Skive udstillingen d. 5.-6. september

Så er der åbent for tilmelding, og det går stærkt. Der blev åbent i forgårs om aftenen og i går morges var over 50% af kapacitet allerede optaget :grin:

Her er hvad JYRAK skriver om udstillingen:

JYRAK udstilling i Skive 5. - 5. september 2020

Kære udstillere
Vi er nu klar til at åbne for tilmeldinger i Skive 5. - 6. september - og vi glæder os til at se jer igen!

Velkommen til den første udstilling i resten af dit liv :wink:

LÆS venligst det hele grundigt, så får du svar på mange ting - men ikke alt. Vi fortæller det, vi på nuværende tidspunkt forventer skal ske - vi kan jo risikere at myndighederne (igen) ændrer på vores spilleregler inden da!

Men nogle ting bliver selvfølgelig anderledes, end det plejer:

  • Du SKAL i bemærkninger skrive, hvor mange I kommer. For at få plads til flest muligt har vi besluttet, at der max. kan komme 2 personer pr. husstand. Vi har derfor IKKE junior handling denne gang.

  • Man kan IKKE få enkeltbur på denne udstilling. Selv om du kun har én kat, så er du denne gang tvunget til at tage dobbeltbur (kr. 375,- pr. dag). Har du 2 katte, får de automatisk dobbeltbur, hvis ikke du anfører andet - ligesom man plejer.

Vi står i burrækker denne gang. Du har altså 1,5 meter at gøre godt med, når du skal holde afstand til din nabo.

  • Vi deler os i 2 haller: I den ene er der separat udstilling for kategori 1 og 2. I den anden er der udstilling for kategori 3, 4 og huskatte. HUSK at vælge den rigtige udstilling, når du tilmelder!

Den hal, der er først færdige med bedømmelser, kører først Best in Show - herefter må udstillerne gå hjem, så kun halvdelen af udstillerne går på én gang. Herefter Best in Show i den anden hal, som herefter må gå hjem.

Vi kører IKKE BIS og BOX, samt Best of Best denne gang. Alle katte, der vinder på scenen, bliver automatisk BIS.

  • Du præsenterer selv din kat for dommeren. Vi sørger for at skabe forhold, så der kan holdes afstand, mens din kat bedømmes. Følg venligst anvisningerne!! Stewarderne skal nok være behjælpelige, som de plejer.

  • Der bliver åbent for publikum jvf. det antal, myndighederne tillader på dagen. Der vil stå tællere ved indgangen til hver hal hele dagen, så vi har styr på antallet i den enkelte hal.

  • For at forhindre kø i sekretariatet vil diplomerne blive fordelt rundt på jeres bure, efterhånden som sekretariatet bliver færdige med dem.

  • Der kan opstå situationer som vi ikke er herre over - eller endnu ikke ved noget om. Følg venligst vejledningerne på dagen, så alle kan få en god dag i Skive :slight_smile:

  • Der er plads til max. 160 katte pr. hal pr. dag! Meld til i vildskab :slight_smile:

Format: 2 dage, 2 certifikater.

Dommere:
Stephe Bruin, NL - All round
Britta Busse, D - All round (bekræftet)
Yan Roca-Folch, F - All round (bekræftet)
Pia Nyrup, DK - All round (bekræftet)
Anna Wijbrands, NL - 3 (bekræftet)

Vaccinationsinfo:
Sidste dato for nyvaccination/revaccination: om fredagen 2 uger før udstillingen.
Vaccinationen må ikke være mere end ét år gammel, medmindre andet er krystalklart angivet af din dyrlæge.
Er ovennævnte ikke overholdt vil katten blive afvist ved indgangen.
Afvises en kat pga. problemer med vaccinationspapirer, så er det den ene kat - men afvises en kat af andre årsager ved dyrlægen, skal man være opmærksom på, at alle katte fra samme ejer afvises.

Medbring:
Godt humør og god sportsånd.

Nyttige informationer:

Dyrlægekontrol:
Lørdag 7.30 - 9.00; søndag 8.00 - 9.00
Hav venligst vaccinationsattesterne klar.

Kattene skal være i bur kl. 9.15.

Åbningstider for publikum:
9.00 - 18.00 lørdag; 9.00 - 16.00 søndag. Udstillerne skal selvfølgelig blive til Best In Show er slut, og vi officielt lukker udstillingen.

5 Synes om

Jeg glæder mig utrolig meget til udstilling igen, og jeg har tilmeldt både Lillefisen og Mingus :smiley: Overvejer dog at afmelde den ene, men jeg venter lige og ser, hvad der bliver meldt ud. Jeg vil rigtig gerne støtte op om udstillingen, men det er muligvis for upraktisk at have kat i hver hal, når man også går steward :slight_smile:
Det kommer også an på, hvor nemt det er at komme fra den ene hal til den anden, for jeg forstår til fulde, at man gerne vil minimere trafikken og smittepresset :+1:

1 Synes om

Jeg tilmeldte samme aften som de åbnede.
Var SÅ spændt for jeg skulle have min ene kastrat med og så skulle jeg tilmelde mit lille nye vidunder :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

  • Jeg måtte så erkende at mit søde nye vidunder er 4 dage for ung den weekend. SUK. Så hun må lige vente.

Så jeg må nøjes med en enkel kat og betale den pris det koster for dobbeltbur. Afsted skal jeg i hvert fald!! :grin:

2 Synes om

3 stk er tilmeldt herfra til om søndagen. Guliver er ved at gro nogle boller så han skal i alene bur og tør ikke lige overnatte med ham nogle steder, så vi nøjes med 1 dag :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Vi har Dorte Kaae med på dommerlisten nu, som bekræftet :slight_smile:

Antal ledige pladser lige NU:
Kategori 1 + 2: lørdag 69 / søndag 75 pladser.
Kategori 3 + 4 + huskat: lørdag 48 / søndag 55 pladser.
Tilmeldingsfrist er senest 21. august - eller ved opnået halkapacitet :slight_smile:
VH
Susanne

8 Synes om

Jeg skal prøve at udstille en hel ny farve, det glæder jeg mig til :grin:

12 Synes om

Her kommer både Rappen og Ralf med.
Glæder mig, selvom det bliver lidt pudsigt at undvære “en halvdel” af udstillerne i den anden hal.
Men det bliver godt at komme af sted igen :smiley:

2 Synes om

Jeg glæder mig som et barn til juleaften :slightly_smiling_face: Jeg har tilmeldt Anoushka og Frank. Jeg er SÅ spændt på ham sprællemanden, for det bliver hans første show. Ikke på hans resultat, men på hans håndtering af sådan et arrangement :slightly_smiling_face: Hans temperament er fantastisk, men det er jo ikke sikkert han synes om al den ståhej :slightly_smiling_face:
Men der kommer til at mangle en. Det bliver mit første show uden min cirkushest :heart: Det bliver vemodigt og underligt :heart:

10 Synes om

Vi havde tilmeldt 4, men meldt fra igen, da turen i stedet for går til Tjekkiet :slight_smile:

Mine forventninger nedjusteres yderligere…
Juan Martinez sagde om Lange Peter, at han var en pæn kat, hvis bare han ikke sad som en frø…


Æblet falder ikke langt fra stammen :roll_eyes::smile::heart:

13 Synes om

Jøsses - der fik jeg da lige dagens hjertemotion :smiley: Hvor er jeg glad for, at udstillingen bliver til noget :slight_smile:

Du kan godt tro, at du ikke er den eneste :wink: Hold nu op hvor er jeg træt af hele tiden at skulle tilpasse - men vi var forberedt på at det kunne gå galt igen, så plan B, C og D var lige til at hive ud af posen og finpudse. Kors hvor jeg glæder mig til vi kan lave almindelig udstilling igen - SÅ meget.
VH
Susanne

9 Synes om

jeg håber virkelig, at vi er tilbage til “normal” udstilling allerede til Århus :crossed_fingers:

Men hvor er det sejt, at vi kan komme til Skive alligevel :smiley: Det er skisme godt planlagt :slight_smile:

Jeg glæder mig simpelthen helt åndssvagt! Nu må Frank jo med alene, men pyt årsagen til Anoushka må blive hjemme, er helt ok :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Suanne har været en ninja som sædvanlig, så dommerfordelingen er allerede at finde på Jyrak

Jeg skal hhv. til Anna Wijbrands og Yan Roca-Folch lørdag, og Dorte Kaae og Anna Wijbrands søndag. Det bliver sjovt at høre hvad de hver især siger til de to små bøller, jeg har med :slight_smile:

1 Synes om

Jeg skal til Yan Rocha-Folch og Stephe Bruin om lørdagen og Pia Nyrup og Dorte Kaae om søndagen. Jeg har prøvet alle 4 dommere før, men jeg elsker bare Yan, han er så underholdende og virkelig flink og rar.

1 Synes om

Åh, det var slemt - jeg havde næsten glemt hvordan man gør :joy: Og de første 2 nætter på job havde jeg så travlt, at jeg ikke havde mulighed for at se på det, så stress niveauet steg i løbet af weekenden :slight_smile: Men det lykkedes, og jeg glæder mig SÅ meget til at vi kommer igang igen! Vi er SÅ godt forberedt mht. alting corona, strissere og andet gejl der skal tages hensyn til i øjeblikket. Vi er SÅ klar, jeg er endda i forbindelse med mit arbejde blevet officielt corona certificeret forleden :slight_smile:
VH
Susanne

3 Synes om

Så Jyrak har indkøbt masser af citron måner :slem:

1 Synes om

Jep :slem: Hvilket minder mig om jeg skal huske lime og en pose isterninger til min cuervo og ginger ale fredag aften :slem:

1 Synes om

Vi tager sku da Is terningmaskinen med til fredag aften :cocktail::tumbler_glass::tropical_drink::cup_with_straw:

1 Synes om