det ligner noget taget ud af en alien film :slight_smile: tak for videoerne haha

[QUOTE=Tante Tut;1305469]:slight_smile:

Tak, Susanne – du kan tro, at jeg skal ind og se billeder.

Er det et naturreservat I har besøgt, eller lever skildpadderne frit?[/QUOTE]
De lever helt frit, men området er beskyttet på den måde at den lange boardwalk holder folk fra at drøne rundt i klitterne.
VH
Susanne

:tihi::tihi:

Ja…kønt er det ikke!!

Ved faktisk ikke, hvorfor de ser sådan ud – men det har jeg tænkt mig at finde ud af.

Skal lige finde ud af, hvordan jeg skal få det formuleret i skildpaddegruppen :tihi::ups:

:slight_smile:

Jeg kan vist godt begynde at finde navne til mit B kuld…Polka er blevet parret et par gange…sidste gang, jeg så (og hørte) det – var d. 20. 3…

Vejede hende den dag, og vejede hende i går – og på 12 dage, har hun taget 91 gram på – og det kan ikke lade sig gøre pga mad :slight_smile:

Et æg vejer ca. 20 gram, så jeg håber på 3 æg – og at de alle er befrugtede.

Dette er et røntgenbillede af Polka, det er et par år gammelt – hun havde gravet i mange dage uden at lægge æg – så jeg tog hende til en krybdyrkyndig dyrlæge på Dyrehospitalet i Valby.

Hun fik ve-støv i hvert bagben, og lagde æggene dagen efter – der kom desværre ingen unger, tror at det var pga en dårlig rugemaskine – så nu har jeg en suveræn Jaeger rugemaskine…håber at der snart skal ligge æg i den igen. :hjerte:

Frantz Jaeger? :stuck_out_tongue:

Held og lykke! :kryds:

[QUOTE=galath;1307136]Frantz Jaeger? :stuck_out_tongue:

Held og lykke! :kryds:[/QUOTE]

:tihi::tihi::tihi:

Din drillenisse, Ingrid…og tak :kryds:

Ingrid…nu bliver jeg altså i tvivl…for den hedder jo en Jaeger F(B)…så måske ER det en Frantz… :p:rock::høhø:

:inlove::inlove:

Padde-pral…

Polka, Viggo, Olga & Otto.

I dag er menuen mælkebøtter og døvnælder – er ude at plukke frisk ukrudt til dem hver dag.

:inlove::inlove:

Padde-pral

LorteLeif & Skrumlet – de får også mælkebøtter og døvnælder – de bor kun de to i den paddegård

:inlove::inlove:

Padde-pral.

Her er de 3 små :hjerte: – Alfa, Alba & Alka

De får døvnælder i dag

Har lagt et almindeligt hønseæg, så I bedre kan se hvor små de er.

De vejede hhv. 15, 14 & 16 gram, da de kom ud af æggene – nu, snart 9 måneder gamle – vejer de hhv. 21, 22 & 23 gram.

Laaaaangsom vækst er ekstremt vigtigt for skildpadder – så deres vægt er rigtig fin.

Det var dygtigt! Lægger du andre slags æg?

Hvornår er de udvokset, og hvor meget forventes de til den tid at veje? Altså padderne - ikke hønseæggene :slight_smile:

1 Synes om

[QUOTE=galath;1307204]Det var dygtigt! Lægger du andre slags æg?

Hvornår er de udvokset, og hvor meget forventes de til den tid at veje? Altså padderne - ikke hønseæggene :)[/QUOTE]

:høhø::p:høhø:

Ja!!

I disse dage lægger jeg også påskeæg. :rock:

En skildpadde er udvokset, når den er ca. 10-12 år gammel – og for russere, som jeg har – bør vægten ligge omkring 800–1000 gram for en hun – og 400-600 gram for en han.

Hunnerne er større end hannerne, for de skal have plads til æg :slight_smile:

:inlove:

Jeg skal have lavet en større vuggestue til de små – de har en pænt stor paddegård, men da jeg håber på flere unger i løbet af sommeren, synes jeg at de skal have lidt mere plads.

Og så er jeg VILD med at bygge og indrette paddegårde :ups:

Fandt en stor, lækker reol i storskrald – så den bliver bygget om, til en vuggestue.

Smider lidt før og efter billeder, hvis nogen har lyst til at se projektet.

Reol før:

:inlove:

Hylder banket ud (måtte have fat i min handyman) for de sad dælme fast :høhø:

To lag voksdug er hæftet fast, skildpadder skal gå i fugtigt bundlag – så det er vigtigt, at det er tæt.

Har ladet en hylde blive, og i dét rum skal der være en hule med et låg jeg sætter hængsler i.

Der skal bores et par runde huller, så de små kan komme ud og ind i hulen.

Det kan jeg ikke gøre i dag, for jeg mangler lige den maskemekaniske ting man borer huller med :høhø:

Har samlet alt krimskrams, der skal være i paddegården for sådanne små skildpadder styrter afsted mange timer om dagen – så der skal være sten//bark/huler og andet de kan kravle rundt på.

Og så skal jeg ud og finde snegle, naturens bedste skraldemænd (sammen med bænkebidere og springhaler) – de spiser evt planterester – hvis der er noget, for jeg renser 3 paddegårde hver aften når padderne er gået i seng :ups:

Der er ikke lavet så meget endnu…men der er da sket lidt

Glemte lige: reolen er lyseblå, og dét skal den ikke være…

Vil ikke bruge maling på indersiden, så jeg skal lige prøve at få det brunt med the :kryds:

Ved slet ikke, om det er muligt – men jeg har hældt kogende vand på 500 gram kvædethe – og så skal der køres theblade rundt på indersiderne :rock:

Snegle :yikes:

De kravler da ud af gården?

:slight_smile:

Reol før og efter

Og indgangene til den hemmelige hule

Og det blev som altid en værre gang rod ;O)

:slight_smile:

Den ene halvdel – og den anden halvdel