Skyr-kage

[B]ADVARSEL !!

Hvis man er lækkersulten skal man IKKE scrolle ned…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
[/B]:savle::savle::savle:

:inlove:

Er der slet ikke nogen, der har lyst til et stykke kage ??

Jeg kan se, at den er hel endnu ??

:savle::savle:

BØØØVS

Så kan I dele resten :wink:

[QUOTE=PivC;1068503]BØØØVS

Så kan I dele resten :wink:

[/QUOTE]

:høhø::rock::høhø:

Smagte den godt ??

Jeg har været ude og lure på den, prikke lidt på den - men har ikke smagt den endnu…

Og så lige lidt info :

Jeg har brugt Skattekats opskrift - og der er kage til ca. 12-14 personer ?!

Så nu er jeg nødt til at tromme tropperne sammen i morgen - for els slipper jeg aldrig af med kage i den mængde. :inlove:

:savle::savle::savle::savle::savle::savle::savle:

Kom til at smage på kagen - og jeg kan kun sige : glæd jer !!

Den smager fuldstændig fantastisk

Og så er den bare så nem at lave…

Tror, at jeg afblæser alarmen og spiser det hele selv :ups:

Så fik jeg lavet Skyrkage i går:

Jeg kom lidt sent i gang, så da jeg ville smage (mens jeg så Grand Prix’et) havde den kun stået i et par timer og da var den for syrlig for min smag, mens den i dag smager godt :savle:
Så det er meget vigtigt at den får lov til at stå og trække i god tid :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;1069876]Så fik jeg lavet Skyrkage i går:

Jeg kom lidt sent i gang, så da jeg ville smage (mens jeg så Grand Prix’et) havde den kun stået i et par timer og da var den for syrlig for min smag, mens den i dag smager godt :savle:
Så det er meget vigtigt at den får lov til at stå og trække i god tid :)[/QUOTE]

AmmeNamme, hvor ser den god ud…og ja, den er bedre dagen efter - den smager bare SÅ godt…

Så godt, at jeg i går eftermiddags kom til at spise for meget af den… jeg var dåååååårlig i flere timer efter :tihi::ups:

Jeg håber, at der er flere der prøver at lave den - for den er bare lækker-lækker-lækker… :savle::savle:

AmmeNamme, hvor ser den god ud…og ja, den er bedre dagen efter - den smager bare SÅ godt…

Så godt, at jeg i går eftermiddags kom til at spise for meget af den… jeg var dåååååårlig i flere timer efter :tihi::ups:

Jeg håber, at der er flere der prøver at lave den - for den er bare lækker-lækker-lækker… :savle::savle:[/QUOTE]

Skyr-kage. Jeg har en halv ude i køleskabet :savle: Vi kommer snart til at omdøbe den til KG-kage :slight_smile:

Har du også lavet den ??

Den er bare SÅ lækker - og jeg synes, at det er en god idé at kalde den for KG-kage - den skal næsten med til det næste sommertræf, der bliver holdt … :slight_smile:

Har du også lavet den ??

Den er bare SÅ lækker - og jeg synes, at det er en god idé at kalde den for KG-kage - den skal næsten med til det næste sommertræf, der bliver holdt … :)[/QUOTE]

Nej, jeg er faktisk endnu heldigere - louiseogbuster lavede den til mig :ok:

Heldige dig… det er bare KRÆS… men vi andre, der har lavet den har lagt billeder ind… :stuck_out_tongue:

Er Louise hos dig endnu - eller er hun draget over til os sjællændere ??

Heldige dig… det er bare KRÆS… men vi andre, der har lavet den har lagt billeder ind… :stuck_out_tongue:

Er Louise hos dig endnu - eller er hun draget over til os sjællændere ??[/QUOTE]

Hun skulle gerne være hos Gitze nu :slight_smile:

OK…tak… rigtig god idé, Louise fik der med at komme lidt rundt i landet… kunne være der var flere af os der skulle prøve det.

Jeg har bare så ondt ved at skulle undvære Silke :ups:

Mums så kom jeg også til at lave den… Jeg brugte så den billige budget udgave af kiksene (de kostede jo det halve)

Men opskriften er hermed gemt… Jeg fik ikke taget billeder da den blev spist af den nærmeste familie

Umse-numse - den fik jeg jo fornøjelsen af i går og den er godt nok LÆKKER :smiley:

Jeg har også anbefalet Hrönn at lave den, hvis hun gør alvor af at tage med til arrangementet hos Diana :smiley:

Jeg har rodet mig ud i at skulle lave mad til 28 i næste weekend og tænker, at jeg vil lave skyrkagen til dessert. Hvor mange gange opskrift, tror I jeg skal lave? Fire gange??

det er altid vigtigt at have rester til de efterfølgende dage - det gælder også desserten!!! jeg vil gætte på at du har i hvert fald en kage tilbage hvis du laver 4 så det passer nok meget godt :lol:

1 er vel nok til 11-12… Vi var 9 og der blev der lidt til overs

Jeg har lavet den 2 gange nu og nøjedes med at lave ½ opskrift hver gang, hel opskift er til … mange :smiley:

1. gang jeg lavede den, syntes jeg kiksbunden var for tynd og skyr/fløde-blandingen kunne have været lidt mere sød, så det rådede jeg bod på denne gang … brugte en hel pakke kiks (jeg må bryde sammen og tilstå, at det var en af de billige :surrender1:) og kom både vaniljesukker og lidt alm. sukker i fløden inden jeg piskede den.
    Jeg syntes den blev meget bedre 2. gang og både Andrea og Mette var vilde med den :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1067769]Bastogne er en gudespise! Efterligningerne kan da glide ned, men intet slå originalerne :slight_smile:

Jeg mener så jeg har set vaniljeskyr et sted… men lige hvor… jeg TROR det er Arla der er begyndt med det her efter skyr er blevet det nye “hit-mælkeprodukt” også i Danmark (ja jeg ved godt det er islandsk og gammelkendt der :))

Vi køber skyr i 1-kilos bøtter for tiden, Andrea spiser det som morgenmad. Med blåbær :slight_smile:

Men man må ku’ røre almindeligt skyr op med vaniljesukker og få noget der minder om det :slight_smile:

det lyder som en ting jeg skal prøve t lave. Sådan lidt cheesecake-agtigt, og så alligevel ikke :)[/QUOTE]

Hvor køber du skyr i kilo? synes ikke lige jeg er stødt på det :slight_smile: ja ja ja…idiot er jeg jo, kunne måske bare læse tråden videre, så kom svaret omkring køb af skyr…tsk…typisk mig…