Jeg synes tit man hører om, at persere er i kategorien af katte med lavere intelligens. Jeg har både læst og hørt det, endda set det.
Min kæreste havde den kæreste blå perserpige, men snu var hun ikke, hun kunne sidde og stirre ind i muren i flere minutter, helt gået i stå og afskåret fra verden.
Jeg har ikke selv så stor erfaring med persere, og søger derfor svar fra jer der har.
Jeg får min lille pige hjem på fredag, og kunne godt tænke mig at høre hvad jeg kan forvente?
Er det en skrøne?
Lis: Det er jo også det man læser, når man læser om racerne, så er det ofte korthåret, som siamesere og også dine egne racer, der skulle være intelligente og snu:)
Men jer perser ejere må lige fortælle hvad I oplever?
Lad os bare sige at de ikke stod forrest da der blev delt hjerner ud…
men noget kan de dog lære…
Tango, Amanda, XXX, Dahlia, har hittet ud af hvad en kattelem bruges til. de sidste 3 aner det stadig ikke, selv om de har boet her i flere år…
de har lært deres navn og kommer når man kalder, og så har de et ekstra legegen i forhold til husmisser, mine persere og zotter leger utroligt meget… op til 10 x mere end husmisserne.
Dahlia kommer hjem med “byttedyr” 1 sommerfugl og en natsværmer, og hun afleverer det pænt til Tami der er yngst. Når der kommer gæster, holder de sig bestemt ikke tilbage, de skal alle helst snakkes med og sidde på skødet (Det er der kun få af husmisserne der gør)
Rosa, Sara og XXX kommer når jeg rasler med kammen.
jeg ved ikke om det har givet dig et indblik i hvor lidt og hvor meget de kan lære, men de har jordens dejligste sind.
Haneben: Ved man om det skyldes den store avl med at gøre næserne kortere, det siges jo at meget indavl foregik?
Men lyder godt med at de er selskabelige. At der ikke er for mange brikker at rykke med, det er bare helt fint, har en mco der er lidt for kæk -høhø
ja jeg har da jordens mest pragtfulde exo liah fra -love lisemor -love -love i greve,hun er den mest pragtfulde lille nussepige,og jeg har ikke et sekund fortrudt jeg fik hende,hun er min prinsesse,men rigtigt de er ikke super intelligente.
Valget var også mellem en snehvid main coon eller hende jeg valgte, havde også exo i tankerne, for de er så skønne at se.
Men jeg skulle jo så bare op og kigge på perserpige… Det kunne jo ikke lade sig gøre. Var solgt da hun bare lagde sig til rette i mine arme, da sælger nærmest bare hældte hende i mine arme -forelsket
Denise, undskyld - men der er også forskel på aby og søskenderacen somali som jo er semilanghåret.[/quote:36vup0ng]
Jeg tror absolut heller ikke jeg har specielt intelligente katte, og det gør ikke spor, det er ikke derfor jeg har katte. Jo dummere de er, jo flere grin får man, og jo nemmere er det at lege dem ind af døren fra haven, når de skal ind -xxrotflmao -xxrotflmao
Een intelligent kat har jeg dog kendt. Da jeg boede hjemme havde vi en hvid huskat, og vi måtte ikke have kat, så vi prøvede at holde den indendørs. Men den kat kunne finde ud af at åbne vinduer og hoppe ud. Vi prøvede alt, snore, elastikker osv om hængsler. Intet hjalp. SÅ til sidst var vi nødt til at skrue gevind i vinduesstangen i køkkenet og sætte en skrue i. Pokkers til besvær når man skulle åbne vinduet, men det virkede. Men det var sgu nok fordi katten ikke kunne finde svensknøglen -hahaha
Denise, undskyld - men der er også forskel på aby og søskenderacen somali som jo er semilanghåret.[/quote]
Jeg tror absolut heller ikke jeg har specielt intelligente katte, og det gør ikke spor, det er ikke derfor jeg har katte. Jo dummere de er, jo flere grin får man, og jo nemmere er det at lege dem ind af døren fra haven, når de skal ind -xxrotflmao -xxrotflmao
Een intelligent kat har jeg dog kendt. Da jeg boede hjemme havde vi en hvid huskat, og vi måtte ikke have kat, så vi prøvede at holde den indendørs. Men den kat kunne finde ud af at åbne vinduer og hoppe ud. Vi prøvede alt, snore, elastikker osv om hængsler. Intet hjalp. SÅ til sidst var vi nødt til at skrue gevind i vinduesstangen i køkkenet og sætte en skrue i. Pokkers til besvær når man skulle åbne vinduet, men det virkede. Men det var sgu nok fordi katten ikke kunne finde svensknøglen -hahaha[/quote:3c00i680]
Sådan en fræk mis havde jeg også! vinduer og døre. Det var altså haspevinduer.
Det endte desværre med at hun en nat åbende døren ud og min perserpige fulgte med, hun var ellers bange for at være ude. Hun kom aldrig hjem -ked
Men det endte i hvert faldt med, at i hele huset vendte dørhåntagene på højkant -høhø Hun var sgu snu
Valget var også mellem en snehvid main coon eller hende jeg valgte, havde også exo i tankerne, for de er så skønne at se.
Men jeg skulle jo så bare op og kigge på perserpige… Det kunne jo ikke lade sig gøre. Var solgt da hun bare lagde sig til rette i mine arme, da sælger nærmest bare hældte hende i mine arme -forelsket[/quote]
-shhhh -shhhh -shhhh -shhhh -nananana ja det var jo det jeg prøvede at sige,man bliver AFHÆNGIG AF DEM,der burde faktisk følge advarsels skilt med,på de uldtotter.tillykke med hende,og håber i får mange gode stunder sammen
Denise, undskyld - men der er også forskel på aby og søskenderacen somali som jo er semilanghåret.[/quote]
Een intelligent kat har jeg dog kendt. Da jeg boede hjemme havde vi en hvid huskat, og vi måtte ikke have kat, så vi prøvede at holde den indendørs. Men den kat kunne finde ud af at åbne vinduer og hoppe ud. Vi prøvede alt, snore, elastikker osv om hængsler. Intet hjalp. SÅ til sidst var vi nødt til at skrue gevind i vinduesstangen i køkkenet og sætte en skrue i. Pokkers til besvær når man skulle åbne vinduet, men det virkede. Men det var sgu nok fordi katten ikke kunne finde svensknøglen -hahaha[/quote:2rqzt0p6]
Men jeg skulle jo så bare op og kigge på perserpige… Det kunne jo ikke lade sig gøre. Var solgt da hun bare lagde sig til rette i mine arme, da sælger nærmest bare hældte hende i mine arme -forelsket[/quote]
-shhhh -shhhh -shhhh -shhhh -nananana ja det var jo det jeg prøvede at sige,man bliver AFHÆNGIG AF DEM,der burde faktisk følge advarsels skilt med,på de uldtotter.tillykke med hende,og håber i får mange gode stunder sammen :)[/quote]
åhh også en fin exo du har dig drool, en af grundene til jeg ikke valgte en exo var, for det første var de ikke helt til at opdrive. Eller jo, men budgettet ligger ikke til at give 4000 kroner lige pt, det må blive næste gang
Og fordi jeg ikke helt ved om jeg kan med de gule øjne de har, eneste jeg fandt frem til var at man så skulle have var en masket mis med blå øjne.
Men min pige får gule øjne, det er jeg sikker på, og jeg ÆÆÆÆÆÆLSKER hende alligevel
Jeg ser absolut ingen forskel i intelligens på mine exo’er, skovtrolde og burmesere - nogle fra hver race er selvfølgelig mere fremme i skoene end de andre, men jeg syntes ikke, at kunne sige, at exo’erne er dummere end de to andre racer.
Størstedelen af mine exo’er kender deres navne, hvor det kun er et par af skovtroldene, der gør det, og det halve af burmeserne.
Een intelligent kat har jeg dog kendt. Da jeg boede hjemme havde vi en hvid huskat, og vi måtte ikke have kat, så vi prøvede at holde den indendørs. Men den kat kunne finde ud af at åbne vinduer og hoppe ud. Vi prøvede alt, snore, elastikker osv om hængsler. Intet hjalp. SÅ til sidst var vi nødt til at skrue gevind i vinduesstangen i køkkenet og sætte en skrue i. Pokkers til besvær når man skulle åbne vinduet, men det virkede. Men det var sgu nok fordi katten ikke kunne finde svensknøglen -hahaha[/quote:2nch22j9]