Kan man ikke lave den så bunden ikke er helt så fed? nu er bastogne jo ikke helt fedtfattige og så lige al det smør oveni, kan man måske finde på et alternartiv til smørret?? hmm…nej måske ikke…he he…
Jeg er snart nødt til at lave en kage igen - får gæster på søndag… og den kage er bare GOD !!
Nu er jeg i gang - men hvor fint skal bastognerne knuses? Skal det være helt fint eller med “tyggestykker” i?
Hvad søren er det for et nederen katteforum det her? I gider ikke engang svare på et helt almindeligt kagespørgsmål :høhø:
Nåh, jeg har jo så selv måttet færdiggøre kagen - og tahtahhhhhh
Hvad besluttede du dig til? Jeg forestiller mig, at det må være et temperamentsspørgsmål.
Det gav lidt sig selv, synes jeg, noget blev fint, noget grovere. Sikken et arbejde - seks pakker Bastogne er faktisk temmelig meget, og så ned i en pose og fat i en hammer :høhø:
Du kunne også bare have lagt posen ud på vejen i myldretiden…
Altså Finn Frode, det er da let nok for dig at spille smart her to timer efter mit spørgsmål, ikk …det havde været rart med tippet, mens jeg ligesom stod med håret i dejen, eller hvad det nu hedder :høhø:
…men ja, jeg tror faktisk også, at det have været MEGET lettere at lægge posen ud på Ringvejen :høhø:
Da jeg stod der med hammeren, kørte Nikolaj og Julie-scenen lige for mit indre blik - der hvor Julie står og banker østers med hammeren. Arghh okay, måske så jeg knapt så lækker ud
Jeg havde jo ikke svaret, så derfor undlod jeg. Men jeg ville også have gættet på sådan et sted imellem de to yderligheder…
[QUOTE=Charlotte Oeh.;1079865]Hvad søren er det for et nederen katteforum det her? I gider ikke engang svare på et helt almindeligt kagespørgsmål :høhø:
Nåh, jeg har jo så selv måttet færdiggøre kagen - og tahtahhhhhh[/QUOTE]
MUMS !!
Hvor er den fin - og GLÆD dig til at smage den - det er en den-bliver-jeg-afhængig-af-kage - og så er den jo sund og fedtfattig fordi der er skyr i :engel2:
Sikke en mani man fik startet - bare fordi man spurgte efter en opskrift
Det er nok fordi, vi er mange, der synes at skyr er et af de lækreste surmælksprodukter, der findes, men mangler idéer til at bruge det.
Jeg har endnu til gode at lave kagen, men det kommer helt sikkert.
Ja, og det er en skøn mani - som jeg absolut ikke ville undvære - så tak, Louise
[QUOTE=FinnFrode;1079980]Det er nok fordi, vi er mange, der synes at skyr er et af de lækreste surmælksprodukter, der findes, men mangler idéer til at bruge det.
Jeg har endnu til gode at lave kagen, men det kommer helt sikkert. [/QUOTE]
Jeg laver en rigtig lækker frugtsalat med skyr : æbler, pærer, ananas eller andet frugt skæres i små stykker og vendes lige i skyr - det er godt !
Og skyr kan også bruges som den lækreste morgenmad med ristede havregryn, mandler og rosiner på
Eller som dressing til diverse salater - også til kartoffelsalat, smagt til som man nu bedst kan lide det
Skyr smager bare godt - og så er det fedtfattigt.
Win-win
Den er da ikke fedtfattig med alle de kiks
Nej, men skyren er - og jordbærrene også…
Du har åbenbart afdækket et kæmpe uopfyldt behov ude omkring i det danske land
Hvad smager skyr egentlig af? Creme fraice?
Jeg synes mere, at det er henad kvark eller fromage blanc eller drænet yoghurt.
Nå, Charlotte … hvad sagde gæsterne til skyrkagen - og var der nok ??