Skofus er indlagt

Godt at høre! Og forsat god bedring med ham. :hjerte:

Emina som jo virkelig har været et madøre, hende prøvede jeg i starten at give godbider når vi skulle til dyrlægen, men droppede det hurtig da hun er alt for stresset til at spise under sådan en tur. Selv når hun sidder i transportkassen, nej tak. Så det lyder godt nok positivt at han tiggede godbider. :smiley:

2 Synes om

Tak :grinning:

Jeg har klikkertrænet ham en hel del og faktisk også brugt det som en “løsning” på stress i både dyrlæge og udstillingssammenhænge. Når jeg giver ham en opgave som han kender 100% og ved præcis hvordan han skal løse, kan han pludselig få en form for kontrol i en ellers presset situation og det hjælper ham til at overkomme situationer der ellers kan være lidt overvældende.
Det er dog længe siden at der har været behov for andet end en lind strøm af godbidder når vi er hos dyrlægen. :grin:
Dyrlæger er bare søde og fulde af lækkerier :heart:

11 Synes om

Ja, alle mine indtager også gerne godbider hos dyrlægen! De fleste hopper sågar op og forsøger sig med dyrlægens skål med godbider til hundene :hoho: Så godt at høre at Skofus også fik dyrlægen til at forstå hvad der altså hør og bør sig når en europé kommer på besøg :rock:

Og som jeg sagde i telefonen, så krydser jeg fingre for 1. et svar, og 2. at det aldrig sker igen :kryds:

8 Synes om

Nu må I lige finde jer i en opdatering mere herfra. Synes det er rart at have forløbet samlet i denne tråd, så jeg har lidt “dagbog” til senere.
Idag skal Skofus (og Silas) en tur til Magtor. Skofus er stadig lidt skæv i sine bevægelser, men stadig ikke det mindste hæmmet eller påvirket på sit humør. Her til morgen kom han blæsende ind fra haven, sprang i fuld fart op i den øverste seng i kradsetræet for derefter at flyve ned igen og styrte op ad trappen til 1. sal :hyp: Jeg har sagt til ham at han skal passe godt på min yndlingskat, men det lytter han selvfølgelig ikke efter :dokdok:
Jeg ser det selvfølgelig som et godt tegn, at han suser rundt i fuld fart, men jeg bliver jo også lidt bekymret om han risikerer at gøre noget dumt, når han nu stadig er lidt påvirket på bevægelserne. Så det bliver rart at få Christian Hembos vurdering af ham i eftermiddag.
Silas får også lige et tjek for at sikre mig at der ikke er noget der driller ham i hans krop.

20 Synes om

Held og lykke med dem begge
:kryds: :kryds:

2 Synes om

Mon ikke vi alle gerne vl høre, hvordan det går med Skofus :ok: Så hvordan gik det så?

5 Synes om

Jeg personligt syndes kun det er dejligt med opdatering, jeg har kigget lidt i gamle her, og har kun suget til mig.
:kryds: for det gik godt, og ja håber så meget det er godtdet næste du skriver
Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Tak for jeres søde ord og interesse i Skofus’ tilstand! :heart:

Vi havde en fin tur til Magtor. Silas har været meget presset over køreturene de sidste par gange han har været afsted, så i går besluttede vi os for at han skulle være uden transporttaske og bare i sele på skødet af mig mens Louis kørte. Det virkede som om det hjalp ham en del at kunne se hvad der foregik. Han har altid haft tendens til at tisse når han kører i bil og igår var ingen undtagelse (hurra for hvalpeunderlag!) men i forhold til at han de sidste to gange også har fået dårlig mave, så er en tissetår småting. Han havde stadig lidt kvalme og savlede lidt, men ikke nær så meget som han plejer, så jeg tror at vi skal arbejde videre med at være to afsted med ham de næste gange også, så han kan sidde på skødet istedet for at være lukket inde i transporttasken.
Ude hos Magtor fandt Christian nogle ultra lækre godbidder frem, så både Skofus og Silas fik indtaget noget der ligner en dagsration kalorier mens de blev behandlet :grin:
Christian fandt ikke noget på Skofus som kunne forklare hans tab af funktion i bagbenene og generelt syntes han at Skofus var en voldsomt uinteressant kat - rent behandlingsmæssigt. Personlighedsmæssigt røg der en masse pæne ord med på vejen, men han er ikke en kat der er ret meget inkomst i for en kiropraktor. Der blev lige trykket lidt og løsnet en lille smule, men ikke noget som var bekymrende eller kræver opfølgende behandlinger.
Så det var alt i alt dejligt at få at vide at der ikke er noget galt i muskler og led (bortset fra den lille slidgigt i lænden, som Christian i øvrigt mener er mere generende for os fordi vi har set røntgenbillederne, end for Skofus), men jeg er stadig ikke blevet klogere på hvad det så end var der forårsagede at hans bagben ikke virkede. :woman_shrugging:

Silas var der noget mere at komme efter. Han havde en del låsninger i den bagerste del af ryggen, som Christian fik løsnet op for, så jeg er spændt på at se hvad det kommer til at betyde for Silas’ velbefindende når han lige har haft et par dage til at komme sig over behandlingerne og finder ud af at kroppen er blevet lidt mere bevægelig.

Så et super fint og behageligt besøg hos Magtor, hvor kattene hyggede sig og blev behandlet super godt, men jeg er stadig ikke blevet spor klogere på hvorfor min kat pludselig ikke virkede der for 3 uger siden. :confused:

16 Synes om

Hvordan går det med Silas her efter efterfølgende besøg hos Christian? :smil:

Apropos køresyge, så har jeg oplevet at er de blevet køresyge 1 gang, virker det som om det sidder i kroppen på dem de næste gange, hvor man giver dem optimale forhold, så de ikke bliver køresyge, men det tager så af med et par gode oplevelser eller tre :smil: (Pudsigt nok har alle mine finske importer haft tendens til køresyge, hvis de ikke havde godt udsyn)

Vi har faktisk ikke været afsted med ham igen. Dagene flyver lidt fra os for tiden.
Men Silas virker ret godt tilpas stadig og Skofus ligeså, selvom om han stadig går lidt sært af og til…

7 Synes om