Inspireret af posen med min Leisedrengs yndlingsguf efterlyser jeg hermed alle de mest fjollede, sjove, lattervækkende (ikke latterlige, nødvendigvis, men dem, der får dig til enten at eller -LOL)
Jeg lægger ud med min helt konsekvente fornøjelse over Kamikazes skønne tilnavn: Rolam Nullerput von Sprechkäse!
Hvem har dog hittet på det :?
Der må være en rigtig god historie bag det navn :?
(Og jeg er ikke spor misundelig… )
Jeg ville ønske, at jeg kunne gøre mig fortjent til noget lige så vildt
I den Askepot-film, hvor Leslie Caron balletter sig vej gennem den klassiske historie, er posedamen af en fe-gudmor også vild med ord, der “smager godt”: Toothbrush, f eks. Bare det at sige ordet er en særlig oplevelse.
Selv var jeg helt solgt, da jeg lærte ordet ‘onomatopoietikon’ (forbrugerinfo: Det betyder ‘lydbeskrivende ord’ a la bla-bla-bla) Men jeg er også så nørdet, at jeg kan underholde med at læse flydende op af enhver kemisk varedeklaration på f eks cremer og andre (semi-)medicinske præparater OK, den kræver måske lidt bubbly som digestive
Tilbage til Leises favoritmad: Jeg var helt, helt
-LOL-LOL-LOL -LOL-LOL-LOL -LOL-LOL-LOL
da jeg opdagede, at kalkun på tysk hedder - Truthahn!
Det er måske banalt, men jeg er solgt til latter-stanglakrids og ‘ormer mig i afdelinger af grin’ som en gammel bekendt sagde det.
Kom endelig med dine absurde, skønne grine-ord?
Tak
Latter er sundt! Lad os grine noget mere!
jeg glemmer aldrig tour de france året efter at Riis vandt… der tog Ulrich jo over…
og vores berømte kommentatorer gik jo i vanlig stil helt amok med superlativerne… og på en af bjerg-etaperne gik det så lidt i fisk for denne over-entusiastiske kommentator…
og vi ser hvordan den tyske råstyrke buldre frem som et lokomotiv - vi har den nye vinder her - dette bud på tysk råstyrke der tordner frem som en DUNHAMMER
…
min mor og jeg skreg af grin… en dunhammer er en moseplante - i ved de høje stængler der vokser ved vandhuller med stor brun blomst på toppen der bliver hvid i efteråret…
siden da har vi ikke kunnet høre ordet dunhammer uden at dø af grin -LOL
-LOL-LOL-LOL
Åh Gud - den skal blive videregivet! Bellisimo - manden har jo tænkt donkraft, og så satte associationscenteret ind med jubelinterferens -LOL:thumbup:
Så sent som idag har vi på biblioteket grint og et par ord som bøgernes titler viser.
Eksempelvis Symbolleksikon…prøv at del ordet anderledes…symbolle-eksikon
Eller hvad med Stilleben…stille-ben (stil-leben er malerier af motiver der er opsatte…frugt, vaser etc)
Der var flere, men dem har jeg glemt min hjerne er brugt op for idag