Slimprop?

Har gravide hunkat en slimprop, ligesom hos os mennesker???

Altså, en højgravid hunkat med forventet termin indenfor de næste 5 dage, der har en smule “snot” bagi, er det noget at være bekymret for, eller er det normalt?

Det er nærmest som en bussemand, i sådan en ubestemmelig brun-gul let rødlig farve.

Altså gulligt, men ikke som betændelses gult.

Katten er frisk, og spiser og drikker som normalt, og virker ikke hverken syg eller i fødsel. Måske en anelse søgende efter egnet fødested.

Så skal vi bekymre os eller er det bare en slimprop?

Det lyder helt bestemt som en slimprop :slight_smile:

Hvor lang tid før kan sådan én afgå???

Er det mon snart at jeg skal til at lege jordmoder?

Op til en uges tid før og ned til få timer før fødslen, så det er ikke til at vide.

Venter du killinger?

Næææææ, jeg venter ikke killinger.
:tihi::tihi::tihi::tihi:

Men jeg har en hittemis der skal have killinger en af dagene.
En lille fin hunkat, der er så tyk som en spærreballon, og med liv og glade dage i mavsen, er der jo desværre ikke den store chance for der bare er fuld af orm. :høhø::høhø:

Så nu får den nogen killinger, og så må de jo sælges når de er gamle nok.
Og moderen er jeg blevet så glad for allerede, så den bliver måske her.

Har jo efterhånden en del hitter inde.

[ame]- YouTube

De er søøøøøde.

Jeh har en hunkat hvor slimproppen gik 14 dage før. En anden gik det 8 timer før fødsel. Så det kan ikke bruges til meget hvad angår fødselstidspunkt.

Korrekt - det ligner en bussemand med vedhæng

Ja, jeg har hørt op til 2 uger, som Lis har oplevet - og ned til 45 min før fødsel (den var jeg så med til), og et par timer på min egen hunkat i sin tid.

og eva er alletiders jordemoder ! det var rynkes første - begge gange har hun først smidt den lige før slaget skulle stå. vi tænkte ellers vi havde tid til at grille osv. men næh nej- næste chek, bare for at se til hende - så var der sgi en halespids !

så slimproppen er sådan en ting man ikke kan regne med overhovedet !

Na, men altså slimproppen aka bussemanden var tegn på snarlig fødsel her.

Kl. 22.45 kom katten og ville nusses, og det skulle hun så selvfølgelig, og så sagde hun et langt og lidende Miav, og fødte en killing på min mave.

Så kom den næste kl. 23.04 og en til med det samme kl. 23.09

Og så var der en pause og så kom der én mere kl. 02.58.

Nu er der så ikke kommet flere, og jeg tror heller ikke der kommer flere.

De er godt nok små, så jeg håber jeg snart må “låne” dem, så jeg kan få dem vejet.

Én af dem er lidt svag ser det ud til, og så ser det ud som om den enes fod er lidt mærkeligt, men det er svært at bedømme, for jeg må helst ikke tage dem op, for så græder moren.

Jeg må gerne nusse hende, og også røre ved killingerne nede i hendes kasse.

Men nu er jeg godt nok træt, for jeg har stort set ikke sovet i nat, for hver gang der lød det mindste lille pip fra kassen, var jeg selvfølgelig på vagt.

Tillykke med de små mislinger :flag::flag::flag:

Tillykke med mislingerne. Håber du får lov i løbet af dagen at kigge grundigt på dem alle.:wehuu:

Tillykke med dem :slight_smile:

Tillykke med de små :flag::flag:

Tillykke med dem :hjerte: Håber de alle er helt okay…

Tillykke med firlingerne :flag:

Så er de vejet og tjekket.

De vejer. 94g. og 94g. og 95g. og 99g.

Der er med ret stor sikkerhed 3 drenge og 1 pige.

og jeg kan med ret stor sikkerhed ikke se en skid forskel på dem.

De er fuldstændigt identiske.

Og hvis nogen påstår at det er svært at finde helt rigtige huskatte, så skal de bare komme her og se.

Helt rigtige “rundstrikkede høloftskatte” som i bedstemors tid.

E, hvor er de bare dejlige. og ja… de ligner da godt nok hinanden lidt… :uha:

Hold da op, hvor de ligner hinanden - troede et øjeblik at jeg så dobbelt :tihi:

Stort tillykke med de 4 x striber :flag:

gud hvor er de smukke…

du bliver nødt til at barbere et lille mærke på dem så du kan kende forskel… :wehuu:

Hold da op hvor er de søde (og ens :uha:) :wehuu: Tillykke med dem :hjerte: